0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روان شناسی اعتراض
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب روان شناسی اعتراض

وقتی نه می گویم احساس گناه می کنم
درباره روان شناسی اعتراض

اعتراض کردن به مسائل مختلف می‌تواند عواقب ناخوشایندی را به انسان تحمیل کند و به او احساس گناه دهد. قاطعیت و لب به اعتراض گشودن مسئله‌ای است که باید در بستر فرهنگی، اقتصادی و روانشناسی بررسی گردد.  مانوئل اسمیت در کتاب «روانشناسی اعتراض»، این مقوله را از جنبه‌های مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار داده است و به دنبال آن سلطه‌جویی را نقد می‌کند و راهکارهایی برای مقابله با آن ارائه می‌دهد.

‌درباره‌ی کتاب روانشناسی اعتراض اثر مانوئل اسمیت

آیا اعتراض ابزاری برای خدمت به بشریت است یا وسیله‌ای برای ایجاد آشوب؟ اعتراض منجر به ظلم می‌شود یا عدالت را به ارمغان می‌آورد. آیا اعتراض رفتاری کودکانه است یا بالغانه؟ در دنیای متمدن امروزی گفتگو یک ابزار بسیار مهم برای برقراری ارتباط تلقی می‌شود که می‌توان از این ابزار درجهت بهبود ناهنجاری‌های جامعه نظیر سلطه‌جویی افراد بهره برد.

قاطعیت نیز یکی از مفاهیم مهمی است که مانوئل اسمیت به طور مفصل آن را توضیح داده است و از لزوم آن در شرایط مختلف زندگی صحبت کرده است. به عقیده‌ی او برای داشتن جامعه‌ای سالم و بدور از آفت سلطه‌جویی باید فرهنگ قاطعیت را افزایش دهیم. او در کتاب خود این مسئله را از دوران کودکی مورد کنکاش قرار داده است. مثلا زمانی که پدر و مادر با قطعیت بسیار مانند یک فرمانده با کودک رفتار می‌کنند باعث می‌شود حق طلبی زیادی به کودک تلقین می‌شود و او در آینده می‌تواند هر کاری را انجام دهند.

مروری بر فصل‌های کتاب روانشناسی اعتراض

  1. واکنش‌های موروثی بقا
  2. حق قاطعیت
  3. حقوق حقی ما
  4. نخستین درس قاطعیت: پافشاری
  5. روابط اجتماعی حساب شده
  6. برخورد با سلطه‌جوی کبیر: انتقاد
  7. فکر سلطه‌جویی را از سر دوستان و آشنایان بیرون کنید
  8. اختیارات سرپرستی
  9. روابط مبتنی بر مساوات
  10. نتیجه‌

‌درباره‌ی مانوئل اسمیت نویسنده‌ی کتاب روانشناسی اعتراض

دکتر مانوئل اسمیت روان درمانگر و نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی در سال 1946 در بروکلین نیویورک به دنیا آمد.  اسمیت مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه سن دیه‌گو به پایان رساند و مدرک دکترایش را از دانشگاه UCLA اخذ نمود. او اکنون به عنوان و استادیار روانشناسی بالینی در دانشگاه UCLA مشغول به کار است. دکتر اسمیت تحقیقات گسترده‌ای در ارتباط با روانشناسی اجتماعی، یادگیری، ترس‌های منطقی و غیرمنطقی، روانشناسی و عملکرد جنسی انجام داده است. مقالات او درنشریات معتبری منتشر شده است که از میان آنها می‌توان به Psychology Report و The Journal of Experimental Psychology اشاره کرد. او یکی از اعضای انجمن روانشناسان آمریکا و  عضو انجمن تحقیقات روانشناسی است. اسمیت در سمینارها و کنفرانس‌های زیادی درباره‌ی حوزه‌ی تخصصی خود سخنرانی ارائه داده است.

ترجمه‌ی کتاب روانشناسی اعتراض به فارسی

مهدی قراچه‌داغی در سال 1326 در کاشان متولد شد. او را می‌توان یکی از پیشکسوتان ترجمه در حوزه‌ی اقتصاد و روانشناسی دانست. قراچه داغی را می‌توان مترجمی پرکار و فعال است که تاکنون 500 عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف نظیر روانشناسی، اقتصاد، کسب وکار و کودک و نوجوان ترجمه کرده است. از آثار شاخص او می‌توان به ترجمه‌ی کتاب‌های «فرمول موفقیت»، «بهترین دوران زندگی زن» و «خلاقیت و حل مسئله» اشاره کرد. انتشارات درسا کتاب «روانشناسی اعتراض» را با ترجمه‌ی مهدی قراچه‌داغی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب روانشناسی اعتراض را خواند؟

