0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مدیریت خود
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب مدیریت خود

درباره مدیریت خود

موفقیت‌های علمی و حضور تکنولوژی در قرن اخیر، تمامی علوم را وارد عرصه‌ی جدیدی کرده است. آهنگ پیشرفت تکنیک‌های مدیریت نیز مانند سایر علوم افزایش یافته و مفاهیم و مولفه‌های مهم در این رشته دست‌خوش تغییر و تحول شده است. «مدیریت فردی» یکی از فاکتورهای مهم در پیشبرد اهداف یک سازمان است. موضوعی که کتاب مدیریت خود بر آن تاکید می‌کند. کتاب مدیریت خود اثر جمعی از مدیران و استادان موفق در زمینه‌ی مدیریت از جمله پیتر دراکر، دونالد واس و ویلیام اونکن است که با تکیه بر راه‌کارها، دستورالعمل‌های جدید و فاکتورهای مهم در مدیریت موفق؛ گردآوری شده است.

درباره کتاب مدیریت خود

کتاب مدیریت خود مجموعه‌ای از مقالات جمعی از استادان و مشاوران اقتصادی از جمله پیتر دراکر، دونالد واس ، ویلیام اونکن است که انتشارات هاروارد Harvard Business Review آن را گردآوری و منتشر کرده است. این کتاب بر فاکتور «مدیریت فردی» تاکید و تمرکز دارد و با ارائه ده مقاله راه‌کارهای مناسبی برای توسعه فردی مطرح می‌کند. مقالات این کتاب مسائلی همچون انعطاف پذیری، مدیریت انرژی، زمان و رهبری را آموزش می‌دهند و رعایت اصول علمی و کاربردی مدیریت را واجب می‌دانند. مقالات این کتاب که جزو پرخواننده‌ترین و تاثیرگذارترین مقالات نشریه کسب‌وکار دانشگاه هاروارد بودند  پس از انتشار توجه علاقه‌مندان به حوزه‌ی روان‌شناسی موفقیت را به خود جلب کردند.

کتاب مدیریت خود که گزینشی از بهترین مقالات موفقیت است شامل بخش‌هایی به نام «خلاصه کلام» و «ایده در عمل» در ابتدای در هر مقاله است که باعث می‌شوند خواننده پیش از مطالعه‌ی کامل مقاله، پیام آن را درک کند. همچنین در این کتاب نویسندگان تنها به ارائه تئوری مطالب اکتفا نکرده‌اند بلکه نحوه به‌کارگیری مفاهیم هر مقاله نیز بیان شده است. این کتاب به شما کمک می‌‌کند با بهره‌گیری از بینش‌های مدیریتی در هر رتبه‌ی اجتماعی بتوانید خود را مدیریت کنید و پرورش دهید.

مروری بر  مقالات کتاب مدیریت خود

مقالات کتاب مدیریت خود شامل «مدیریت فردی»، «زمان مدیریت: چه کسی میمون را در اختیار دارد؟»، «تاثیر انعطاف پذیری چیست؟»، «انرژی‌تان را مدیریت کنید، نه زمان‌تان را»، «مدارهایی با اضافه‌بار»، «رهبر بهتری باشید، زندگی غنی‌تری داشته باشید»، «شغل‌تان را اصلاح کنید»، «لحظات سرافرازی»، «از فرد درون آینه چه بپرسیم؟» و «رهبری اولیه» است. طی این مقالات نویسندگان کتاب پرسش‌هایی را مطرح کرده‌اند که با پاسخ به آن‌ها زندگی پربارتری پیش‌روی خوانندگان کتاب مدیریت خود است. از جمله این پرسش‌ها می‌توان به «نقاط قوت من چیست؟»، «چگونه کار کنم؟»، «اصول و ارزش‌های من چه هستند؟» و «به کجا تعلق دارم؟» اشاره کرد.

