0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پیش از سقوط
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب پیش از سقوط

روان کاوی فروپاشی روانی
ناشر:
نشر خوب
درباره پیش از سقوط

تمامی انسان‌های اطراف ما، درون خود مشغول به دست و پنجه نرم کردن با موضوعی هستند که کسی در بیرونشان از آن خبر ندارد. به همین دلیل بهتر است با یکدیگر مهربان باشیم، تا اطرافیانمان بتوانند از دردها و رنج‌‌هایشان به ما بگویند. زمانی که از دردهای دیگر خبردار شویم شاید بتوانیم «پیش از سقوط دستشان را بگیریم.»

نقد و بررسی کتاب الکترونیکی «پیش از سقوط روان‌کاوی فروپاشی روانی»

کتاب پیش از سقوط روان‌کاوی فروپاشی روانی Catch Them Before They Fall: Psychoanalysis of Breakdown توسط دکتر کریستوفر بولاس نوشته شده‌است. این کتاب در دوازدهم سپتامبر سال 2013 در آمریکا به چاپ رسید. این کتاب در اصل برای روانشناسان بالینی نوشته شده‌است. اما امروزه برای بسیاری از مردم نیز بسیار کارآمد و مناسب است. کریستوفر بولاس در این کتاب یک تحقیق جدید را ارائه می‌کند. هدف او از انتشار این تحقیق جسورانه، این است که همه به یک دیدگاه اساسی و بنیادین نسبت به کسانی که در حال فروپاشی روانی هستند، برسند. این کتاب موضوعات خود را در سیزده فصل اصلی به نام‌های خودهای درهم شکسته، نشانه‌های فروپاشی روانی، راهبردها، امیلی، آنا، مارک، تاریخچه و گذشته‌نگری، زمان، تجربه هیجانی، ژرف اندیشی توضیح و موفقیت، تغییر روانی، نتیجه گیری و پرسش‌ها توضیح می‌دهد.

کتاب پیش از سقوط روان‌کاوی فروپاشی روانی درمورد چگونگی برخورد با افرادی است که علامت‌های فروپاشی روانی دارند. روزانه بسیاری از افراد به دلایل مختلف به روابطشان مراجعه می‌کنند. روانپزشکان نیز بسته به نوع بیماری آن‌ها اقدام به درمان بیماران می‌کنند. یکی از روش‌هایی که امروزه بسیار مورد اهمیت و توجه پزشکان قرار گرفته است. روش هیپنوتیزم است. با این روش پزشک، بیمار را به خواب مصنوعی برده و به گذشته‌اش او را بازمی‌گرداند. سپس بیمار از دردهای و رنج‌هایش گفته و پزشک آن‌ها را درمان می‌کند. اما یکی از نگران کننده‌ترین مشکلات انسان «فروپاشی روانی» است. این کتاب به پزشکان آموزش می‌دهد که چگونه باید با کسانی که علائم فروپاشی روانی را از خود نشان می‌دهند، برخورد کرد. اما در واقع روانپزشکان بر این معتقد هستند که کسی که به فروپاشی روانی دچار شده‌است، هیچگاه به صورت کامل خوب نمی‌شود. برای بهبود شرایط زندگی این افراد روش‌های بسیاری مانند بستری در بیمارستان، استفاده از داروهای ضدافسردگی و ضدروان پریشی وجود دارد.

