0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مادرم خودم
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مادرم خودم

درباره مادرم خودم

بین بیشتر مادران و دختران جهان ارتباط خالصانه‌ای وجود دارد. بیشتر دختران تبلور مادرانشان در یک کالبد دیگر هستند. عشقی که مادر به فرزندش هدیه می‌کند چیزی فراتر از تمامی احساس‌های دنیا است. تمامی زنان هنگام مادر شدن تمام عشق، احساس و وجودشان را به کودکانشان هدیه می‌دهند. مادران از دختران کوچکشان، ابر زن‌هایی می‌سازند که هیچ تندبادی حریف ریشه‌های محکم آن‌ها نیست. سرانجام این دختران نیز این میراث ازلی و ابدی را به فرزندانشان هدیه می‌دهند.

نقد و بررسی کتاب صوتی «مادرم خودم»

کتاب مادرم خودم My Mother My Self توسط نانسی فرایدی Nancy Friday نوشته شده‌است. این کتاب در سال 1997 به زبان انگلیسی منتشر شد. کتاب مادرم خودم یکی از بهترین کتاب‌ها درمورد رابطه بین مادران و دختران است. موضوع این کتاب مانند داستان آن پرنده‌ای که جوجه‌های خود را برای پیدا کردن غذا در لانه رها می‌کند. اما پیدا کردن غذا آنقدر طول می‌کشد که جوجه‌ها تقریبا بزرگ شده‌اند. به همین دلیل یکی از جوجه‌ها به دنبال پیدا کردن مادرش می‌رود. تنها خواندن فصل اول این کتاب کافیست تا شما مشتاقانه ادامه کتاب را بخوانید. پس از خواندن این کتاب تحول شگرفی را درون خود حس خواهید کرد. به علاوه داستان این کتاب شما را به یک بازبینی عمیق درمورد روابط خود با دخترتان و یا با مادرتان وادار می‌کند. کتاب مادرم خودم داستان خود را در نه فصل عشق مادری (سه بخش)، زمانی برای نزدیک شدن (سه بخش)، زمان رها کردن (دو بخش)، رقابت (سه بخش)، دختران دیگر (دو بخش)، جانشین‌ها و الگوها (سه بخش)، سال‌های تجرد (چهار بخش)، ازدواج بازگشت به همزیستی (چهار بخش) و مادری می‌میرد، دختری متولد می‌شود (در چهار بخش) روایت می‌کند. نویسنده این کتاب نانسی فرایدی، کتاب خود را به مادرش تقدیم کرده‌است.

هنگامی که نانسی فرایدی در اوایل دهه 1970 تحقیقات خود را برای نوشتن کتاب «مادرم خودم» آغاز کرد، هیچ اثری وجود نداشت که تعامل بی‌نظیر بین مادر و دختر را بررسی کند. امروزه بسیاری از روان‌شناسان بیان می‌کنند که باید زنان هویت خود را جدا از نقش مادری خود بدانند. به علاوه به دختران توصیه می‌کنند که هویت خود را جدا از مادرانشان بدانند. کتاب مادرم خودم در قدم اول جدا سازی هویت‌ها را آموزش می‌دهد. سپس به بیان نقش اصلی مادر و دختر در زندگی می‌پردازد. ناسنی فرایدی در این کتاب بیان می‌کند که بزرگ‌ترین و ارزشمندترین هدیه‌ای که یک مادر می‌تواند به فرزندش بدهد، عشق تمام و کمال است. این عشق آنقدر باید عمیق و غیرقابل انکار باشد که دختر بچه خود را تبدیل به زنی کامل و شجاع کند.

نانسی فرایدی از طریق خودافشایی صریح و انجام صدها مصاحبه، میراث نسل‌های بسیاری از مادرن و دختران را بررسی می‌کند. به علاوه او احساسات متناقض خشم، نفرت و عشق دختران نسبت به مادرانشان را آشکار می‌کند. او به این سوال نیز پاسخ می‌دهد که چرا اغلب دختران تبدیل به نمونه‌ای از مادرانشان می‌شوند.

