0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
با آخرین نفس هایم
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی با آخرین نفس هایم

درباره با آخرین نفس هایم

زندگی مانند ترن‌های شهربازی است. بالا می‌رود و اوج دارد. در همان لحظه سقوط دارد و از ترس فریاد کشیدن. اما زمانی که از ترن پیاده می‌شویم، مزه‌ی هیجان و خوشی زیر دندانمان است.

نقد و بررسی کتاب صوتی «با آخرین نفس‌هایم»

کتاب با آخرین نفس‌هایم Mon Dernier Soupir توسط لوئیس بونوئل نوشته شده‌است. این کتاب در سال 1982 به زبان فرانسوی در فرانسه منتشر شد. سپس در سال 2003 به انگلیسی ترجمه شد. نام این کتاب در زبان انگلیسی به My Last Sigh تغییر یافت. این کتاب در ژانر خود زندگینامه نویسی نوشته شده‌است. لوئیس بونوئل یک سال پس از فوتش، آخرین فعالیت خود را به نوشتن اختصاص داد. او در سال 1982 شروع به نوشتن زندگی‌نامه‌ی خود کرد. بونوئل یک سال پس از انتشار این کتاب درگذشت. در واقع بونوئل نام این کتاب را به درستی انتخاب کرده‌است. زیرا آن سال، آخرین روزهای عمرش را گذارند. لوئیس بونوئل در مورد نوشتن این کتاب می‌گوید:« با نزدیک شدن به آخرین روزهای عمرم و آخرین نفس‌هایم، خاطرات بدون اطلاع من در کنار هم جمع می‌شوند. حافظه‌ام مانند بازیگری به ذهنم هجوم می‌آورد. این کتاب یک نیمه زندگی‌نامه است که من در آن مانند یک رمان کوچک گم می‌شوم تا خودم را به جذابیت مقومت ناپذیر داستان برسانم. هیچ‌گاه از خودم انتظار نوشتن چنین کتابی را نداشتم.» او در این کتاب زندگی خود را با لحن یک مورخ بیان نمی‌کند. به گفته بونوئل:«هر متن و یا پرتره‌ای که ارائه می‌دهم، به هر حال خوب یا بد متعلق به من است. با تاییدهای من، تردیدهای من، تکرارهای من، شکاف‌های ذهنی من، با حقایق و دروغ‌های من برای بیان آن‌ها در یک کلمه: حافظه من.» این کتاب خاطرات دلخراش در تصویر یک انسان استثنایی است. این کتاب داستان خود را در هفتاد فصل حافظه (در دو بخش)، خاطراتی از قرون وسطی، مرگ ایمان و زندگی جنسی، معجزه‌ی کالانادا، طبل‌های کالانادا (در دو بخش)، ساراگوسا، در مدرسه‌ی یسوعی‌ها، از خاطرات خواهرم (در دو بخش)، از این دنیای فانی (در دو بخش)، مادرید کوی دانشگاه 1925-1917، آلبرتی لورکا و دالی، هیپنوتیزم، فرقه‌ی تولدو، پاریس 1925-1929، ما غربتی‌ها، اولین کارگردانی، ورود به سینما، خواب‌ها و خیال‌ها (در دو بخش)، سورئالیسم 1926-1933، سگ آندلسی، شاعران سورئالیست، عصر طلایی، سرانجام سورئالیسم، آمریکا – 1930 (در دو بخش)، اسپانیا و فرانسه 1931-1936، هوردس زمین بی‌نان، تهیه‌کننده‌ای در مادرید، از عشق و دلدادگی (در دو بخش)، جنگ داخلی اسپانیا از 1936 تا 1339، مرگ لورکا، پاریس خلال جنگ داخلی اسپانیا، سه بمب، پیمان اشتی در کالاندا، تاملات فلسفی (در دو بخش)، دوباره در آمریکا از 1939 تا 1946، خداحافظی با دالی، هالیوود ادامه و پایان، چند طرح نافرجام، رابینسون کروزو، دختر جوان، طرح‌های دیگر، آخرین بار در هالیوود، مکزیک سال‌های 1946-1961، آغازی تازه فراموش شدگان، دو فیلم مکزیکی او و بلندی‌های بادگیر، در سینمای مکزیک، ناسارین ناصری، دلخشوی‌ها و بیزاری‌های من (در دو بخش)، اسپانیا مکزیک فرانسه از 1960 تا 1977، ویریدیانا، آخرین فیلم‌ها در مکزیک، بازگشت به سینمای فرانسه، راه شیری در مسیر ارتداد، تریستانا، سه فیلم آخر، شبح آرادی، موضوع مبهم هوس، آهرین نفس و فیلموگرافی روایت می‌کند.

