0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دیگر نگران نیستم!
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب دیگر نگران نیستم!

کتابی برای رفع نگرانی، دلشوره و اضطراب در کودکان
درباره دیگر نگران نیستم!

اضطراب و استرس و نگرانی از کودکی با انسان است. این حسی است که به شکل طبیعی همه آن را تجربه می‌کنند؛ اما این تجربه در کودکی بسیار متفاوت است و اگر کنترل و درست نشود ممکن است در آینده کودک مسبب مشکلات بسیاری شود. کودکان اضطراب‌های زیادی را ممکن است در سنین مختلف تجربه کنند. به عنوان مثال اضطراب جدایی از خانواده و دوست، ترس از غریبه‌ها، ترس از هیولاها در تاریکی یا ترس‌های دیگر که کودکان تجربه می‌کنند ممکن است ناشی از اتفاق‌های واقعی یا خیالی باشند؛ اما برای کمک کردن به کودکان برای مقابله با این احساس باید آن‌ها را با تمرین‌ها و صحبت‌های کاربردی کارشناسان مواجه کنیم. کتاب دیگر نگران نیستم اثر کریستین ای.آدامز با تصویرگری‌های خلاقانه به کودکان می‌آموزد که چطور با مشکلات و نگرانی‌های خود مواجه شوند.

درباره کتاب دیگر نگران نیستم

کتاب دیگر نگران نیستم اثر کریستین ای.آدامز است که در زمینه روانشناسی کودک با موضوع اضطراب و نگرانی کودکان نوشته شده است. مخاطبان این کتاب گروه سنی ب و ج هستند و با ترجمه برزو سریزدی از سوی انتشارات صابرین منتشر شده است. کتاب حاضر دوازدهمین جلد از مجموعه کتاب‌های دانه از انتشارات صابرین است. کتاب‌های این مجموعه کوته و مصور هستند که مهارت‌های زندگی، مهارتهای فردی و اجتماعی و رفتاری را بر اساس اصول علمی و روانشناسی به کودکان می‌آموزد. مصور بودن این کتاب و متن‌های کوتاه و کاربردی آن کودکان را علاوه بر خواندن مشتاق به انجام تمرین‌ها نیز می‌کند. تصویرگری این کتاب را آر. دبلیو. الی R. w aley انجام داده است که تصاویر خلاقانه‌ای برای کودکان است و الگوهای رفتاری مناسبی را در زمان اضطراب و نگرانی به آن‌ها می‌آموزد.

رویکرد کتاب دیگر نگران نیستم مطالعات روانشناسی در حوزه کودک است. در حقیقت آنچه در این کتاب به کودکان آموزش داده می‌شود به آنها یاد می‌دهد که درباره اتفاقات بد، ترس‌ها و نگرانی‌هایشان فکر کنند و در موقعیتی قرار بگیرند که از خود بپرسند که آیا اتفاقی بدتر از این هم ممکن است بیفتد؟ و در ادامه با تمرین‌ها و راهکارهایی که به آن‌ها ارائه می‌شود بتوانند با آرامش و مثبت نگری با واکنش‌های جسمانی اضطراب و ترس کنار بیایند. البته این موضوع بسیار مهم است که والدین نیز همراه کودکان به مطالب این کتاب توجه داشته باشند و قدم به قدم همراه آن‌ها باشند تا کودک بتواند مشکل خود را با این تمرین‌ها حل کنند. نویسنده در مقدمه کتاب آورده است که: «برخی از نگرانی‌های کودکان، درباره عملکردها و اعتماد به نفس آن‌هاست. در این حالت لازم است به آن‌ها یادآوری کنیم چقدر با ارزش و خاص هستند و تکنون از پس چه مشکلاتی بر آمده‌اند. کودک باید باور کند که تنها نیست و والدین یا یکی از بزرگسالان حمایتگر همیشه در دسترس اوست. حتی زمانی که این افراد نیستند، خدا هست. خدا کنار آنان و پشتیبانشان است و آن‌ها را با عشق خود در آغوش گرفته است.»

