0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نژاد
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی نژاد

نویسنده:
تونی ماریسن
درباره نژاد

خداوند تمامی انسان‌ها را به یک صورت خلق کرده‌است. انسان‌ها در ظاهر هیچ برتری بر یکدیگر ندارند. اما قرن‌ها است که سیاه پوستان مورد آزار و اذیت و ظلم سفید پوستان قرار می‌گیرند.

نقد و بررسی کتاب صوتی «نژاد»

کتاب صوتی نژاد توسط تونی موریسون نوشته شده‌است. کتاب پیش‌رو یکی از مجموعه کتاب‌های «تکه‌های نیک» محسوب می‌شود. مجموعه تکه‌های نیک ترجمه پروژه وینتیج مینی Vintage Mini است. این پروژه توسط انتشارات پنگوئن کلید خورد. انتشارات پنگوئن با جمع آوری بهترین نویسندگان جهان مجموعه آثاری ماندگار را از آن‌ها خلق کرد. به گفته این انتشارات نویسندگانی انتخاب شده‌اند که جوایز مهمی مانند نوبل و پولیتزر را برنده شده‌اند. این مجموعه‌ها تلخیص از متن اصلی کتاب‌ها نیستند، بلکه اصل داستان با همان جملات هستند. تمامی این داستان‌ها حاوی مضامین و نکات اخلاقی بسیار مهمی است. این مضامین اخلاقی کمک بسیار ارزنده‌ای به انسان‌تر شدن انسان می‌کند. مجموعه تکه‌های نیک قسمتی از چند اثر یک نویسندگان هستند. هدف از جمع آوری این مجموعه‌ها حفظ آثار ادبی بود. به علاوه خواننده با خواندن این مجموعه‌ها بیشتر به خواندن کل داستان ترغیب می‌شوید. یکی از مجموعه‌های تکه‌های نیک مجموعه «نژاد» است.

مجموعه نژاد شامل 5 داستان کوتاه از نویسنده آمریکایی تبار تونی موریسون است. این 5 داستان شامل سرود سلیمان Song of Solomon (در سه بخش)، آبی‌ترین چشم The Bluest Eye (در سه بخش)، محبوب Beloved ( در سه بخش)، ریستاتیف، داستانی کوتاه (در سه بخش) و دوباره سفید کردن آمریکا، یک مقاله می‌شود.

داستان «سرود سلیمان» Song of Solomon در سال 1977 منتشر شد. داستان کتاب از مرگ یک سیاه پوست به نام رابرت اسمیت آغاز می‌شود. این مرد به تلافی قتل سیاه پوستان، افراد سفید پوست را می‌کشد. این داستان با خودکشی آقای اسمیت آغاز می‌شود. اما روند داستان، رو به گذشته است. به گذشته زندگی اسمیت، کودکی، جوانی و خانواده‌اش پرداخته می‌شود. آواز سلیمان متنی چند فرهنگی است که عناصر فرهنگ بومی آمریکا را با فرهنگ آفریقایی در هم می‌آمیزد. به همین ترتیب، موریسون از تصاویر اسلامی در داستان آواز سلیمان استفاده کرده‌است. در بخشی از این کتاب از کلماتی مانند «مدینه» و «محمد» استفاده شده‌است. موریسون بیان می‌کند که مدینه در دین اسلام یکی از شهر‌های مقدس است. او مدینه را بعد از مکه در جایگاه دوم قرار می‌دهد. به علاوه واژه «محمد» کنایه از حضرت محمد(ص) پیامبر بزرگوار اسلام است. این رمان مانند سایر آثار تونی موریسون، نمونه‌ای از ادبیات آمریکایی و ادبیات آفریقایی-آمریکایی است. داستان این کتاب مسئله هویت و روابط آفریقا و آمریکا و سیاه پوستان و سفید پوستان را به چالش می‌کشد. رمان آواز سلیمان، سومین رمان موریسون است. این کتاب با استقبال بسیاری خوبی روبرو شد. به علاوه در سال 1978 جایزه داوران منتقد کتاب را دریافت کرد. رمان آواز سلیمان توسط باراک اوباما در لیست 40 کتاب مورد علاقه افراد مشهور قرار گرفت.