 لوئیس بونوئل با دیگر نویسنده‌گان بسیار متفاوت است. او نگاه و نگرشی کلی به جهان و افراد ندارد. بلکه نگاه او ریز بینانه‌ترین و با دقت‌ترین نگاه به هرچیزی است. او کسی است که به ارزش‌های اخلاقی پایبند بوده و هرگز آن‌ها نمی‌شکند. البته بونوئل اعتقاد چندانی به دین نداشت. اما این باعث نشد که انسان بی‌قید و لاابالی باشد. او انسان بسیار آرامی است که تمامی عمر خود را در حاشیه امن زندگیش گذارند. توجه این نویسنده به اخلاقیات در میان همکاران و دوستانش مثال زدنی است. با اینکه لوئیس بونوئل مرد بسیار نامی و بزرگی است. کتاب زندگی خود را با لحن و زبانی متواضعانه نوشته است. در این کتاب کلمه‌ای از سر تکبر و غرور دیده نمی‌شود. او فیلم‌نامه نویس بسیار مشهوری است که داستان‌هایش را بر اساس تخیلات و سفرهای ذهنی خلاقش می‌نویسد. بخش بیشتری از کتاب با آخرین نفس‌هایم به دوران کودکی بونوئل اختصاص داده شده‌است. او یکی از طرفداران سورئالیسم است. ویژگی‌های این مکتب در تمامی آثار او دیده می‌شود.

ترجمه‌ی کتاب صوتی «با آخرین نفس‌هایم»

نسخه چاپی کتاب با آخرین نفس‌هایم برای اولین بار در ایران در سال 1371 توسط انتشارات هوش و ابتکار در تهران به چاپ رسید. این کتاب ویرایشی نامناسب داشت. اما تمام نسخه‌های آن به سرعت فروش رفت. سال‌های بسیاری پس از آن نیز، کتابی صحیح در بازار کتاب نبود. اما در سال 1395 علی امینی نجفی با کمک انتشارات کتاب‌سرای نیک، نسخه‌ای جامع و کامل را از کتاب با آخرین نفس‌هایم به چاپ رسید. نسخه صوتی کتاب با آخرین نفس‌هایم در سال 1398 توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شد. گویندگان این کتاب صوتی شهره روحی، فرهاد اتقیایی و هوتن شاطری‌پور هستند. شما می‌توانید کتاب صوتی با آخرین نفس‌هایم به قلم لوئیس بونوئل، ترجمه‌ی علی امینی نجفی، روایت شهره روحی، فرهاد اتقیایی، هوتن شاری‌پور و انتشارات کتاب‌سرای نیک را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

علی امینی نجفی در سال 1334 چشم به جهان گشود. او مترجم بسیاری از کتاب‌ها از جمله صداها و سه نمایشنامه دیگر، سه‌گانه‌ی وانیک و ... اشاره کرد. علی امینی نجفی فقط یک مترجم نیست. نام او به عنوان منتقد ادبی و پژوهشگر حوزه فرهنگ و هنر نیز شناخته می‌شود. زبان این مترجم در آثارش روان و بدون تکلف است. اگر کتاب‌های ترجمه شده توسط این مترجم را مطالعه نمایید متوجه لحن خاص او در تمامی آثارش خواهید شد.