ترجمه‌ی کتاب الکترونیکی «پیش از سقوط روان‌کاوی فروپاشی روانی» به زبان فارسی

کتاب الکترونیکی پیش از سقوط روان‌کاوی فروپاشی روانی توسط نسترن خسروی به زبان فارسی ترجمه شده‌است. این کتاب در سال 1399 توسط انتشارات نشر خوب منتشر شد. شما می‌توانید کتاب الکترونیکی پیش از سقوط روان‌کاوی فروپاشی روانی به قلم کریستوفر بولاس، ترجمه‌ی نسترن خسروی و انتشارات نشر خوب را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

نسترن خسروی یکی از مترجمان جوان کشورمان است. ترجمه این مترجم در کتاب پیش از سقوط روان‌کاوی فروپاشی روانی بسیار روان و دلنشین است. کتاب پیش‌رو مملو از اصطلاحات پزشکی و روانپزشکی است که نسترن خسروی به زیبایی هر چه تمام به ترجمه آن‌ها پرداخته است. این مترجم تفاوت‌های زبانی را نیز در ترجمه این کتاب به خوبی برطرف کرده‌است. به علاوه او ترجمه را ارائه داده که خواننده ایرانی از خواندن آن لذت برده و آن را به خوبی درک می‌کند. کتاب پیش از سقوط روان‌کاوی فروپاشی روانی یکی از کتاب‌هایی است که فقط با در اختیار داشتن یک ترجمه اصولی و خوب قابل درک و فهم است. خانم نسترن خسروی نیز از پس این مسئولیت سنگین به خوبی برآمده است.

درباره‎ی نویسنده کتاب الکترونیکی «پیش از سقوط روان‌کاوی فروپاشی روانی»، کریستوفر بولاس

کریستوفر بولاس Christopher Bollas در سال 1943 چشم به جهان گشود. او زاده‌ی شهر واشنگتون دی. سی در آمریکا است. بولاس علی‌رغم اینکه زاده‌ی واشنگتن است، در کالیفرنیا بزرگ شده‌است. او مانند همه دانش آموختگان، پس از اتمام دوران تحصیل مدرسه وارد دانشگاه شد. کریستوفر بولاس فارغ‌التحصیل دانشگاه بروکلی در سال 1967 است. او در دانشگاه به تحصیل درمورد تاریخ عقل پرداخت. به علاوه به همراه آلن دوندز، پس از اتمام رشته‌ی تاریخ عقل به تحصیل در رشته‌ی انسان شناسی روانکاوی پرداختند. او از سال 1967 تا 1969 مشاوره کودک را در مرکز «خلیج شرق» East Bay در کالیفرنیا آموخت. در نهایت او برای ادامه تحصیلاتش به دانشگاه بوفالو رفت. او در این دانشگاه نزد استادان بسیاری مانند نورمن هالند، لسلی فیدلر، موری شوارتز، میشل فوکا و ... تحصیل کرده‌است. در نهایت پس از اتمام تحصیلاتش کریستوفر بولاس در اواسط دهه 1980 به تدریس انگلیسی در دانشگاه ماساچوست آمهرست پرداخت. بولاس، همگام با حرفه خود در مطالعات ادبی و فرهنگی نیز فعالیت می‌کرد. او از سال 1967 به عنوان روان درمان‌گر، کار کرده و فعالیت بالینی خود را با کودکان اوتیسم و اسکیزوفرنیک آغاز کرده است. به علاوه دکتر بولان، اولین مشاور افتخاری غیرپزشکی در کلینیک روانکای در لندن است.

دکتر کریستوفر بولاس فراتر از نوشته‌های بالینی خود، یک منتقد فرهنگی نیز هست. او سه رمان کمیک را نیز در کارنامه خود به نام‌های تاریکی در انتهای تونل، آواز پری دریایی را شنیده‌ام و ضرب ‌و ‌شتم را دارد. یک برنامه کمدی تلویزیونی به نام Cracking Up عنوان خود را از یکی از کتاب‌های دکتر بولاس گرفته است. به علاوه شخصیت اصلی این برنامه نیز «دکتر بولاس» نام دارد. آثار دکتر کریستوفر بولاس در بخش‌های مختلفی مانند قصه‌های خیالی، داستان‌های واقعی و کتاب‌های پزشکی تقسیم بندی شده‌اند. این دکتر و نویسنده بیش از بیست و سه کتاب را در کارنامه هنری خود دارد. بسیاری از نظریه‌های این روانشناس به زبان فارسی ترجمه شده‌اند و مورد استفاده مردم و پزشکان بسیاری نیز قرار گرفته‌اند.

