0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر ظریف بی خیالی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هنر ظریف بی خیالی

نسخه
نویسنده:
مارک منسون
درباره هنر ظریف بی خیالی

شاید اسم کتاب هنر ظریف بی‌خیالی (The Subtle Art of Not Giving a F*ck) کمی غلط انداز باشد و مخاطب را به بی‌خیالی  و بی‌توجهی تشویق کند. اما حرف مارک منسون ورای کلمه‌ی بی‌خیالی است. او معتقد است انسان‌ها در طول عمر مفید خود، آنقدر زمان و انرژی ندارند که بخواهند به تمام مسائل  کلی و جزئی اهمیت نشان دهند. بنابراین باید حاشیه را رها کرد و به اصل زندگی چسبید. او در کتاب خود توضیح می‌دهد انسان‌ها محدودیت زیادی در منابع، امکانات و زمان دارند، بنابراین تمرکز بر مسائل مهم و ضروری در اولویت است.

‌درباره‌ی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی اثر مارک منسون

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی در دسته‌ی کتاب‌های (Self-Help) یا خودیاری زیرمچموعه کتابهای روانشناسی طبقه‌بندی شده است. این کتاب در 9 فصل نوشته شده است و زبانی ساده و روان دارد. به شکلی که مخاطب احساس می‌کند به صحبت‌های یک دوست صمیمی گوش می‌دهد.

کتاب هنر ظریف بی‌خیالی به سرعت به تجدید چاپ رسید و در سراسر جهان  مورد توجه افراد زیادی  قرار گرفت. او در این کتاب از موضوع جدیدی صحبت نکرده، بلکه فقط زاویه دید خود را نسبت مسائل کنونی تغییر داده است. او عمیقا به رنج انسان‌ها اندیشیده است وآن را دوست و هم‌نشین قدیمی انسان می‌داند. مارک منسون معتقد شکل رنج در طول سال‌ها تغییر کرده است. رنج انسان امروزی، تلاش بی‌پایان آنها برای به دست آوردن محبوبیت بیشتر، موقعیت شغلی بهتر، شادکامی و ثروت است. او در کتاب خود توجه بیش از حد به نداشته‌ها را به چالش کشیده است و کلید شادی واقعی را اهمیت دادن به چیزهای کمتر می‌داند. چیزهای کمتر در دایره‌ی واژگان او به معنای چیزهای واقعی و در دسترس است.

هر فصل با روایت یک داستان از شخصیت‌های شناخته شده مانند چارلز بوکفسکی، ارنست بِکِر و... آغاز شده است. منسون  با روایت سرگذشت و سختی‌هایی که آنها در به دست آوردن موفقیت کشیده‌ند، قصد دارد یک پیام را به مخاطبان خود انتقال دهد: شرایط زندگی خود را با تمام کاستی‌ها و کمبودها بپذیرید و انتظارات غیر واقعی را دور بریزید. مارک منسون بزرگترین مشکل انسان امروزی را خوشبختی می‌داند. خوشبختی یک معادله‌ی حل نشدنی در زندگی به شمار می‌آید و غم بخش جدانشدنی ذات آن است.

خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی

به طور خلاصه می‌توان گفت کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی درباره یک اصل مهم در زندگی همه ماست و آن توجه نکردن به چیزهای کم اهمیت و تمرکز بر اهداف از پیش مشخص شده و مهم زندگی است. برای مثال اگر دانش‌آموزی هدفش قبولی در رشته پزشکی باشد نمی‌تواند دائما مشغول پرسه‌ زنی در شبکه‌های اجتماعی یا وقت‌گذرانی باشد! بله به همین سادگی!
لازم است بین اولویت‌های زندگی، اهداف و سرگرمی‌ها تفاوت قائل شویم و این چیزی است که مارک منسون در کتابش به ما یاد می‌دهد. 

مروری بر فصل‌های کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

فصل اول: تلاش نکنید

فصل دوم: خوشبختی یک مشکل است

فصل سوم: شما خاص نیستید

فصل چهارم: ارزش رنج کشیدن

فصل پنجم: شما همیشه در حال انتخاب هستید

فصل ششم: شما در مورد همه چیز اشتباه می‌کنید

فصل هفتم: شکست راهی به جلو است

فصل هشتم: اهمیت نه گفتن

فصل نهم: و آنگاه خواهید مرد

‌درباره‌ی مارک منسون نویسنده‌ی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی

مارک منسون نویسنده‌ و وبلاگ نویس سرشناس آمریکایی در 9 مارس 1984 به دنیا آمد. او در ایالت تگزاس بزرگ شد و برای ادامه تحصیل در دانشگاه بوستون به این ایالت نقل مکان کرد. او فارغ التحصیل رشته‌ی تجارت جهانی  است. مارک منسون با کتاب «هنر ظریف بی‌خیالی» یا «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها» در ایران شناخته شد. این کتاب که دومین اثر نویسنده به شمار می‌آید که برای او شهرت زیادی به ارمغان آورد. «هنر ظریف بی‌خیالی»  می‌توان در صدر فروش و ویترین تمام کتاب فروشی‌ها مشاهده کرد. کار اصلی مارک منسون وبلاگ نویسی است و نویسنده‌ای در حوزه خودیاری و موفقیت فردی به شمار می‌آید. او به تازگی کتاب سوم خود را تحت عنوان «اوضاع خیلی خراب» را منتشر کرده است.