از نگاه منتقدان این کتاب دو جنبه پویایی رابطه و میراث مادران و دختران دارد. منتقدان می‌گویند که روانشناسی این کتاب منسوخ شده‌است. بسیاری از زنانی که این کتاب را خوانده‌اند، دچار تفکرات خود سرزنش‌گرانه در مورد پویایی روابط مادر و دختر شده‌اند. این کتاب محصولی از تفکر آزدی زنان در دهه 1970 بود. اما استدلال‌های نامناسب علامت چالش‌هایی بود که زنان در آن زمان با آن‌ها روبرو بودند. نانسی فرایدی در بخش دیگری از این کتاب به از دست دادن مادران اشاره می‌کند. او بیان می‌کند که مادران هرگز از بین نمی‌روند. آن‌ها همیشه درون روح دخترانشان زنده هستند. اگرچه این کتاب به چگونگی کنار آمدن یک دختر با از دست دادن مادر پرداخت، اما در درجه اول دختران را تشویق می‌کند که پویایی روابط خود را به عنوان روشی برای کنار آمدن ارزیابی کنند. خواندن این کتاب باعث انقلاب بزرگی درون هر زنی می‌شود.

ترجمه‌ی کتاب صوتی «مادرم خودم» به زبان فارسی

کتاب مادرم خودم توسط زهره زاهدی به زبان فارسی ترجمه شده‌است. این کتاب در سال 1399 توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شد. کتاب مادرم خودم با صدای گویندگان خوب کشورمان فریبا فصیحی و نسترن حسنی در اختیار مخاطبان قرار گرفته‌است. زهره زاهدی در سال 1330 در شهر تهران چشم به جهان گشود. او فارغ التحصیل رشته بانکداری از دانشگاه آمریکایی بیروت است. از آثار این بانوی مترجم می‌توان به 50 راه برای ساده کردن زندگی، سبز باش، لباس رسمی لازم نیست، جنین هم خاطره دارد، لی‌لی و مادرشوهر، کلام مهر، چهار توافق، چیزی بیشتر از زندگی، نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کنید و ... اشاره کرد. تمامی کتاب‌های نام برده و دیگر آثار این بانوی مترجم در فیدیبو موجود هستند. شما می‌توانید کتاب صوتی مادرم خودم به قلم نانسی فرایدی، ترجمه زهره زاهدی و انتشارات کتاب‌سرای نیک را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی نویسنده کتاب «مادرم خودم»، نانسی فرایدی

