0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تیز و بز فکر کن و عمل کن

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تیز و بز فکر کن و عمل کن

نویسنده:
دارن بریجر
درباره تیز و بز فکر کن و عمل کن

انسان در زندگی خود شرایط گوناگونی را تجربه می‌کند. ممکن است خیلی از آن‌ها به دلیل مشکلات و مسائل مختلف نیازمند این باشد که فرد قدرت ارزیابی و تحلیل خود را بالا ببرد تا بتواند در شرایط پیش روی خود بهترین تصمیم را بگیرد؛ اما تصمیم‌گیری نیازمند وقت و دقت است و همیشه وقت برای تصمیم‌گیری نیست. کتاب صوتی تیز و بز فکر کن و تصمیم بگیر همان‌طور که از نامش پیداست راه‌های تصمیم‌گیری سریع بر اساس قدرت تفکر، تمرکز و منطق را به ما نشان می‌دهد.

درباره کتاب صوتی تیزوبز فکر کن صوتی

کتاب تیز و بز فکر اثر دارن بریدجر و دیوید لویس است که با ارائه راهکارهایی به ما کمک می‌کند تا با طیف وسیعی از شرایط سازگار باشیم و فردی موثر و مصمم در زندگی خود باشیم، از این رو این کتاب را می‌توان در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی تربیت و تقویت حافظه قرار داد. نویسندگان در این کتاب بیان می‌کنند که رویارویی انسان با چالش‌ها گاهی نیازمند پاسخ سریع و بدون معطلی اوست اما اگر انسان بخواهد برای ارزیابی و تصمیم‌گیری وقت زیادی بگذارد ممکن است اوضاع پیچیده‌تر شود. در این کتاب سعی شده تا با ارائه راهکارهایی از روانشناسان، ریاضیدانان، ورزشکاران، سیاستمداران و غیره تکنیک‌های آموزش ذهن و تمرینات ارزیابی فردی مختلفی ارائه شود.

کتاب حاضر داری 6 بخش اصلی است و تلاش شده تا از خلل این مطالب به شما آموزش داده شود که چطور تمرکز خود را روی یک نقطه‌ی مشخص بگذارید و گاهی به چه شکل زاویه‌ای باز برای دیدن انتخاب کنید. کتاب صوتی تیز و بز فکر کن و تصمیم بگیر فکر شما را برای نگاهی عمیق به موضوع مورد نظرتان تنظیم می‌کند.

دو فصل اول کتاب به کارگیری از قدرت استدلال منطقی و تفکر شهودی و خلاقانه را توضیح می‌دهد تا مخاطب قادر باشد برای سازگاری با چالش‌ها و شرایط جدید از آن کمک بگیرد. در فصل سوم نحوه تجزیه و تحلیل و چگونگی تمرکز روی راه‌حل‌ها بیان می‌شود. فصل چهارم ارزیابی انتخاب‌ها و شیوه‌ی تصمیم‌گیری و درک ریسک و خطر توضیح داده می‌شود تا مخاطب بتواند در موقعیت‌ها به درستی تصمیم‌گیری کند. در فصل پنجم می‌آموزیم که از خطر کردن و ریسک کردن نترسیم و به افکارمان اجازه تخریب و برهم زدن ندهیم. فصل آخر کتاب با هم با موضوع اقدام کردن است که تنظیم اهداف را توضیح می‌دهد و تقویت انگیزه و مدیریت زمان و نحوه ارزیابی‌های مستمر را بیان می‌کند.

نسخه چاپی کتاب تیز و بز فکر کن اولین بار در سال 1389 از سوی انتشارات میم با ترجمه‌ی ترمه نوروزی منتشر شد. نسخه‌ی صوتی این کتاب را انتشارات کتابسرای نیک با خوانش زیبای شهره روحی و هوتن شاطری‌پور راهی بازار نشر کرده است تا علاقه‌مندان به کتاب گویا از آن استفاده کنند.

