0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
موثرترین ابزار تربیت کودکان
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی موثرترین ابزار تربیت کودکان

قدرت تشویق
درباره موثرترین ابزار تربیت کودکان

تحسین یکی از مهم‌ترین ابزارهای تربیتی والدین و مربیان آموزشی است. تحسین می‌تواند اعتماد به نفس کودکان را افزایش دهد و تاثیر قابل توجهی بر شکوفایی استعدادهای آن‌ها بگذارد. استفاده از این تکنیک و جایگزین کردن آن با روش‌های تنبیه می‌تواند زندگی فردی و اجتماعی کودک را متحول کند. از طرفی استفاده‌ی اغراق آمیز و دور از واقعیت از تحسین می‌تواند آثار مخربی بر شخصیت کودک داشته باشد و آن‌ها را فردی وابسته به تایید دیگران بار بیاورد. الیزابت هارتلی بروئر نویسنده‌ی کتاب موثرترین ابزار تربیت کودکان مزایا و معایب تحسین را به طور کامل شرح می‌دهد و استفاده‌ی آگاهانه از آن را به مخاطب می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب صوتی موثرترین ابزار تربیت کودکان

کتاب موثرترین ابزار تربیت به قلم الیزابت هارتلی بروئر برای تربیت کودکان نوپا تا سنین نوجوانی به کار گرفته می‌شود. این کتاب از 11 فصل تشکیل شده است. 6 فصل اول کتاب به اصول پایه، تکنیک‌ها، ابزارها و در نهایت، تاثیر و اهداف تحسین می‌پردازد. بخش دوم کتاب از زاویه‌ی دیگری به تحسین می‌نگرد و خطرات احتمالی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. مخاطب پس از مطالعه‌ی این کتاب می‌آموزد در هنگام کسب موفقیت یا برای شکوفایی استعدادهای احتمالی فرزند خود چه عکس العملی داشته باشند.

فصل‌های کتاب موثرترین ابزار تربیت کودکان

مقدمه

فصل اول: درک معنای تحسین و واکنش دخترها به آن

فصل دوم: هدف از تحسین چیست؟

فصل سوم: ده اصل بنیادین در مؤثر واقع شدن تحسین

فصل چهارم: مقاطع و مراحل سنی، سازش با فرایند رشد و تغییر بچه‌ها

فصل پنجم: به‌کارگیری ابتکار و نوآوری در تشخیص خصوصیات درخور تشویق و توجه

فصل ششم: زبان تحسین، چگونه به زبان بیاوریم و چگونه در عمل رفتار کنیم

فصل هفتم: خطاهای رایج و راه‌های جلوگیری از آن‌ها

فصل هشتم: رشوه‌ها، جوایز و مشوق‌ها

فصل نهم: استفاده از تحسین برای تشویق به یادگیری بهتر و رفتار مناسب‌تر

فصل دهم: دوری جستن از خطرات کمال‌گرایی

فصل یازدهم: تحسین و تأثیر آن بر زندگی والدین

درباره‌ی الیزابت هارتلی بروئر نویسنده‌ی کتاب موثرترین ابزار تربیت کودکان

الیزابت هارلی  نویسنده سرشناس و برجسته‌ای است که به طور خاص در ارتباط با تربیت و پرورش کودکان می‌نویسند. افکار و ایده‌های هارلی با موضوع راهنمایی و ایجاد انگیزش در بچه‌ها او را به سخنرانی پرطرفدار و نویسنده‌ای محبوب تبدیل کرده است. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به «بچه‌های خوشحال در قالب تربیت مثبت»، «100 نکته در شناخت دنیای دختران» «عزت‌نفس در پسرها» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی موثرترین ابزار تربیت کودکان به زبان فارسی

«اميد هدايت‌پور» کتاب صوتی موثرترین ابزار تربیت کودکان را به زبان فارسی برگردانده و انتشارات کتابسرای نیک نسخه‌ی صوتی آن را در سال 1399 منتشر کرده است. خوانش این اثر را «شهره روحی» و «فریبا فصیحی» بر عهده داشته است. امکان خرید و دانلود کتاب صوتی موثرترین ابزار تربیت کودکان در همین صفحه از سایت دیجی‌کالا امکان پذیر است.