رمان «آبی‌ترین چشم» در سال 1970 نوشته شده‌است. داستان این کتاب در مورد دختر بچه‌ای نه ساله به نام پکولا است. پکولا از کودکی شاهد دعواهای وحشتناک پدر و مادرش بوده‌است. پدر او الکلی است و اختیار خود را ندارد. پکولا مداوم توسط اعضای محله و هم کلاسی‌هایش مورد تمسخر قرار می‌گرفت. همه به او می‌گفتند که دختری زشت و بد قیافه است. پکولا با شنیدن این حرف‌ها و مشکلات درون خانه تبدیل به دختری منزوی و ساکت شده‌است. اما تلاش می‌کند که زیبا شود. او آرزو دارد که چشمانی آبی داشته باشد. داستان این کتاب دو بخش دارد. بخش اول درمورد خود پکولا و بخش دوم سفر به گذشته و بررسی سال‌های جوانی والدین او است. زندگی پکولا تا زمان مرگ دستخوش اتفاقات ترسناک و نفس‌گیری می‌شود. او اتفاقات دردناک بسیاری مانند تجاوز، سقط، خودکشی و جنون را پشت سر می‌گذارد.

رمان «محبوب» در سال 1987 نوشته شده‌است. این کتاب از شهر اوهایو آغاز می‌شود. در این شهر زندگی به نام سته با دختر 18 ساله خود زندگی می‌کند. سته قهرمان اصلی داستان است. او سال‌های زیادی از عمرش را در شرایط برده‌داری زندگی کرده‌است. این زن و دخترش پس از جنگ‌های داخلی در سال 1873 فرار کرده‌اند. سته به غیر از دختر 18 ساله‌اش، یک دختر دیگر و دو پسر نیز دارد. پسرانش سال‌ها است که فرار کرده‌اند. دختر بزرگش نیز فوت کرده است. سته معتقد است که روح دختر بزرگش همیشه در خانه‌شان حضور دارد. سته و دخترش سال‌هاست که از شرایط سخت برده‌داری فرار کرده‌اند. اما خاطرات و در و رنج آن روزها همیشه همراه آن‌ها است. سختی‌های آن دوران آنقدر در قلب و روح سته و دخترش نفوذ کرده‌است که از همه چیز می‌ترسند. اما محبوب کیست؟ محبوب همان دختری است که سته بخاطر شرایط مجبور به کشتن او شد. همان دختری که روحش در خانه‌شان حضور دارد. این کودک هیچ نامی ندارد. فقط بروی سنگ قبرش نوشته شده‌است، «محبوب» یا «دلبند». این کتاب در سال 2006 به عنوان بهترین کتاب نیویورک تایمز برگزیده شد. به علاوه نویسنده این کتاب در سال 1993 جایزه نوبل را برای «محبوب» دریافت کرد.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی «نژاد»

با اقتباس از رمان آبی‌ترین چشم در سال 2005 یک تئاتر در شیکاگو اجرار شد. به علاوه در سال 2006 نیز در شرایطی بهتر دوباره این تئاتر اجرا شد. آخرین نمایش با اقتباس از این کتاب در سال 2017 در تئاتر گاتری اجرا شد.

در سال 1998 با اقتباس از داستان محبوب فیلم سینمایی ساخته شد. کارگردان این فیلم جاناتان دمه Jonathan Demme بود. به علاوه بازیگران بسیاری از جمله اپرا وینفری Oprah Winfrey در آن به هنرنمایی پرداختند. در ژانویه سال 2016، رمان محبوب به صورت نمایشی رادیویی از شبکه بی‌بی‌سی BBC پخش شد. این نمایش در 10 قسمت 15 دقیقه‌ای تولید شده بود.