بخشی از کتاب الکترونیکی «پیش از سکوت روان‌کاوی فروپاشی روانی»

فصل سوم: راهبرد‌ها

موضوع کتاب این است که هر روان‌کاو یا روان تحلیلگر با تجربه‌ای باید توان رفع نیازهای بیشتر افرادی را که در حال فروپاشی روانی‌اند داشته باشد. البته، آماده کردن یک شخص برای روان‌کاوی در شرایط غیرمعمول مستلزم توجه دقیق به جزئیات این تغییر است.

پیش از این به لزوم داشتن گروهی آماده برای کمک به روان‌کاو در انجام دادن کار بالینی اشاره کردم. در صورت داشتن این گروه، روان‌کاو می‌تواند در محیط معمول بیمار و بدون تأثیر آسیب‌زای بستری شدن، شرایط «مراقبت بیمارستانی» را فراهم کند و ضروری است در صورت لزوم، بیمار حمایت لازم را برای رویارویی با جزئیات عملی زندگی هنگام فروپاشی روانی دریافت کند.

پیشنهاد روان‌کاو برای طولانی کردن زمان روان‌کاوی نتایج نامشخصی به همراه دارد. روان‌کاو باید توضیح دهد که چهارچوب کار چرا و چطور تغییر می‌کند. به جای توضیحات انتزاعی، رویکرد معمول زیر را می‌آورم: می‌بینم که دور سخنی را می‌گذرانی؛ دوره‌ای که اهمیت ویژه‌ای برایت دارد. روش معمول من با همه بیمارانم این است که وقتی این اتفاق می‌افتد. به آن‌ها پيشنهاد می‌کنم که تعداد جلسات را افزایش بدهیم تا برای پردازش اتفاق در حال وقوع زمان کافی داشته باشیم. پس اگر موافق باشی،

فعلاً می‌خواهم هر روز یک بار همان ساعت همیشگی بیایی و یک با ساعت ۳۰:۵ عصر. می‌خواهم دکتر برنچ، همکار روان پزشکم، را بینی تا در طول این دوره اگر به دارو یا هر نوع کمک پزشکی نیاز داشتی، به ما کمک کند. می‌خواهم امروز یا فردا او را ملاقات کنی، می‌توانم برایت وقت بگیرم. دست کم در این چند هفته، هفته‌ای یک بار او را خواهی دید. می‌خواهم پزشک عمومی‌ات را هم ببینی.

اگر بیمار به کمک افرادی خارج از بیمارستان نیاز دشت، چنین چیزی به او می‌گویم: فکر می‌کنم در حال حاضر به حمایت بیشتری نیاز داری و می‌دانم که خواهرت (برادر، همسایه، دوست صمیمی) از مشکلات تو خبر دارد. اگر برایت راحت است که از او بخواهی هر روز به تو سر بزند و برای غذا یا چیزهای دیگر به تو کمک کند، ممکن است به او زنگ بزنی؟

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۵ مگابایت
تعداد صفحات
152 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۰۴:۰۰
نویسندهکریستوفر بولاس
مترجمنسترن خسروی
ناشرنشر خوب
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Catch them before they fall : the psychoanalysis of breakdown
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۹/۰۹
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۵ مگابایت
۱۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
66 ٪
1
ستاره
33 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

کتاب خیلی مهمیه اما مترجم اصلا با روانکاوی آشنایی نداره و ترجمه ضعیفی تحویل داده. حالا گیر کردم که به خواندن اش ادامه بدم یا اموزش غلط بهم میده

1.7
(3)
63,000
٪50
31,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پیش از سقوط
٪50
پیش از سقوط
روان کاوی فروپاشی روانی
نشر خوب
1.7
(3)
63,000
٪50
31,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر