0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پروژه شادی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب پروژه شادی

نویسنده:
گریچن رابین
درباره پروژه شادی

در دنیایی که زمان به سرعت در حال گذر است، شهر‌ها ماشینی شده‌اند و آدم ها روباتیک، شما چقدر به فکر شاد زندگی کردن هستید؟ آیا شاد بودن دغدغه‌های ذهنی‌تان است؟ یا به داشتن درآمد کافی از شغلی مناسب قناعت می‌کنید و نیازی نمی‌بینید برای حس شادی بیشتری، خودتان را به زحمت بیندازید؟

پروژه‌ شادی نام کتابی است که شاد زیستن را از زاویه‌های مختلف بررسی کرده است. این کتاب شما را به سفری شگفت انگیز می‌برد و با دستورالعمل‌هایی کمک‌تان می‌کند از زندگی مکانیکی خود فاصله بگیرید و نگاهی به درون‌تان بیاندازید.

پروژه شادی درباره چیست؟

داستان نوشتن کتاب پروژه شادی، داستان جالبی است. گریچن رابین در یک روزی بارانی در یکی از اتوبوس‌های شلوغ شهر نیویورک، درحالی که به قطره‌های آب روی شیشه خیره شده بود از خودش پرسید هدف اصلی زندگی‌اش چیست؟ او برای جواب دادن به این سوال تنها یک جواب مشخص  داشت؛ او می‌دانست که می‌خواهد خوشحال زندگی کند. این فکر اولین جرقه‌ی نوشتن کتابی درباره‌ی شادی بود.

گریچن رابین معتقد است مسیر شادی برای هرکسی متفاوت است، به همین دلیل به همه پیشنهاد می‌کند کتابی درباره‌ی مسیر خوشحالی‌شان بنویسند. اما اگر رسیدن به خوشحالی برای هرکسی یک مسیر منحصر به دارد، پس خواندن این کتاب به چه دردی می‌خورد؟

رابین در جواب به این سوال می‌گوید:« اگرچه مسیر خوشحالی برای هر کسی متفاوت است، اما خواندن تجربیات دیگران کمک می‌کند تا راحت‌تر در این مسیر حرکت کنیم. او علاوه بر این‌که تجربیاتش را در این کتاب روی کاغذ آورده است، مطالبی را هم روزانه در وبلاگ خودش می‌نویسد که می‌توانند راهکارهای مناسبی برای هموار کردن مسیر شادی افراد باشند. گریچن به همراه دوستانش وب سایتی به نام «ابزارهای برای جعبه‌ی خوشحالی» را راه‌اندازی کرده است.

گریچن رابین این کتاب را در دوازده فصل نوشته است. او نام ماه‌های سال را روی فصل‌های کتاب گذاشته است تا تغییرات به‌وجود آمده در هر ماه برای خوانندگان قابل لمس باشد. او در هر فصل یکی از جنبه‌های مهم زندگی مانند زندگی زناشویی، شغل، فرزندپروری  و... را بررسی می‌کند و بر خوش‌حال کردن آن جنبه‌ی زندگی متمرکز می‌شود.  

درباره نویسنده پروژه شادی؛ آموزگار شاد زیستن  

گرچن کرافت روبین اکنون یکی از تاثیرگذارترین نویسنده‌های معاصر در آمریکا است. اما او قبل از این‌که نویسندگی را به عنوان شغل اصلی‌اش انتخاب کند، یک منشی دادگاه بود. او در حال حاضر در حوزه‌ی تخصصی خودش یعنی «شاد زیستی در ذات انسان» فعالیت می‌کند. رابین تاکنون چهار کتاب نوشته است، که هر چهار  اثرش در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارند.کتاب پروژه شادی رابین حدود دوسال در این فهرست باقی ماند. کتاب‌های گریچن رابین به بیشتر از سی زبان دنیا ترجمه شده‌اند و  بیشتر از 3.5 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده‌اند.

بعد از موفقیت کتاب‌ پروژه‌ی شادی گریچن تصمیم گرفت در این حوزه بماند و فعالیتش را ادامه دهد، او اکنون علاوه بر نویسندگی، در قالب فایل صوتی و پادکست راهنماهایی درباره‌ی شاد زیستن تهیه می‌کند که به صورت ماهانه بیشتر از دو میلیون شنونده دارند.