در بخشی از کتاب موثرترین ابزار تربیت کودکان می‌خوانیم

علاقه‌ی بچه‌ها به مورد تحسین قرارگرفتن از جانب اطرافیان امری کاملا طبیعی است. یکی از علل این موضوع این است استعدادها و توانایی‌های ما با مورد تشویق و سپاس‌گزاری دیگران قرار گرفتن شروع به رشد و شکوفایی می‌کنند. جدا از نشاط و خوشحالی حاصل‌شده از تحسین و همچنین انگیزه برای سعی و کوشش بیشتر، تحسین می‌تواند تاثیرات دیگری نیز برای بچه‌ها در برداشته باشد. و به همین دلیل باید به عنوان یکی از روش‌های اصلی و پررنگ در تربیت بچه‌ها استفاده شود. زیرا همان‌طور که اشاره کردیم. بسیاری از نیازهای اساسی بچه را در مقاطع سنی مختلف برآورده می‌کند. به عبارت دیگر، نباید عمل تحسین را صرفا روشی تجمل‌آمیز دانست، که در صورت تمایل, بتوان آن را به ‌طور کامل کنار گذاشت.

اهمیت داشتن نزد شخصی خاص و مورد توجه او قرار گرفتن، جزو نیازهای اولیه‌ی بچه‌ها به شمار می‌آید: اینکه کسی به آنها اهمیت دهد و وجودشان را مغتنم شمارد، که اين نیز به نوبه‌ی خود همچون برخورداری از خوراک و پوشاک مناسب حائز اهمیت است. بچه‌ها نیاز به احساس امنیت، اعتماد و تکیه به توجه اطرفیانشان دارند و تنها زمانی از این بابت آسوده خاطر خواهند بود. که ارزش و جایگاه خود را در مرکز زندگی والدین یا کسی که از آن‌ها مراقبت می‌کند درک کنند. آن‌ها همچنین به راهنمایی‌های گرم و صمیمانه، حمایت و پشتیبانی ما در پیدا کردن مسیر درست در دوران نوجوانی نیاز دارند .بنابراین می‌توان گفت که بهتر است به‌جای گوشزد کردن شکست‌ها و ناکامی‌هایشان، مسیر و عملکرد صحیح را به آن‌ها نشان بدهیم. فراموش نکنید که برای شکوفا شدن استعدادها و توانایی‌های نهفته‌ی یک دختر باید لياقت و مهارت‌هایش را دائما یادآوری و تلقین کرد و به او اطمینان داد که حضورش برای اطرافیان، به ویژه والدینش لذت‌بخش و خوشایند است.

اکثریت براین تصورند که تنها راه تحسین، سخنی است که بر زبان آورده شود، یا در قالب کلماتی خاص مطرح شود. اما ما می‌توانیم خوشحالی، تأیید و قدردانی خود را از راه‌های مختلف منتقل کنیم. همان‌طور که در فصل ششم به آن اشاره خواهیم کرد، در آغوش گرفتن، لبخند زدن به نشانه‌ی تایید، اهدای جوایز و نوازش کردن، نه‌تنها تحسین ما را نشان می‌دهند، بلکه گاهی تاثیر بیشتری بر طرف مقابل خواهند گذاشت. چرا که دور از انتظار و ملموس‌تر هستند. جالب است بدانید حتی کلماتی که در جملات تحسین آمیز به کار برده می‌شوند، دارای دامنه‌ای وسیع‌تر ازآنچه در وهله‌ی اول به فکرمان می‌رسد هستند و لغت تحسین، در معنا حالات و اصطلاحات گوناگونی را شامل می‌شود که همگی انتقال‌دهنده‌ی قدردانی، تصدیق یا رضایت خالص هستند.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
325.۹۴ مگابایت
مدت زمان
۱۰:۵۷:۴۰
نویسنده الیزابت هارتلی بروئر
مترجم امید هدایت پور
راویفریبا فصیحی
راوی دومشهره روحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۶/۲۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
59,400 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۲۵.۹۴ مگابایت
۱۰:۵۷:۴۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
40 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

ترجمه عالی. موضوع و دسته بندی بسیار کاربردی .صدای گوینده رو هم دوست داشتم .مطالب زیادی یاد گرفتم ولی بیشتر درباره بچه های ۵سال به بالا تا نوجوان بود

5

این کتاب برای تربیت بسیار مفید است

5

خوب بود عالی

4.2
(5)
83,500
٪40
50,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
موثرترین ابزار تربیت کودکان
موثرترین ابزار تربیت کودکان
قدرت تشویق

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
موثرترین ابزار تربیت کودکان
٪40
موثرترین ابزار تربیت کودکان
قدرت تشویق
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.2
(5)
83,500
٪40
50,100
تومان