0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معمای قطب نما
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی معمای قطب نما

نویسنده:
امیر د آتسل
درباره معمای قطب نما

«نیمه‌ی دوم سده‌ی سیزدهم سرآغازی جدید در تاریخ جهان بود. اگر سده‌ی بیستم را عصر انقلاب در اطلاعات و سه‌ی هجدهم را سرآغاز انقلاب صنعتی میدانیم در آن صورت پایان سده‌ی سیزدهم را به‌درستی می‌توان سرآغاز انقلاب بازرگانی نامید. جهان به فاصله‌ی چند ده سال پس از سال 1280 شاهد رونق و افزایش چشمگیر در داد و ستد و افزایش ثروت قدرت‌های دریایی مانند ونیز، اسپانیا و بریتانیا در کنار آن بود.» این جملاتی است که امیر. دی. آتسل کتاب معمای قطب‌نما را با آن آغاز کرده است. اختراعی که زندگی را تغییر داد و سفرهای دریایی را به‌شدت آسان کرد. کتاب معمای قطب‌نما کتاب جذابی است که سیر تاریخی تحولی بزرگ را آورده است. این کتابی است که اگر خواندش را آغاز کنید به این سادگی زمین نخواهید گذاشت.

‌درباره‌ی کتاب معمای قطب‌نما اثر امیر. د. آتسل

کتاب معمای قطب‌نما با عنوان کامل «اختراعی که جهان را دگرگون ساخت؛ معمای قطب‌نما» با عنوان اصلی «the riddle of the compass: the invention that changed the world» در سال 2001 منتشر شد. این کتاب به یکی از مهم‌ترین اختراعات بشر که درواقع زنگی او را عوض کرد پرداخته است. قطب‌نما دریانوردی و درنتیجه تجارت را متحول کرد و انسان را بر آن داشت اولین قدم‌های جدی‌اش را روی کره زمین بردارد و از محل زندگی اولیه‌اش دور شود. این اختراع که مبدأ دقیقش مشخص نیست داستان‌هایی در سراسر جهان دارد که در این کتاب جمع‌آوری‌شده است. داستان‌هایی جذاب که از دنیای باستان و زمان آهنربای مغناطیسی آغازشده‌اند و تا عصر ما ادامه‌دارند.

کتاب معمای قطب‌نما با استقبال خوبی در سراسر جهان مواجه شده و تاکنون به چند زبان مختلف برگردانده شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب معمای قطب‌نما

کتاب معمای قطب‌نما با پیشگفتاری درباره‌ی انقلاب در تجارت جهانی در حدود قرن سیزده میلادی، زمانه‌ی مارکوپولو آغازشده است. در ادامه محتوای کتاب در یازده فصل اصلی آمده است.

فصل اول- معمای قطب‌نما

فصل دوم- نشانه‌ها در دریا و آسمان

فصل سوم- دانته

فصل چهارم- چلچراغ اِتروسک‌ها 

فصل پنجم- آمالفی

فصل ششم- شبح فلاویو جویا

فصل هفتم- ماهی و لاکپشت از سنگ‌آهن مغناطیسی

فصل هشتم- ونیز

فصل نهم- مارکوپولو

فصل دهم- نقشه‌ی دریای مدیترانه آماده می‌شود

فصل یازدهم- انقلاب در دریانوردی

در پایان کتاب نیز بخش نتیجه‌گیری آمده است. در این بخش به تحولی که اختراع قطب‌نما ایجاد کرد پرداخته‌شده است. آنچه این بخش از کتاب بیان می‌کند این است که یک اختراع مناسب، در زمان مناسب می‌تواند قدمی بزرگ روی جلو باشد.

‌ترجمه‌ی کتاب معمای قطب‌نما به فارسی

انتشارات مازیار یکی از ناشران پرکار ایرانی است که در سال‌های اخیر در زمینه‌ی انتشار بسیاری از آثار ترویج علمی سراسر جهان در ایران کرده است. معمای قطب‌نما یکی از کتاب‌هایی است که این ناشر روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی معمای قطب‌نما را با ترجمه‌ی محمدتقی فرامرزی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب معمای قطب‌نما را خواند؟

پیشرفت بشر و تحولاتی که در زندگی‌اش رخ‌داده زیباترین داستان تاریخ است. مسیری که انسان از نخستین روز زندگی روی کره زمین تا امروز گذرانده است پر از لحظات زیبا، جذاب و افتخارآمیز است. انسانی که در غارها زندگی می‌کرد کم‌کم زبان آموخت، خواندن و نوشتن یاد گرفت، پول را اختراع کرد، تجارت کرد، یکجانشین شد و توانست قانون‌گذاری کند. هرکدام از این مراحل امروز ساده به نظر می‌رسند درحالی‌که هرکدام زمان زیادی برده‌ است. اختراع قطب‌نما و استفاده از آن یکی از گام‌های بزرگ در تاریخ بشر متمدن است. این گام باعث شد انسان بتواند سفر کند و بازگردد و این نقطه‌ی عطفی در زندگی‌اش بود. پی بردن به راز معمای قطب‌نما اتفاق لذت بخشی است و شنیدن این کتاب می‌تواند آن را به شما بدهد. معمای قطب‌نما هدیه‌ی بسیار خوبی برای نوجوانان است تا از تاریخ بشر چیزهای زیادی بیاموزند و از آن لذت ببرند.

کتاب معمای قطب‌نما در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.

کتاب معمای قطب‌نما مناسب برای گروه سنی نوجوانان و تمام افراد کنجکاوی است که به تاریخ تحولات زندگی بشر علاقه‌مندند.

خوانش کتاب صوتی معمای قطب‌نما را عادله شیرکوند به عهده داشته است.

کتاب معمای قطب‌نما حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب معمای قطب‌نما اثر امیر. د. آتسل بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

در بخشی از کتاب معمای قطب‌نما می‌شنویم

اختراع بزرگ قطب‌نمای مغناطیسی که در چین آغاز و در آمالفی تکمیل شد نخستین نقش خود دردریانوردی را به دست دریانوردان یک ملت سوم ایفا کرد که با گذشت زمان به یک قدرت دریایی تاریخ تبدیل شد. ونیز دریانوردی را در قالب مجموعه‌ای از سکونت‌گاه‌های کوچک در جزایر باتلاقی تالابی در دریای آدریاتیک شمالی آغاز کرد. نخستین ونیزی‌ها ملوانانی بودند در قایق‌های کوچک مورداستفاده برای ماهیگیری و آمدوشد. طول این قایق‌ها از طول گُندولاهایی که امروزه در سراسر کانال‌های شهر در آمدوشدند و گردشگران را جابه‌جا می‌کنند فراتر نمی‌رفت. این قایق‌ها در آب‌های مرداب سفر و در میان جزایر رفت‌وآمد می‌کردند و مردم از آن‌ها برای حمل کالاهایی چون نمک و ماهی، از بخش‌های بالادست رودخانه تا شهرهای سرزمین ایتالیا، در آن نزدیکی‌ها استفاده می‌کردند.

در روزگار امپراتوران، مرداب‌ها و بسیاری از جزایر کوچک واقع در منتهی‌الیه کم‌عمق دریای آدریاتیک را ونسی می‎‌نامیدند. اهالی این منطقه از راه ماهیگیری و خشکاندن نمک از راه خشکاندن آبگیرهای آب‌شور امرارمعاش می‌کردند. در روزگار باستان این منطقه هفت مرداب متصل‌به‌هم داشت که پلینی مورخ نامدار رومی از آن‌ها با عبارت هفت‌دریا نامبرده است. از اصطلاح هفت‌دریا را درنوردیدن برای توصیف قدرت فراوانی اهالی و ساکنان این جزایر مردابی به‌عنوان دریانورد استفاده می‌شد.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
304.۰۰ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۳۱:۱۸
نویسنده امیر د آتسل
مترجممحمدتقی فرامرزی
مترجم دوم محمد تقی فرامرزی
راویعادله شیرکوند
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۱/۱۶
قیمت ارزی
7 دلار
قیمت چاپی
22,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۰۴.۰۰ مگابایت
۰۵:۳۱:۱۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
25 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
75 ٪
2
(4)
70,000
٪30
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
معمای قطب نما
٪30
معمای قطب نما
امیر د آتسل
آوانامه
2
(4)
70,000
٪30
49,000
تومان