0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بهترین دارو خود شما هستید!
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب بهترین دارو خود شما هستید!

درباره بهترین دارو خود شما هستید!

همه‌ی ما پزشک هستیم، پزشک خودمان. در این کتاب می‌فهمید که ریشه و درمان تمام بیماری‌ها درون خودمان است. «فردریک سالدمان» با خوش‌فکری و طنز خاص خودش، نام «چاقوی سوییسی» را برای محتوای کتابش انتخاب کرده است؛ چاقویی همه کاره که برای هر موقعیتی ابزاری سریع و کاربردی دارد. هدف از نوشتن این کتاب این است که با ابزارهایی که در دسترس است از خود محافظت کنید و زندگی طولانی، سالم و شادابی داشته باشید.

مروری بر فصل‌های کتاب بهترین دارو خود شما هستید

این کتاب در ده فصل نوشته شده است. در فصل اول با اولین و مهم‌ترین قدم برای سلامتی و درمان آشنا می‌شوید: رهایی از اضافه وزن. در این فصل یاد می‌گیرید که چطور در عین لذت بردن از خوردن، حتی سخت‌ترین رژیم‌های تغذیه را هم به آسانی عملی کنید.

در فصل دوم باید بدنتان را به تکاپو وادار کنید. در این فصل با مزایای فعالیت‌های بدنی و خطرات کم‌تحرکی آشنا می‌شوید.

در فصل سوم باید یاد بگیرید که چطور خواب سالم و باکیفیتی داشته باشید. ترفندهای کوچک و ساده‌ای در این فصل معرفی شده که به تنظیم برنامه‌ی خواب کمک زیادی می‌کند.

فصل چهارم درباره‌ی رهایی از دردسرهای روزمره است. انواع درگیری‌هایی که خیلی از آن‌ها تبدیل به عادت شده، در این فصل معرفی می‌شوند، از انواع حساسیت یا آناتومی بدن هنگام کار گرفته تا مشکلات گوارشی.

در فصل پنجم با اهمیت مبارزه با بیماری‌های عفونی و مراقبت از کودکان آشنا می‌شویم. در این فصل چند توصیه‌ی کاربردی و آسان معرفی شده که با انجام آن‌ها می‌توان احتمال ابتلا به عفونت در کودکان یا بزرگسالان را به آسانی کاهش داد.

فصل ششم درباره‌ی رفتارهای نجات‌بخش و محافظت‌کننده است. در این فصل با کمک‌های اولیه هنگام مواجهه با موقعیتی بحرانی و خطرناک آشنا می‌شوید. تمام نکاتی که باید برای نجات فرد بیمار بدانید با زبانی آسان و روان در این بخش آمده است.

فصل هفتم درباره‌ی سلامت جنسی است. با روش‌های ساده و کاربردی کوچکی که در این بخش آمده، به‌راحتی می‌توانید زندگی جنسی سالم و شادابی داشته باشید.

در فصل هشتم یاد می‌گیرید که چطور استرس و افسردگی را از بین ببرید. در این بخش روش‌های مختلف فیزیکی و روانی برای درمان و کاهش استرس معرفی شده است.

در فصل نهم با روش‌های پرورش مغز آشنا می‌شوید. با احیا کردن ذهن و یادگیری و تفکر در زمینه‌های مختلف می‌توانید زندگی سالم و طولانی‌تری داشته باشید.

در فصل دهم با درمان‌های اسرارآمیز آشنا می‌شوید. تله‌پاتی، دژاوو، قدرت جذب، ماه و ستارگان، و حتی خطوط کف دست می‌تواند نقش جادویی و ماورایی در سلامتی و طول عمر افراد داشته باشد.