کتاب روانشناسی اعتراض در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی و واژه‌شناسی قرار دارد.موضوعاتی که در این کتاب مطرح شده است نسبی است و می‌تواند برای برخی از افراد مفید واقع شود و برای افراد دیگر سودی نداشته باشد. روانشناسی اعتراض نوعی کتاب روان درمان آموزشی است که «تمرین قاطعیت و رفتار قاطعانه» را به انسان‌ها می‌آموزد و در تقویت سلامت روانی تاثیر قابل توجهی دارد. با مطالعه‌ی این اثر می‌توانید به ان نتایج دست یابید:

  1. دستیابی به مهارت های کلامی جهت مبارزه با سلطه جویی دیگران.
  2. تقویت قدرت تصمیم گیری و اینکه در نهایت خود ما هستیم که باید برای زندگی مان تصمیم بگیریم.
  3. پیشگیری از سلطه جویی های آتی دیگران.
  4. از دست دادن احساس گناه بی جاء اضطراب ترس هنگام نه گفتن.
  5. دستیابی به سلامت جسمی و روانی» و روابط سالم.
  6. مبارزه با این پندار غلط که قاطعیت و اعتراض به جا درواقع خودسری؛ خودخواهی و گستاخی است.

 این کتاب مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 288 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 14 روز بخوانید.

کتاب روانشناسی اعتراض جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع روانشناسی  است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی روانشناسی به ویژه  واژه‌شناسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص داهند انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب روانشناسی اعتراض می‌خوانیم

جنگ گریز گفتگو

تقریبا بیست سال پیش که تازه خدمت سربازی را تمام کرده بودم، در دانشکده با استاد جوانی به نام جو آشنا شدم که هم باشخصیت بود و هم کارش را دوست داشت. من از شمار دانشجویانش بودم. او با صراحت صحبت می‌کرد. جدی و منضبط بود و باورهای ابتدایی دانشجویان را از نظام روان‌شناسی آگاهانه و بی تامل رد می‌کرد. درباره‌ی آسیب‌های روانی و حتی مقوله‌های طبیعی مربوط به انسان، اندیشه، رفتار یا انگیزه حرف‌هایی می زد که چندان باب میل دانشجویان نبود. آنان از او انتظار سخن دیگری داشتند. اما او به جای پرداختن به نظریه‌های پیچیده‌ی مربوط به رفتار انسان ها، به موضوع از زاویه‌ای دیگر نگاه می‌کرد. به کمک فرضیه‌های ساده. مطالب راتشریح می‌کرد و انتظار داشت که بی‌مورد از دیدگاه‌هایش انتقاد نکنیم. او معتقد بود که نود و پنج درصد از آنچه نظریه‌ی روان شناسی علمی تلقی می شود. چرند است و باید به زباله دانی افکنده شود. به طوری که معتقد بود برای یافتن عملکردهای روان باید سال‌ها کوشید و علم اندوخت.

به گمان من، امروزه با گذشت سال‌ها هنوز هم درستی عقاید جو به همان قوت خود باقی است زیرا تبیین‌های پیچیده‌ی عرفانی و صحبت‌های روشنفکرانه بیشتر پشت هم‌اندازی و درنهایت نوعی لفاظی است؛ برای درک و دریافت موضوع روان شناسی، بحث درباره‌ی چراها چندان سودمند نیست؛ مهم اتفاقاتی است که می افتد. به عنوان مثال، هنگامی که با بیماری روبه رو می‌شوم. می‌بینیم باید علت ناراحتی او را در رفتار و کارش جستجو کرد و کشف اينکه چرا چنین و چنان می‌کند چندان مهم نیست.

آن روزها آن استاد جوان معتقد بود که روانشناسان همه فن حریف همه چیزدان نیستند. او معتقد بود که روان شناسان لزوما از همه‌ی پیچیدگی‌های روان آدمی آگاه نیستند و می‌افزود: «از دانشجویانی که از من سوال می‌کنند و پاسخ سوالشان را نمی دانم. متنفرم.» رفتار جو در خارج از کلاس هم همین گونه بود و با اینکه استاد رشته‌ی رفتارشناسی بود. در ارتباط با مردم جامعه ی خودش مشکل داشت و این سوای گرفتاری‌هایی بود که من برایش درست می‌کردم. او اغلب می‌گفت :«دانشجویان همه‌اش غر می زنند که گرفتاری شخصی‌شان زیاد است. آنها چطور نمی‌توانند ازپس این گرفتاری ها برآیند؟ گرفتاری نمک زندگی است و بدون آن زندگی مفهومی ندارد.»

