0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ذهن شما دوست تان نیست

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ذهن شما دوست تان نیست

درباره ذهن شما دوست تان نیست

تقریبا همه‌ی انسان‌ها در طول زندگی خود زمان‌هایی را داشته‌اند که احساس تنهایی، غمگینی، خستگی، بی‌خوابی و بی‌حوصلگی داشته باشند؛ اما زمانی که این احساسات تداوم پیدا می‌کنند و ممکن است ماه‌ها فرد را درگیر کند وزندگی او را مختل کند. این بیماری که افسردگی نام دارد، این روزها یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که در ایران هم در سال‌های اخیر روند صعودی پیدا کرده است. افسردگی یک بیماری شایع و جدی پزشکی است که بر احساس، نحوه فکر کردن و نحوه عملکرد فرد تأثیر منفی می‌گذارد. افسردگی باعث احساس غم و اندوه و یا از دست دادن علاقه به فعالیت‌هایی است که از انجام آن لذت می‌بریم و در نهایت می‌تواند منجر به انواع مشکلات عاطفی و جسمی شود و توانایی فرد را و عملکرد او را در محل کار و خانه کاهش دهد. فراموش نکنیم که ریشه و منشا افسردگی ذهن ماست پس با مدیریت و کنترل ذهن می‌توانیم خود را از افسردگی نجات دهیم؛ اما خوشبختانه به لطف پیشرفت علم این بیماری قابل درمان است. کتاب ذهن شما دوست شما نیست با ارائه راهکار و توضیحاتی کاربردی کمک می‌کند تا افکار منفی را از ذهن خود دور کنید و به موفقیت برسید.

درباره کتاب ذهن شما دوست تان نیست

کتاب صوتی «ذهن شما دوست‌تان نیست» نوشته‌ «آدام الوارادو» است که با ترجمه «طوبی مردانی» و خوانش «مرجان امینی تهرانی» از سوی انتشارات نوین کتاب گویا منتشر شده است. این کتاب در دسته کتاب‌های روانشناسی و خودیاری قرار دارد و با هدف از بین بردن افسردگی و افکار مخرب می‌تواند راهنمای کارآمدی برای مخاطب خود باشد. در ادامه عنوان کتاب آمده است: چگونه افسردگی‌تان را از بین ببرید و خودتان را نجات دهید. در واقع آلوارادو نویسنده‌ی این کتاب که خود قبلا افسردگی را تجربه کرده است می‌گوید که قدرت ذهن از تصورات ما بسیار خارق‌العاده‌تر است و به قدری توانایی دارد که خلق یا تخریب افکار منفی و خسته‌کننده برایش امری محال نیست. نویسنده می‌گوید: «ذهن شما دوستتان نیست. درحال حاضر نیست. بلکه بدترین دشمنتان و دلیل اصلی تمام مشکلاتتان است. زیرا ابری از بدبینی، افکار غلط و باورهای محدود کننده آن را در برگرفته. شما را از رسیدن به خواسته‌تان و تبدیل شدن به انسانی که آرزویش دارید باز می‌دارد. ذهن، منشأ تمام ترس‌ها و مهر تائیدی برنداشتن عزت‌نفس است. گذشته‌ای که رها نمی‌کنید...زمان حالی که برایش تلاش نمی‌کنید و آینده‌ای که از رویارویی با آن هراس دارید؛ و تمام این‌ها چیزهایی هستند که از آن بیزارید. تمام مشکلات زندگی از افکار شما نشأت می‌گیرد». از این جملات متوجه می‌شویم با کتابی مواجه هستیم که قرار است به ما یاد دهد چطور با افکار منفی مبارزه کنیم افکاری که تا قل از این همه چیز زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. افکار در حقیقت اعتیاد آورند و زمانی که منفی باشند خسته‌کننده و کسالت‌بار هم می‌شوند و ناخواسته ذهن کم کم به این افکار عادت می‌کند و تنها زمانی که بتوانیم افکار خود را کنترل و در جهتی مثبت پیش ببریم موفق شده‌ایم از افسردگی رها شویم. اگرچه این مسیر فرآیندی دشوار دارد اما این کتاب با ارائه پیشنهاد‌های تاثیرگذار و کاربردی می‌تواند به افراد کمک می‌کند.

