0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اتوبوس سرگردان

معرفی، خرید و دانلود کتاب اتوبوس سرگردان

نویسنده:
جان استن بک
درباره اتوبوس سرگردان

نام جان اشتاین بک با صدای انسان‌های ستم‌دیده و چهره‌ی رنجور آنها پیوند خورده است. او با مشاهده‌ی بیکاری‌ها، بحران‌ها و رنج طبقه‌ی کارگر در مقابل نظام سرمایه‌داری قد علم کرده است و درد مشترک این طبقه را فارغ از نژاد و ملیت بیان می‌کند. کتاب اتوبوس سرگردان به قلم جان اشتاین بک ماجرای یک اتوبوس و مسافران آن در جاده‌های خراب و دورافتاده‌ی کالیفرنیا است. این رمان گوشه‌ای از هیجان‌ها و هوس‌های ‌زنان و مردان را به تصویر می‌کشد.

‌درباره‌ی کتاب اتوبوس سرگردان اثر جان اشتاین بک

داستان اتوبوس سرگردان درباره‌ی برش کوتاهی از زندگی مسافران اتوبوسی است که هریک از آنها از جایی آمده‌اند و به جایی متفاوت می‌روند. اما آنچه آنها را در این اتوبوس به هم نزدیک می‌کند و پیوند می‌زند، بدبختی و فلاکت است. شخصیت‌های اصلی این داستان را راننده‌ی خوش مشرب، دختری رقاص در کاباره، فروشنده‌ی دوره‌گرد، یک پسر جوان، دختری تحصیل کرده همراه با پدر و مادر این دختر تشکیل می‌دهد.

جان اشتاین بک کتاب اتوبوس سرگردان را در سال 1947 منتشر کرد. این اثر مشابه دیگر آثار او به نظام سرمایه‌داری و رکود اقتصادی و به دنبال آن بیکاری، فقر و تنگدستی توجه کرده است. او گاهی از چهره‌ی رنج دیده‌ی کشاورزان و گاهی دستان پینه بسته‌ی کارگران را محور اصلی داستان‌های خود قرارداده است. حال این‌بار به سراغ طبقه‌ی فرودست دیگری رفته است که مدت‌هاست به حال خود رها شده‌اند: مهاجران و روسپیان

جان اشتاین بک قلمی روان و لحنی طنز دارد. او با مهارت کلمات را کنار یکدیگر می‌چیند و تصویری واضح از روزگار گذشته‌ی آمریکا رسم می‌کند. در آثار او می‌توان رد پای  فلسفه و روانشناسی را مشاهده نمود.

‌درباره‌ی جان اشتاین بک نویسنده‌ی کتاب اتوبوس سرگردان

جان اشتاین بِک که گاهی با نام استن بِک خوانده می‌شود، یکی از مهم‌ترین نویسندگان قرن بیستم آمریکا به شمار می‌آید. او زاده‌ی 27 فوریه‌ی سال 1902 در ایالت کالیفرنیا آمریکاست. جان اشتاین بک تحصیلات خود را در رشته‌ی ادبیات انگلیسی ادامه داد اما آن را نیمه کاره رها کرد به شغل‌های نظیر کارگری، پادوی مغازه و .. روی آورد.. ارتباط نزدیک او با قشر فرودست جامعه‎ی آمریکا باعث شد با رنج و مشکلات طبقه‌ی کارگر آمریکا آشنا شود. بینش انسان‌دوستانه‌ی جان اشتاین بک در قلم تاثیر او به سزایی داشت و او را به نویسنده‌ای صاحب سبک بدل کرد.  

سبک، آثار و افتخارات جان اشتاین بک

جان اشتاین بک یکی از بزرگترین نویسندگان مکتب «ناتورالیسم» آمریکا است. نگاه او نسبت به مسائل واقع‌گرایانه و قلم او صریح و رک است. او اولین رمان خود با نام «جام زرین» را در سال 1929 منتشر نمود. از دیگر آثار این نویسنده‌ی سرشناس می‌توان به کتاب‌های «خوشه‌های خشم»، «موش‌ها و آدم‌ها» و «شرق بهشت» اشاره کرد. رمان «خوشه‌های خشم» او در سال 1939 مورد استقبال منتقدان و مخاطبین قرار گرفت و جایزه‌ی پولیتزر را برای این نویسنده به ارمغان اورد. علاوه بر آن او با نگارش این اثر توانست جایزه‌ی نوبل ادبیات را در سال 1962 به خود اختصاص دهد.

ترجمه‌ی کتاب اتوبوس سرگردان به فارسی

سعید ایمانی مترجم نام آشنا این اثر را به فارسی برگردانده است. انتشارات نگاه کتاب اتوبوس سرگردان را در سال 1397عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

نگاه، ناشر کتاب اتوبوس سرگردان

نگاه  یکی از ناشران قدیمی تهران محسوب می‌شود. این نشر با بیش از 40 سال فعالیت حرفه‌ای صدها کتاب از نام‌آوران و نوآمدگان عرصه فرهنگ و ادبیات چاپ و منتشر کرده است و همچنان این راه پرفراز و نشیب را در صنعت نشر طی می‌کند. موسسۀ انتشارات نگاه از سال 1352 کار خود را به‌عنوان ناشر مستقل عمومی با مدیریت علیرضا رئیس دانایی در تهران شروع کرد. یکی از نکات قابل توجه درباره‌ی انتشارات نگاه تنوع در آثار منتشرشده و سرلوحه قرار دادن خواسته‌ی مخاطب در انتشار آثار گوناگون است. نشر نگاه با بیش از 40 سال سابقه درخشان با انتشار کتاب‌هایی درزمینه‌ی شعر، ترانه، داستان، رمان، نقد و نظریه، تاریخ، هنر، زندگینامه‌های بزرگان و مفاخر ادبی، معرفی شاعران و نویسندگان مطرح جهان از طریق ترجمه‌های ماندگار، فیلم‌نامه و نمایشنامه، فلسفه و روانشناسی و … طیف گسترده‌ای از سلیقه‌ی ایرانیان را پوشش داده است.