برای درک بیشتر مقالات کتاب مدیریت خود مقاله شماره‌ی هشت کتاب با عنوان «لحظات سرافرازی» را بررسی می‌کنیم. در این مقاله گام‌های مورد نیاز برای ورود به حالت رهبری توضیح داده شده و «روبرت کویین» در این باره می‌گوید: «ما مانند همه‌ی رهبران گاهی هستیم و گاهی نیستیم. چگونه خود را از رهبری که فقط صلاحیت رهبری دارد به رهبری برتر و متمایز برسانیم؟ سعی نکنید که از رهبران تقلید کنید یا به کتاب‌چه‌های راهنمای رهبری تکیه کنید. در عوض، به حالت اساسی رهبری وارد شوید؛ راهی که هنگام مواجهه با بحران، شما را از عمیق‌ترین ارزش‌ها و غرایزتان بهره‌مند می‌کند.»

درباره‌ نویسندگان مقالات کتاب مدیریت خود

در نگارش کتاب مدیریت خود افراد موفق متعددی همکاری کرده‌اند و پیتر دراکر، دونالد واس، ویلیام اونکن، دایان کوتو، تونی شوارتز، کاترین مک کارتی، ادوارد هالوول، استوارت فریدمن، سومانترا قوشال، هایکه بروش، روبرت کویین، رابرت کاپلان، ریچارد بویاتزیس، آنی مککی و کلیتون کریستنسن نویسندگان مقالات این اثر هستند. همه‌ی این افراد از تاثیرگذاران در علم مدیریت هستند که در زمینه‌ی موفقیت در امور مدیریتی شرکت‌های بزرگ فعالیت می‌کنند که با اشتراک گذاشتن تجربیات‌شان در کتاب مدیریت خود مخاطبان زیادی را از اهمیت «مدیریت فردی» آگاه کرده‌اند.

پیتر دراکر Peter Drucker نویسنده‌ی مقاله‌ی اول کتاب مدیریت خود بنیان‌گذار مدیریت مدرن از جمله پیشگامان حوزه‌ی نوآوری و کارآفرینی بوده است. او که در خانواده‌ای تحصیل‌کرده زندگی‌اش را گذرانده و فرصت دیدار با افراد موفق جامعه را داشته است. دراکر پس از فارغ‌التحصیل شدن در رشته‌ی مدیریت در حوزه‌های مختلف از جمله مطبوعات و فروش مشغول به کار شد.  فعالیت‌ او در کارهای مختلف باعث شد این فرد اشراف کامل بر اصول کاری موفق داشته باشد و بتواند مقاله‌ و کتاب‌هایی را تدوین کند که مناسب همه‌ی شغل‌ها باشد. دراکر حدود بیست سال استاد دانشگاه در رشته‌ی مدیریت بود و هم‌زمان به بسیاری از شرکت‌ها مشاوره می‌داد. او درک و بینشی بسیار دقیق از اوضاع اقتصادی و مدیریت داشت به‌طوری که در دهه نود میلادی گزارشی از وضعیت جهان در سال ۲۰۲۰ ارائه کرد. از جمله آثار دیگر او که در فیدیبو موجود هستند می‌توان به «کتاب رهبری» با ترجمه‌ی «بهنام کیماسی»، «جستارهایی در رهبری» با ترجمه‌ی «محمد ابراهیم محجوب» اشاره کرد.

تونی شوارتز Tony Schwartz روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی کتاب‌های مربوط به کسب‌و‌کار است و تحصیلاتش را در دانشگاه میچیگان به سرانجام رسانده است. این نویسنده در سال 1987 همراه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا کتابی با عنوان «هنر معامله» با نام اصلی Trump: The Art of the Deal منتشر کردند که پس از به ریاست رسیدن «دونالد ترامپ»، تونی شوارتز اعلام کرد کتاب‌ را به‌تنهایی به نگارش درآورده است. بیش از یک میلیون نسخه از این کتاب فروخته شده و این ادعا سبب شد توجه مطبوعات در سراسر دنیا به این نکته جلب شود. چهارمین مقاله کتاب مدیریت خود با عنوان «انرژی‌تان را مدیریت کنید، نه زمان‌تان را» از تونی شوارتز است که بخش کوچکی از تجربیات او در زمینه‌ی کسب‌وکار است. کتاب «غول‌های کلاسیک موفقیت، برگرفته از ٥٠ کتاب برتر روانشناسی» نیز اثری دیگری است که شامل مقالات تونی شوارتز است و در فیدیبو هم برای خرید و دانلود موجود است.