درباره‌ی نویسنده کتاب «با آخرین نفس‌هایم»، لوئیس بونوئل

لوئیس بونوئل پورتولس Luis Bunuel Portoles در بیست و دومین روز از ماه فوریه‌ی سال 1900 چشم به جهان گشود. او زاده‌ی شهر کالاندا در کشور اسپانیا است. پدر و مادر این نویسنده هردو از اشرافیان اسپانیا بودند. مادرش دختر خانواده‌ای پرنفوذ بود. او تا چهار سالگی در کالاندا زندگی می‌کرد. اما در سال 1904 او به همراه خانواده به ساراگوسا نقل مکان کردند. زمانی که به مدرسه رفت، تحت تعلیم معلمان سخت‌گیر انجمن عیسی قرار گرفت. اما او که از کودکی روحیه‌ای آزاد داشت. از آن مدرسه بیرون آمد. بونوئل از دوران کودکی علاقه بسیاری به فیلم و سینما داشت. او در آن زمان با نور و یک پرده سفید برای بچه‌ها نمایش اجرا می‌کرد. بونوئل پس از مشاهده نقض دین در کلیسا، از دین گریزان شد. او پس از اتمام دوران تحصیل مدرسه وارد دانشگاه شد. لوئیس بونوئل فارغ التحصیل رشته‌ی بزرشناسی و مهندسی صنایع از دانشگاه کمپلوتنسه مادرید است. او پس از رهایی رشته‌های تحصیلی خود به خواندن رشته فلسفه روی آورد. بونوئل زمانی که با دختری به نام مندز دوست شد، به شاعری و نمایش‌نامه نویسی روی آورد. به عیقده او، فیلم‌ها قادر به هیپنوتیزم کردن انسان هستند. او پس از آشنایی به چندتن از سینماگران اسپانیا، تصمیم گرفت تا وارد دنیای فیلم و تلویزیون شود. در نهایت او برای یادگیری علم فیلم، به یک مدرسه‌ی خصوصی رفت. او در آنجا با کارگردانان بسیاری اشنا شد. این آشنایی سکوی پرتاب لوئیس بونوئل با استعداد شد. او فعالیت هنر خود را در سال 1929 آغاز کرد و تا سال 1970 فیلم ساخت. نام این هنرمند به عنوان فیلم‌نامه نویس و فیلم‌ساز شناخته می‌شود. آثار بونوئل تا کنون برنده جوایز بسیاری از جمله نخل طلایی، بهترین کارگردانی و ... شده‌اند. این هنرمند آثارش را به زبان فرانسوی، ایتالیایی و مکزیکی منتشر می‌ساخت. از فیلم‌های این هنرمند می‌توان به سنگ اندلسی، عصر طلایی، جمجمه بزرگ، فراموش شدگان، سوزانا، شمعون صحرا، شبح آزادی و ... اشاره کرد. لوئیس بونوئل تا کنون کتاب‌های بسیار از جمله ویریدیانا، میل روشن هوس، سه فیلم نامه، نریستانا و ... را منتشر ساخته است.

بخشی از کتاب «با آخرین نفس‌هایم»

سیزده یا چهارده ساله بودم که برای اولین بار از ایالت آراگون به بیرون قدم گذاشتم. یک بار که نزد خانواده‌ای از دوستانمان که تابستان‌ها در قصبهٌ وگادپاس در نزدیکی سانتاندر در شمال اسپانیا اقامت داشتند، مهمان بودیم. هنگام عبور از سرزمین باسک با بهت و حیرت مناظری تازه و دو از انتظار کشف کردم که با آنچه تا آن زمان شناخته بودم در تضاد کامل بود. محو تماشای ابرها، باران، جنگل‌های مه‌آلود و صخره‌های خزه‌بسته شده بودم. تصویر دلنشینی بود که هرگز از لوح خاطرم پاک نشد. ازآن روز برای هميشه به شمال دل بستم، به سرما، به برف و به آبشارهای کوهستانی.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
450.۵۰ مگابایت
مدت زمان
۱۵:۲۸:۱۰
نویسندهلوئیس بونوئل
مترجم علی امینی نجفی
راوی هوتن شاطری پور
راوی دومشهره روحی
راوی سومفرهاد اتقیایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۴/۱۵
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
70,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۵۰.۵۰ مگابایت
۱۵:۲۸:۱۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
پربار 🌳 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
12 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

چققققققدر جذاب بود.هنرمندی که فقط سعی کرد ذهن و دلش را به تصویر بکشد واز همه تفاسیری پیچیده ای که از آثارش دارند دور است.

5

فکر می کنم ۱۵ سال پیش بود که به پیشنهاد یکی از دوستانم این کتاب رو خوندم و فوق العاده بود.

5

یکی از بهترین کتابهایی بود ک خواندم و شنیدم👌ممنون از گوینده و نویسنده داستان🌹🌹🌹🌹

5

کتاب و نسخه ی صوتی هر دو بسیار عالی.

5

کتاب خوبیه و ارزش شنیدن رو حتما داره

1

البته اجرا هم عالی است.

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
اجرای روان 🎙️
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

بسیار جذاب و فوق‌العاده با خوانش عالی 👍👌

4

بسیار عالی هم کتاب هم گوینده

5

عالی

3

بدک نیست

نمایش 2 نقد دیگر
4.2
(17)
پربار 🌳 (1)
96,500
٪40
57,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
با آخرین نفس هایم
با آخرین نفس هایم
لوئیس بونوئل

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
با آخرین نفس هایم
٪40
با آخرین نفس هایم
لوئیس بونوئل
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.2
(17)
پربار 🌳 (1)
96,500
٪40
57,900
تومان