ترجمه‌ی کتاب هنر ظریف بی‌خیالی به فارسی

رادیو مثبت یکی از ناشران صوتی است که فعالیت خود را با هدف بهبود سطح کیفی زندگی افراد جامعه آغاز نمود. رادیو مثبت در کلیه‌ی زمینه‌ها با موضوعات انگیزشی، روانشناسی، کسب و کار، مدیریت و رهبری  محصولات متنوعی را در اختیار علاقمندان به این حوزه‌ها قرار داده است. کتاب صوتی «هنر ظریف بی‌خیالی» با ترجمه‌ی گروه مترجمان و خوانش محسن زرآبادی با کیفیت عالی منتشر گردید.

چرا باید کتاب هنر ظریف بی‌خیالی را خواند؟

مارک منسون استاد سخنوری است. او می‌تواند از هر موضوعی یک کتاب بنویسند. انتخاب عناوین جذاب و پرمخاطب کاری است که منسون در انجام آن بی‌مانند. او با صراحت و صمیمیت با مخاطب صحب کرده است و در فصل اول گفته است: تلاش نکنید. همین جمله‌ی جنجالی مناقشات زیادی را ایجاد کرده است. سخن اصلی این کتاب آن است انسان باید بداند که به چیزی اهمیت دهد. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی و خودیاری قرار دارد. و برای گروه سنی بزرگ‌سال مناسب است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی

اگر از شنیدن این کتاب لذت برده‌اید و علاقه‌مند به جست‌وجوی بیشتر درباره موضوعات مطرح شده در این کتاب‌ هستید،‌ شنیدن این کتاب‌ها را هم پیشنهاد می‌کنیم:ژ

کتاب صوتی «اصل گرایی؛ هنر چسبیدن به اصل زندگی و رهاسازی فرعیات» نوشته گرگ مک‌ کیون با اجرای فرهاد جان سریان، کتاب صوتی «کار عمیق؛ قوانینی برای تمرکز در دنیای آشفته» نوشته کارل نیوپورت با صدای محمد ولیان. 

‌در بخشی از کتاب هنر ظریف بی‌خیالی می‌خوانیم

من وقتی می گویم خوش شانس بوده ام واقعا به آن باور دارم.

من در سال ۲۰۰۷ فارغ التحصیل شدم تا خود را به موقع به سقوط مالی و رکود اقتصادی برسانم، و تلاش کردم که به بدترین بازار مشاغل در هشتاد سال گذشته وارد شوم.

در همین زمان فهمیدم کسی که در حال اجاره‌ی یکی از اتاق‌های آپارتمان من به فرد دیگری بوده، سه ماه اجاره بها را پرداخت نکرده است. وقتی که این موضوع را به او یادآوری کردم. او گریه کرد و ناپدید شد، و من و هم اتاقی دیگرم مجبور شدیم هزینه‌ی آن را پرداخت کنیم. من پس انداز خودم را از دست دادم. شش ماه بعد را روی کاناپه‌ی خانه‌ی یکی از دوستانم گذراندم. همچنین کارهای عجیبی را یکی پس از دیگری انجام می‌دادم و می‌کوشیدم تا حد ممکن کمتر بدهکار شوم تا سرانجام شغلی واقعی پیدا کنم.

می گویم خوش شانس بودم؛ چون مانند یک بازنده وارد دنیای بزرگسالی شدم و کارم را از پایین‌ترین نقطه شروع کردم. وقتی افراد در موقعیت شروع یک کسب وکار یا تغییر شغل و استعفا  ازیک شغل بد قرار می‌گيرند. رسیدن به پایین ترین نقطه، اساسا بزرگ‌ترین ترسشان در زندگی است؛ اما من آن را در همان ابتدای کار تجربه کردم. از اینجا به بعد. وضع، تنها بهتر می‌شود. پس خوش شانس بودم.

وقتی که شب روی یک تشک بدبو می‌خوابید و برای اينکه بدانید آیا پول خوردن یک ساندویچ را دارید يا نه، سکه‌های خرد را می‌شمارید و بیست رزومه‌ی کاری ارسال کرده اید. آما هیچ کس با شما تماس نگرفته است. آن وقت شروع یک وبلاگ و یک کسب وکار اینترنتی مسخره؛ آن قدرها هم ایده‌ی ترسناکی به نظر نمی‌رسد.