نگاهی به فصل‌های کتاب صوتی ذهن شما دوست تان نیست

فصل 1: من و قاتل

فصل 2: ریشه اعمال او (وما)

فصل 3: ذهن من دوستم است

فصل 4: ذهن شما به عنوان یک انسان

فصل 5: ما دروغ‌های ذهنمان را باور می‌کنیم

فصل 6: ذهنتان دنیایی را می‌آفریند که خودش می‌خواهد و شما از آن نفرت دارید

فصل 7: ذهنتان شما را خلق می‌کند

فصل 8: یک دوست؟

فصل 9: دشواری تغيير

فصل 10: به چالش کشیدن ذهن

فصل 11: از بذر تا درخت، از فکرتا دیدن

فصل 12: نتیجه‌گیری

در بخشی از کتاب صوتی ذهن شما دوست تان نیست می‌شنویم

در آن زمان، مدتی شادی یا چیزی که به اسم شادی و خوشبختی می‌شناختم؛ را نیز حس می‌کردم اما بیشتر مواقع زود افسرده می‌شدم. هیجان زیادی نداشتم که بروم و آنچه را که انتظار می‌رفت در سن و سال من انجام گیرد، انجام دهم. با این حال در درون خود خواهان انجام آن کارها بودم. در دانشگاه چیزی را یافتم که هرگز قبل از آن نداشتم: رفقایی که مرا دوست داشتند و نامزدی که مدتی عاشقم بود؛ اما همه چیز تغییر می‌کند و برخی اوقات، مثل مورد مربوط به من، همه‌چیز به یکباره تغییر کرد و از آن تغییر - از چیزی که از دوستان، روابط، خانواده و زندگی‌ام می‌دانستم - خودم را دل شکسته یافتم؛ هرگز قادر نبودم عواطف، احساسات و افکارم را کنترل کنم، این موقعیت مرا به سوی غم و اندوهی سوق داد که هرگز قبل از آن تجربه نکرده بودم؛ و به یکباره در آن لحظات تیره و تار سؤالی به ذهنم خطور کرد. چه کسی باعث افسردگی من شده است؟ چه کسی گفته است که همیشه باید این گونه باشم؟ چرا؟ چرا من؟ چرا نمیتوانستم خودم را کنترل کنم؟ چرا نمی‌توانستم چیزی را تحت کنترل داشته باشم؟ نه خاطراتی که به یاد می‌آوردم، نه افکاری که در ذهنم وجود داشت، نه احساسات درون قلبم را، هیچ‌کدام را نمی‌توانستم کنترل کنم. چرا نمی‌توانستم همان‌طوری باشم که می‌خواستم؟ هر روز که از خواب بر می‌خواستم آرزو می‌کردم که ای کاش صبح فرا نمی‌رسید؛ خاطرات از ذهنم دور می‌شد و درد و رنج جای آن را می‌گرفت، می‌گفتم ای کاش می‌توانستم کارهای روزمره‌ام را بدون گریه انجام دهم، انگار هیچ‌چیز درست پیش نمی‌رفت. این دردی پیوسته بود که نمی‌توان به راحتی آن را توصیف کرد، گویی در همه اوقات در معرض خطر بودم، گویی همیشه در لبه پرتگاه ایستاده بودم، دائما نگران و بدبین بودم، همیشه می‌ترسیدم و هراسان بودم؛ و همه‌چیز این حالت را به یادم می‌آورد. هیچ جا نبود که بتواند در آنجا از این افکار ایمن باشم. گویی کل دنیا بسیج شده بودند تا به یاد من بیاورند که زندگی دشوار است که آنچه رخ‌داده، اتفاق افتاده است و آنچه ممکن است بیاید، پیش می‌آید. هر روز اوضاع به همین منوال بود. با وجود همه تلاشی که می‌کردم نمی‌توانستم به آرامش برسم. نمی‌توانستم چشمانم را ببندم و احساس خوبی داشته باشم. نمی‌توانستم فراموش کنم و از این موقعیت خسته شده بودم. خیلی خسته! چون تلاش کردم. همه آن چیزهایی را که گفته می‌شد، امتحان کردم. خودم را مشغول کردم. با دیگران ارتباط برقرار کردم. زمانی را برای سرگرمی اختصاص دادم. در مورد مشکلات با دوستانم صحبت کردم.

