0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آلیونوشکا و برادر کوچکش ایوانوشکا

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آلیونوشکا و برادر کوچکش ایوانوشکا

درباره آلیونوشکا و برادر کوچکش ایوانوشکا

کتابخوانی یکی از بهترین فعالیت‌هایی است که می‌تواند باعث عملکرد بهتر ذهن و خلاق شدن کودک شود. زمانی که برای کودک خود کتاب داستان می‌خوانیم گویی دست او را گرفته‌ایم و به سرزمینی از رویاهای رنگی و آبنباتی می‌بریم. اما این‌که بدانیم چطور باید کودک خود را به کتاب خواندن جذب و علاقه‌مند کنیم موضوعی است که مقاله‌ها و کتاب‌های زیادی درباره‌ی آن نوشته شده است. با پیشرفت علم و فناوری، سرگرمی‌های الکترونیکی هم برای کودکان زیاد شده است. اما بسته به تفکر پدر و مادر این سرگرمی ها ممکن است برای کودکان مضر باشد و مانعی در رشد و خلاقیت او شود یا اینکه استفاده‌ی مفید و کاربردی لوازم الکترونیک تبدیل به ابزاری سرگرم‌کننده و در عین حال آموزنده برای کودک شود. گوش دادن به کتاب‌های داستانی صوتی به کودکان و نوجوانان این امکان را می‌دهد تا با صدای گوینده و موسیقی دلنواز در پس‌زمینه‌ی داستان سفری کوتاه و خیال انگیز برای خود شروع کنند و به دنیای قصه‌ها پرواز کنند.

کتاب صوتی آلیونوشکا و برادر کوچکش ایوانوشکا نوشته‌ی ایرینا لوونا ژلزنوا داستانی روسی است که روایتی جذاب و ماجراجویانه با صدایی دلنشین برای کودکان دارد.

درباره کتاب صوتی آلیونوشکا و برادر کوچکش ایوانوشکا

کتاب صوتی «آلیونوشکا و برادر کوچکش ایوانوشکا» نوشته‌ی ایرینا لوونا ژلزنوا نویسنده‌ی روسی خالق داستان‌های زیبا برای کودکان است. این کتاب را می‌توان در دسته‌ی افسانه‌های خواهران و برادران قرار داد که برای گروه سنی «ب» و «ج» نوشته شده است و موضوع اصلی داستان درباره خواهر و برادری است که برای سفری رهسپار جاده می‌شوند اما در مسیر طلسمی باعث می‌شود تا خواهر و برادر یعنی آلیونوشکا و ایوانوشکا وارد ماجرایی پرفراز و نشیب شوند. نویسنده در این داستان نیروی تخیل و امید را به کار می‌گیرد تا به کودکان نشان دهد که جدال خیر و شر قرن‌هاست که وجود دارد و همیشه فرجام تلخ و بد در انتظار نیرنگ و بدی است.

ایرینا لوونا ژلزنوا داستان‌های افسانه‌ای برای کودکان می‌نویسد. او افسانههای روسی را برای کودکان و نوجوانان به شکل زیبا،‌كوتاه و خواندني روایت می‌کند و در نثر شيوا و دلنشين او نکات پندآموزی است که خواندن آن‌ها برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب خواهد بود.

نشر اسحاق داستان آلیونوشکا و برادر کوچکش ایوانوشکا را در سال 1395 با ترجمه‌ی گلنوش فرهمندی در 16 صفحه راهی بازار نشر کرد. کتاب صوتی آلیونوشکا و برادر کوچکش ایوانوشکا با صدای تینا میرکریمی برای خریدو دانلود در فیدیبو قرار گرفته است. این کتاب صوتی را انتشارات نوین کتاب گویا منتشر کردهاست. برای دانلود کتاب صوتی آلیونوشکا و برادر کوچکش ایوانوشکا می‌توانید از همین صفحه اقدام کنید.

آیینه جادو (قصه‌های پریان)، تیزپا،تیزچشم،تیزگوش، افسانه‌های فولکور روسیه، تاج قرمزی، افسانه‌های مردم قطب شمال، پسر جسور و پادشاه، افسانه‌های پریان (استونی)، افسانه‌های پریان (لیتوانی) و افسانه‌های پریان (لتونی) از داستان‌های افسانه‌ای ایرینا لوونا ژلزنوا هستند که در ایران منتشر شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی آلیونوشکا و برادر کوچکش ایوانوشکا می‌شنویم

یکی بود یکی نبود، پیرمرد و پیرزنی بودند که دختری به نام آلیوونوشکا و پسر کوچکتری به نام ایوانوشکا داشتند. وقتی پیرمرد و پیرزن از دنیا رفتند، آلیونوشکا و ایوانوشکا تنهای تنها ماندند.

یک روز آلیونوشکا تصمیم گرفت برود تا در مزرعه‌ای کار پیدا کند و برادر کوچکش را هم با خودش برد. آن‌ها راه طولانی در پیش داشتند و باید از دشت وسیعی عبور می‌کردند. بعد از مدتی راه رفتن، ایوانوشکا احساس تشنگی کرد.

به خواهرش گفت: «خواهر من خیلی تشنه‌ام».

او پاسخ داد: «برادر کوچولو صبر کن، دیگر چیزی نمانده تا برسیم».

آن دو رفتند و رفتند. هوا به شدت گرم بود و تا دوردست‌ها چیزی دیده نمی‌شد. آن‌ها در حالی که خیلی خسته و تشنه بودند، می‌دانستند که باید به راهشان ادامه بدهند.