درباره کتاب بهترین دارو خود شما هستید

سالدمان زمانی تصمیم به نوشتن این کتاب گرفت که متوجه شد مدت‌هاست چهره‌های آشنایی در سالن انتظار مطبش می‌بیند. او در مقدمه‌ی این کتاب، با زبانی طنز و شیرین می‌گوید که سال‌هاست با این بیماران سروکار دارد. دیگر آن‌قدر با هم آشنا شده‌اند که زوجی سه نفره ساخته‌اند: پزشک، بیمار و بیماری. «از حال هم خبر می‌گیریم، نگران هم می‌شویم، به هم اطمینان خاطر می‌دهیم و تصمیم می‌گیریم دوباره به دیدار هم برویم». اینجاست که چرخه‌ی بی‌پایان بیمار و پزشک شروع می‌شود. او از این که خیلی از بیماران همیشه همان بیماری را دارند، شگفت‌زده است. اگر همیشه همان یک مشکل وجود دارد، پس باید آن را برای همیشه حل کرد. و چه نیرویی قدرتمندتر از بدن انسان؟ او به قدرت مغز و بدن انسان اعتقاد عمیقی دارد. کافی است این ارگان‌ها را با هم هماهنگ کنیم تا بتوانیم در برابر خیلی از بیماری‌ها و ناخوشی‌ها بایستیم. سالدمان در این کتاب ثابت می‌کند که در وجود هر انسان داروهایی خاص برای مراقبت از بدن وجود دارد.

سالدمان در این کتاب از تمام بیماری‌هایی صحبت می‌کند که ممکن است ناشناخته باشند و فرد را دچار وحشت کنند. او نشان می‌دهد که برای درمان خیلی از این بیماری‌ها لازم نیست به پزشک مراجعه کرد، چون خوردن دارو در این نوع بیماری‌ها کاملا بی‌فایده و کاری بیهوده است. باید به بدن و سیستم ایمنی پیچیده و قدرتمند آن اعتماد کرد. خیلی از بیماری‌ها به طور طبیعی در بدن بهبود پیدا می‌کنند بدون این که نیازی به نسخه‌های عجیب و غریب پزشک باشد. از این‌ها گذشته، مصرف دارو برای درمان خیلی از این بیماری‌ها می‌تواند خطرناک هم باشد و عوارضی داشته باشد. داروها حتی اگر عوارض جانبی نداشته باشند، ممکن است سهمی هم در درمان بیماری نداشته باشند. در خیلی از بیماران، مصرف دارو قوت قلبی است که روح و روان فرد را تسکین می‌دهد. درحالی که بیماری بدون اثر دارو هم درمان می‌شود.

او راه حل خیلی از بیماری‌های فراگیر و بحرانی مانند کلسترول بالا، دیابت یا فشار خون را در کاهش وزن، تغذیه‌ی سالم و فعالیت بدنی منظم می‌داند. او حتی از آمار رسمی و مستند هم در اثبات حرف‌هایش استفاده کرده است: «سی دقیقه فعالیت بدنی روزانه می‌تواند خطر سرطان، آلزایمر و بیماری‌های قلبی و عروقی را تا چهل درصد کاهش دهد». اما این تمام ماجرا نیست. او در این کتاب سازوکار دقیق و منظم بدن انسان را یادآوری می‌کند و می‌گوید که چطور می‌توان با تغذیه‌ی مناسب و سالم به آن، جلوی بروز خیلی از بیماری‌ها را گرفت یا حتی آن‌ها را درمان کرد.

فردریک سالدمان، پزشک قهرمانی که نسخه نمی‌پیچد

فردیک سالدمان در سال 1953 در فرانسه متولد شده است. او یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین متخصصان قلب و عروق و پزشک متخصص پیشگیری از بیماری است. او پزشک معتمد خیلی از افراد سرشناس در تمام دنیا بوده است. همچنین برای تولید محصولات سالم و بدون گلوتن، به شرکت‌هایی مانند کوکاکولا و نستله مشاوره داده است. فردریک سالدمان پزشکی قهرمان است که برخلاف همکارانش در دنیای طبابت و پزشکی، بیماران و درآمد بیشتر را نادیده گرفته است. او این کتاب را نوشته تا به تمام مردم دنیا کمک کند تا بیشتر مراقب سلامتی روحی و جسمی خود باشند و تا جای ممکن نیازی به مراجعه به پزشک نداشته باشند. هرچند این کار شاید کاروکاسبی خیلی از پزشکان و متخصصان را کساد کرده باشد، اما جسارت و مهربانی سالدمان باعث شده تا خیلی بیشتر از قبل نزد بیماران و خوانندگانش محبوب و دوست‌داشتنی‌ شود. او کتاب‌های زیادی درباره‌ی پیشگیری از بیماری‌ها نوشته است. کتاب بهترین دارو خود شما هستید، از معروف‌ترین آثار این نویسنده است که در سال 97 با ترجمه‌ی سعیده بوغیری منتشر شده است. این کتاب ترجمه‌ای روان و خوش‌خوان دارد و مفاهیم آن کاملا ملموس و قابل درک است.

در بخشی از کتاب بهترین دارو خود شما هستید، می‌خوانیم

همه چیز هزاران سال پیش آغاز شد. زمانی که انسان از راه شکار و گردآوری مواد خوراکی زندگی می‌کرد و می‌بایست با سرما، خطر و دوره‌های قحطی روبه‌رو می‌شد. در آن زمان، بدن شروع به سازگار شدن با اوضاع و احوال کرد، زیرا روش روبه‌رو شدن با کمبود و روزه متناوب به روش طبیعی را می‌دانست. بدن بشری نیاکان ما، صرف نظر از وضعیت بیرونی، می‌توانست سوخت لازم برای ادامه حیات با حفظ سلامت کامل را از چربی برداشت کند. در آن زمان‌ها انسانی هفتاد کیلویی با قد ۱۷۰ سانتی‌متر می‌توانست با استفاده از پانزده کیلو چربی ذخیره خود، چهل روز دوام بیاورد. برخی حیوان‌های قطب شمال، مانند پنگوئن، این قابلیت مقاومت در دل سرما را با روزه‌ای چند ماهه و زندگی از راه چربی‌های ذخیره حفظ کرده‌اند.

بسیاری از ادیان، این سنت روزه گرفتن در دوره‌های زمانی خاص در طول سال را، به مثابه نوعی نشانه انتشار یافته از اعماق تاریخ، جاودانه کرده‌اند و به این ترتیب، قدرت مخفی نهفته در وجود انسان را به او یادآوری می‌کنند.

براساس باورهای موجود، روزه به روش‌های مختلفی وجود دارد. در سلک کاتولیک یا ارتدوکس، روزه در قالب مفهوم توبه برای نزدیک شدن به خداوند جای می‌گیرد. روزه، خودداری ارادی از خوردن است. در بعضی موارد، فرد معتقد در طول روز تنها یک وعده غذا می‌خورد، و در برخی موارد دیگر، خوردن بعضی مواد غذایی مانند گوشت قرمز غدغن می‌شود. در دین اسلام، روزه با یک دوره متعالی و مورد پرسش قرار دادن خدا همراه است. درمیان یهودیان، یوم کیپور (روز آمرزش و مهم‌ترین جشن مذهبی یهودیان) و درمیان هندوها، یازدهمین روز هر دوره (ماه) قمری به عنوان ایام روزه وجود دارد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۸ مگابایت
تعداد صفحات
308 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۱۶:۰۰
نویسندهفردریک سالدمان
مترجمسعیده بوغیری
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۲/۰۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
39,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۸ مگابایت
۳۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
10 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

از لحاظ علمی و پزشکی توضیحات خیلی مفید و خوبی داده برای بهبود زندگی و سلامتمون ?

5

موارد بسیار خوبی درمورد بهداشت و راحت تر شدن زندگی داره

4

بسیارعااالی

4
(10)
39,000
٪50
19,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بهترین دارو خود شما هستید!
٪50
بهترین دارو خود شما هستید!
فردریک سالدمان
انتشارات البرز
4
(10)
39,000
٪50
19,500
تومان