0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
«سواد رسانه ای از «الف» تا «ی

معرفی، خرید و دانلود کتاب «سواد رسانه ای از «الف» تا «ی

مفاهیم،مهارت ها و کارکردهای سواد رسانه ای از منظراساتید و صاحب نظران
درباره «سواد رسانه ای از «الف» تا «ی
سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی یکی از انواع مجموعه سوادهایی است که در جامعه اطلاعاتی به‌شدت مورد نیاز افراد است. سازمان یونسکو معتقد است در قرن ۲۱ اشخاصی را می‌توان باسواد نامید که علاوه بر سواد خواندن و نوشتن دارای توانایی­های دیگری نیز باشند. این توانایی­ها، مهارت­هایی هستند که عموم مردم برای زندگی در جامعه اطلاعاتی به آن­ نیاز دارند. برخی از این توانایی­ها و مهارت­های مورد نیاز عموم مردم در قرن ۲۱ عبارت‌اند از: سواد رسانه­ای و اطلاعاتی، سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد مالی، سواد تربیتی، سواد رایانه‌ای و سواد سلامت. هرچند در برخی از اسناد منتشرشده توسط یونسکو از سوادهای دیگری نیز نام برده شده است، اما به نظر می­رسد هفت سواد اصلی مورد نیاز عموم مردم در جامعه اطلاعاتی مواردی هستند که از آن یاد شد. فارغ از رویکردی که یونسکو نسبت به ضرورت یادگیری سوادهای مذکور دارد، شرایط خاصی که کشور عزیزمان ایران بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی تجربه می­کند، ضرورت یادگیری سواد رسانه­ای و اطلاعاتی را دوچندان کرده است؛ چرا که از شکست دشمنان جمهوری اسلامی ایران در جنگ­های نظامی و امنیتی، باعث شده است تا تمرکز کنونی دشمن بر روی دو موضوع باشد: ۱) جنگ نرم و عملیات روانی؛ ۲) جنگ اقتصادی و تحریم. طبیعتاً یکی از راهکارهای مصونیت از جنگ نرم و عملیات روانی دشمن افزایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی عموم مردم جامعه است تا از گزند آسیب­های شبکه­های ماهواره­ای و محتواهای ناسالم منتشرشده در فضای مجازی در امان بمانند. البته طبیعتاً افزایش سواد رسانه­ای و اطلاعاتی مردم باعث می­شود تا رسانه­های داخلی نیز در معرض ارزیابی نقادانه­تر مخاطبین قرار گیرند. با این حال به اعتقاد صاحب‎نظران، این امر نه‌تنها تهدید نیست، بلکه فرصت است و می‌تواند باعث افزایش کیفیت و رعایت اصول حرفه­ای تولید پیام و محتوا در رسانه­های جمعی داخلی شود. از سوی دیگر رویکرد جمهوری اسلامی ایران برای احیای تمدن نوین اسلامی نیازمند استفاده­ دقیق از ظرفیت رسانه­های جمعی و نوین در سطح جهان است. در این زمینه، افزایش سواد رسانه­ای و اطلاعاتی عموم مردم به‎خصوص اقشار دانشگاهی و فعالان فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... باعث توانمندسازی ایشان برای تولید محتوای سالم، مفید، جذاب و مؤثر خواهد شد. طبعاً تولید هرچه بیشتر محتواهای چندزبانه‌ جذاب و متناسب با سبک زندگی اسلامی-ایرانی، زمینه‌ساز گرایش بیشتر مردم جهان به انقلاب اسلامی ایران خواهد شد و همین امر می­تواند در آینده سیاسی جهان نقش مهمی را ایفا نماید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۱ مگابایت
تعداد صفحات
213 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۰۶:۰۰
نویسنده به اهتمام معاونت صدای سازمان صداوسیما و محمدصادق افراسیابی
ناشرانتشارات پشتیبان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۱/۳۰
قیمت ارزی
1 دلار
قیمت چاپی
50,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۱ مگابایت
۲۱۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
11 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

به نظر بنده بسیار کتاب مفید و تخصصی در زمینه سواد رسانه ای هست. با توجه به جامع الاطراف بودن این کتاب و پوشش همه جانبه نسبت به تمامی یا اکثر موارد در زمینه های مرتبط با این حوزه،و همچنین نگاه تخصصی از جانب افراد محقق و پژوهشگر در این زمینه که هم صاحب علم آکادمیک روز دنیا و هم تجربه پیمایشی و مطالعاتی در کشور خودمون هستن،به عنوان یک منبع قابل اعتماد و ارزنده خواندن این کتاب رو به افرادی که میخواهند نگاه دقیق و ظریف و علمی به قضیه داشته باشند رو پیشنهاد میکنم