بعد از مدتی پیاده‌روی چشمشان به جای پای گاوی افتاد که درونش آب جمع شده بود.

ایوانوشکا گفت: «من خیلی تشنه‌ام و باید از این آب بخورم».

آلیونوشکا گفت: «وای نه، برادر کوچولو تو نباید از این آب بخوری و گرنه تبدیل به یک گوساله می‌شوی».

ایوانوشکا حرف خواهر بزرگ خود را گوش کرد و به راه افتادند. هوا به شدت گرم بود و تا دوردست‌ها چیزی دیده نمی‌شد. آن‌ها در حالی که خیلی خسته و تشنه بودند، می‌دانستند که باید به راهشان ادامه بدهند. بعد از مدتی پیاده روی چشمشان به جای پای اسبی افتاد که درونش پر از آب بود.

چه داستانی برای کودکان بخوانیم

اگرچه ممکن است افسانه‌ها برای کودکان مثل داستان به نظر برسند، اما اهمیت داستان‌های افسانه‌ای از این نظر بالاست که این نوع قصه‌ها از فرهنگ بیشتری برخوردار هستند نسبت به آنچه ما خود به عنوان والد برای خواندن یک قصه به آن اعتبار می‌دهیم. افسانه‌ها بیانگر اعتقادات یک قوم ، ارزش‌های اخلاقی آن‌ها و غالبا تخیل باورنکردنی است که به قلب قصه نفوذ کرده است. روس‌ها با افسانه‌ها غریبه نیستند و خواندن افسانه برای کودکان بخشی از روند پرورش و آشنایی کودکانشان با دنیای پر رمز و راز قصه‌های افسانه‌ای است.

خواندن قصه‌های افسانه‌ای به کودک کمک می‌کند تا معنای انسان بودن را درک کند و دنیای اطرافش را بهتر بشناسد. این ژانر داستانی برای کودک اگرچه روایتی غیرواقعی و تخیلی دارند اما عناصر مثبتی در خود دارد که بر اساس تفسیر یونگ روانشناس مطرح به کودکان یاد می‌دهد که چطور می‌توانند با درگیری‌های اساسی بشر مقابله کنند و تمایلات و روابط خود را به روشی سالم ایجاد کنند. این مهارت در نهایت بر سلامت کودک تاثیر می‌گذارد و کیفیت زندگی و حتی ارزش‌ها و باورهای او را بالا می‌برد.

خواندن کتاب‌های افسانه‌ای قدرت تخیل کودک را بارور می‌کند. سعی کنید از ادبیات همه‌ی ملل برای کودک قصه بخوانید تا او علاوه بر شنیدن قصه‌های متنوع با فرهنگ ملت‌ها از طریق کتاب آشنا شوند. زمانی که داستانی برای کودک خود می‌خوانید که به عنوان مثال یک جادوگر پیر، یک غول ترسناک یا طلسم و جادو در آن وجود دارد به فرزند خود توضیح دهید که این نوع از داستان‌ها واقعی نیستند و تنها در سرزمین قصه‌ها اتفاق می‌افتند. معمولا داستان‌های افسانه‌ای یک قهرمان دارند که با بدی مبارزه می‌کند و طلسم یا جادو را از بین می‌برد اما قهرمان یا شخصیت مثبت داستان هم باید کارهایی برای از بین بردن و خنثی کردن جادو کند. شما به عنوان والد با بینش مثبت خود کودکان را از دل داستان به تلاش و کوشش دعوت کنید، به عنوان مثال به آن‌ها بگویید که برای شکستن طلسم تنبلی باید تلاش خود را بیش‌تر کنیم. این نوع تشبیه‌هایی که از داستان وارد فضای زندگی روزانه‌ی ما می‌شوند قدرت تصور و تخیل کودک را وسیع و گسترده می‌کند و در نهایت کودک شما را به کشف ناشناخته‌های زندگی می‌کشاند. فراموش نکنیم که برای کودکانمان داستانی انتخاب کنیم که مناسب سن آن‌ها باشد. اگر جزو والدینی هستید که می‌خواهید داستان خواندن برای کودکتان عادی و تکراری جلوه نکند پخش کتاب داستان‌های صوتی برای کودک به شما فرصتی می‌دهد تا به‌عنوان پدر و مادر شیوه روایت گویی برای کودکان را یاد بگیرید. پس تکنولوژی همیشه‌ هم بد نیست چون پدر و مادر با پخش داستان صوتی برای کودک خود می‌توانند کمی به کارهای عقب افتاده‌ هم رسیدگی کنند. شما به عنوان پدر و مادر کودک می‌توانید بعد از تمام شدن کتاب صوتی از او سوال بپرسید و باد کودک خود درباره‌ی قصه صحبت کنید. این کار در تقویت حافظه کودک و قصه‌پردازی او تاثیر زیادی دارد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
13.۸۷ مگابایت
مدت زمان
۱۴:۴۷
نویسنده ایرینا لوونا ژلزنوا
مترجمبنفشه فرهمندی
راویتینا میرکریمی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۳/۱۳
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۳.۸۷ مگابایت
۱۴:۴۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

با عرض سلام و ادب ، این کتاب ، کتاب خوبی هستش و اگر تمایل به خریدن فایل صوتی این کتاب دارید ? حتما خریداری کنید ?

5
(1)
3,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آلیونوشکا و برادر کوچکش ایوانوشکا
آلیونوشکا و برادر کوچکش ایوانوشکا
ایرینا لوونا ژلزنوا
نوین کتاب
5
(1)
3,000
تومان