0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شدن

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شدن

نویسنده:
میشل اوباما
درباره شدن

«دوستی مهم بود و درواقع، دوستی همه‌چیز بود؛ وسیله‌ای که می‌توانستم خودم باشم، میشل رابینسون بمانم. زندگی قدیمی‌ام را به این زندگی جدید پیوند زدم و نگرانی‌های خصوصی‌ام را با کارم عجین کردم.»

کتاب «شدن» شرح‌حالی پرجزییات از زنی پرتلاش است که از کودکی در محله‌ای معمولی تا پله‌های کاخ سفید، مرکز سیاست ایالات‌متحده آمریکا را طی کرده است.

درباره کتاب صوتی شدن

کتاب «شدن» Becoming اثر «میشل اوباما» سال 2018 منتشر شد. این اثر شامل خاطرات بانوی اول سابق آمریکا است که طی آن داستان زندگی‌اش از کودکی تا کاخ سفید را تعریف می‌کند. کودکی میشل اوباما، جوانی، بزرگ‌سالی او مانند یک قصه در این اثر بیان شده است و خوانندگان اثر را با ابعاد مختلف زندگی در کاخ سفید آشنا می‌کند. این زن موفق تجربیات شخصی و سیاسی‌اش را با زبانی شیرین و خواندنی بازگو می‌کند و نوع نگاهش به طبقه اجتماعی، نژاد و جنسیت را به تصویر می‌کشد. این کتاب درواقع یک خود زندگینامه‌ی بسیار موفق است؛ زیرا در روز اول به فروش نزدیک به 700 هزار نسخه رسید و در ماه اول بیش از سه میلیون فروش داشت. این کتاب توانست به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب آمریکا معرفی شود و به بیش از 24 زبان دنیا ترجمه شد.

کتاب «شدن» روایتی صمیمانه از زندگی پرفرازونشیب «میشل اوباما» است که به‌عنوان اولین بانوی اول آفریقایی-آمریکا وارد کاخ سفید شد. او فضای سیاسی زمان‌های انتخاباتی «باراک اوباما» را با تمام جزییاتش در این اثر بیان می‌کند و مسیر سختی و پراسترسی که در آن هشت سال تجربه کرده است، را به تصویر می‌کشد. این زن پرتلاش در این اثر داستان زندگی‌اش که برای مدتی زیر نگاه میلیون‌ها نفر و دوربین بود را روایت می‌کند و از نوع نگاه مردم به یک زن سیاه‌پوست می‌گوید. این اثر شامل سه بخش «من شدن»، «ما شدن» و «بیشتر شدن» است و همچنین در صفحات آخر کتاب عکس‌های «میشل اوباما» در طی این سال‌ها از مراسم ازدواجشان تا کاخ سفید گردآوری شده است که جذابیت آن را دوچندان کرده است.

درباره میشل اوباما

«میشل لاوون رابینسون اوباما» Michelle LaVaughn Robinson Obama نویسنده، فعال اجتماعی و یکی از بانوان اول ایالات‌متحده آمریکا در تاریخ 17 ژانویه سال 1964 در شیکاگو به دنیا آمد. او کودکی‌اش را در خانواده‌ای فقیر گذراند و در جوانی تحصیلاتش در رشته‌های وکالت و نویسندگی را در دانشگاه‌های پرینستون و هاروارد دنبال کرد. او در سن بیست‌وهشت‌سالگی با «باراک اوباما» ازدواج کرد که صاحب دو دختر به نام‌های «مالیا» و «ساشا» شدند. «میشل اوباما» در طی تمام این دوران همواره مشغول به کار بود و فعالیت‌های بشردوستانه و حمایتی از محیط‌زیست را انجام می‌داد. از دغدغه‌های اصلی او حفظ محیط‌زیست و توجه به وضعیت گرم شدن کره زمین است که در زمان ریاست جمهوری همسرش به آن‌ها بیشتر نیز توجه کرد و سخنرانی‌های زیادی درباره‌ی آن‌ها انجام داد.

«میشل اوباما» جزو زنان محبوب کاخ سفید بود و در فهرست نظرسنجی سالانه زنان تحسین شده سال ۲۰۱۸ به‌عنوان مقام اول انتخاب شد. او به تأثیر از زندگی پرجنب‌وجوشش کتاب «شدن» را نوشت که سبک نوشتاری آن شبیه یک رمانیِ ادبی است به همین دلیل توجه علاقه‌مندان به کتاب‌های داستانی را نیز به خود جلب کرده است.   

در بخشی از کتاب صوتی شدن می‌شنویم

اکثر عمرم را به ندای تلاش کردن گوش سپرده‌ام. این ندا به شکل یک موسیقی ناکوک یا لااقل یک موسیقی ناشیانه به گوشم می‌رسید، از کف اتاق‌خوابم برمی‌خاست - صدای دنگ، دنگ، دنگ هنرآموزانی که جلوی پیانوی عمه رابی در طبقه‌ی پایین می‌نشستند و آرام و ناشیانه گام‌های موسیقی را فرامی‌گرفتند. خانواده‌ام در محله‌ی ساوث شر شیکاگو در یک‌خانه‌ی ویلایی آجری و تمیز که به رابی و شوهرش تری تعلق داشت، زندگی می‌کردند. پدر و مادرم آپارتمانی را در طبقه‌ی دوم اجاره کرده بودند؛ درحالی‌که تری و رابی در طبقه‌ی اول زندگی می‌کردند.

رابی عمه‌ی مادرم بود و سال‌ها نسبت به او سخاوت زیادی نشان داده بود، اما برای من تجسم وحشت بود. زنی بود جدی و مبادی‌آداب که در کلیسای محل گروه سرود را رهبری می‌کرد. علاوه بر اين، معلم پیانوی محله‌ی ما نیز بود. کفش‌هایی باپاشنه‌ی بلند می‌پوشید و یک عینک مطالعه را با زنجیری دور گردنش می‌انداخت. لبخند موذیانه‌ای داشت. اما مثل مادرم از گوشه ‌و کنایه خوشش نمی‌آمد. گاهی می‌شنیدم که هنرآموزانش را به خاطر اينکه به‌اندازه‌ی کافی تمرین نکرده بودند، به باد سرزنش می‌گرفت يا اينکه پدر و مادرشان را به خاطر اینکه آن‌ها را برای درس دیر آورده بودند، ملامت می‌کرد.

وسط روز فریاد می‌کشید: «شب خوش!» شاید اگر کس دیگری بود و به همان اندازه به خشم می‌آمد می‌گفت: «اوه، تو رو خدا بس کن دیگه!» به نظر می‌رسید عده‌ی کمی تحمل این رفتار رابی را داشتند.

اما صدای کسانی که تلاش می‌کردند، به نوای موسیقی زندگی ما تبدیل شد. صدای دنگ بعدازظهرها شنیده می‌شد و شب‌ها نیز همین‌طور. خانم‌های کلیسا گاهی می‌آمدند و سرود کلیسایی تمرین می‌کردند و صدای ایمان و پارسایی آن‌ها در دیوارها طنین‌افکن می‌شد. براساس قوانین رابی، بچه‌هایی که درس پیانو می‌دیدند، اجازه داشتند فقط روی یک آواز کار کنند. از اتاقم به تلاش آن‌ها گوش می‌دادم که نت‌های خود را پشت سر هم تمرین می‌کردند و تأیید او را به دست می‌آوردند، «ترانه‌های عید پا ک» و «لالایی برامس» را تمرین می‌کردند و پس از تلاش‌های زیاد بالاخره موفق می‌شدند. موسیقی هیچ‌گاه آزاردهنده نبود؛ فقط همیشه به گوش می‌رسید. این موسیقی از پلکانی که محل زندگی ما را از محل سکونت رابی جدا می‌کرد، بالا می‌خزید. در تابستان از پنجره‌های باز عبور می‌کرد و با افکارم همراه می‌شد، درحالی‌که من با عروسک‌های باربی بازی می‌کردم یا با قطعه‌های اسباب‌بازی برای خود پادشاهی کوچکی می‌ساختم. تنها زمانی آرامش پیدا می‌کردیم که پدرم از نوبت‌کاری خود در کارخانه‌ی تصفیه آب به خانه می‌آمد و بازی تیم کابز را در تلویزیون تماشا می‌کرد و صدای تلویزیون را آن‌قدر بلند می‌کرد که تمام این صداها را محو می‌ساخت.

این خاتمه‌ی دهه‌ی شصت در محله‌ی جنوبی شیکاگو بود.

ترجمه کتاب صوتی شدن به زبان فارسی

کتاب «شدن» اثر «میشل اوباما» را «محمدجواد نعمتی» به فارسی ترجمه کرده و نسخه‌ی صوتی آن را «نشر شادن پژواک» منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «محمدجواد نعمتی» مترجم این ترجمه‌ی آثار داستانی نویسندگانی همچون «فردریک بکمن» و «فئودور داستايفسكی‌» را در کارنامه‌ی کاریش دارد. او مترجم فعالی در حوزه‌ی کتاب‌های روانشناسی نیز هست و از ترجمه‌های او در این حوزه می‌توان به کتاب‌های «آتش و خشم» اثر «مایکل ولف»، «اصول موفقیت» اثر «جک کنفیلد»، «تختخوابت را مرتب کن» اثر «ویلیام مک‌رِیوِن» و «اثر مرکب» اثر «دارن هاردی» اشاره کرد که نسخه‎‌ی الکترونیک همه‌ی آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. کتاب «شدن» اثر «میشل اوباما» از سوی نشر هورمزد با ترجمه‌ی «مهری مدآبادی» هم سال 1398 راهی بازار شد که کتاب الکترونیکی آن نیز در فیدیبو موجود است.  

کتاب «شدن» اثر «میشل اوباما» برای اولین بار با ترجمه «علی سلامی» از سوی «انتشارات مهراندیش» در ایران منتشر شد که در همان ماه اول با استقبال فراوان خوانندگان فارسی زبان روبه‌رو شد. طی ماه اول بیش از ده بار تجدید چاپ شد و نسخه‌ی الکترونیک آن نیز در فیدیبو موجود است.  

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
84.۹۴ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۳۲:۳۹
نویسندهمیشل اوباما
مترجممحمدجواد نعمتی
راویاعظم حبیبی
ناشرشادن پژواک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۷/۲۴
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۴.۹۴ مگابایت
۰۱:۳۲:۳۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.5
از 5
براساس رأی 69 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
11 ٪
4
ستاره
2 ٪
3
ستاره
40 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
34 ٪
49 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

چرا تو اسم کتاب ننی نویسین که خلاصه کتاب هست نه همش

1

خلاصه شده با سلیقه شخصی، ناقص و بسیار ضعیف

3

لطفا تو توضیحات کتاب بنویسید که خلاصه شده است، من شخصا علاقه ای به شنیدن خلاصه ندارم و کتاب رو با جزئیاتش دوست دارم

1

کتاب خوان هستیم ولی قصه شب گوش نمیدیم. لطفا کتاب ها رو قصه نکنید برامون. اگه میتونید کامل بخونیدشون

1

تقلب کردید باید بنویسید که خلاصه کتاب هست !

1

باید در توضیحات کتاب نوشته میشد که خلاصه شده. کار نادرستی کردین. اعتماد خواننده ها و خریداران سایت کم خواهد شد

2

کتاب به این خوبی رو چرا خرابش کردید و اینقدر سلیقه‌ای خلاصه کردید؟ حالا خلاصه کردید، چرا اعلام نمی‌کنید که لااقل خواننده بدونه چی داره می‌خره؟ بنظرم دارید از اسم و رسم کتاب برای فروش یک خلاصه سلیقه‌ای سواستفاده می‌کنید.

3

با سلام و وقت بخیر. من فایل صوتی کتاب شدن رو خریداری کردم ولی توی نسخه نمونه ترجمه فارسی بود و من بر اساسی اون خرید کردم. فایلی که دریافت کردم زبان اصلیه. لطفا راهنمایی بفرمایید

3

در مجموع کتاب قشنگی بود ولی ب نطرم بی نهایت خلاصه شده و بینهایت جزئیات مهم حذف شده ، در صورت کامل شدن تمام ابهامات و ذکر جژییات مهم ارزش حریدن دارد

3

اصلا مناسب نیست چون خلاصه هست بیشتر خوندن تیترهای کتاب هست اصلا این کتابو پیشنهاد نمیکنم ....نسخه کاملشو نخوندم و دیگه هم فکر نکنم بخونم چون اصلا زده شدم از کتاب....

نمایش 39 نقد دیگر
2.5
(70)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
16,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
شدن
شدن
(کتابچه، چکیده ای از ارزشمندترین مطالب کتابها)

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شدن
شدن
میشل اوباما
شادن پژواک
2.5
(70)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
16,000
تومان