در این حال، اگر هر پروژه‌ای که راه اندازی کنم. شکست بخورد و اگر هر مطلبی که بنویسم، خوانده نشود. کارم دقیقا به همان جایی ختم می‌شود که از آنجا شروع کرده‌ام. پس چرا امتحان نکنم؟

شکست. یک مفهوم نسبی است. اگر معیار من این بود که به یک کمونیست آنارشیست انقلابی تبدیل شوم، عدم موفقیت من در کسب درآمد در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ یک موفقیت بزرگ به شمار می رفت؛ اما اگر مثل بیشتر مردم، معیار من این باشد که نخستین شغل جدی خودم را پیدا کنم تا بتوانم بعد از فارغ التحصیلی، هزینه‌های خود را پوشش دهم بازنده‌ی بزرگی خواهم بود.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
233.۰۲ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۱۳:۱۴
نویسندهمارک منسون
مترجمگروه مترجمان
راویمحسن زرآبادی
ناشررادیو مثبت
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۲/۱۶
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
54,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۳۳.۰۲ مگابایت
۰۴:۱۳:۱۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 181 مخاطب
آموزنده 🦉 (2)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
38 ٪
4
ستاره
38 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
12 ٪
121 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

خیلی گرونههههه

3

اگه ازون دست آدمایی که زیاد کتاب های روانشناسی میخونید، این کتاب خیلی براتون جذاب نخواهد بود،چون همون جملاتی که در کتابهایی در این دسته هست رو به بیان دیگری بازگو کرده، فقط یه چند تا مطلب توش بود که برای من جالب بود، در کلا خیلی توصیه نمیکنم...خوانش گوینده هم خیلی تند بود، من اطلاعاتی در مورد نحوه خوانش کتابهای صوتی نداره،اما حداقل از کتابهایی که گوش دادم، اینطور بنظر میرسه که گوینده باید آهسته بخونه، اگر شنونده خواست میتونه سرعت خوانش رو تنظیم کنه،اما این کتاب در حالت عادی تند خوانده شده که بنظر خوب نیست

3

کتاب جالبی هست راوی کمی زیادی با هیجان صحبت میکنه ک شاید برای تاثیرگزاری بیشتره ، راهکارهای این کتاب با یکسری کتاب های مشابه متفاوت و حتی در تناقض هست ، اگر چ مفید به نظر میرسه ولی بنظرم سطح دغدغه های کسی که در کشورهای جهان اول زندگی میکنه با یک‌جهان سومی ک هر روز دغدغه گرانی و تورم و بدبختی جدیدی داره کاملا متفاوت هست و نسخه ایشان مثل تجویز قرص بروفن برای سرطان هست. بهرحال یکبار شنیدنش خالی از لطف نیست

5

سلام به همه عاشقان کتاب و فرهنگ در مورد محتوای کتاب: کتابی بسیار غنی و زیباست، نظرات و ایده های بسیار جالبی در اون مطرح میشه، که واقعا ارزش شنیدن و تفکر رو داره لذا عمیقا پیشنهاد میکنم که مطالعه بشه در مورد راوی کتاب: ایشون بسیار خوش صدا هستن و لحن بیان ایشون بگونه ای هست که شما رو اصلا خسته و دلزده نمیکنه به امید روزی که تمام ایرانیان با کتاب آشتی کنند

4

خیلییییی گروووونه! چه خبره!!

4

گرونه

4

کتاب خوبیه ، کمی سخت هست ولی اصلا دورریز نداره ، کتاب علمی نیست ولی هیچ مورد غیر علمی هم نمی گه ، کمی پراکنده هست شبیه الهی قمشه ای ? بخاطر همین به اطلاعات قبلی نیاز داره گوینده باید لحنه بهتری انتخاب می کرد جا داشت کمی هوشمندانه تر عمل کنه تو انتخاب لحن همین دامن میزنه به پراکندگیه موضوع

4

چقدر گرونه. چرا؟

4

چرا اینقدر گرونه؟؟؟؟ اصلا گوینده هم خوب نمیخونه. در ضمن من انگلیسی این کتاب رو خوندم نثر کتاب فان و خودمونیه ولی این اصلا مثل خود اصل کتاب نیست خیلی جدی و حوصله سر بر ترجمه شده و صدا ضبط شده. اصلا اصلا خوشم نیومد.

5

عالیه عالیه! نیاز روحی همین الان من بود شما با فراموش کردن داشته هاتون و تمرکز روی نداشته هاتون همیشه انسان غمگینی خواهید موند ! و رسانه ها هم دائما در حال القای نداشته های ما به شماست! پس این کتاب رو گوش کنید تا از خواب غفلت بیدار بید

نمایش 111 نقد دیگر
3.8
(182)
آموزنده 🦉 (2)
76,000
٪50
38,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هنر ظریف بی خیالی
٪50
هنر ظریف بی خیالی
نسخه
رادیو مثبت
3.8
(182)
آموزنده 🦉 (2)
76,000
٪50
38,000
تومان