رابین در مسیر فعالیتش در حوزه‌ی شاد زیستن، جوائز زیادی دریافت کرده و مهمان برنامه‌های زیادی مثل «شوی اوپرا وینفری»، برنامه‌ی محبوب آمریکایی بوده است. او در کتاب‌هایش مرز بین علم پزشکی و روان‌شناسی را می‌شکند و موضوعی تخصصی را برای خواننده‌ی عام قابل فهم می‌کند. «بهتر از قبل»، «چهار گرایش رفتاری»، «شادی در خانه» و «شرایط بیرونی؛آرامش درونی» چهار کتاب دیگر رابین هستند که در فهرست کتاب‌های پرفروش حوزه‌ی روانشناسی روزمره قرار گرفته‌اند.

مروری بر فصل‌های کتاب پروژه‌ی شادی

 گریچن رابین فصل اول کتابش را با ماه «ژانویه» شروع کرده است. عنوان فرعی این فصل «افزایش انرژی» است «سرزندگی» موضوعی است که رابین درباره آن بحث می‌کند.  او در ابتدای فصل تصمیم می‌گیرد به تعدادی جمله که می‌نویسد متعهد بماند. او تصمیم می‌گیرد برای افزایش انرژی خودش، بیشتر ورزش کند یا چیز‌های بیشتری به نیازمندان ببخشد. او برای انجام هرکدام از این کارها به خودش یک پاداش می‌داد و خیلی زود متوجه شد که این کار برای ذهن او مانند انرژی فعالسازی عمل می‌کند و ذهنش برای دریافت آن جایزه، خودش را وادار به انجام آن‌کارها می‌کند.

در فصل دوم کتاب؛ «فوریه»؛  گریچن رابین مشکلات زندگی زناشویی را بررسی می‌کند. نام فرعی این فصل «به یاد داشتن عشق» است. او در این فصل تصمیم می‎گیرد که دیگر نق نزند و سعی کند عشقش را به همسرش ثابت کند.

فصل سوم این کتاب مارچ نام دارد که گریچن عنوان فرعی «بزرگ‌تر کردن هدف‌ها» را برای آن انتخاب کرده است. پول و کسب درآمد، مساله‌ی این فصل کتاب است. رابین می‌خواهد از لحظه‌ی حال لذت ببرد و  سخت کار کند تا به موفقیت برسد. او به خودش قول می‌دهد که اگر در این مسیر به مشکلی برخورد از دوستانش کمک بخواهد و از کمک‌خواستن خجالت نکشد.  

بررسی مسائل فرزندپروری فصل چهارم کتاب پروژه شادی است. و نام فرعی این فصل «اخم‌هایم را باز کنم» است. او در این فصل تصمیم می‌گیرد که زمانی را برای تفریح کردن بگذراد و گنجینه‌ای از خاطرات شاد باشد.

فصل پنجم این کتاب برابر با ماه می است، که عنوان فرعی «جدی گرفتن تفریح و سرگرمی» برای آن در نظر گرفته ‌شده است. در این فصل گریچن سراغ موضوع اوقات فراغت می‌رود. او می‌خواهد در این ماه تمرکزش را روی امتحان کردن فعالیت های جدید بگذارد. برای مثال به جمع‌اوری یک کلکسیون مشغول می‌شود. گریچن توضیح می‌دهد که تفریح در لغت به معنای فعالیتی است که علاوه‌بر رضایت‌بخش بودن، هزینه‌ی افتصادی قابل توجهی نداشته باشد.  

فصل ششم کتاب هم‌زمان با ماه ژوئن است، و عنوان فرعی آن  «زمانی برای دوستانم اختصاص بدهم» نام دارد. گریچن در این فصل مسائل دوستی را بررسی می‌کند و روی موضوع غیبت نکردن متمرکز می‌شود. او معتقد است که بار کلمه‌های منفی بسیار زیاد است و باید از گفتن آنها پرهیز کرد.

فصل هفتم کتاب ژوئیه نام دارد و نویسنده در این فصل تصمیم می‌گیرد به مسائل مالی بپردزد. عنوان فرعی این فصل هم «کمی شادی بخرم» است. گریچن در این فصل تصمیم می‌گیرد که کمی ولخرجی کند و موانع ایجاد شده در ذهنش را نادیده بگیرد.