نگاهی به فصل‌های کتاب صوتی تیز و بز فکر کن

فصل 1: توجه و تمرکز

فصل 2: چشم اندازهای تازه

فصل 3: تجزیه و تحلیل گزینه‌ها و امکانات

فصل 4: تصمیم‌گیری شما

فصل 5: نحوه ب برخورد با استرس و هیجانات

فصل 6: اقدام کردن

چرا باید کتاب صوتی تیز و بز فکر کن را شنید

مشکلات زندگی روزمره و دغدغه‌های کاری و غیر کاری باعث شده تا ما در تصمیم‌گیری و تمرکز دچار مشکل شویم. به همین دلیل بسیاری از کارها و اهدافی که برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌توانیم آن‌ها را به درستی انجام دهیم. کتاب صوتی تیز و بز فکر به ما این امکان را می‌دهد تا به کمک طیف کاملا تازه‌ای از راهبردهای فکری، ذهن و مغزمان را به عنوان یک ابزار در نظر بگیریم که قادر است هر کاری برای ما کند. در این کتاب می آموزیم که همه‌ی کارهایمان را از ابتدا تا انتها به چه تفکری پیش ببریم که موثر و عملی باشد. شنیدن این کتاب از این حیث اهمیت دارد که ما را با خودمان رو به رو می‌کند و توضیح می‌دهد که به چه روشی حواس‌پرتی و پراکندگی ذهنی را از خود دور کنیم. چرا که در زندگی همیشه موانع و مشکلات وجود دارد و گاهی به قدری پیچیده و خسته کننده می‌شود که ممکن است اعتماد به نفس و خلاقیت خود را از دست دهیم. کتاب صوتی تیز و بز فکر کن به خوبی اعتماد به نفس و خلاقیت را وارد زندگی ما می‌کند و حتی زمانی که تحت فشار و تنش‌ها قرار می‌گیریم با استفاده از متدهای ارائه‌شده‌ی آن مهارتی برای سرکوب این احساس پیدا کرده‌ایم. داشتن فکری آرام و معطوف با استفاده از قدرت حداکثری مغز در کوتاه‌ترین زمان ثمره‌ی این کتاب برای شما خواهد بود.

  • کتاب صوتی تیز و بز فکر کن در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی قرار دارد.
  • کتاب صوتی تیز و بز فکر کن مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • مدت زمان این کتاب صوتی 4 ساعت و 44 دقیقه است و با صرف زمان روزانه یک ساعت برای گوش دادن آن میتوانید این کتاب را در 4 روز بخوانید.
  • مطالب کتاب با ترجمه‌ی روان و خوانش دلنشین برای مخاطبان و علاقه‌مندان کتاب صوتی تهیه و تدوین شده است.
  •  این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی روانشناسی و تربیت زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

 

در بخشی از کتاب صوتی تیز و بز فکر کن می‌شنویم

تصميمات – تصميمات

 هر انتخاب فرصتی بی بدیل و بی‌نظیر است که قیمت و بهایی معین دارد: در برابر هر انتخابی که می‌کنید یک یا چند انتخاب دیگر کنار گذاشته می‌شود. نگرانی در مورد درست بودن انتخاب، یا تردید در رابطه با انتخاب‌های کنار گذاشته شده و این که شاید واقعا انتخاب‌های بهتری هم وجود داشته باشند، می‌تواند پروسه‌ی تصمیم‌گیری را آمیخته با اضطراب نماید و یا منجر به تأسف و پشیمانی شود. شما در لحظه‌ی تصمیم‌گیری می‌توانید در کار انجام دهید: در نظر گرفتن جامع و کامل تمام انتخاب‌های ممکن برای یافتن پاسخی کامل، یا بررسی و تجزیه و تحلیل فقط به منظور یافتن گزینه‌ای که به‌اندازه‌ی کافی خوب باشد.

وقتی شما خود را مجبور؛ و محدود به جست وجوی پاسخ دقیق و کامل می‌کنید، این نگرانی و ریسک وجود دارد که پس از صرف وقت و انرژی بسیار زیاد هنوز به مطلوب و ایده آل خود دست نیافته باشید، حال آن که تنها چیزی که شما نیاز دارید راه حلی عملی و قابل اجراست.| است. هر چقدر عواملی که باید، تجزیه و تحلیل شوند در فکر شما بیشتر باشد، به همان اندازه، به مهارت بیشتری نیاز دارید تا بتوانید گزینه‌هایتان را برای اقدامی دقیق و مشخص محدود کنید.

شما مجبور خواهید بود تمام احتمالات را به حساب آورید- شما کار x را انجام خواهید داد، اگر این اتفاق بیفتد و کار Y را انجام خواهید داد اگر آن اتفاق بیفتد؛ اما بدون مجموعه‌ی منظم و دقیق از اقداماتی که می‌توانند شما را به سمت تصمیم‌گیری هدایت کنند، به سادگی گرفتار تارهای درهم پیچیده‌ی آشفتگی و پریشانی خواهید شد. تنظیم یک‌باره‌ی این گزینه‌ها ممکن است کار سختی به نظر آید، اما هر انتخاب دیگری غیر از این مسئله را سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌کند:

همان‌طور که فیلسوف معروف «برتراند راسل» نوشته است: «هیچ‌چیز به اندازه‌ی تردید و دودلی طاقت فرسا نیست و هیچ‌چیز تا به این اندازه بی ثمر و بی حاصل نیست.»

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی تیز و بز فکر کن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر روانشناسی در زمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
266.۱۵ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۴۴:۵۶
نویسندهدارن بریجر
مترجمترمه نوروزی
راوی هوتن شاطری پور
راوی دومشهره روحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۱/۱۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
37,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶۶.۱۵ مگابایت
۰۴:۴۴:۵۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
60,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تیز و بز فکر کن و عمل کن
تیز و بز فکر کن و عمل کن
دارن بریجر
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
60,500
تومان