دانلود و خرید کتاب‌های مجموعه مهارت‌های زندگی برای کودکان از انتشارات صابرین در سایت فیدیبو برای علاقه‌مندان به حوزه تربیتی کودک موجود است.

کتاب دیگر نگران نیستم مناسب چه کسانی است

کودکان در سنین خاصی بسته به شرایط و موقعیت‌های متفاوت دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند. آن‌ها به دلیل بی‌تجربگی و سن کم خود به درستی نمی‌توانند از موضوعات نگران کننده و استرس‌آور بگذرند به همین دلیل ممکن است به اتفاقاتی که باعث اضطراب و نگرانی‌ها می‌شود واکنش‌های متفاوت و خطرناکی نشان دهند. این کتاب به زبان ساده و روان در قالب متن و تصویر به آن‌ها می‌آموزد که در مواجه با مسائل مختلف چگونه رفتار کنند. خواندن این کتاب به همه‌ی کودکان توصیه می‌شود و حتی به والدینی که کودکان آن‌ها هنوز سواد خواندن ندارد هم پیشنهاد می‌شود با خواندن ین کتاب برای کودکانشان به آن‌ها کمک کنند تا افرادی قوی و با اعتماد به نفس بار بیایند.

در بخشی از کتاب دیگر نگران نیستم می‌خوانیم

زمانی که لازم است به «صدای نگرانی» گوش بدهیم

 بزرگ‌ترها می‌گویند موقع رد شدن از خیابان دو طرف را نگاه کنیم؛ با غریبه‌ها حرف نزنیم و با کبریت بازی نکنیم. باید زمانی که «صدای نگرانی» می‌خواهد از ما محافظت کند به او گوش بدهیم. وقتی نگران نمره بد باشیم، بیشتر و بهتر درس می‌خوانیم. وقتی «صدای نگرانی» ما را تشویق می‌کند که کارها را بهتر انجام بدهیم، خوب است که به او گوش بدهیم؛ اما این صدا بعضی وقت‌ها زمانی بلند می‌شود که واقعا چیزی برای نگرانی وجود ندارد. مثل وقتی که به ما می‌گوید باید از هیولاها، از صدای رعدوبرق یا از حشره‌ها بترسیم؛ یا زمانی که پی در پی در گوشمان می‌گوید هیچ کاری از دستمان برنمی‌آید. این صداهای خوبی نیست؟ وظیفه تو این است که «صدای هوشمند» را روشن کنی. این صدا به تو می‌گوید که باید صبر کنی، دوباره فکر کنی، نفس عمیق بکشی و آرام باشی. آن‌وقت باید تصمیم بگیری که به «صدای نگرانی» گوش بدهی یا نه.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
22.۷۳ مگابایت
تعداد صفحات
36 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۱:۱۲:۰۰
نویسنده کریستین ای آدامز
مترجمبرزو سریزدی
ناشرانتشارات صابرین
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Worry, worry, go away! : a kid’s book about worry and anxiety
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۹/۲۳
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
40,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲۲.۷۳ مگابایت
۳۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
16 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب فوق‌العادس،واقعا بینطیره برای اینکه به بچه ها اعتماد به نفس بده و با زبانی ساده آموزش بده که چطور به ترسهاشون قلبه کنن ،نکته فوق‌العادش اینه که خدا رو به عنوان همراه و صدای هوشمند و قدرت بزرگ معرفی میکنه که همیشه همراه بچه هاست ،برای همه بچه ها باید این کتاب رو بخونید حتی اگر فکر میکنید بچتون نگرانی خاصی نداره،چون خیلی موقع ها بچه ها میترسن که نگرانی هاشونو بروز بدن که نکنه یه موقع فکر کنید که اونا ضعیف هستن

4
(6)
32,000
٪50
16,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دیگر نگران نیستم!
٪50
دیگر نگران نیستم!
کتابی برای رفع نگرانی، دلشوره و اضطراب در کودکان
انتشارات صابرین
4
(6)
32,000
٪50
16,000
تومان