0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم؟

درباره چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم؟

عاشق شدن و دوست داشتن یکدیگر با اینکه به فردی اعتیاد پیدا کنیم و به اصطلاح عطش دلبستگی پیدا کنیم کاملا متفاوت است. گاهی شما متوجه این موضوع هستید که عقلتان به شما می‌گوید که این رابطه برای شما مخرب است اما نمی‌توانید از آن خارج شوید چون به آن اعتیاد دارید. در واقع شما به این فرد معتاد شده‌اید و توان جدایی از او را ندارید اما از طرفی میدانید که به صورت جدی در حال آسیب دیدن هستید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا نشانه‌های یک رابطه بد را بشناسید.

درباره کتاب چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم ؟

کتاب چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم نوشته‌ی هووارد هال پرن در دسته کتاب‌های روانشناسی با موضوع متارکه و خود مختاری است. این کتاب برای افرادی نوشته شده که در دوراهی زندگی و طلاق مانده‌اند. این اراده در زندگی و در روابط زناشویی خود میدانند که درست ترین راه دست کشیدن از رابطه است اما این کار نمی‌کنند. نویسنده این کتاب را برای افرادی نوشته که در روابط ناخوشایندی به سر می‌برند اما دلبستگی زیاد مانع خروج و ترک کردن این رابطه برای آن‌هاست. در واقع روابطی که به مرز نا امیدی و ویرانی رفته است اما فرد نمی‌تواند از آن بیرون بیاید. این مورد می‌تواند درباره زوج‌ها، درباره‌ی روابط همکاران، بستگان، دوستان و ... صدق کند اما تمرکز اصلی کتاب بر روابط زوج‌ها به شکل ویژه است. 

نویسنده در این کتاب بیان می‌کند که ماندن در یک رابطه بد و سمی روی سلامت فرد تاثیر می‌گذارد. می‌تواند عزت‌نفس فرد را خدشه‌دار کند و مثل سیگار به مرور به ریه‌ها آسیب بزند. در واقع روابط بد باعث تنش‌ها و تغییرات شیمیایی در فرد و در نهایت استرس می‌شود. نویسنده در ادامه بیان می‌کند که حتی اگر این رابطه سمی تهدیدی برای سلامتی شما نداشت اما باقی ماندن بیش از حد در رابطه‌ای که شما را آزار می‌دهد خشم و ناراحتی، نا امیدی و احساس پوچی در شما ایجاد می‌کند. در بخش پایانی نیز موضوع ترک اعتیاد مطرح می‌شود. بیرون آمدن از یک ازدواج اعتیادی اولین عنوان مطرح شده در این بخش است. در این بخش راهکارها و توصیه‌های لازم برای روبه رو شدن با انواع روابط ارائه می‌شود. سه اقدام کلی که به شما کمک می‌کند تا رابطه‌ای را که دوست ندارید ترک کنید در ادامه نیز توضیح داده می‌شود. نویسنده از امکان و قدرتی به نام نوشتن می‌گوید. قدرتی که به شما بسیار کمک خواهد کرد. شما خودتان را بهتر از هرکس دیگری می‌شناسید و به‌خوبی میدانید که وقتی به رابطه خود پایان دهید چه احساساتی بر شما حاکم خواهد بود. به همین دلیل یادداشت نویسی جزو کارهایی است که در این مرحله از زندگی به شما کمک خواهد کرد.

ترجمه‌ی کتاب چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم

انتشاراتقطره کتاب چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم  را با ترجمه‌ی مهدی قراچه داغی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. ترجمه‌ی کتاب چنان‌که از ژانر آن توقع می‌رود بسیار روان و قابل فهم  است و مترجم توانسته است در ترجمه به خوبی منظور و توضیحات نویسنده را بیان کند.

مروری بر فصل‌های کتاب چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم

وقتی عشق موثر نیست

مقدمه

1. زندانی عشق

بخش اول. عطش دلبستگی پایه و اساس اعتیاد

2. مخمصه عشق

3.  بازگشت یک خاطره

4. بدون تو نمی‌توانم زندگی کنم

5. تو آیینه من هستی

6. تو پوشش ایمنی من هستی

7.  فراز و نشیب‌ها

بخش دوم. عملکرد اعتیاد

8.  هدف محبت من

9. پندار باطل اعتیاد

10. هنر معتاد باقی ماندن

11. عطش دلبستگی: خوب یا بد؟

12. اما آیا باید به این رابطه پایان بدهم؟

بخش سوم. ترک اعتیاد

13. بیرون آمدن از یک ازدواج اعتیادی

14. فاصله گرفتن از کسی که در ازدواج با دیگری است

15. روش‌های رهایی از اعتیاد: استفاده از نوشتن

16. روش‌های رهایی از اعتیاد: شبکه حمایتگر

17. روش‌های رهایی از اعتیاد: سایر روش‌های مفید

18. استفاده از روان‌درمانی برای رهایی از اعتیاد

19. کلمات قصار برای شکستن یک اعتیاد

20. آیا بعد از اعتیاد هم زندگی در کار است؟

چرا باید کتاب چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم را خواند

کتاب چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم کتابی روانشناسی، با ترجمه‌ی روان به فارسی است که می‌تواند شما را در احساسات و عواطف خود غرق کند و به شما یادآوری کند که لزوما نباید به خاطر دلبستگی و وابستگی به افراد مجبور به تحمل آن‌ها باشید. اگر قصد دارید در زندگی و روابط خود تحول و تغییری شگرف ایجاد کنید این کتاب انتخابی مناسب و ایدئال برای شما خواهد بود.

کتاب چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم  در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی قرار دارد.

کتاب چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم  مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 264 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 13 روز بخوانید.