چرا باید کتاب اتوبوس سرگردان را خواند؟

کتاب اتوبوس سرگردان در دسته‌ی کتاب‌های رمان و ادبیات آمریکا در قرن بیستم قرار دارد. این کتاب مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 384 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 19 روز بخوانید.

کتاب اتوبوس سرگردان جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع رمان و ادبیات آمریکا در قرن بیستم است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی رمان و داستان‌های آمریکایی در قرن بیستم زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب اتوبوس سرگردان می‌خوانیم

برنایس پریچارد و دخترش میلدرد و آقای پریچارد دور میز کوچک سمت راست در ورودی سالن غذاخوری نشسته بودند. این گروه کوچک خیلی به هم نزدیک بودند. میلدرد نسبت به پدر و مادرش که به هرحال پیرند احساس سرپرستی می‌کرد. او اغلب در شگفتی می‌ماند که والدینش چگونه با این سن و سال در این دنیای بی‌قانون و درندشت زنده مانده‌اند. او آنها را همچون بچه‌های کوچک، ساده و بی دفاع می‌دانست و البته که این موضوع در مورد مادرش صدق می‌کرد. اما میلدرد به فنانایذیری بچه و البته به پشتکار او در انتخاب راهش نیز می‌اندیشید. نوعی از این فناناپذیری در مورد «برنایس» صدق می‌کرد. او نسبتا زیبا بود. با بینی‌ای راست که یک عینک فنری مدل قدیمی از شکل افتاده به چشم داشت. قسمت بالایی و غضروفی بینی‌اش در زیر عینک باریک می‌نمود و دو نقطه ی قرمز طرفینش از فشار عینک بر روی آن حکایت می‌کرد. چشمان کبود و نزدیک بینش به او حالتی دلچسب و روحانی می‌بخشید. به رغم سرزندگی زنانه و لطیفش هميشه لباس‌هایی با دوخت و مدل کلاسیک می‌پوشید. گاه‌گاهی درلباس‌هایش از تور و سنجاق سینه‌های آنتیک استفاده می‌کرد. کمر پیراهنش هميشه حاشیه دوزی شده، یقه‌ها و سردست‌ها هميشه بی‌عیب بودند. هنگام استحمام از آب سنبل دار استفاده می کرد و به همین دلیل پوست و لباس ها و کیفش همیشه بوی سنبل می داد. ولی از طرف دیگر نیز تقریباً به طور نامحسوسی بوی ترشی از او به مشام می رسید. زانوان و پاهایش قشنگ بود و کقش بسیار گرانبهای بندداری به پا داشت که بچه‌گانه به نظر می‌رسید و رویش نیز پاپیون کوچکی دیده می‌شد. دهان پژمرده و نرمش که به دهان بچه ها می‌مانست. هیچ گونه شخصیتی به او نمی‌بخشید. خیلی کم حرف می‌زد. اما در میان دسته‌‎ی خودشان به خاطر خوبی و دانایی‌اش شهرت و اعتبار زیادی داشت. خوبی‌اش این بود که درباره‌ی مردم حرف‌های قشنگ و دلنشینی می‌زد. حتی مردمی که آنها را نمی‌شناخت. دانایی‌اش هم این بود که هرگز درباره‌ی چیزهای مبتذل و معمولی مثل عطر و غذا با کسی بحث نمی‌کرد. عقاید خاص دیگران را با لبخندی آرام می‌شنید و گویی به خاطر داشتن چنین عقایدی می‌بخشیدشان، اما حقیقت این بود که او اصلا به حرف‌های آنها گوش نمی داد!

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب اتوبوس سرگردان اثر جان اشتاین بک بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی رمان و ادبیات آمریکا در قرن بیستم می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۴ مگابایت
تعداد صفحات
384 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۴۸:۰۰
نویسنده جان استن بک
مترجمسعید ایمانی
ناشرانتشارات نگاه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۱/۲۸
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
48,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۴ مگابایت
۳۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
66 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

با سلام. سوالی داشتم ؟ متن زیر که بخشی از روایت این کتاب است و در فضاهای مجازی نقل قول می شود؛ در کدام قسمت کتاب نوشته شده ؟ ممنونم بابت پاسخ گویی « کفشی که برای پای تو مناسب است، ممکن است پای دیگری را زخم کند. این ناعادلانه است که تمام دستورالعمل های زندگیمان را خودخواهانه درست بدانیم و آن را برای همگان بخواهیم. همیشه آن چه در ذهن تو می گذرد، اصلِ مطلق نیست...»

4

رمان جالبیه، ذهن رو جذب خودش میکنه. نویسنده به تمام ریز جزییات توجه داشته و این در گیرا بودن متن خیلی تاثیر گذاشته. و اینکه توی کل رمان اتفاق خاصی نمیوفته و خواننده باید با تمام وجودش با کتاب همراه بشه و خودش رو در اونجا تصور کنه تا بتونه با کتاب ارتباط برقرار کنه. من این رمان رو برای خوندن پیشنهاد می کنم.

4.3
(3)
150,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اتوبوس سرگردان
اتوبوس سرگردان
جان استن بک
انتشارات نگاه
4.3
(3)
150,000
تومان