0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون همه ماهی

معرفی، خرید و دانلود کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون همه ماهی

درباره خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون همه ماهی

ادبیات علمی-تخیلی یکی از سبک‌های محبوب و هیجان‌انگیز ادبیات است که به مفاهیمی خیال‌پردازانه مثل علوم و فناوری‌های آینده، سفر به دل کهکشان‌ها، سفر در زمان، موجودات فضایی، جهان‌های موازی و ... می‌پردازد. اگرچه مخاطب این داستان‌ها بیشتر نوجوانان هستند اما جذابیت این سبک داستان‌نویسی قدرت تخیل بزرگ‌سالان را نیز بارور می‌کند. داگلاس آدامز یکی از نویسندگان مشهور سبک علمی-تخیلی است که با کتاب‌های خود بسیاری از افراد را در سراسر دنیا به این ژانر علاقه‌مند کرد. او در کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون‌همه ماهی‌ روایتی جذاب از سفری به کره زمین دارد. داستانی ماجراجویانه و مهیج که خواننده را تا پایان جذب قصه می‌کند.

درباره کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون‌همه ماهی‌

کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون‌همه ماهی داستانی علمی تخیلی است که داگلاس آدامز نویسنده بریتانیایی 1984 منتشر کرد. این کتاب جلد چهارم مجموعه‌ی پنج‌‌جلدی‌ راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌هاست. نشرچشمه سه جلد نخست این مجموعه را با نام‌های راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها، رستوران آخر جهان و زندگی، جهان و همه‌چیز منتشر کرده است. کتابهای این مجموعه را می‌توان شاهکار نویسنده آن یعنی داگلاس آدامز نامید. کتاب‌هایی که در 50 سال گذشته همیشه مورد توجه مردم دنیا بوده است. آماری در سال 2005 منتشر شد که اعلام کرد این مجموعه به بیش از سی زبان در سراسر جهان ترجمه شده و به روش‌های مختلف از روی آن‌ها اقتباس شده است. داستان‌های مجموعه محور شخصیت آرتور دنت اتفاق میافتد. در این کتاب آرتور دنت، قهرمان این مجموعه، بعد از اینکه در جلد اول و دوم و سوم با اتفاقات عجیب و هیجان‌انگیزی در کهکشان رو به رو میشود حالا به کره زمین باز‌می‌گردد؛ به زمینی که آرتور نابودی آن را به چشم خود دیده اما همچنان وجود دارد. آرتور قبل‌تر نابودی و ویرانی کره زمین را به چشم دیده و با این وجود به سیاره مادری خود بر می‌گردد. 8 سال قبل او دیده که زمین به طور کامل نابود شده و سفینه‌ها در آسمان معلق‌اند؛ اما آرتور باید سر از راز بزرگی در آورد.

داگلاس آدامز در نگارش این کتاب از زبان محاوره استفاده کرده و طنز ظریفی به کار برده که در کنار حس و حال علمی تخیلی بودن آن لذت مطالعه را برای نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به این ژانر دو چندان می‌کند.

امروزه ژانر علمی-تخیلی یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین ژانرهای ادبی میان نوجوانان است؛ بنابراین نوجوانان می‌توانند بزرگ‌ترین دسته‌ی خوانندگان این کتاب را تشکیل دهند.

ترجمه کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون‌همه ماهی‌ به فارسی

 آرش سرکوهی ترجمه تمام کتاب‌های مجموعه‌ی راهنمای کهکشان‌ برای اتواستاپ‌زن‌ها را در نشر چشمه به عهده داشته است. مجموعه‌ی راهنمای کهکشان برای اتو استاپ‌زن‌ها را نشر چشمه از سال 1394 منتشر می‌کند. تا امروز چهار جلد منتشر شده است. کتاب حاضر و مجموعه کتاب‌های داگلاس آدامز را می‌توانید نسخه‌ی الکترونیکی و پی دی اف pdf جلدهای دیگر این مجموعه را از فیدیبو دانلود و مطالعه کنید.

درباره داگلاس آدامز؛ خالق کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون‌همه ماهی

‌داگلاس آدامز متولد 1952 در کمبریج از نویسندگان مشهور انگلیسی در ژانر علمی تخیلی است. او علاوه بر نویسنده بودن، نمایشنامه‌نویس و طنزپرداز انگلیسی هم است و از نوجوانی دستی بر قلم داشته است. از آدامز در مسابقات و مجلات دانش‌آموزی مطالبی از او منتشر می‌شد. آدامز در دانشگاه ادبیات انگلیسی خوانده است و جز برترین دانشجویان دانشگاه بود. داگلاس آدامز پس از تکمیل تحصیلات دانشگاه به لندن رفت و وارد رادیو شد. او در نمایش‌هایی رادیویی مختلفی شرکت داشته است. سریال «دکتر هو» نیز از دیگر آثاری است که داگلاس آدامز در نوشتن آن همکاری داشته است. ایده‌ی اولیه‌ی مجموعه راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها به شکل یک نمایش رادیویی قسمت به قسمت در سال 1978 در رادیو بی‌بی‌سی پخش می‌شد. آدامز بعد از واکنش و استقبال خوب از نمایش رادیویی داستانِ نمایش رادیویی را با تغییرات تبدیل به رمان کرد.

راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها اولین کتاب او بود که در سال 1979 منتشر شد. رستورانی آخرجهان دومین اثر او بود که در سال 1980 منتشر شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت آن‌همه ماهی سومین اثر او در این مجموعه است که در سال ۱۹۸۴ منتشر شد. کتاب راهنمای مسافران آینده (سال ۲۰۰۱) سریال رادیویی برای بی‌بی‌سی تنها چهار بخش آن پیش از مرگ نویسنده پخش شد.