ویژگی‌های کتاب صوتی ذهن شما دوست تان نیست

-مدت زمان این کتاب صوتی 2 ساعت و 5 دقیقه است و به شنونده این امکان را می‌دهد تا در مدت کمی به مطالب این کتاب گوش دهد و از آن‌ها در جهت مدیریت ذهن استفاده کند.

-زبان کتاب ساده و روان است و کلمات و جملات آن برای همه افراد قابل فهم است. علاوه بر این نویسنده با به کارگیری تجربیات خود به مخاطب این اطمینان را می‌دهد که قبلا از این روش‌ها استفاده کرده است و حالا آن‌ها را با دیگران به اشتراک گذاشته است.

- برای استفاده از این کتاب حتما نباید دچار مشکلات ذهنی باشید یا از افسردگی رنج ببرید. در واقع کتاب ذهن شما دوست شما نیست کمک می‌کند تا افکار منفی و استرس‌های ناشی از آن را در طول روز کاهش دهید و در آینده احتمال کمتری داشته باشد که به افسردگی مبتلا شوید. پس برای افسردگی هم نیاز به واکسینه شدن از نظر روحی داریم تا مغز ما در حالت بهتری قرار بگیرد.

- خواندن و شنیدن کتاب‌های روانشناسی و خودیاری از نظر هزینه و زمان می‌تواند یک گزینه‌ی خوب و به صرفه برای افرادی باشد که می‌خواهند مراقبه کنند و با تمرکز بر آرامش و کائنات علاوه بر اعتماد به نفس، انرژی‌های مثبت بیشتری هم جذب کنند.

اگر این کتاب را دوست داشتید

خواندن چند کتاب در حوزه خودیاری و روانشناسی آگاهی بیشتری برای داشتن حال بهتر در زندگی می‌دهد و به دور کردن افکار منفی کمک بسزایی می‌کند. اگر این کتاب صوتی را دوست داشتید کتاب‌های زیر هم به شرط استفاده و انجام تمرین‌ها کارآمد و موثر خواهند بود:

کتاب صوتی رهایی از افکار محدودکننده از جول اوستین

کتاب پاک‌سازی ذهن از استیو اسکات ، بری داونپرت

کتاب صوتی خالی شدن از احساسات منفی از جول اوستین

خرید و دانلود کتاب‌های روانشناسی و خودیاری در همه‌ی زمینه‌ها در سایت فیدبو امکان‌پذیر است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
117.۴۶ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۰۵:۴۸
نویسندهآدام آلوارادو
مترجمطوبی مردانی
راوی مرجان امینی تهرانی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۳/۱۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۱۷.۴۶ مگابایت
۰۲:۰۵:۴۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
77 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
11 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من قبلا هم این کتاب رو خونده بودم ،متن روون و قابل درکی داره و با سطر به سطر و تک تک جملاتش به راحتی میشه ارتباط برقرار کرد...من که خیلی دوسش داشتم!

5

بسیارعالی است... در هر سنی که باشید نیاز به مطالعه این کتاب دارید.

5

لطفا بصورت epub هم قرار بدین این کتابو

5

Perfect

4

عالی ?

4.4
(9)
24,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ذهن شما دوست تان نیست
ذهن شما دوست تان نیست
آدام آلوارادو
نوین کتاب
4.4
(9)
24,000
تومان