ترجمه‌ی کتاب صوتی «نژاد» به زبان فارسی

کتاب نژاد توسط مترجم خوب کشورمان حسین کاظمی یزدی ترجمه شده‌است. نسخه چاپی این کتاب در سال 1397 توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک به چاپ رسید. نسخه صوتی این کتاب نیز در سال 1399 منتشر شد. کتاب صوتی نژاد با صدای گویندگان خوب کشورمان هوتن شاطری‌پور و فرزانه فائزی موجود است. حسین کاظمی یزدی زاده سال 1361 در تهران است. این مترجم فارغ التحصیل رشته فسلفه است. اما به خاطر علاقه بسیار به ترجمه کتاب، به ترجمه روی آورد. آقای کاظمی یزدی هم اکنون مترجم و پژوهشگر است. از آثار ترجمه شده توسط او می‌توان به میل، من شدن، خواهران، سبکی تحمل ناپذیر هستی، من شدن و ... اشاره کرد. تمامی آثار نامبرده در فیدیبو موجود هستند. شما می‌توانید کتاب صوتی نژاد به قلم تونی موریسون، ترجمه حسین کاظمی یزدی و انتشارات کتاب‌سرای نیک را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه کنید.

درباره‌ی نویسنده کتاب صوتی «نژاد»، تونی موریسون

تونی موریسون Toni Morrison در 18 فوریه سال 1931 چشم به جهان گشود. او زاده اوهایو در آمریکا است. وی دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشت. شرایط مالی پدرش به او به سختی اجازه داد تا وارد دانشگاه شود. اما تونی برای سربلندی خانواده‌اش و تشکر از تمام زحمات پدرش در دانشگاه همیشه دانشجوی نمونه بود. او فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد و کرنل است. پس از اتمام تحصیلات موریسون کار خود را به عنوان استاد در دانشگاه پرینستون آغاز کرد. او از سال 1964 در نیویورک مشغول به کار ویراستاری شد. همین کار او را به سمت نوینسدگی کشاند. اولین رمان او در سال 1970 به نام آبی‌ترین چشم منتشر شد. این کتاب با استقبال بسیاری خوبی روبرو شد. به همین دلیل موریسون تصمیم گرفت به کار خود ادامه دهد. موریسون سیاه پوست بود. به همین دلیل در بیشتر آثار این نویسنده نگاه انتقادی به جامعه‌ سیاهان آمریکا دیده می‌شود. این بانوی آمریکایی جوایز بسیار معتبری را به دست آورده‌است. او در سال 1993 برنده جایزه نوبل، در سال 1988 برنده جایزه پولیتزر و در سال 2008 برنده جایزه گرمی شد. به علاوه او در سال 2012 نشان افتخار آزادی را از رئیس جمهور باراک اوباما دریافت کرد. اما سرانجام تونی موریسون در سال 2019 درگذشت. از آثار منتشر شده توسط این نویسنده نامی می‌توان به جاز، سولا، بهشت، عشق و ... اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی «نژاد»

از رمان محبوب

بدبختانه مغز او منحرف بود. او احتمالا با عجله از زمین می‌گذشت، عملا می‌دوید. به سرعت با تلمبه آب بیرون می‌کشید و شیره‌ی بابونه را از روی پایش با آب می‌شست. چیز دیگری در ذهنش نبود. تصویر مردی که برای مراقبت از او می‌آید، به اندازه عصب‌های پشتش که مثل برآمدگی‌های روی تخته رخت شور، پوستش را قلمبه قلمبه کرده‌اند، بی‌جان بود.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
253.۴۸ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۳۶:۳۹
نویسندهتونی ماریسن
مترجم حسین کاظمی یزدی
راویفرزانه فائزی
راوی دوم هوتن شاطری پور
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۸/۲۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
37,800 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۵۳.۴۸ مگابایت
۰۴:۳۶:۳۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
60,500
٪40
36,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نژاد
٪40
نژاد
تونی ماریسن
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
60,500
٪40
36,300
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر