0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جویندگان نور درنیمه تاریک وجود

معرفی، خرید و دانلود کتاب جویندگان نور درنیمه تاریک وجود

نویسنده:
دبی فورد
درباره جویندگان نور درنیمه تاریک وجود

انسان از زمان‌های بسیار دور به شناخت جنبه‌های پنهان روح و روان خود همت می‌گماشته و دلیل اصلی آن گرایش شدید مذهبی بوده است. ما انسان ها از قدیم به دنبال برقراری تعادل بین بخش‌های تاریک و روشن وجودمان بوده‌ایم.  شیطان را به خاطر می‌آورید که در ابتدا فرشته‌ی مقرب درگاه الهی بود و درواقع همان وسوسه‌هایی باعث کبر و کفر شیطان شد که ما هم با آنها روبه رو هستیم؟

همیشه به ما گفته شده است که مراقب باشیم تحت تاثیر نیمه‌ی پنهان و تاریک وجودمان قرار نگیریم. دبی فورد در کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود به راهکارهایی تازه و دست اول به خوانندگانش ارائه می‌دهد تا بتوانند برای همیشه این بخش از وجود خود را بپدیرند و با آن زندگی کنند.  

درباره‌ی کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود اثر دبی فورد

کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود نوشته‌ی دبی فورد است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1998 منتشر شد و از همان ابتدای انتشارش در فهرست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت. این کتاب کتابی امید بخش و دلپذیر است و به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه باید نیمه‌ی تاریک وجودشان را دوست بدارند، آن را بپذیرند و بتوانند با آن همزیستی کنند. دبی فرود درباره‌ی نوشتن این کتاب می‌نویسد: «سال‌های سال بود که بسیاری از شاگردانم که می‌خواستند با جنبه‌های تاریک وجود خود روبه رو شوند و من سال‌ها به آنها مشاوره می‌دادم از من یک سوال تکراری را می‌پرسیدند. باید برای هر نسل راهی تازه پیدا کنیم تا بتوانیم این مبحث را به طریقی مثبت یا منفی، مورد بررسی قرار دهیم. نیمه‌ی تاریک وجود لزوماً بار منفی ندارد بلکه شامل مواردی است که ضمیر خودآگاه ما از آن خبر ندارد.»

مروری بر فصل‌های کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود

کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود در ده فصل نوشته شده است.

فصل اول: دنیای بیرون، دنیای درون

فصل دوم: در جستجوی سایه

فصل سوم: دنیا در درون ماست

فصل چهارم: به یاد آوردن خودمان

فصل پنجم: خودشناسی از طریق شناخت سایه

فصل ششم: «من آن هستم»

فصل هفتم: پذیرش نیمه تاریک وجودتان

فصل هشتم: تعبیر و تفسیری تازه از خودتان

فصل نهم: بگذارید نور وجودتان بدرخشد

فصل دهم: زندگی ارزش زیستن دارد‌

درباره‌ی دبی فورد  نویسنده‌ی کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود

دبی فورد نویسنده‌، روان‌شناس، سخن‌ران و روانکاو آمریکایی است که در سال 1955 در سن دیه‌گو متولد شد. با وجود این‌که دبی فورد پیش از نوشتن مشهورترین کتابش ده عنوان کتاب دیگر داشت، اما بعد از چاپ مجدد کتاب «نیمه‌ی تاریک وجود» در سال 2011 به شهرت رسید. این کتاب که نخستین چاپش در سال 1998 بود؛ هنگامی که بعد از سیزده سال بانشر یافت، نویسنده‌اش را به نویسنده‌ی مشهور نیویروک تایمز مشهور شد.

دبی فورد، تسهیل‌گر حوزه‌ی روان‌شناسی، در مقدمه‌ی کتاب «نیمه تاریک وجود» می‌گوید: «همه‌ی به اصطلاح اشتباهات تو، همه‌ی چیزهایی که درباره‌ی خودت دوست نداری بزرگ‌ترین سرمایه‌های تو هستند. فقط کمی در آن‎ها زیاده‌روی شده است و اغراق‌آمیز هستند. صدای آن‌ها کمی بلند است. کافی است اندکی صدای آن‌ها را کم کنی. به زودی هم خودت و هم دیگران ضعف‌هایت را نقطه‌ی قوت و نکات منفی‌ات را ویژگی مثبت خواهند دید.»

دبی فورد در یکی از مصاحبه‌هایش می‌گوید:« داستان زندگی هر یک از ما، همان نقطه‌ای است مرز بین ما و دیگران و جهان بیرونی را مشخص می‌کند. داستان زندگی هر کدام از ما انسان‌ها توانایی‌هایمان را محدود می‌کند و انتخاب‌هایمان را از بین می‌برد. داستان زندگی هر کدام از ما، همان دلیلی است که ما از دیگران احساس جدا افتادگی می‌کنیم، همان حسی که دائمان در تلاشیم تا خودمان را در داستانی، قصه‌ای، خاطره‌ای جا دهیم. این تلاش معمولا بیهوده تمام انرژی ذهنی ما را می‌گیرد و ما را بی‌ذوق، بی‌انگیزه و ناامید می‌کند.»

نخستین کتاب دبی فورد «نیمه تاریک وجود» است. « پاک‌سازی آگاهی»، «طلاق (جدایی) معنوی»، «بهترین سال زندگی شما» و «چرا آدم‌های خوب، کارهای بد انجام می‌دهند» کتاب‌های دیگر دبی فورد هستند. شما می‌توانید نسخه‌ی الکترونیک و پی دی اف pdf همه‌ی آثار دبی فورد را از فیدیبو دانلود و خرید کنید. دبی فورد در فوریه 2013، در جنگ با سرطان شکست خورد و از دنیا رفت.

ترجمه‌ی کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود به فارسی

انتشارات درسا کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود را با ترجمه‌ی حمیده رستمی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. انتشارات درسا یکی از ناشرانی است که با وجود اینکه حدود سی سال از تاسیس آن می‌گذرد سهم به سزایی در معرفی کتاب‌های روانشناسی و خودشناسی به خوانندگان داشته است. این انتشارات تاکنون بیشتر از صد عنوان کتاب منتشر کرده است و امروزه انتشارات معتبری میان ناشران شناخته می‌شود.

کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به همه‌ی خوانندگان پیشنهاد می‌شود. این کتاب دارای مفاهیم و نکات مهمی است که خواننده با یکبار خواندن آن از کتاب سیر نمی‌شود و حتما کتاب را بار دیگر نیز می‌خواند و در صورت نیاز یادداشت‌هایی از آن برمی‌دارد. کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود برای افرادی که حس می‌کنند گرفتار افسردگی شده‌اند میتواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی قرار دارد.

کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 238 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 11 روز بخوانید.

کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع روانشناسی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  روانشناسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود می‌خوانیم

ما از دیدن ایرادها و کمبودهایمان به قدری ناراحت می‌شویم که ترجیح می‌دهیم آنها را پنهان کنیم و گاهی برای جبران جنبه‌هایی از وجودمان که انکارشان می‌کنیم، خودمان را نقطه‌ی مقابل آن نشان می‌دهیم و نقش بازی می‌کنیم تا به خودمان و دیگران ثابت کنیم که «آن» نیستیم. چند وقت پیش که به دیدن دوستی رفته بودم، با پدرش نورمن که نمونه‌ای کامل از اين پدیده است، در مورد کارم صحبت کردم. نورمن که کنجکاو شده بود، از من خواست بیشتر توضیح بدهم. به او گفتم دو واژه‌ای را که دوست ندارد در توصیف او در روزنامه ها چاپ بشود، بگوید. نورمن گفت که دوست ندارد کسی او را آدمی «کودن» یا «نادان» بداند. با صدای بلند خندیدم و گفتم امکان ندارد هیچ یک از افرادی که او را می‌شناسند، چنین صفاتی را به او نسبت بدهند. از آنجا که نورمن هميشه اولویت را به خانواده‌اش داده بود، هرگز فرصت نکرده بود ادامه تحصیل بدهد. اما بعد از سی سال زندگی زناشویی که همسرش فوت کرده بود، به دانشگاه برگشته و فوق لیسانس گرفته بود. او در دانشگاهی نزدیک خانه‌اش ثبت نام کرده بود و هر روز با دوچرخه به آنجا می‌رفت و برمی‌گشت. او با نمره‌ی بالا مدرکش را گرفته بود و حالا در مقطع دکترا درس می‌خواند. در تعطیلات دانشگاهی به سرتاسر کشور سفر می‌کرد تا در همایش‌های مربوط به فرآیند پیری و سلامت جسمانی شرکت کند. اخیراً مدت یک ماه در خلوتگاه بودایی‌ها گوشه‌نشینی اختیار کرده بود تا به معنویت برسد. به این ترتیب، آیا ممکن بود کسی نورمن را آدمی «کودن» یا «نادان» در نظر بیاورد؟

او از نظر همه‌ی کسانی که من می‌شناختم فردی شجاع و جالب و روشنفکر بود. اما می‌دانستم زندگی‌اش را برطبق این خواسته‍اش که کودن يا نادان به نظر نیاید، پیش می‌برد. او مدام با خودش رقابت می‌کرد تا ثابت کند که آدمی کودن یا نادان نیست، و برای اثبات این موضوع مجبور بود مدام بر میزان فعالیت‌هایش بیفزاید.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود اثر دبی فورد  بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۲ مگابایت
تعداد صفحات
238 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۵۶:۰۰
نویسندهدبی فورد
مترجمحمیده رستمی
ناشرانتشارات لیوسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Dark side of the light chasers
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۰/۱۰
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۲ مگابایت
۲۳۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
38 ٪
4
ستاره
38 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
15 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب عالیه.پذیرش آدم رو نسبت به دیگران و خودش بالا میبره.حتما بخونید

4

حتما قبل از خرید نسخه نمونه رو با دقت مطالعه کنید☘️☘️

4

واقعا مزخرفه کارتون

2

این همان کتاب نیمه تاریک وجوده با یه ترجمه دیگه

4

واقعا عالیه دبی فورد

4

نظری ندارم

5

عالیه.حتما بخوتید

3.8
(13)
36,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
جویندگان نور در نیمه ی تاریک وجود
جویندگان نور در نیمه ی تاریک وجود
دبی فورد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جویندگان نور درنیمه تاریک وجود
جویندگان نور درنیمه تاریک وجود
دبی فورد
انتشارات لیوسا
3.8
(13)
36,000
تومان