0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حصار و سگ های پدرم

معرفی، خرید و دانلود کتاب حصار و سگ های پدرم

نویسنده:
شیرزاد حسن
درباره حصار و سگ های پدرم
شیرزاد حسن در این رمان با روایت توتم و تابو به اصول پدرسالاری از دیدگاه فروید می‌پردازد. پدرکشی تم اصلی این رمان است. در حصار و سگ‌های پدرم روح پدر بر سر شخصیت‌های داستان چنان سنگینی می‌کند که حتا پس از کشته شدنش حضور او را همچنان احساس می‌کنند. از نظر شیرزاد حسن پدر نشانه‌ی کابوس بزرگ قدرت است که همچون سایه‌ای از او جدا نمی‌شود؛ قدرتی که خشونت پدر را نشان می‌دهد. موضوع بسیاری از داستان‌های او کشتن و جامعه‌ی اِروس‌کُش است. در بسیاری از داستان‌های او روایت زندگی آدم‌های درمانده و ذلیل و تنهای جامعه‌ی کُرد، به‌ویژه بیوه‌زنان و پیردختران و پسرانِ ناامید اما عاشق دیده می‌شود.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
896.۹۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
107 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۳۴:۰۰
نویسندهشیرزاد حسن
مترجم مریوان حلبچه ای
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۵/۱۲
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
32,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۹۶.۹۲ کیلوبایت
۱۰۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
تلخ ☕️ (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
27 ٪
4
ستاره
36 ٪
3
ستاره
27 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
9 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

این کتاب درمورد مرد سالاری و ظلم یک پدره به بچه ها و البته همسرانش... که شاید برای بعضی ها کمی غیر قابل باور به نظر بیاد ولی چیزهای که از گذشته ی نچندان دور (سالهای اخیر یا شاید همین الان )شنیدم اکثرا بر جامعه ی اون دوران همچین فضایی حاکم بوده . اما درمورد خودِ کتاب تقریبا از دو سوم داستان به بعد آقای شیرزاد حسن بشدت تکرر جملات رو درپیش گرفتن و تقریبا داستان از دو سوم به بعد دیگه تموم شد و اون جذابیت آغازینش رو برای من حدااقل از دست داد .ارزش خوندن داره و با چیزهایی آشنامون میکنه که شاید غیرقابل تصور باشه برای نسل امروز ما ... ولی برای من که کتابهای دیگر این نویسنده رو نخوندم باخوندن این کتاب ترغیب نشدم تا کتابهای دیگه ش رو بررسی کنم . در کل کتاب متوسطی بود . اوایل خوب شروع شد ولی تکرر جملات زیاد بود. از دو سوم به بعدِ کتاب ماجرا خیلی کش داده شد طوری که به شخصه بعضی صفحه هارو نخوندم و وقتی کتاب تموم شد رفتم صفحاتیو که نخونده بودم بخونم شاید اونجاها نکته ای وجود داشته باشه ولی دریغا.... در کل نتیجه ای این کتاب منو یاد این جمله میندازه که ^مردمی که به خانه های تاریک و بی دریچه عادت کرده اند از پنجره های باز و نور گیر گریزان اند . آخر چشمشان را میزندو خسته شان میکند و جنگ با افکار پوسیده دشوار تر از جنگ رو در روی جبهه هاست .... دختران و همسران آقای پدر از بس شکنجه شدن و محدود بودن وقتی که به آزادی رسیدن احساسِ پوچی بهشون دست میداد و نتونستن از اون آزادی لذت ببرن چون بردگی باهاشون اخت شده بود در طول سالهای عذاب آورِ زندانِ پدر.... برای درک ظلمی که به زنان و کودکان شده ارزش رو داره که چشممونو رو دو سوم پایانی ببندیم .

3

داستان سوررئال و استعاری هست.میشه تعمیمش داد به جوامع تحت استبداد ..جامعه ای که یه عمر با استبداد و ظلم پرورش داده شده با اتمام استبداد هم تغییر آن چندانی نمی کنه و بسا که آرزوی همون استبداد رو داره ..آدما قبل از هر چیزی باید منش و طرز فکرشان رو عوض کنن تا روند زندگیشونم تغییر کنه.نه بالعکس. درباره نگارش کتاب فضاسازی و انتقال احساسات در هم برهم شخصیت اصلی عالی بود گرچه در اواخر کتاب کمی به گزافه گویی دچار شد.اگر توضیحات مرتبط با زمان حکومت پدر و حال و هوای قبل از پدرکشی در اوایل کتاب بهتر توصیف شده بود احتمالا مخاطب عام بهتر با کتاب ارتباط برقرار می کرد

4

با حرف‌های نویسنده در یک کنفرانس که در آخر کتاب نوشته شده، ارتباط برقرار کردن با داستان و فضای کتاب راحت‌تر میشه. داستان درمورد مردسالاریه و اغراق در داستان قابل توجهه، ولی همونطور که گفتم بعد از حرف‌های نویسنده من راحت تر تونستم با داستان ارتباط برقرار کنم و ربطش بدم به شرایط جامعه شرق و بتونم فضای تاریک کتاب رو، به وضوح حس و ترسیم کنم.

4

داستان فضایی سوررئال داره، پدری که خانواده اش رو در حصاری قلعه مانند زندانی و اونها رو از همه چیز محروم کرده... حتی پس از مرگش هم رهایی در کار نیست و سایه اش همچنان بر اونجا سنگینی میکنه

5

این کتاب رو من خوندم البته نسخه چاپی شو و با وجود تغییرات بازهم کتابی است که بهترین نکته آن فضا سازیش هست لذت میبرید

3

با عرض معذرت.. من اصلا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم و از خوندن ادامه داستان منصرف شدم..

1

از نظر من جالب نبود

3.8
(12)
تلخ ☕️ (1)
26,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
حصار و سگ های پدرم
حصار و سگ های پدرم
شیرزاد حسن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حصار و سگ های پدرم
حصار و سگ های پدرم
شیرزاد حسن
نشر چشمه
3.8
(12)
تلخ ☕️ (1)
26,500
تومان