0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟

راهی شگفت آور برای تغییر و برنده شدن
درباره چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟

تغییر، پدیده‌ای اجتناب ناپذیر و همیشگی است. پذیرفتن تغییرات نیز، چالش بزرگی است که انسان‌ها در سنین مختلف با آن روبه‌رو می‌شوند. اما این این موضوع در دوره نوجوانی از اهمیت بیشتری برخوردار است. چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد، داستانی است برای تغییرها و پذیرفتن آنها. کتاب چه کسی پنیر من را جابه‌جا کرد؟ نوشته‌ی اسپنسر جانسون با داستانی به ظاهر ساده مهارت‌های لازم برای پذیرفتن تغییرات زندگی را به مخاطب می‌آموزد و روش‌هایی کاربردی برای سازگاری سریع با تغییرات ارائه می‎‌دهد. با مطالعه این اثر درمی‌یابید کدام یک از شخصیت‌های خیالی این داستان هستید و چه ویژگی‌هایی دارید.

‌درباره‌ی کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ اثر اسپنسر جانسون

چه کسی پنیر مرا جابجا کرد، داستانی تمثیلی با شخصیت‌هایی نمادین است که بار انتقال مفاهیم مهم را به دوش می‌کشند. شخصیت‌های این داستان، دو موش به نام‌های اسنیف و اسکِری و دو آدم کوچولو به نام‌های هِم و ها هستند که همگی در دالانی پر پیچ و خم زندگی می‌کنند. در این داستان پنیر استعاره‌ای از آرزوهای انسان است. دالان، نماد جایی است که آنها می‌توانند در آن برای آرزوهای خود تلاش کنند.

داستان از جایی آغاز می‌شود که این چهار شخصیت با تغییری غیرمنتظره مواجه می‌شوند ولی تنها یکی از آن‌ها از عهده‌ی این چالش برمی‌آید و سپس آن‌چه را که آموخته است را بر روی دیوار‌های دالان ‌می‌نویسد. زمانی‌که خواننده دست‌نوشته‌های روی دیوار را می‌خواند متوجه می‌شود که چگونه بر ترس‌هایش غلبه کند و از تغییر پیش آمده به عنوان راهی برای رسیدن به موقعیت بهتر استفاده کند.

جانسون شخصیت‌های خیالی داستان خود را فارغ از جنسیت، نژاد، ملیت و سن درنظرگرفته است و شخصیت‌های گوناگونی، از ساده تا پیچیده را برای آنها طراحی کرده است. او با این انتخاب قصد دارد واکنش حقیقی انسان‌ها را در مواجهه با تغییرات و درک اوضاع به نمایش بگذارد. در لحظه وقوع تغییر ما هرکدام از شخصیت‌ها که باشیم در یک موضوع مشترک هستیم: «پیدا کردن راهمان در دالان پر و پیچ خم زندگی و موفقیت در زمانی که تغییر رخ می‌دهد.»

کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد پس از انتشار به شدت مورد استقبال قرار گرفت و جای خود را در خانه‌ها، مدارس، کلیساها، ادارات، بیمارستان‌ها و... پیدا کرد. این کتاب ظرف دو سال 10 میلیون نسخه فروش داشت و به 26 زبان مختلف ترجمه شده است.

‌درباره‌ی اسپنسر جانسون نویسنده‌ی کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟

اسپنسر جانسون یکی پرطرفدارترین نویسندگان جهان است که عمده شهرت وی به دلیل کتاب‌هایی است که درباره نحوه‌ی لذت بردن از زندگی، آموزش هنر زندگی کردن و راه‌هایی که منجر به موفقیت و پیروزی در محیط کار و زندگی می‌شود، نوشته است. ساده نویسی و بیان مسائل پیچیده به ساده‌ترین زبان ممکن از ویيگی‌های برجسته‌ی دکتر جانسون به شمار می‌آید. به همین علت آثار او برای تمام گروه‌‌های سنی کاملا مناسب و کاربردی است. جانسون تاکنون آثار متعددی را به رشته تحریر درآورده است که همواره مورد توجه عموم بوده و در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیوریوک تایمز  قرار گرفته است.

اسپنسر جانسون در سال متولد سال 1938 در داکوتای جنوبی است. جانسون پس از اینکه مدرک کارشناسی روان‌شناسی خود را از دانشگاه کارولینای جنوبی گرفت در رویال کالج ایرلند مدرک پزشکی خود را نیز دریافت کرد و در هاروارد تحصیلات پزشکی خود را ادامه داد. او علاوه بر نویسندگی به عنوان مشاور در مرکز مطالعه انسان مشغول به کار بوده و مدتی را نیز  ریاست دانشکده مدیریت دانشگاه هاروارد را بر عهده داشته است. جانسون در سال 2017 پس از مبارزه با بیماری سرطان در سن 78 سالگی از دنیا رفت.

ترجمه‌ی کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ به فارسی

انتشارات آشیانه برتر کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ را با ترجمه‌ی شیوا زارع و امیر جهانیان عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ را خواند؟

کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی موفقیت قرار دارد. کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ برای تمام گروه‌های سنی مناسب است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 72 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 3 روز بخوانید. کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روانشناسی موفقیت را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ می‌خوانیم

در یکشنبه‌ای آفتابی در شیکاگو، چند همکلاسی قدیمی که در مدرسه دوستان خوبی برای هم بودند، جهت صرف نهار دور هم جمع شده بودند. آنها همگی مایل بوده تا از آنچه در زندگی یکدیگر رخ داده است باخبر شوند.

