0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سایه باد

معرفی، خرید و دانلود کتاب سایه باد

درباره سایه باد
در آن صبح ماه ژوئن، با برتابیدن نخستین شعاع نور، جیغ‌کشان، از خواب پریدم. قلبم چنان در سینه می‌کوبید که انگار روحم می‌خواست از تخته‌بندِ تنم بگریزد. پدرم سراسیمه وارد اتاقم شد و در آغوشم کشید و سعی کرد آرامم کند. ازنفس‌افتاده، نجواکنان گفتم: «صورتش یادم نمی‌آد. صورت مامان یادم نمی‌آد.» پدرم تنگ در آغوشم کشید. «نگران نباش، دنیل. من به جای هر دومون به یاد می‌آرمش.» در تاریک‌روشن هوا به یکدیگر نگاه کردیم، در جستجوی کلماتی که وجود نداشتند. برای نخستین بار متوجه شدم که پدرم دارد پیر می‌شود. ایستاد و پرده‌ها را پس زد تا نور پریده‌رنگ سپیده‌دم به داخل بریزد. گفت: «بیا دنیل، لباس بپوش. می‌خوام یه چیزی نشونت بدم.» «حالا؟ ساعت پنج صبح؟» پدرم با بارقه لبخندی مرموز که احتمالاً از یکی از صفحات رمان‌های کهنه الکساندر دومایش به عاریت گرفته بود، گفت: «بعضی چیزا رو فقط تو گرگ و میش می‌شه دید.»
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۸۴ مگابایت
تعداد صفحات
600 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۰:۰۰:۰۰
نویسنده کارلوس روییس سافون
مترجمسهیل سمی
مترجم دومسهیل سُمّی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
TheSombrda del viento = The shadow of the wind, c 2,004
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۵/۱۰
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۸۴ مگابایت
۶۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 97 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (2)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
4 ٪
71 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتابى سرگرم کننده نگاشته شده به سبک ادبیات گوتیک سبک گوتیک: در این ژانر ادبی توصیف ساختمان‌های بلند به سبک گوتیک، قلعه‌ها، صومعه‌ها و بناهای قدیمی و مخروبه نقش زیادی دارد. این شیفتگی باعث شده‌است که نوعی از معماری، هنر، شعر (مانند شاعران قبرستان) و حتی سبک باغبانی از موج اول رمان‌نویسی گوتیک الهام بگیرد. ادبیات گوتیک (گاهی اوقات وحشت گوتیک نیز نامیده می‌شود) ژانری از ادبیات است که از ترکیب وحشت و مضامین عاشقانه به وجود آمده است. به‌طور کلی باور بر این است که یک نویسنده انگلیسی به نام هوراس والپول اولین بار در سال ۱۷۶۴ با رمان قلعه اوترانتو این سبک را معرفی کرده‌است. موضوعات به کار رفته در این سبک بر اساس وحشت، عاشقانه و ملودرام دسته‌بندی می‌شوند. ادبیات گوتیک رابطه بسیار نزدیکی با معماری گوتیک دارد.

4

داستانی بی نقص و جذاب. سرشار از گره های داستانی. یا فراز و فرود های به موقع. تنها مشکل و شاید بزگترین مشکل مربوط میشه به مترجم! از ایم کتاب دوتا ترجمه در بازار ایران وجود داره. یکی از متن انگلیسی و دیگری از اسپانیایی بازگردانده شده. و هر دو بد هستن. واقعا بد. اولین توصیه اینه که متن انگلیسی و یا اسپانیایی رو بخونید. واگر نمیشد سراغ ترجمه فارسی این کتاب برید. ترجمه غیر قابل تصور بد و البته پر از اشتباه بود!! امیدوارم مترجمان بهتری این اثر بی نظیر رو ترجمه کنند

5

من ترجمه آقای صنعوی از انتشارات نیماژ رو خوندم ترجمش واقعا قوی هستش و عناصر ادبی به خوبی درش به کار رفته خود داستان و مضمونش و تلفیق سبک معمایی و عاشقانه و درام و... به قدری جذاب و گیراست که گذر زمان در حین مطالعش اصلا ملموس نیست...

5
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

نویسنده ای عالی با هوش و ذکاوت بی بدیل! داستانی درباره کتابها! نمیدونم در توصیفش بنویسم داستانی با پیچش ها و ظرایف داستانی عالی! می تونم بگم اثری درجه یک! کتابیه که باید خوند و برای همیشه در خاطرم می مونه! مهم نیست چقدر زمان می گذره برای همیشه چیزی در گوشه ی ذهنم از نوشته های کارلوس قرار گرفته! مدت ها بود از یک یک به این شدت لذت نبرده بودم از اون تجربه های اولین خوندن تکرار نشدنی!

4

این کتاب رو در لیست بهترین آثار ترجمه شده به انگلیسی پیدا کردم. نویسنده اسپانیایی و داستان در بارسلونا و پاریس رخ میده. این کتاب بخشی از یک ۴گانه است که تقریبا مهم نیست به چه ترتیبی خونده بشن. تا حد زیادی منو یاد صد سال تنهایی انداخت. خوندنش لذت‌بخش بود، اما اسامی زیاد و ناآشنا و حجم زیادش باعث شد مرتبه‌ی اول کاملا به داستان تسلط پیدا نکنم.

5

من ترجمه علی صنعوی رو از این کتاب خوندم ،قلم بسیار گیرای نویسنده و ترجمه عالی ایشون به قدری بود که میشد شخص خودش رو درون داستان ببیند و انگار یک فیلم سینمایی رو جلوی چشمش به وضوح میبیند.قلم بسیار گیرایی داشت این داستان جوری که زمین گذاشتنش سخته

5

برای هممون پیش اومده وقتی سن و سالمون پرسیده میشه چند سالی یا حدقل چند ماهی بالاتر بگیم و جمله منتخبم از این کتاب جوابیه که داده میشه وقتی سن رو بیشتر بگی...زندگی بدون کمک تو هم این کار رو انجام میده.یه کتاب عالی و جذاب که همراه میکنه

5

من این ترجمه با ترجمه علی صنعوی رو با ترجمه انگلیسی از استور اپل مقایسه کردم. ترجمه اقای سمی به مراتب بهتر و با متن میخونه و توصیف و اضافه گویی نداره . و در کل کتاب عالی من نصفش رو خواندم و عالی.

1

شاهکار ادبیات گوتیک. بهترین قلم و بهترین کتابی که تا به حال خوندم. کتاب دیگه ی این نویسنده، "مارینا" رو حتما بخونید. حتی یک لحظه هم برای مطالعه این کتاب معطل نکنید. بعد از مطالعه این کتاب فهمیدم که ادبیات چقدر میتونه قدرتمند باشه.

5

عجب کتابی . عجب کتابی . تعجب میکنم که چطور تابحال نام این نویسنده و این کتاب را نشنیده بودم . و چه ترجمه ‌ای . فاخر و روان و درجه یک. خیلی شدید به علاقمندان داستانهای معمایی و رازآلود توصیه میکنم .

نمایش 61 نقد دیگر
4.5
(99)
خوش‌خوان 🪶 (2)
145,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سایه باد
سایه باد
کارلوس روییس سافون
گروه انتشاراتی ققنوس
4.5
(99)
خوش‌خوان 🪶 (2)
145,000
تومان