فصل هشتم این کتاب هم‌زمان با ماه اوت است و گریچن در این ماه تصمیم می‌گیرد به «معنویت» بیاندیشد و مسائل مربوط به مرگ را بررسی کند. این فصل را می‌توان عمیق‌ترین فصل کتاب پروژه شادی نامید. در فصل هشتم گریچن تصمیم می‌گیرد که دفتری برای شکرگزاری داشته باشد، و یادداشت کردن در همین دفتر است که دید او را به جهان اطرافش باز می‌کند.

سپتامبر نام فصل نهم این کتاب است و در این ماه گریچن تصمیم می‌گیرد که دنبال علایقش برود و موضوع کتاب و کتاب‌خوانی را بررسی می‌کند. او برای دنبال کردن علایقش به زمان بیشتری نیاز داشت، بنابراین ابتدا تمام کارهایی را که دوست داشت انجام دهد را جایی یادداشت می‌کرد و بعد زمانش را برای انجام آن‌ها خالی می‌کرد.  

فصل دهم این کتاب هم‌زمان با ماه اکتبر است، که گریچن در این فصل با عنوان فرعی «توجه کردن»  مسائل هوشیاری ذهن را بررسی می‌کند.

نوامبر نام فصل یازدهم این کتاب است. و گریچن در این فصل موضوع نگرش را مطرح کرده و نام دوم این فصل را «داشتن روحی قانع» گذاشته است. او در ابتدای این فصل می‌گوید: «بخشی از چالش حفظ هوشیاری ذهن آن است که مراقب باشم به دام افکار و اعمال بدون فکر نیافتم.»

آخرین فصل این کتاب دسامبر نام دارد که در آن گریچن تصمیم می‌گیرد، «سخت تلاش کند» و موضوع اصلی کتابش یعنی شادی را بررسی می‌کند. او پس از یازده ماه، به تصمیم‌های سختی متعهد مانده است و آخرین تصمیمی که داشت این بود که برای حفظ این اهدافش سخت تلاش کند تا خوشحال بماند. درسی که  گرچن رابین در فصل آخر کتاب می‌دهد این است که برای همه‌چیز حتی برای شاد بودن و شاد ماندن باید تلاش کرد، سخت تلاش کرد.

مترجم پروژه شادی را بیشتر بشناسیم

آرتمیس مسعودی مترجم کتاب پروژه‌ی شادی است. او از مترجمین جوان و توانای ایران است که در سال 1353 در تهران متولد شد. مسعودی تا کنون نه کتاب ترجمه کرده است و نشر آموت ناشر ترجمه‌های مسعودی است. از کتاب‌های او می‌توان به کتاب‌های «ما تمامش می‌کنیم» از کالین هوور، «خاطرات دروغ می‌گویند» از سی‌بل هاگ و پروژه‌ی شادی گریچن رابین نام برد.

تسلط آرتمیس مسعودی بر زبان انگلیسی باعث شده است، لحن کتاب‌هایش بسیار روان باشد. او معمولا کتاب‌های رمان را برای ترجمه انتخاب می‌کند، اما به تازگی سه عنوان کتاب روانشانسی و خودشناسی هم ترجمه کرده است.   

خرید اینترنتی و دانلود کتاب پروژه شادی در همین صفحه فیدیبو امکان‌پذیر است.

 

در جملاتی  از کتاب پروژه شادی می‌خوانیم

«جین استنفورد اسکافت» نوشته است: « افراد شاد نیازی به تفریح ندارند.» اما در حقیقت، پژوهش‌ها نشان می‌دهد که نداشتن احساس بد، برای آن‌که شما را شاد کند، کافی نیست. بلکه باید تلاش کنید که منشا احساسات خوب را هم پیدا کنید. یکی از راه‌های داشتن احساس خوب آن است که زمانی را به تفریح اختصاص دهید.

برای من کتاب، منبع بزرگی از شادی و تفریح است. من کتاب جمع می‌کنم، می‌خوانم و در اینترنت دنبال کتاب می‌گردم. باز کردن یک کتاب «جدید»، چه قبلا کسی آن را خوانده باشد و چه تازه از چاپ درآمده باشد، بسیار لذت بخش است.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۴۸ مگابایت
تعداد صفحات
392 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۰۴:۰۰
نویسندهگریچن رابین
مترجمآرتمیس مسعودی
ناشرنشر آموت
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The happiness project
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۲/۰۴
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۴۸ مگابایت
۳۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 109 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
46 ٪
4
ستاره
34 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
8 ٪
55 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

