0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خلاصه کتاب روانشناسی اجتماعی

معرفی، خرید و دانلود میکروبوک صوتی خلاصه کتاب روانشناسی اجتماعی

درباره خلاصه کتاب روانشناسی اجتماعی
در تعریف انسان و بیان ویژگی‌های او مباحث و نظریه‌های فراوانی در طول تاریخ مطرح شده است. در همین راستا برخی از دانشمندان و فلاسفه برخی از این ویژگی ها را خاص انسان می‌دانند و آنها را به عنوان وجه تمایز انسان از حیوان بر می‌شمارند. از این ویژگی‌های خاص می‌توان به ناطق بودن انسان اشاره کرد. همان‌طور که برخی از فضلا انسان را حیوان ناطق نامیده‌اند. این اجتماعی بودن انسان از جهاتی متفاوت از گروهی زندگی کردن برخی حیوانات از جمله زنبور، مورچه و مانند این‌هاست. مثلا یک حیوان خارج از غریزه ذاتی که خداوند به او سپرده است نمی‌تواند بر گروه خود تاثیر خاصی بگذارد ولی یک انسان با توجه به نعمت‌های خاصی که به او اعطا شده است می‌تواند با گفتار، کردار و پندار خود بر جامعه خود تاثیر بگذارد و همچنین از جامعه تاثیر بپذیرد. روانشناسی اجتماعی به همین روابط متقابل بین فرد و جامعه می‌پردازد. ناگفته نماند ضمن اینکه روانشناسی اجتماعی دارای وجوه متمایز از دیگر رشته‌های علمی علوم اجتماعی مانند جامعه شناسی ، روانشناسی و مردم شناسی است ولی برای تبیین و تشریح نظریه‌ها و دیدگاه‌های خود از این علوم بهره می‌برد. همان‌طور که به حق بیان شده است انسان بدون اجتماع نمی‌تواند زندگی کند. و این ارتباط فرد با جامعه با گذر زمان عمیق تر شده و شاهد رشد و گسترش روزافزون وسایل ارتباط جمعی همچون رادیو و تلویزیون، تلفن همراه، نرم افزارهای ارتباطی کلامی و تصویری و همانند این‌ها در راستای تسهیل ارتباطات هستیم. در ارتباطات چه در دنیای مجازی و چه در دنیای واقعی در برخی موارد به سوژه‌هایی برمی‌خوریم که برای ما نامفهوم، گنگ و یا عجیب به نظر می‌رسند. مثلا می‌بینیم که چگونه یک شایعه بی اساس و بی منطق در سطح جامعه پخش می‌شود و بوسیله ابزار ارتباطی دست به دست می شود. به عنوان مثال شایعه‌ای که مدتی در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود و احتمالا همه ما آن را دیده‌ایم شایعه‌ای با عنوان تزریق ویروس ایدز توسط یک فست فود در کرمانشاه بود. که متاسفانه در بیشتر شبکه‌های مجازی توسط مردم و حتی آنانی که سواد آکادمیک داشتند باز نشر می‌شد و چنان نفوذ یافته بود که روزنامه‌ها به تکذیب آن پرداخت. در حالی که با کمی آگاهی و تفکر به راحتی می‌شد به دروغین بودن آن پی برد. گسترش و تسهیلات ارتباطات اجتماعی، لزوم شناخت برخی از قواعد و اصول رفتاری جامعه و چگونگی تاثیر پذیری فرد از آنها را به ما گوشزد می‌نماید. با مطالعه این کتاب و دیگر کتب مربوطه می‌توانیم در حد درک خودمان، به تجزیه و تحلیل برخی از مسایل اجتماعی پیرامون خود بپردازیم و ضمن فهم برخی از رفتارهای نابهنجار دیگران ، از بروز رفتارهای نابهنجار خودمان هم جلوگیری کنیم. و همچنین دیگر به راحتی به دیگران به علت بروز رفتارهایی ناپسند "انگ" نچسبانیم و شاید چند گامی با کفش‌های آنها راه برویم.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
83.۱۹ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۱۶:۳۱
نویسندهالویت ارونسون
مترجمگروه مترجمان
راویامیر منوچهری
ناشرراوی گنبد کبود
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۸/۱۹
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۳.۱۹ مگابایت
۰۲:۱۶:۳۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
7 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

سلام خسته نباشید صدا گوینده بسیار خوب بود ولی کامل نبود حتما باید در کنارش کتاب اصلی یا متن کتاب اصلی رو بخوانید مثلا یه قسمت میگم که متوجه شین توی کتاب به افراد فرد گرا یا ناهمرنگ افراد منحرف هم گفته شده ولی اصلا توی این فایل نیست چندین مورد بسیار مهم نبود لطفا یا فایل ویرایش کنید یا بگید ممنون ?

5

ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت دست اندرکاران گرامی مجموعه‌ی فیدیبو لازم دونستم تبریک و تهنیت خودم را بابت کوشش در ارائه پادکست این کتاب ارزشمند که بی‌شک یکی از بینظیرترین کتاب‌هایی است که در ژانر روانشناسی اجتماعی نگاشته شده خدمت تیم فیدیبو به عرض برسونم. سیاوش قزلباش.

5

کتاب بسیار با ارزشی بود، از شنیدن صدای راوی هم خسته نشدم و نحوه بیان بر جذابیت متن افزود، حتما کتاب رو خواهم خرید و کامل آن را مطالعه خواهم کرد.

5

خلاصه خوبی هست از کتابی ارزشمند لطفا متن کتاب اصلی رو منتشر کنید.

3

راوی خوب بود ولی قلم نویسنده خیلی پیچیده اس!🥴

4
(13)
7,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خلاصه کتاب روانشناسی اجتماعی
خلاصه کتاب روانشناسی اجتماعی
الویت ارونسون
راوی گنبد کبود
4
(13)
7,000
تومان