داگلاس آدامز علاوه بر خلق مجموعه‌ی جذاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها کتاب‌هایی همچون «ماراهای دیرک جنتلی، کارآگاه خصوصی» را در سه جلد نوشته است.

در بخشی از کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون‌همه ماهی‌ می‌خوانیم

اون روز هوا زود تاریک شده بود. چیزی که برای این فصلِ سال عادی بود. هوا سرد بود و باد می‌وزید. چیزی که اون هم برای این فصل سال عادی بود.

بارون گرفت، چیزی که خیلی خیلی عادی بود.

یه سفینه‌ی فضایی فرود اومد. چیزی که اصلا و ابدا عادی نبود.

هیچ‌کس اون دور و بر نبود تا فرود سفینه رو ببینه جز چند تا چارپای خیلی ابله که اصلاً نمی‌دونستن به فرود آمدن سفینه چه واکنشی نشون بدن. حیوون‌های نازنین اصلاً نمی‌دونستن که باید به این رخداد واکنش نشون بدن یا اون رو بخورند یا هر کار دیگه. برای همین اون کاری رو کردند که همیشه می‌کردند: دررفتند و سعی کردند پشت سر هم قایم بشن، کاری که هیچ وقت در اون موفق نمی‌شدند.

سفینه‌ی فضایی که انگار تعادلش رو بر یه اشعه‌ی نور حفظ می‌کرد، از میون ابرها پایین اومد.

از دور نمی‌شد سفینه رو دید. صاعقه‌ها و ابرهای توفانی افقِ دید رو محدود می‌کردند؛ اما سفینه از نزدیک عجیب و زیبا بود. سفینه‌ای خاکستری رنگ، خوش فُرم و کوچیک.

البته که آدمیزاد از اندازه و فُرم نژادهای ساکنان سیاره‌ها و ستاره‌های مختلف اطلاعی نداره؛ اما اگه آدم به نتایج گزارش آخرین همه پرسیِ کهکشانی به عنوان معیاری نسبتاً مناسب برای میانگین‌های آماری نگاه می‌کرد، احتمالاً به این نتیجه می‌رسید که این سفینه شش سرنشین داشت. این نتیجه‌گیری تصادفاً کاملاً درست بود.

البته آدم احتمالاً بدون نتایجِ همه‌پرسی کهکشانی هم به همین نتیجه می‌رسید. این همه‌پرسی مثل همه‌ی همه‌پرسی‌های دیگه کلی هزینه داشت و حاوی هیچ اطلاعات جدیدی برای هیچ کس نبود جز این که هر ساکن کهکشان دو ممیز چهار تا پا داره و حیوون خونگیش یه کفتاره. واضح و مبرهنه که این اطلاعات اصلاًوابداً درست نیست. برای همین آخرسر نتایجِ همه‌پرسی کهکشانی رو انداختند دور.

سفینه آهسته از میون بارون به سمت پایین حرکت کرد. نور ضعیف چراغ‌های سفینه که هنگام فرود روشن می‌شدند، از منشور قطره‌های بارون می‌گذشتند و سفینه رو در هاله‌ای از رنگ‌های رنگین‌کمان می‌پوشوندن. صدای ضعیف سفینه به زمزمه‌ای آروم شباهت داشت. هر چی سفینه به سطح زمین نزدیک‌تر می‌شد طنین زمزمه هم قوی‌تر و بم‌تر می‌شد. زمزمه در ارتفاع بیست سانتیِ زمین به ضربانی قوی بدل شد.

سفینه بالاخره بر زمین نشست و صدا قطع شد.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون‌همه ماهی‌ اثر داگلاس آدامز بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعهی دیگر کتاب‌ها در زمینهی داستان‌های علمی تخیلی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۶ مگابایت
تعداد صفحات
204 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۸:۰۰
نویسندهداگلاس آدامز
مترجمآرش سرکوهی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
So long, and thanks for all the fish
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۹/۰۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
48,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۶ مگابایت
۲۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
7 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

سلام به همه. یه سوال داشتم. چرا دیگه نظرات خواننده ها توی متن کتابا وجود نداره؟ قبلا خیلی خوب بود هرکسی میتونست نظر خودش رو درباره متن کتاب و جملات بنویسه که بصورت یه پیام آبی رنگ گوشه سمت چپ بالای صفحه ظاهر میشد.

5

این مجموعه رو خیلی دوست دارم؛ ولی در کل این کتاب نسبت به سه جلد قبلی به نظرم ضعیف تر بود. بیشتر رمانتیک بود و زندگی آرتور روی زمین. اتفاقات هیجان انگیز و فضاییش کمتره.

4

در کل این چهار فصل شخصیت محبوب من که متاسفانه خیلی کم درباره اش نوشته شده ماروین بود خیلی ویژگیهای جذاب داشت

1

جلد چهارم بیشتر شبیه به داستان رمانتیک نصفه و نیمه بود. تقریبا هیچ قسمت داستان خارج از زمین نمی‌گذره (جز فصل آخر) و اصلا اون فضاها و شخصیت‌ها دیده نمی‌شن.

2

من خیلی از نظر داستانی خوشم نیومد چون ژانر داستان از کتاب سوم از همون نیمچه علمی‌تخیلی‌ای که بود خارج شد.

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

یه ذره سخته درکش. اما فوق العاده ست. آدم رو با بعد جدیدی از دنیا آشنا می‌کنه. هرچند که علمی تخیلی باشه.

5

ممنون فیدیبو برای اضافه کردن جلد چهارم

5

داستان بسیار جذابی داره.

4
(14)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
55,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون همه ماهی
خداحافظ برای همیشه و ممنون بابت اون همه ماهی
داگلاس آدامز
نشر چشمه
4
(14)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
55,000
تومان