کتاب چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم  جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع ارتباط بین افراد است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی جنبه‌های روانشناسی  رابطه زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم می‌خوانیم

می‌توانیم به طرق گوناگون به این پاشیدن ازدواج نگاه کنیم. می‌توانیم بگوییم افزایش اختلاف‌نظر و سلیقه دو نفره داشتن علایق و نیازهای متفاوت سبب از هم پاشیدن این ازدواج شد. می‌توان گفت که دان با بحران میان‌سالی در اواسط دوران سی سالگی روبه رو شده بود: پس از موفقیت در کار و حرفه، پس از تشکیل خانواده، احساسی از بی‌قراری بر او چيره شده بود. برایش این سؤال مطرح‌شده بود که زندگی‌اش به چه سمت و سویی می‌رفت و حالا او چه خواسته‌هایی داشت. می‌توانیم بگوییم لوییز بیش از اندازه در کار مادری کردن فرورفته بود و نمی‌توانست در نقش یک همسر مطلوب ظاهر شود. و می‌توانیم بگوییم اگر همه این‌ها مصداق داشته باشد، چرا این زن و شوهر نباید از هم جدا بشوند؟ اگر آن‌ها در حال حاضر در شرایط متفاوتی به سر می‌برند، اگر نیازها و علایق متفاوتی دارند چرا باید در کنار هم باقی بمانند؟ به‌خصوص اگر از زاویه دید دان به موضوع نگاه کنیم، چرا باید او بخواهد با زنی همچنان زندگی کند که با او کم‌ترین وجه مشترکی ندارد، زنی که دیگر او را به هیجان نمی‌آورد، زنی که دیگر دوستش ندارد و از او متنفر است؟ شاید در این رابطه چیز ارزشمند دیگری وجود نداشته باشد که سبب ادامه‌دار شدن آن شود. اما می‌تواند این‌گونه هم نباشد. نخست آن‌که حفظ یک خانواده ارزش‌های مسلم خود را دارد، به خصوص وقتی بچه‌ها کم‌سال هستند. اما این به‌تنهایی برای باقی ماندن دان در زندگی زناشویی‌اش کافی نیست. ما زوج‌های مختلفی را سراغ داریم که به خاطر فرزندانشان در کنار هم باقی ماندند و این را هم دیدیم که نفرت پدر و مادر از یکدیگر چه تأثیر بدی بر بچه‌ها گذاشت. علاقه دان به فرزندانش در حدی بود که ممکن بود او بخواهد در کنار آن‌ها باقی بماند.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم اثر  هووارد هال پرن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۶ مگابایت
تعداد صفحات
264 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۸:۰۰
نویسنده هووارد هال پرن
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
How To Break Your Addition To A Person
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۸/۱۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۶ مگابایت
۲۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 28 مخاطب
5
ستاره
64 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
7 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

تقریبا اکثریت این ۱۰ نفر نوشتن عالی بود و ارزش خوندن داره و .... به شدت ترجمه ی سنگین و سخت و غیرقابل فهمی داره. هر جمله، حدود ۴ یا بیشتر فعل داره. حروف نگاری (تایپ) هم در جاهایی از کتاب ایراد داره. که نشون میده ویراستار ضعیفی هم روی کتاب کار کرده. به خودیِ خود کتاب خوبی هست، مشخصه که کتاب مفیدیه اما حیف که این مترجم و ویراستاری، تاثیرگذاری کتاب رو بشدت پایین اوردن

5

خیلی کتاب خوبیه برای تمام آدم‌ها در هر سن و هر جنسیتی چه کسانیکه در رابطه هستند و چه کسانیکه نیستند...موشکافانه و از جنبه‌های مختلف به موضوع نگاه کرده و همینطور راهکارهای عملی خیلی خوبی هم ارائه کرده ...به نظرم باید یکبار کامل خوند و برای نتیجه‌ی بهتر یکبار با حوصله‌ی بیشتر به انجام تمرینات پرداخت...

4

کتاب خوبیه و برای داشتن روابط انسانی درست توصیه می‌شه، نه فقط روابط عاشقانه چون می‌تونه با راهکارها و تحلیل‌هاش هر رابطه‌ای رو شامل بشه اما به ویرایش نیاز داره و ترجمه در بعضی جاها اصلا مناسب نیست ولی در کل ارزش خوندن داره و کتاب مفیدی است

2

به نظرم اواسط کتاب بهتر از بقیه قسمت هاش بود و مطالب مفیدتری داشت. اکثر مفاهیم با مثال از روابط بود از نظر من خسته کننده کرده بود و توضیح اضافی بود ولی خوب میتونه برای برخی تاثیرگذار تر باشه.

5

۱/۵سال پیش تو بدترین شرایط خوندمش، خیلی کمکم‌ کرد..اون چیزی که به من کمک کرده، الزما برا همه جواب نمیده..صرفا تجربه مو گفتم..امیدوارم کمک کننده باشه براتون

5

کتاب بسیار خوب و مفیدی بود من که خیلی چیزا یاد گرفتم که قبلا چیز زیادی ازشون نمیدونستم حالا حس خیای بهتری دارم

4

کتاب خیلی خوبیه اما چیزی نیست که به تنهایی بشه انجامش داد. برای استفاده از این کتاب به یک درمانگر نیاز دازید

5

بسیار کتاب قابل تامل و خوبیه . به نظرم خیلی کمک کنندخ است

5

کتاب خوبی و مفیدیه برای هر موضوعی مثال هم اورده که کاربردی تر شده

5

این کتاب با واکاوی روان در مورد وابستگی بسیار کمک کننده و پرمحتواست

نمایش 10 نقد دیگر
4.3
(28)
93,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم؟
چگونه از عطش دلبستگی رهایی یابیم؟
هووارد هال پرن
نشر قطره
4.3
(28)
93,000
تومان