0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عزت نفس برای نوجوانان «تمرینات عملی»
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب عزت نفس برای نوجوانان «تمرینات عملی»

نویسنده:
لیزا شاب
درباره عزت نفس برای نوجوانان «تمرینات عملی»

نوجوانان امروز آینده و امید جامه‌ی فردای ما هستند. با توجه به این که دنیای امروز دنیای اینترنت و تکنولوژی شده می‌بینیم که عزت‌نفس و شناخت از خود در نوجوانان هم کمتر شده است. نوجوانان با چالش‌های زیادی در زندگی خود مواجه هستند، باورها و اعتقادات آن‌ها مدام در حال تغییر است. آن‌ها خود را با همسن و سالان خود مقایسه می‌کنند و گاهی حتی نمی‌دانند برای آینده‌ی خود چه هدف و برنامه‌هایی دارند. این که چطور می‌شود احساسات و نگرش مثبت را در نوجوانان ایجاد کرد به موضوع عزت‌نفس برمی‌گردد. این که ما به عنوان افراد جامعه و نزدیکان این افراد بتوانیم راهکارهایی به آن‌ها ارائه دهیم که به شناخت درست از خود منجر شود، موفق شده‌ایم. کتاب عزت‌نفس برای نوجوانان نوشته‌ی لیزا شاپ با تمرین‌های عملی به نوجوانان و خانواده‌ها کمک می‌کند تا در این راه موفق شوند.

درباره کتاب عزت‌نفس برای نوجوانان

کتاب عزت‌نفس برای نوجوانان نوشته‌ی لیزا شاپ است. این کتاب در دسته کتاب‌های روانشناسی با موضوع عزت‌نفس برای نوجوانان است. مخاطب این کتاب نوجوانان و پدران و مادران آن‌ها هستند. با توجه به اینکه دوره نوجوانی دوره‌ی حساسی است و بیشتر نوجوانان در دوره با بزرگ‌ترین دغدغه زندگی یعنی شناخت خود مواجه هستند، لیزا شاپ سعی کرده تا با ارائه راهکارهای عملی به نوجوانان کمک کند تا خود را بهتر بشناسند و با ارزش‌های درونی خود آشنا شوند. نویسنده در مقدمه کتاب می‌گوید: «بعضی از فعالیت‌ها و بخش‌های کتاب به شما کمک می‌کند تا بدانید چه عواملی در بیرون از شما در اندیشه، احساس و رفتارتان تاثیر می‌گذارد. بخش‌های دیگری از کتاب به شما کمک می‌کند تا با خویشتن واقعی خود آشنا شوید».

نویسنده نکات روانی و جسمی، توجه به اشتباهات، کشف رویاها، قدرت شناخت خود، قدرت نگرش، قدرت مدیریت احساس، قدرت تحمل ناراحتی، قدرت مسئولیت‌پذیری و سپاسگزاری را همراه با نکات مهم در 40 بخش کتاب توضیح می‌دهد. انتشارات درسا این کتاب را با ترجمه‌ی مهدی قراچه داغی در 263 صفحه منتشر کرده است.

پدران و مادرانی که می‌خواهند فرزند نوجوانشان حتی با وجود فشارهای بیرونی با خود صادق باشند و زندگی موفقی داشته باشند این کتاب را مطالعه کنند و آن را به فرزند خود هدیه دهند. لیزا شاپ توضیح می‌دهد که عزت‌نفس سالم یعنی بپذیرید که همین شکلی که هستید خوب و ارزشمندید و نقاط قوت و ضعف خود را بدون قید و شرط بپذیریم. البته او در ادامه می‌گوید که این پذیرفتن همه‌ی جنبه‌های وجود به معنی تلاش نکردن و نداشتن بهبود نیست.

لیزا شاپ در کتاب عزت‌نفس برای نوجوانان توصیه‌ها و تمرین‌هایی را ارائه می‌کند تا به نوجوانان و جوانان امروز بگوید چطور می‌توان بر توانمندی‌های درونی تمرکز کرد و با چالش‌های زندگی مواجه شد. با استفاده از روش‌های شاپ دسترسی به هدف‌ها و پیدا کردن عزت‌نفس در زندگی ساده خواهد بود. کافی است مخاطبان این کتاب بخواهند موانع را از راه خود بر دارند و با شجاعت و قدرت یک سفر هیجان‌انگیز را به سوی بهتر شدن و دوست داشتن خود شروع کنند.

چرا باید کتاب عزت‌نفس برای نوجوانان را خواند

نوجوانان زمانی که به این دوره‌ی حساس زندگی می‌رسند به جستجوی جایگاه خود در جهان هستند و در عین حال با موقعیت‌های جدیدی در زندگی خود رو به رو می‌شوند که آن‌ها را به چالش می‌کشد. آن‌ها ممکن است در این سن و سال مسئولیت‌پذیری را یاد نگرفته باشند و هیچ مدیریتی بر احساسات و رفتارهای خود نداشته باشند. این نکته بسیار مهم است که پدران و مادران تنها به خواسته‌های مادی فرزندان خود توجه نکنند بلکه آن‌ها را با عزت نفس بار بیاورند. کتاب عزت‌نفس برای نوجوانان به خانواده‌ها توضیح می‌دهد که فرزندانی که عزت‌نفس بالایی دارد و می‌توانند با چالش‌های متفاوت زندگی مواجه شوند در آینده افراد موفق و هدف‌گرا در جامعه خواهند شد.