5

کتاب بسیار آموزنده‌ای‌ست. باتوجه به اینکه مقصود نهایی از تألیف چنین کتابی، ارائه‌ی راهکارهای مفید در راستای آموزش تخصصی سواد رسانه‌ای است، یک منبع معتبر نیز جهت افزایش سطح سواد برای افرادی به‌شمار می‌آید که علاقه‌مند به حوزه‌ی رسانه و فعالیت در آن هستند. علاوه‌بر این، کتاب در قالب گفتگو و مصاحبه با اساتید بزرگ این عرصه تدوین شده و با زبانی گویا و قابل فهم، راهنمای مناسبی برای مشتاقان یادگیری در این زمینه است.

5

بسته ی خیلی خوبی از بحث سواد رسانه ای که قشنگ از پایه شروع میشه و در نهایت به بررسی وضعیت موجود کشورمون در این حوزه میپردازه ... نقطه قوت این مجموعه به نظرم اینه که کارشناس های مختلفی در سواد رسانه ای به ارائه مطالب میپردازن و دیگه اون حالت تک گویی از یک شخص به خصوص رو نداره ... در کل خیلی مفید و مخصوصا برای شروع خیلی خوبه ! تشکر از همه دست اندر کاران این مجموعه ...

5

من کتاب را دانلود کردم و در حال مطالعه هستم. کتاب خیلی خوبی است و مطالعه انرا به بقیه توصیه میکنم. البته موضوع سواد رسانه ای ممکن است برای برخی جذاب نباشد ولی اگر کسی این موضوع را دنبال میکند خوب است حتما این کتاب را مطالعه کند. نسبت به سایر کتابهای مشابه در حوزه سواد رسانه ای خیلی قوی تر است.

5

باسلام و عرض ادب واحترام خدمت شما و جناب دکتر افراسیابی عزیز که در این کار کوشش فراوان کردند . کتابی عالی و پر محتوا هستش که در این زمینه با سبکی خوب تهیه و تولید شده است و اینکه تمامی رده های سنی می‌تونن استفاده بکنند و کسب دانش کنند..... رحمن زنگنه

4

فکر می‌کنم هر کسی که برایش داشتن و بهره بردن از سواد رسانه یک دغدغه محسوب می‌شود بهتر است این کتاب را مطالعه کند زیرا با توجه به مطالب گفته شده در این کتاب می‌تواند قدرت تجزیه و تحلیل خود را در مورد مطالب و اخباری که به دستش می‌رسد تقویت کند.

4

بهتر بود کتاب حالت مقاله داشت تا مصاحبه. این درست که در یک مصاحبه، سخنان خوبی ممکنه زده شه، ولی وقتی کسی بخواد مقاله بنویسه، خیلی حساسیت به خرج میده درباره تک‌تک جمله‌ها و مطالبی که میخواد بگه. به هر روی این کتاب از هیچی بهتره.

1

کتاب حالت مصاحبه داره و به همین علت طولانی و حوصله سر بر شده، با ویرایش محتوایی میشه به یه کتابچه تبدیلش کرد تا خواننده با صرف زمان کمتری، محتوای بیشتری دریافت کنه. محتوای این کتاب هم در سطح متوسطه رو به پایینه.

5

من دارم کتاب رو مطالعه میکنم بنظرم بسیار جذاب و به بقیه هم پیشنهاد میکنم برای بالا بردن سطح اگاهیشون در زمینه رسانه و فضای مجازی این کتاب رو خریداری و مطالعه کنند

5
پربار 🌳

کتابی است پر بار و یک نگاه جامع نسبت به سواد رسانه ای برای مخاطب ایجاد میکند. قیمتش هم خیلی خوب است.

4.3
(18)
پربار 🌳 (1)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
«سواد رسانه ای از «الف» تا «ی
«سواد رسانه ای از «الف» تا «ی
مفاهیم،مهارت ها و کارکردهای سواد رسانه ای از منظراساتید و صاحب نظران
انتشارات پشتیبان
4.3
(18)
پربار 🌳 (1)
10,000
تومان