0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنگنامه نادر

معرفی، خرید و دانلود کتاب جنگنامه نادر

متن علمی انتقادی هورامی با ترجمه فارسی
درباره جنگنامه نادر
کتاب جنگنامه نادر (به زبان هورامی) اثری است منظوم که الماس‌خان کندوله‌ای آن را سروده است. در این کتاب، الماس‌خان اوضاع دوره نادرشاه به‌ویژه جنگ‌های نادر با عثمانی‌ها، هندی‌ها و ازبک‌ها را به تصویر می‌کشد. آنچه مشخص است این‌که الماس‌خان که برخی از وی به عنوان سردار سپاه نادرشاه نام برده‌اند، در این جنگ‌ها به‌ویژه جنگ با عثمانی‌ها حاضر بوده است. به این دلیل، توانسته تصویرهای واقعی و دقیقی از جنگ‌های نادر با عثمانی‌ها ارائه دهد؛ هرچند که الماس‌خان، به دلیل این‌که یکی از پیشگامان سرودن شاهنامه‌های هورامی است، گاه در این کتاب و به‌ویژه در جنگ‌ها از تصویرهای حماسی و اسطوره‌ای هم استفاده کرده است. با وجود این، کتاب حاضر، اثری مهم درباره دوره افشاریه است که در مقایسه با دوره‌های صفوی و قاجار، آثار و مکتوبات محدودی از آن دوره به جای مانده است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
6.۷۴ مگابایت
تعداد صفحات
583 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۹:۲۶:۰۰
نویسنده الماس خان کندوله ای
مترجممظهر ادوای
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۴/۲۱
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶.۷۴ مگابایت
۵۸۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

همانطور که در مقدمه کتاب هم اشاره شده علیرغم تنبیه نویسنده (میرزا الماس خان) توسط نادر شاه، این منظومه فارغ از احساسات و گرایشات خاص و کینه توزی به رشته تحریر در آمده و سعی شده واقعیات نبردهای نادر شاه و نقاط ضعف و قوت ایشان، بدون غرض ورزی و با اشعاری حماسی و قوی تاریخ نگاری شود. برای درک صحیح و فهم دقیق این اشعار و ارزش کار شاعر، باید زبان شاعر و فرهنگ مردم زادگاه ایشان را عمیقا شناخت. کار تصحیح و نگارش آقای مظهر ادوای هم قابل ستایش است.

5

متاسفانه نویسنده اصلی کتاب از نادر شاه کینه به دل داشته و کتاب بر اساس بخل و کینه نوشته شده است. لازم به توضیح است که نوسینده از فرماندهان قشون نادر شاه بوده که به دلیل اشتباه او ، حمله نادر به عراق دچار اشکال شده و نادر دستور خواجه کردن او را می دهد.

3

زبان کتاب لکی است که به اشتباه هورامی معرفی شده وب همین دلیل ترجمه اشکالاتی دارد،و شاید مارا به فهم دقیق اشعار دچار اشکال کند

4.6
(5)
125,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنگنامه نادر
جنگنامه نادر
متن علمی انتقادی هورامی با ترجمه فارسی
گروه انتشاراتی ققنوس
4.6
(5)
125,000
تومان