بعد از شوخی فراوان و خوردن غذای خوب، سر صحبت باز شد. یکی از آن ها که از محبوب‌ترین افراد کلاس بود گفت: زندگی با آنچه که در مدرسه فکر می‌کردیم متفاوت بود و خیلی چیزها تغییر کرده است. ناتان تصدیق کرد و گفت: دقیقا همینطور است. همه می‌دانستند که ناتان همان کسب و کار خانواده اش را پی گرفته. کاری که مدت‌های طولانی به یک شکل عمل می‌کرد و تا جایی که به یاد داشتند، بخشی از جامعه‌ی محلی‌شان محسوب می‌شد. بنابراین از ابزار نگرانی او بسیار متعجب شدند. او پرسید:

آیا به این نکته توجه کرده اید که هیچ وقت نمی‌خواهیم با تغییر اوضاع تغییر کنیم؟

کارلوس گفت:

حدس می‌زتم ما از این جهت در مقابل تغییر مقاومت می‌کنیم که از تغییر می‌ترسیم. جسیکا گفت: تو کاپیتان تیم فوتبال بودی. هرگز فکر نمی‌کردم که روزی چیزی درباره‌ی ترس از تو بشنوم.

آنها وقتی متوجه شدند که با اين که هر یک درزندگی راه متفاوتی را رفته‌اند، همگی احساسات مشابهی را تجربه کرده‌اند، خندیدند. هر کسی سعی کرده بود بر تغییرات غیرمنتظره‌ای که در سال‌های اخیر برایشان پیش آمده بود غلبه کند. بیشتر آنها تصدیق کردند که روش خوبی را برای برخورد با آن تغییرات نمی‌شناختند. پس مایکل گفت: من قبلا از تغییر می‌ترسیدم. هنگامی که تغییر بزرگی در کسب و کار ما رخ داد، نمی دانستیم چه باید بکنیم. به همین دلیل خود را سازگار نکردیم و تقریبا همه چیز را دست دادیم...

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟ اثر اسپنسر جانسون بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی موفقیت می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
583.۰۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
72 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۲۴:۰۰
نویسندهاسپنسر جانسون
مترجمشیوا زارع
مترجم دوم امیر جهانیان نجف آبادی
ناشرآشیانه برتر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Who moved my cheese? :an amazing way to deal with change in your work and in your life, c۱۹۹۸.
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۲۶
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
16,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۸۳.۰۳ کیلوبایت
۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 47 مخاطب
پربار 🌳 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
2 ٪
39 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بی نظیرترین کتابی که هر کسی میتونه بخونه. واقعا ساده مساله رو مطرح کرده بود و قابل فهم بود. یه چیزی که همه باید بدونن. ریشه ی خیلی از مشکلاتمون و راه حل نهایی برای اهداف زندگی... بعضی ها به تجربه میدونن خیلی ها با این کتاب یاد میگیرن و امیدوارم کسی نباشه که متوجه نشه یا درک نکنه و زندگیشو نابود کنه!!!

5

کتاب خوبیه و به نظر من داره نوع نگرش به زندگی رو در دو گروه در قالب داستان بیان میکنه کتاب حجیمی نیست که خسته کننده باشه کتاب مناسب و خوبیه و اگه تغییر از ملزومات الان زندگیتون هست برای شروع خوبه ??

5

خیلی کتاب خوبی بود. واقعا نکاتی رو پیدا کردم که تو این زمان میتونم بخوبی ازش استفاده کنم. توصیه میکنم اگه نیاز به تغییر دارید یا فکر میکنید اصلا به تغییر نیازی ندارید حتما این کتاب رو بخونید.

2

ترجمه کتاب خیلى بد بود وچقدر غلط املایى و.. داشت. اما ایده ى جالبى داشت. تغییر همواره اتفاق مى افتد، هیچ چیز تا ابد به همان صورت نمى ماند؛ اماده تغییر باشید.

5

خیلی ساده و راحت میشد فهمیدش ، نکته های خیلی ساده اما خیلی بدرد بخور داره و بنظر من این سوال که میگه : اگه نمیترسیدی چکار میکردی؟! واقعا کارامد بود?

5

خود کتاب میگه برای نوجوانان اما به نظر من توی هر سنی میتونی بخونی و بهت یادآور بشه که راه درست رو انتخاب کنی و نترسی حتی چندین بار باید خوندش مثل شازده کوچولو?

4

کتاب خوبیه...شاید برا اول بچگونه به نظر برسه ولی برای اینکه بتونید ازش توی زندگیتون استفاده کنید باید یکم به ماهیت تک بعدی کاراکتر ها دقیق تر بشید... از نظر من

5

به نظرم برای شکستن مقاومت در برابر تغییر باید بارها این کتاب رو بخونیم و تحلیل کنیم و حرکت کنیم به سمت عوض کردن شرایط .....عالی

5

من قبلا خوندم.کتاب خوبیه.بالاخره هر کسی بعضی مواقع از تغییر فراریه.این کتاب در مورد اینه که تغییر کردن لازمه و اجتناب ناپذیره.

5

بسیار کتاب عالییی هست پیشنهاد نیکنم حتما بخونید اما بهتره نسخه صوتیش رو بخرید اون خیلی بهتره و تاثیر گزاری بیشتری داره

نمایش 29 نقد دیگر
4.7
(49)
پربار 🌳 (1)
11,000
٪20
8,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟
٪20
چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟
راهی شگفت آور برای تغییر و برنده شدن
آشیانه برتر
4.7
(49)
پربار 🌳 (1)
11,000
٪20
8,800
تومان