نانسی فرایدی Nancy Friday زاده 27 آگوست سال 1933 است. او در ایالت پنسیلوانیا در آمریکا چشم به جهان گشود. فرایدی در چارلستون، کارولینای جنوبی بزرگ شد و در تنها مدرسه محلی آن منطقه درس خواند. سپس وارد دانشگاه شد. او فارغ التحصیل دانشگاه ولزلی Wellesley در ماساچوست است. او پس از فارغ التحصیلی مدتی به عنوان گزارشگر در روزنامه جزیره سان کار می‌کرد. پس از آن کار خود را به عنوان روزنامه‌نگار مجله نیویورک فعالیت خود را آغاز کرد. حضور او در این مجله باعث علاقه‌مند شدن وی به نویسندگی شد. اولین کتاب این نانسی فرایدی در سال 1973 منتشر شد. نام این کتاب «باغ مخفی من» بود. این کتاب مجموعه‌ای از مصاحبه‌های او با زنان در مورد جنسیت و تخیلاتشان است. اولین کتاب فرایدی به یک کتاب پرفروش بدل شد. فرایدی در کتاب‌های بعدی خود به موضوعات مختلفی در مورد مادران و دختران، روابط، حسادت، فمنیسم، زیبایی، تخیلات جنسی، رفتارهای سادیستی BDSM و ... پرداخته است. در طول دهه 1980 و اوایل دهه 1990 او میهمان بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی مانند سیاسی نادرست، اپرا، لری کینگ، صبح بخیر آمریکا و گفتگوی NPR با مردم بود. فرایدی همچنین در دهه 1990 وب‌سایتی ایجاد کرد که محفلی برای توسعه کار و ایجاد تعامل با مخاطبان خود باشد. علی‌رغم نظر مجله لیدی در مورد او که گفته بود «فرایدی فمنیست نیست»، بیشتر آثار و در حمایت از زنان است. به علاوه خود نانسی فرایدی بر این باور است که فمنیسم و قدردانی از مردان مفاهیم جدا از یکدیگر نیستند. نانسی فرایدی دو ازدواج ناموفق داشت. اما این اتفاقات تلخ در زندگی باعث انزجار او از هیچ مردی نشد. وی سال‌ها در کی‌وست زندگی می‌کرد. او سرانجام در سال 2011 به نیویورک نقل مکان کرد. نانسی فرایدی سرانجام در 5 نوامبر سال 2017 درگذشت. او سال‌های آخر عمر خود را با آلزایمر گذراند. از آثار منتشر شده توسط نانسی فرایدی می‌توان به حسادت Jealousy، زنان در اوج Women on Top، قدرت زیبایی The Power of Beauty، باغ مخفی My Secret Garden، گل‌های ممنوعه Forbidden Flowers و ... اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی «مادرم خودم»

زمان رها کردن

طی سال‌ها شرح‌حال رنگ و رو رفته‌ای از دوران جوانی مادرم را، از پستوی خانواده بیرون کشیدم. پدربزرگم از همه چیز عکس گرفته‌است. عکس‌ها در قاب‌های مزین اولیه‌شان در هال خانه‌ام به دیوار آویزانند. مهمانان خانه بدون استثنا مقابل این عکس‌ها می‌ایستند. به زن جوانی اشاره می‌کنند که میان زمین و هوا بروی گردن اسبش کاملا خم شده و می‌پرسند:«او کیست؟» من می‌گویم:«مادرم در پیتسبورگ.» بعد می‌پرسند:«و این‌ها کی هستند؟» و من به آن‌ها توضیح می‌دهم که «زنی که پشت پیانوی رویال نشسته هم مادر من است و بقیه خواهرها و برادرش هستند.» البته غالب دوستانم خانواده مادرم را نمی‌شناسند. اما چنان به عکس خیره می‌شوند که گویی می‌شناسند. عکس‌های قدیمی خانوادگی حتی اگر متعلق به دیگران باشد، ما را مجذوب می‌کند. همه ما به دنبال سرنخ می‌گردیم. حالت چهره مادرم همیشه یک جور است، دلواپس. در حال پرش از یک مانع دو متری، با وقار نشسته در پشت پیانو، دست‌ها پنهان در چین دامن. چهره نگرانش گویی منتظر است، پدرش بگوید، بگوید چه؟ که دست‌های زیبایش را پنهان کند؟ اما چطور هم می‌توان پیانو نواخت هم دست‌ها را پنهان کرد؟

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
403.۲۲ مگابایت
مدت زمان
۱۴:۲۹:۱۴
نویسندهنانسی فرایدی
مترجمزهره زاهدی
راویفریبا فصیحی
راوی دومنسترن حسنی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
68,400 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۰۳.۲۲ مگابایت
۱۴:۲۹:۱۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
50 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

بسیار جالب این کتاب رو من به مادران جوان و کسانی که قصد دارند صاحب فرزند بشن توصیه میکنم به رمز و رازهائی پی میبرید که هیچوقت بهش فکر هم نکرده بودید

2

من دو روزه دارم گوش میدم تا اینجا که عالی بوده و تکان دهنده

1.5
(2)
97,500
٪40
58,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مادرم خودم
٪40
مادرم خودم
نانسی فرایدی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
1.5
(2)
97,500
٪40
58,500
تومان