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب روانشناسی اعتراض اثر مانوئل اسمیت بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی و واژه‌شناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۳ مگابایت
تعداد صفحات
288 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۳۶:۰۰
نویسندهمانوئل اسمیت
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
When I say no I feel guilty?
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۱/۲۱
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
44,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۳ مگابایت
۲۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 103 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
1 ٪
58 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این بهترین کتابی بود که در سال گذشته خوندم. اگر گیر آدما می افتید یا مطمئن نیستید چجوری درخواست دیگران رو رد کنید که بعدش دچار احساس گناه نشید یا درگیری لفظی پیدا نکنید، حتماً این کتاب رو بخونید. اکثر آدما چون با تکنیک های این کتاب آشنایی ندارن، یا زیر بار خواسته های دیگران می رن و یا پرخاش یا قهر می کنن و رابطه رو خراب می کنند. البته بهتر بود اسم کتاب رو میذاشتن: آموزش احقاق حقوق با قاطعیت. با مطالعه و تمرین محتوای این کتاب، دیگر فرد سلطه پذیری نخواهید بود.

4

وقتی داشتم این کتاب رو میخوندم مسئله ای تو محل کارم پیش اومد و یک خواسته غیرمنطقی ازم داشتن با قدرتی که از کتاب گرفته بودم جلوشون ایستادم و به چیزی که میخواستم رسیدم. الان چند ماه از تموم کردن این کتاب گذشته و من باز تو محل کارم دچار مشکل شدم حیف که اثر کتاب هایی که میخونیم جاودانه نیست و من قدرت اون موقع رو تو وجودم حس نمیکنم. برای اینکه راهکارهای یه کتاب رو بتونیم تو زندگی روزمره پیاده کنیم نیاز به تمرین و تکرار زیاد هست.

5

مطالعه این کتاب رو به همه کسانی که در هنگام رد درخواست (نابجای) دیگران احساس گناه می کنند، شدیدا توصیه می کنم !!

5

کتابی بسیار عالی برای کسانی که قبلا کتاب روانشناسی عزت نفس ناتاناییل برندن رو خونده باشن. بعدشم کتاب روانشناسی تصویر ذهنی رو بخونید خیلی عالیه. بعد از اونم کتاب روانشناسی موفقیت. همه ی اینا رو آقای قراچه داغی ترجمه کردن. کلا هر کتابی که قراچه داغی ترجمه کرده رو بخونین.

5

موضوع کتاب خیلی جالب و کاربردیه ولی ترجمه خوشخوان نیست و بعضی قسمت ها گنگه و منظور نویسنده به درستی منتقل نمیشه. تحقیقی کردم گویا آقای قراچه داغی سبک خاصی در ترجمه دارند که برخی می‌پسندن و برخی مثل من نه. پیشنهاد میکنم قبل از خرید حتما نمونه را مطالعه کنید.

5

این اولین کتابی بود که در این زمینه خوندم، و برای من خیلی مفید بود، چون اعتماد بنفس و قدرت ابراز خودم رو در من بالا برده. الان تمومش کردم و میخوام دوباره بخونمش. با تشکر از مترجم عزیز، ترجمه روانی هم داشت.

4

راضی بودم از خواندن این کتاب. البته نیاز به تمرین روشهای گفته شده داره. فقط خواندن کافی نیست.

5

بسیار مفید بود..به ما خوب یاد داده نشده اعتراض کنیم به جیزایی که نمیخوایم انجام بدیم یا موقعیت هایی که اذیتمون میکنن رو بتونیم از پسش بربیایم..این کتاب خیلی کمک میکنه بمون

5

مطالعه این کتاب برای همه واجبه چون یاد میگیری چجوری وقتی دوست نداری برای کسی( مدیر ،همکار ، خانواده ، دوست،....) کاری انجام بدی خیلی قاطعانه جواب رد بدی بدون اینکه احساس گناه کنی

5

من ترجمه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید این مترجم رو قبلاً خواندم ولی نمیدونم چرا ایشون نمیتونن به زبان ساده تری ترجمه کنن و از واژگان فارسی برای ترجمه استفاده کنند تا واژگان عربی

نمایش 48 نقد دیگر
4.5
(109)
39,000
٪50
19,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
روانشناسی اعتراض
روانشناسی اعتراض
وقتی نه می گویم احساس گناه می کنم

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روان شناسی اعتراض
٪50
روان شناسی اعتراض
وقتی نه می گویم احساس گناه می کنم
انتشارات درسا
4.5
(109)
39,000
٪50
19,500
تومان