ای کاش فیدیبو خود کتاب رو هم برای خرید پستی قرار میداد و در کنار اون هم نسخه الکترونیکی رو هم برامون فعال میکرد و هر کسی هم که میخواست فقط نسخه الکترونیکی اش رو میخرید و اگه کسی میخواست هر دو رو با هم

1

اینم از اون دسته کتاباییه که با عکس‌های اینستاگرام معروف شد. حقیقتا نوشته‌هاش هم در حد کپشن تو اینستاگرامه. « من واسه افزایش شادی در زندگی خودم، کمی پژوهش کردم و این کارا رو کردم. شما هم امتحان کنید.» و سپس به توضیح مفصل اون کارا می‌پردازه. توضیحات اضافی و تکراری زیاد داره. بچه‌هام اینطوری، شوهرم اون‌طوری، ... توضیح بی‌فایده‌ی روزمرگی‌های توی یه خونه. بعضیا حرف چندانی واسه گفتن ندارن و می‌خوان به هر قیمتی شده نویسنده بشن. بقیه کارای نویسنده رو نخوندم ولی با این کتابش میشه حدس زد از این دست نویسنده ها باشه. مثل کتاب «خودت باش دختر» ریچل هریس و سایر کتاباش. حیف وقت و کاغذ و پول

4

کاش سن افرادی که از یک کتاب خوششون میاد یا بدشون میاد رو هم می دونستیم. الان اینکه من اسم افراد رو بالای نظرات دارم کمکی نمی کنه. ولی سن و دانستن جنسیت کمک میکنه. چون بعضی کتابها برای یک سنینی جذابند و برای سنین بالاتر خیر

4

پروژه ی شادی گرچه از دیدگاه من یه خرده طولانیه و خیلی وقت ها جمله های تکراری داره ولی ارزش خوندن داره، با مطالعه این کتاب متوجه میشیم که شادی و خوشبختی احساس های درونی هستن، و شادی این نیست که رویای خرید اشیاء های گوناگون توی ذهنمون به واقعیت بپیونده. بلکه با خیلی از راه کار هایی که تو این کتاب بیان شده میتونیم شاد باشیم.

4

یه سری راهکار عملی برای شاد بودنه خیلی از این راهکار ها تو نت هست و به فکر همه میرسه اما نویسنده همشون رو یه جا گردآوری کرده در کل اگر دنبال چیز هایی بیشتر از این هستید بهتره سرچ کنید تا اینکه پول خرج کنید

4

من این کتاب رو دوست داشتم چون روش های ساده ای رو برای یک آدم معمولی پیشنهاد میداد. ذهن رو از اطلاعات و پیشنهادات غیر قابل اجرا پر نمی کرد. بلکه کمک میکرد با تغییر دیدگاهمون و تغییرات کوچک در زندگی احساس شادمانی کنیم.

4

این کتاب روش های ساده و عملی پیشنهاد داده که من برخی از آنها را تجربه کردم واقعا اثربخشی داشتن. خواندن این کتاب را به همه مادران فداکار کمال گرا که همیشه وقت کم می‌آورند توصیه میکنم.

5

من یک خانم ۳۱ساله هستم و شاغلم این کتاب خیلی خیلی بدردم خورد برا کمتر کردن تنبلی و رسیدگی به‌ خونه و رسیدن ب کاراهایه دیگم و بهتر شدن حالم،اگر فک میکنید تو این موضوعاتی ک گفتم مشکل دارید این کتابو بشدت پیشنهاد میکنم

5

جز بهترین کتابهایی هست که خوندم. اصولی و عملگرا کار کرده و راه حل ارائه میدن برای زندگی بهتر . به جزییات کوچک زندگی که باعث شادتر یا ناراحت شدن انسان میشه توجه کردند. گریچن دوست دارم.

5

کاش زودتر بافیدیبو آشنا میشدم من نسخه چاپی رو خریدم ٢٥تومان!درحالی که فیدیبو تو همه جا همراهمه و اگر توموبایلم بود تاحالا حتما تمومش کرده بودم ممنونم ازتون کارتون عالیه

نمایش 45 نقد دیگر
4.1
(109)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
99,500
٪30
69,650
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
پروژه شادی
پروژه شادی
گریچن رابین

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پروژه شادی
٪30
پروژه شادی
گریچن رابین
نشر آموت
4.1
(109)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
99,500
٪30
69,650
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر