0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
1001 پرسش پیش از ازدواج

معرفی، خرید و دانلود کتاب 1001 پرسش پیش از ازدواج

درباره 1001 پرسش پیش از ازدواج

روابط عاطفی انسانی بسیار پیچیده هستند و ازدواج نیز باتوجه به اینکه جنبه‌های مختلف زندگی هر فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد برای تصمیم‌گیری و انتخاب نیاز به بررسی بیشتر و همچنین توجه کافی به جوانب آن را دارد. هرکسی در حد توان خود تلاش می‌کند تا موارد مختلفی را برای ازدواج و همچنین ادامه‌ی زندگی درنظر بگیرد و سنجیده انتخاب خود را انجام بدهد. اما تا چه اندازه یک فرد می‌تواند این جوانب را بشناسند؟ مونیکا مندزلیهی که خود متخصص ارتباطات زوجین است در کتاب ۱۰۰۱ پرسش پیش از ازدواج تلاش کرده است تا در این زمینه به شما کمک کند.

درباره کتاب ۱۰۰۱ پرسش پیش از ازدواج

این کتاب در حوزه‌ی خودیاری و روانشناسی توسط مونیکا مندز لیهی که سال‌ها به افراد کمک کرده است تا برای ازدواج آماده شوند نوشته شده است. همانطور که از عنوان کتاب نیز می‌توان دریافت، این کتاب شامل پرسش‌هایی است که از طرف نویسنده پیشنهاد شده است تا پیش از تصمیم به ازدواج و یا زمانی که در مرحله‌ی آشنایی با فرد مورد نظر خود هستید، از خود و همچنین طرف مقابل بپرسید تا آشنایی بیشتر و عمیق‌تری صورت بگیرد. این سوالات علاوه بر اینکه در مرحله‌ی پیش از ازدواج می‌تواند به افراد کمک کند، برای دوام و پایداری رابطه نیز می‌تواند مفید باشد. نویسنده سعی کرده است تا با مطرح کردن این پرسش‌ها راهکارهایی را در جهت شناخت طرز فکر، سبک زندگی، انتظارات و توقعات متقابل در زندگی و... ارائه کند و زوجین را برای شناخت عمیق‌تر و بهتر یکدیگر یاری کند.

پرسش‌های کتاب در زمینه‌های مختلفی مطرح شده است و علاوه بر اینکه پاسخگویی به آن‌ها کمک می‌کند تا شناخت بهتری از خود و شریک زندگی خود داشته باشید، می‌تواند به افراد کمک کند تا خود نیز باتوجه به معیارها و انتظاراتشان سوالاتی را از دل آن‌ها بیرون بیاورند.

این کتاب علاوه بر اینکه برای افراد در آستانه‌ی ازدواج مفید است، می‌تواند به افرادی که قصد دارند در آینده ازدواج کنند نیز کمک کند تا شناخت بهتری از خود داشته باشند و بدانند که در آینده از شریک زندگی خود چه توقعاتی خواهند داشت و به چه مسائلی در رابطه با او باید بیشتر توجه کنند.

پرسش‌های این کتاب به شما و طرف مقابل این فرصت را می‌دهد که خودتان را برای همدیگر آشکار کنید. اما اگر نظر او برای شما قابل قبول نیست یا با پاسخ‌های او موافق نبودید نگران نباشید. پی بردن به تفاوت‌ها به معنی ختم رابطه نیست. هرگز عدم اختلاف نظر، راز موفقیت زندگی مشترک به حساب نمی‌آید. اختلاف نظر با شریک زندگی‌تان فرصتی است تا مهارت‌های «مدیریت تفاوت‌ها» را بیاموزید.

نکته‌ای که باید خواننده مد نظر داشته باشد این است که جوامع مختلف و به‌خصوص جامعه‌ای که نویسنده در بستر آن این کتاب را نوشته است در برخوردها مغایرت‌هایی با فرهنگ اجتماعی ما دارند و چند ناشر کوشیده است تا این مغایرت‌ها را با حذف و یا تعدیل مباحث و مثال‌ها به حداقل برساند، اما بهرحال ممکن است ردپایی از آن‌ها مشاهده شود و باید باتوجه به فرهنگ جامعه خود با آن برخورد کند.

شما می‌توانید نسخه‌ی الکترونیکی کتاب ۱۰۰۱ پرسش پیش از ازدواج اثر مونیکا مندزلیهی را از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو و یا وبسایت فیدیبو تهیه و مطالعه کنید.

درباره مونیکا مندزلیهی نویسنده کتاب ۱۰۰۱ پرسش پیش از ازدواج

مونیکا مندزلیهی در شهر لس آنجلس زندگی می‌کند و ورک‌شاپ‌های مختلفی را برای کمک به زوجین برگزار می‌کند. او طی سال‌های گذشته به افراد زیادی جهت آماده شدن برای ازدواج کمک کرده است و پیشنهادات و توصیه‌های او علاوه بر برنامه‌های رایویی و تلویزیونی بسیار در مجلات و وبسایت‌های مختلفی از جمله Ladies Home Journal، Wall Street Journal و دیگر نشریات مشهور آمریکایی معرفی شده است. همچنین او سمینارهای مختلفی را به همراه نویسندگان بزرگ و مشهوری در این زمینه برگزار کرده است.

ترجمه‌ی کتاب ۱۰۰۱ پرسش پیش از ازدواج

نسخه‌ی اصلی این کتاب به زبان انگلیسی به نگارش درآمده و توسط انتشارات McGraw-Hill به چاپ رسیده است. در ایران نیز خانم فرناز فرود به فارسی برگردانده شده است و با همکاری انتشارات صابرین به چاپ رسیده است. شما می‌توانید علاوه بر خرید نسخه‌ی چاپی این کتاب، نسخه‌ی الکترونیکی PDF آن را از اپلیکیشن و یا وبسایت فیدیبو تهیه کرده و مطالعه کنید.

کتاب ۱۰۰۱ پرسش پیش از ازدواج برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب ۱۰۰۱ پرسش پیش از ازدواج همان طور که از نام آن برداشت می‌شود به کسانی که قصد ازدواج دارند و در مرحله‌ی آشنایی هستند توصیه می‌شود زیرا می‌تواند ذهن آن‌ها را آماده کند و جوانب مختلفی را برای آن‌ها روشن کند. همچنین این کتاب می‌تواند برای افرادی که در آینده قصد ازدواج دارند نیز مفید باشد زیرا کمک می‌کند تا بیشتر با خواسته‌ها و توقعات خود آشنا شوند و کمک می‌کند تا شناخت بیشتری از خود بدست بیاورند و بتوانند شریک زندگی خود را با درنظر گرفتن جوانب بیشتری انتخاب کنند.

در بخشی از کتاب ۱۰۰۱ پرسش پیش از ازدواج می‌خوانیم

این کتاب برای این نیست که ببینید چقدر پاسخهای شما و نامزدتان مانند هم است. در ضمن هیچ پاسخی درست یا اشتباه نیست.

هدف از این پرسش‌ها این است که متوجه شوید که در شرایط خاص مورد نظر، چه رفتاری دارید و درباره گذشته و آینده چگونه فکر می‌کنید. برای خشنود کردن نامزدتان پاسخهایتان را تغییر ندهید و از پاسخ‌های زیرکانه‌ای که بیانگر حقیقت نیستند، خودداری کنید. پاسخهای غیرواقعی به منظور پیشگیری از جروبحث، به نفع هیچ کس نیست. به کمک این کتاب شما و نامزدتان می‌توانید ویژگیهای شخصیتی خود را کشف کنید و بفهمید که از ازدواج چه انتظاری دارید. به جای نامزدتان پاسخ ندهید. اگر در پرسشی عقیده خاص شما خواسته شده است. وضعیت نامزدتان را شرح ندهید. برای نمونه، اگر پرسش این باشد که «آیا بچه می‌خواهید؟» پاسخ ندهید که «جری بچه نمی‌خواهد.» سعی کنید تا خصوصیات و خواسته‌های خود را کشف کنید. وقتی درباره خودتان به این شناخت دست یافتید. می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا نامزدتان می‌تواند در رسیدن به خواسته‌هایتان شریک زندگی‌تان باشد یا نه. پاسخهایتان باید روشن کنند که شما در زندگی مشترک چه انتظاراتی از همدیگر دارید. در ضمن با این پاسخها می‌توانید اولویتها و رفتارهایی را که حاضر به ترک آن نیستید، نشان دهید. اگر در خانه شلخته هستید و نمی‌توانید خود را تغییر دهید، بهتر است تا نامزدتان از این خصوصیت شما آگاهی داشته باشد. به پاسخهای همدیگر گوش کنید، اما دخالت نکنید. این تمرین‌ها برای آن هستند که

درباره همدیگر بیشتر بدانید نه اینکه همدیگر را تغییر دهید. پس از اتمام کتاب می‌بینید که گنجینه‌ای از پاسخ‌هایی دارید که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به مهم‌ترین پرسش پاسخ بدهید: «آیا می‌توانم با نامزدم همین گونه که هست و بی‌آنکه توقع داشته باشم که تغییر کند، زندگی مشترکی تشکیل بدهم؟»

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۳۲ مگابایت
تعداد صفحات
258 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۶:۰۰
نویسندهمونیکا مندزلیهی
مترجمفرناز فرود
ناشرانتشارات صابرین
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
1,001 questions to ask before you get marriad, c۲۰۰۴
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۷/۰۳
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
105,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۳۲ مگابایت
۲۵۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 56 مخاطب
5
ستاره
44 ٪
4
ستاره
32 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
5 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سلام این کتاب در درجه ی اول در زمینه ی شناخت خودمان و بعد در شناخت طرف مقابل بسیار مفید است . توصیه ی من به کسانی که در دوران تجرد هستند و کسانی که وارد رابطه شده اند مطالعه ی عمیق این کتاب است .

4

پذسش های خوبی کرده. البته بعضیاشون توی فرهنگ ما کمتر کاربرد دارن یا تازه دارن وارد مبشن مثل مساله ی برخورد با حیوان خانگی همسر

4

وقت بخیر..کتاب رو خریداری کردم ولی باز نمیشه..از صفحه اصلی کتاب هم وارد میشم..ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

5

واقعا سوالات خوب و مفیدی توی کتاب مطرح شده که به شناخت طرف مقابل کمک بزرگی میکنه.

3

در مجموع کتاب خوبی است.ولی بعضی از فصل های کتاب واقعا کاربردی ندارند.

4

من این کتاب خریدم ولی لینک دانلودش واسم نیود که دانلود کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

5

قبل از اقدام هرکار جدی ای در خصوص انتخاب شخص برای ازدواج حتما هر دو بصورت کامل این کتاب را بخوانند

4

سلام کتاب رو خریداری کردم ولی هنگام دانلود ارور میده دانلود با مشکل مواجه شده میشه راهنمایی کنید

4

سلام من این یک خرید انجام دادم و نرم افزار رو نصب کردم ولی در کتابخانه نیومده

4

خیلی مسخره اید...چرا پول رو گرفتید ولی کتاب دانلود نمیشه

نمایش 10 نقد دیگر
4.1
(60)
72,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
1001 پرسش پیش از ازدواج
1001 پرسش پیش از ازدواج
مونیکا مندزلیهی
انتشارات صابرین
4.1
(60)
72,000
تومان