در بخشی از کتاب عزت‌نفس برای نوجوانان می‌خوانیم

شکل‌گیری یک اندیشه اولین قدم برای ایجاد خواسته‌هایمان است. ما می‌دانیم که امکانات نامحدودند و تنها ذهن ماست که امکان دارد نگذارد به هدفمان برسیم؛ بنابراین می‌دانیم که می‌توانیم رؤیاهای بزرگ در سر بپرورانیم. ما قدرت آن را داریم که رؤیاهایمان را به واقعیت تبدیل کنیم. درهرحال، هنوز به اقدام و دست به کار شدن احتیاج داریم. اگر می‌خواهیم آرایشگر، پدر یا مادر، یا پزشک جراح شویم، با دراز کشیدن در رختخواب و صرفا در رؤيا فرورفتن به جایی نخواهیم رسید.

گاهی برای رسیدن به هدف‌هایمان مشکل داریم زیرا هدف‌های بیش از اندازه بزرگ تعیین می‌کنیم. به عنوان مثال، می‌گوییم: می‌خواهم زندگی‌ام را زیرورو کنم. در این ترم در سه باشگاه عضو می‌شوم، نواختن یک ساز را یاد می‌گیرم، شغل پاره‌وقت پیدا می‌کنم و از نمره‌های (د) به نمره‌های (الف) می‌رسم. یا شاید بگوییم: می‌خواهم تمرین دویدن بکنم چون خیال دارم دو هفته‌ی دیگر در مسابقه ماراتن شرکت کنم.

برای اغلب اشخاص این هدف‌ها غیرواقع‌بینانه به نظر می‌رسد و با فشارهای فیزیکی و احساسی زیادی همراه است.

بسیاری از ما انرژی‌مان را از دست می‌دهیم و خیلی زود دست از تلاش برمی‌داریم. اگر هدف‌های بلندمدت‌تری برای خود انتخاب کنیم، بهتر می‌توانیم به آن‌ها برسیم. این‌گونه می‌توانیم از هدف‌های کوچک برای رسیدن به هدف‌های بزرگ استفاده کنیم.

دانستن اینکه چگونه می‌توانیم هدف‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای خود در نظر بگیریم، به ما کمک می‌کند که به موفقیت بیشتر و عزت‌نفس سالم‌تر برسیم.

امتحان کنید

هدف کوتاه‌مدت هدفی است که در آینده‌ای نزدیک می‌توانید به آن برسید (مانند شرکت در امتحان فردا و موفق شدن در آن)، اما تحقق هدف بلندمدت به زمان بیشتری احتیاج دارد (مانند فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه). هدف‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به سن و شرایط شخص بستگی دارد.

برای هر یک از موارد زیر، اگر معتقدید در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر است دورحرف ک و اگر معتقدید در بلندمدت میسر می‌شود، دور حرف ب دایره‌ای بکشید.

ک ب - روان و کامل صحبت کردن زبان اسپانیایی

ک ب - تماشای یک بازی برای اطلاع يافتن از قوانین آن

 ک ب - تکمیل درخواست نامه‌ای استخدامی

 ک ب - پیروزی در مسابقه‌ی قایقرانی

ک ب - ثبت‌نام در کلاس اول درس اسپانیایی

 ک ب - کار به عنوان مشاور اردوگاه

ک ب - بالا بردن میزان رشد جسمانی با ورزش

ک ب - رفتن به کلاس‌های ورزشی

ک ب - پیروزی در مسابقات قهرمانی موج‌سواری

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب عزت‌نفس برای نوجوانان نوشته‌ی لیزا شاپ بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات
263 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۶:۰۰
نویسندهلیزا شاب
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The self-esteem workbook for teens
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۲۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۹ مگابایت
۲۶۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 23 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
73 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
4 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب عالی هست و پیشنهادش میکنم زده برای نوجوانان ولی برای بزرگتر ها هم.بسیار.مفید میتنه باشه فقط چون برای گروه نوجوانان نوشته شده ساده تر و شیرین تر بیان شده و درکل من خیلی ازش راضی بودم و موثر بوده ممنونم

5

این کتاب فوق العاده هست چیزهای خیلی خیلی مفید و مهمی در این کتاب وجود داره این کتاب برای نوجوانان بسیار مفید است

5

سلام من چند روز پیش کتاب رو خریدم ولی نمیتونم دانلودش کنم، لطفا راهنماییم کنید که چکار باید بکنم...

3

برای نوجوانان کتاب مناسب و مفیدی است، روان و گویاست.

3

من هنوز نخریدم ولی چون ظاهراً کتاب خوبیه ، می‌خوام بخرم

5
انگیزه‌بخش 🚀

در حال حاضر عزت نفس نوجوانان به شدت تاثیر در آینده شون داره و این کتاب مفیذ هست

1

یکی از بهترین کتاب های قشنگ تو زندگیم بود .....‌

5

سلام ایا کاربردیه؟!

5

❤️❤️

5

خوب بود

4.4
(23)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
40,000
٪50
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عزت نفس برای نوجوانان «تمرینات عملی»
٪50
عزت نفس برای نوجوانان «تمرینات عملی»
لیزا شاب
انتشارات درسا
4.4
(23)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
40,000
٪50
20,000
تومان