استوارت فریدمن Stewart D. Friedman از نویسندگان دیگر کتاب مدیریت خود استاد دانشگاه کسب‌وکار پنسیلوانیا است. او در زمینه‌های توسعه رهبری، منابع انسانی و تاثیر کار در زندگی تحقیق و پژوهش می‌کند و مقاله «رهبر بهتری باشید، زندگی غنی‌تری داشته باشید» در کتاب مدیریت خود از اوست. تحقیقات فریدمن در این مقاله نشان می‌دهد که تمرکز بر مفهوم رهبری جامع ممکن است افزایشی 20 تا 39 درصدی در رضایت‌مندی تمامی حوزه‌ها، و بهبود 9 درصدی در عملکرد کاری ایجاد کند. این نویسنده در این مقاله فرآیند رهبری جامع را منوط به انجام سه اصل می‌داند که عبارتند از «واقعی باشید»، «کامل باشید» و «نوآور باشید».

ترجمه کتاب مدیریت خود به فارسی

کتاب مدیریت خود را شیرین رفیعی به فارسی ترجمه کرده  و انتشارات آموخته آن را در سال 1395 منتشر کرده است که نسخه الکترونیک آن در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. شیرین رفیعی مترجم این کتاب درباره‌ی این اثر گفته است: «سعی نکنید خود را تغییر دهید؛ شانسی برای موفقیت نخواهید داشت. سعی کنید نحوه‌ی عملکرد خود را بهبود ببخشید؛ و کاری را که نمی‌توانید انجام دهید و یا عملکرد ضعیفی در آن دارید برعهده نگیرید.»

کتاب مدیریت خود از مجموعه‌ی «10 مقاله‌ای که از هاروارد باید بخوانید» انتخاب شده است که این مجموعه موضوعات مربوط به موفقیت، خودشناسی و مدیریت را دربرمی‌گیرد. از جمله دیگر کتاب‌های این مجموعه که کتاب الکترونیکی آن‌ها برای خرید و دانلود در سایت و اپلیکیشن  فیدیبو موجود است می‌توان به «مدیریت تغییر»، «همکاری»، «مديريت افراد» و «ارتباطات» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب مدیریت خود می‌خوانیم

«از فرد درون آینه چه بپرسیم؟»؛  اگر شما نیز، مانند بسیاری از رهبران موفق باشید، در مراحل اولیه‌ی کارتان، مورد هدایت و حمایت زیادی قرار گرفته‌اید، از نزدیک بررسی شده‌اید و تحت پرورش بوده‌اید. اما همان‌طور که از نردبان بالا می‌رفتید، منابع بازخورد صادقانه و مفید کاهش یافته‌اند و بعد از زمان مشخصی تقریبا روی پای خودتان ایستاده‌اید. اکنون اگر رئیسی داشته باشید. بر کار روزانه‌ی شما نظارت چندانی نخواهد داشت. وقتی که اشتباه‌ها مشخص شوند، برای برطرف کردن آن‌ها و بهبود ادراک رئیس از شما، بسیار دیر شده است و اگر در مدیریتتان با گام‌های اشتباه بر نتیایج کارتان تاثیر منفی بگذارید، فرصت اصلاح برای بازگشت به جای اول نخواهید داشت.

...

«مدارهایی با اضافه‌بار» ؛ مدیران شوریده‌ای که در طی جلسات آرامش ندارند، قرارها را از یاد می‌برند و مرتبا دکمه‌ی بسته شدن در آسانسور را فشار می‌دهند، دیوانه نیستند، دیوانه شده‌اند. آنان به پدیده‌ی عصبی تازه شناخته شده‌ای مبتلا هستند که اختلال نقص توجه نام گرفته است. این پدیده که به شکل پرتی حواس، آشفتگی درونی و بی‌حوصلگی پدیدار می‌شود، راه مدیران را برای روش‌ سازی اولویت‌ها، گرفتن تصمیم‌های زیرکانه و مدیریت زمان می‌بندند. این وضعیت موذیانه، کارکنان بااستعداد را به فردی عجول و کم‌کار تبدیل می‌کند و به سرعت درحال فراگیر شدن است. اختلال نقص توجه بیماری یا نقص شخصیتی نیست. این پدیده پاسخ طبیعی مغز، به متقاضیان بی‌شمار زمان و توجه ما است.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۱۵ مگابایت
تعداد صفحات
240 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۰:۰۰
نویسندهپیتر دراکر
نویسنده دومویلیام اونکن
نویسنده سومدونالد واس
مترجمشیرین رفیعی
ناشرانتشارات آموخته
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
HBR's 10 must read on managing yourself
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۲۴
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
62,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۱۵ مگابایت
۲۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 535 مخاطب
5
ستاره
48 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
9 ٪
141 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

وقت تون رو خرج خوندن همچین کتاب هایی نکنین!! شاید تعجب کنید که چرا اینطور میگم اما رو راست بگم بیشتر کسانی که دنبال روش های موفقیت و شیوه های مدیریت و... هستند بجای اینکه موفق بشن و مدیریت کنن فقظ درحال خوندنش هستند و هیچ دردی ازشون دوا نمیکنه!! نویسنده این نوع کتاب ها هم فقط برای کسب درآمد و اعتبار و این چیزا این کتاب ها رو بیرون میدن و متاسفانه انسان های ساده لوح دورشون جمع میشن مخصوصا تو جوامعی مثل ایران که وضع بدتره و بعضیا با خوندن آثاراشون پز میدن که نشون دهنده وخامت اوضاع هست !! همونطور که بعضیا از این اوضاع با کانال های میلیونی بسته میفروشن به بقیه تا موفق بشن ولی در حقیقت موفقیت خودشون حاصل میشه و خریداران همچنان دنبال بسته و کتاب و ... برای موفقیت !!!! نکات مدیریتی نهایتا یک مقاله چهار پنج صفحه ایست که هر زمان مدیر شدی میتونی استفاده کنی بقیش دیگه تکرار مکرراته و هیچ سودی نداره . باز هم میگم وقت رو هدر ندید . هرچند نقشه برای طی مسیر لازمه اما اینکه صبح تا شب فقط نقشه های مختلف رو بررسی کنی و چک کنی هیچ وقت به مقصد نمیرسی. باتشکر

3

اگر صوتیش هم میذاشتین بهتر بود اونایی که موافقا لایک کنن

5

من فصل ۴ کتابو کاملا قبول دارم خودم یه روشی برا کارام در پیش گرفته بودم به اسم کنترات که در این روش برامن اول هدف و نحوه رسیدن به اون هدف مهم بود زمان اهمیت نداشت مثلا هدف یک فصل از کتاب بود، یه فصل از کتابو میخوندم بعد تمرینهای مربوط به اون فصلو انجام میدادم بعد تستای مربوطه اشو حل میکردم اونوقت به خودم پاداش میدادم مثل بستنی ، پیاده روی و دیدن فیلمی که دوسداشتم! اما شرط و قرارم این بود تا فصل تموم نشده حق نداشتم هیچ کاری بکنم ، اونوقت ذهن روشهایی برا خلاصی از کار پیدا میکرد که خودمم متعجب میشدم ، وقتی ذهن ببینه که مصممی میشینه و کارشو به نحو احسن میکنه! با این روش در فراگیر پیام نور‌رشته حسابداری نفر اول استان شدم هنگام فارغ التحصیلی جزو استعدادهای درخشان دانشگاه با معدل الف شدم و بدون کنکور هم اسمم برا ارشد اومد که نرفتم در کارم در ۵ سال به بیشتر از کسایی که ده ساله کار میکنن پیشرفت کردم . حالا شما بگین مدیریت انرژی مهمه یا مدیریت زمان. بنظرمن کائنات بر انرژی استواره نه بر زمان اگه خداوند انرژیشو از کائنات بکشه بیرون همه چی به هم میخوره اما زمان چیزی قراردادی هست نه اصل

5

متاسفانه جمعیت غالب ما ایرانیها بدون دانش آکادمیک و حتی تجربه ی موفقیتی، عادت کردیم که در ((هر)) زمینه ای خودمون رو صاحب نظر بدونیم و تمام عرایض مدعامون هم صرفا بریده جملاتی باشه که معلوم نیست از کدوم کتاب با چه محتوا و هدفی و چه پس و پیشی در مطلب، در فضای آنلاین دست به دست میشه، بالای منبر بریم و صرفا بر اساس احساسات و برداشت شخصیمون قضاوت کنیم و حکم بدیم، البته که وجود کتابهای زرد در بازار انکار نمیشه اما لطفا یاد بگیریم و از فیدیبو هم میخوام که لطفا رسیدگی کنه که صرفا نظراتی که مبتنی بر دانش کافی یا ارجاع به یه منبع موثق یا سند معتبری هست یا حداقل از طرف شخصی که تجربه ی شخصی روی اجرای مطلبی داشته، اجازه ی اشتراک در این صفحه رو داشته باشه، همچنین موفقیت از جایی شروع میشه که مرزهای دایره ی راحتیمون به پایان برسه.

4

هنوز زیاد در کتاب پیش نرفته ام،مقاله اول که به قلم پیتر دراکر، پدر علم مدیریت است، به شیوه ای عملی در پی بیان راهکارهایی برای شناخت خود است.چون با روش های کمی تدوین استراتژی این هدف را دنبال می کند، تحلیل های آن منطقی و کاربردی است. ترجمه کتاب گویا است!!!

4

برای خوندن این کتاب شک نکنید. نذارید یه دفعه تو زندگی به خودتون بیاید و ببینید بدون نگاه به آینده و برنامه‌ریزی براش، روزها رو گذروندید. البته که این منبع کافی نخواهد بود اما حتما ارزش خواندن داره. اگر براتون ممکنه کتاب رو به انگلیسی بخونید. برای من که به ترجمه حساسم، اگرچه متن قابل درکه، این نسخه گاهی آزاردهنده می‌شد. این نکته هم مهمه که کتاب ادبی نیست و این مورد دلیلی برای نخوندن کتاب نیست.

4

چیز خاصی ندارد و همان حرفهای همیشگی در خصوص موفقیت است. این گونه کتاب ها کمتر راهی به موفقیت دارند و صرفا بیان رفتارهایی است که بعضا آدم ها موفق از خود نشان می دهند و نویسندگان این کتاب ها تصور میکنند که آن رفتارها موجب موفقیت شده است. همه کتاب هایی که در این خصوص نگاشته شده اند همین گونه اند. شاید بهترین کتابها در این حوزه آنهایی باشند که موفقیت را از جنبه بررسی و مطالعه علمی مورد کنکاش قرار داده اند. کتاب هایی مانند رفتار سازمانی و امثال آن. والا بیان شیوه های موفقیت فردی اغلب داستان سرایی ذهن‌های بیکار است.

5

بنظرم باید مشغول کار و زندگی بود تا همزمان با خوندن این کتاب بفهمیم که چقدر میتونه کمک کنه بهمون هم در شناختن و پیشبینی کردن ادمای اطرافمون هم در پیدا کردن راه حل برای مسیر پیش رو کتب انگیزشی و مدیریتی در حین خوندنشون این حسو بهتون میدن که اینو که خودم میدونستم! درسته خیلی چیزارو ما خودمون میدونیم اما نمیدونیم از بین این همه دانسته هایی که تو ذهنمونه در لحظه کدومشو باید انتخاب کنیم و نقشه راه کدوم یکی از این اندوخته هامونه و خب قطعا چیز هایی رو اموزش میده که واقعا ما نمی دونیمشون!

4

کتاب فوق العاده ای هست، البته من نسخه انگلیسیشو خوندم، از کیفیت این ترجمه اطلاعی ندارم ولی محتوای اصلی کتاب عالیه و ارزش ۲ ۳ بار خوندن را داره

3

شما اگه بهترین کتابها رو فقط بخونید و به گفتهاش عمل نکنید فایده نداره ۔۔۔مثل این میمونه که ساعتها در مورد رانندگی حرف بزنید و بگید اول کلاچ بگیر بعد دنده ۔۔۔تا پشت ماشین نشینی یاد نمیگیری ۔پس اول خوندن بعد عمل کردن ادم رو به موفقیت میرسونه ۔۔۔۔فقط فقط خوابیدن و کتاب خوندن دردی دوا نمیکنه

نمایش 131 نقد دیگر
4
(556)
100,000
٪50
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مدیریت خود
٪50
مدیریت خود
پیتر دراکر
انتشارات آموخته
4
(556)
100,000
٪50
50,000
تومان