0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فردوسی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی فردوسی

درباره فردوسی
شاهنامه ابوالقاسم فردوسی طوسی زاده‌ی ۳۲۹ هجری قمری شاعر حماسه‌سرای ایرانی و سراینده‌ی شاهنامه، حماسه‌ی ملی ایران است. برخی فردوسی را بزرگ‌ترین سراینده‌ی پارسی‌گو دانسته‌اند که از شهرت جهانی برخوردار است. فردوسی را حکیم سخن و حکیم طوس گویند. فردوسی شاهنامه را در ۳۸۴ هجری قمری، به‌پایان رساند. دهقانان طبقه‌ای از زمین‌داران در دوران پیش از اسلام و سده‌های دوم و سوم هجری بودند و به رسوم و سنت‌های نیاکانی خود عشق می‌ورزیدند و در پاسداری از آن‌ها کوشش می‌کردند؛ برپایه‌ی اشاره‌های گذرای فردوسی، دانسته‌شده که او دهقان و دهقان‌زاده بوده است. سال مرگ فردوسی تا چهار سده پس از زمان او در منابع کهن نیامده است. به‌همین علت تاریخ مرگ او شفاف نیست. پس از مرگ او واعظ شهر به‌دلیل شیعه بودن فردوسی، از خاکسپاری پیکر فردوسی در گورستانِ مسلمانان جلوگیری کرد و ناچار او را در باغِ خودش درون شهرِ تابران طوس، نزدیک به دروازه‌ی شرقی رزان به‌خاک سپردند. آرامگاه او زیارتگاه اهل دانش و معرفت بود و با آن‌که بارها آن را با خاک یکسان کردند، از نو ساخته می‌شد. فردوسی آوانامه با همکاری انتشارات مدرسه کتاب صوتی «فردوسی» را از مجموعه کتاب‌های فرزانگان برای علاقمندان به زندگی بزرگان این سرزمین با صدای آرمان سلطان‌زاده تولید و منتشر کرده است. بخشی از زندگی پدر بر مصمم بودن پسرش به جنگ با دشمنان و متجاوزان افتخار می‌کند و با چهره‌ای لبریز از مهر به پسر خیره می‌شود و در حالی که کلامش به نصیحت آمیخته است، می‌گوید: «ای نور دیده! گردنی را که ایزد به کیفر گناه بسته باشد، تیغ رستم نمی‌گشاید. تو اگر دلاوری، اهریمن نفس خود را بکش و آتش پاک را در دل بیفروز! آن‌گاه شب و روز از درگاه یزدان پاک بخواه که دوباره مهر وطن، تابندگی و سرافرازی به ما بخشد.»

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
158.۲۸ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۵۲:۲۴
نویسنده عزت اله الوندی
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۹/۰۸
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۵۸.۲۸ مگابایت
۰۲:۵۲:۲۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار خوب است و خوانش زیبایی دارد. با گوش دادن به این کتاب در کمتر از سه ساعت می‌شود با زندگانی و اندیشه‌ فردوسی بزرگ آشنا شد.

5

کتاب صوتی خوبی برای کودکان و نوجوانان است. تاریخ قدیم قبل از فردوسی و زمان فردوسی را در قالب داستان‌هایی شیرین بیان می کند.

3

خیلی لذت بردم. آقای سلطان زاده نیز بسیار اجرا کرده بودند

1

توهین آمیز ، توهم آمیز و پوچ ، غیر علمی و غیر مستند

5

بدددددددددد ,??????

5

خیلی قشنگ بود

5

خوب‌بود

4
(10)
51,000
٪30
35,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی فرزانگان
شامل 35 عنوان کتاب
فردوسی
٪30
فردوسی
عزت اله الوندی
آوانامه
4
(10)
51,000
٪30
35,700
تومان