0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مانند زن رفتار کن، مانند مرد فکر کن
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب مانند زن رفتار کن، مانند مرد فکر کن

نویسنده:
استیو هاروی
درباره مانند زن رفتار کن، مانند مرد فکر کن

همه‌ی ما در هر نقشی که هستیم شوهر، زن، کارمند و حتی به عنوان یک فرد عاشق نگران عملکردمان هستیم. هر فردی در رابطه‌ی خود به دنبال جلب رضایت و خوشحال کردن طرف مقابل است اما عده‌ای به دلیل عدم شناخت جنس مخالف در این موقعیت موفق نیستند و ممکن است دچار سوتفاهم شوند.«استیو هاروی» در کتاب «مانند زن رفتار کن مانند مرد فکر کن» به زنان کمک می‌کند تا از مردان شناخت بیش‌تر و بهتری پیدا کنند و  از مطالب آن در تصمیم خود برای شروع یک رابطه و یا بهبود آن استفاده کنند.

چرا باید کتاب «مانند زن رفتار کن مانند مرد فکر کن» را بخوانیم

استیو هاروی کمدین معروف آمریکایی کتاب «مانند زن رفتار کن مانند مرد فکر کن» را  در سال 2009  برای زنانی که می‌خواهند وارد مرحله جدیدی از زندگی شوند نوشته است. این مرحله می‌تواند برای زنانی باشد که در آستانه‌ی ورود به یک رابطه‌ی جدید هستند و می‌خواهند شناخت بهتری از مردان داشته باشند. زنانی هم که مرحله‌ی آشنایی را پشت سر گذاشته و ازدواج کرده‌اند با مطالب این کتاب می‌توانند اصول اولیه‌ای که در همه‌ی مردان مشترک است را بهتر بشناسند.

این کتاب تا مدت‌ها در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تامیز قرار داشت استیو هاروی در کتاب از شوخ طبعی، تعصبات، حقایق و تجربیات شخصی خود استفاده کرده است تا مردان را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد.

خواندن کتاب «مانندزن رفتار کن مانند مرد فکر کن» به همه‌ی زنان توصیه می‌شود چرا که روش‌های کاربردی هاروی در این کتاب به زنان می‌آموزد که چطور کنترل اوضاع را به دست بگیرند و پایه‌های روابط خود را مستحکم کنند.

مروری بر فصل‌های « مانند زن رفتار کن مانند مرد فکر کن»

استیو هاروی کتاب را در 3 بخش اصلی نوشته است. بخش اول با عنوان«تیم فکری مردان»، بخش دوم «چرا مردان این کارها را انجام می‌دهند» و بخش سوم با عنوان«کتابچه‌ی بازی چگونه در این بازی برنده شوید» است. نویسنده در همه‌ی بخش‌ها با دیدگاه انتقادی رفتار آقایان و دلیل بعضی از کارهایشان را تحلیل و بررسی می‌کند.

بخش اول: تیم فکری مردان

استیو هاروی بخش  اول کتاب را با توضیح درباره‌ی سادگی مردان شروع می‌کند، او معتقد است که این نکته به زنان کمک می‌کند تا به شکل بهتر و درست‌تری مردان را بشناسند.

به گفته‌ی استیو، اگر مردان براساس این 3 اصل که «آنها همیشه مرد هستند»، «چه کاری می‌خواهند انجام دهند» و «چه چیزی نصیبشان خواهد شد»، خواسته های خود را عملی نکرده باشند به شایستگی خود شک خواهند کرد. مردان تا زمانی که به این سه اصل برسند به دنبال ازدواج یا بچه‎‌دار شدن نیستند مگر این‌که  از ابتدا به این سه اصل برسند و تا زمانی که این سه چیز را دارند زنان تنها برای پوشاندن شکاف‌های زندگی آنان مناسب هستند.

در این بخش، استیو از نوع عشق ورزیدن زنان می‌گوید، این‌که هیچ‌چیز در این سیاره با عشق و محبت زنان قابل مقایسه نیست اما واقعیت این است که دوست داشتن مردان کاملا متفاوت است و زنان نباید انتظار عشقی مشابه خودشان را از سوی مردان داشته باشند چون کاملا غیر ممکن است. استیو توضیح می‌دهد که چطور زنان می‌توانند بفهمند که مردی عاشق آن‌هاست یا نه. او با شرح سه شیوه‌ی «اقرار کردن»، «تامین کردن» و «محافظت کردن» می‌گوید که مردان چطور برای ابراز عشق و علاقه از این ابزارها استفاده می‌کنند.

در ادامه استیو هاروی بیان می‌کند که «حمایت»، «صداقت» و «آشپزی» سه مورد اصلی است که هر مردی از طرف زنان به آن نیاز دارد. هاروی برای هر مورد توضیح مفصلی را ارائه می‌کند.

بخش دوم: چرا مردان این کارها را انجام می‌دهند؟

استیو هاروی در بخش دوم از تجربه‌ی زندگی خود می‌گوید. او متوجه شده است که زنان برخلاف آقایان، دوست دارند بدون هیچ دلیل خاصی با یک نفر گفت‌وگو کنند و از همصحبتی با دیگران منظور خاصی ندارند. استیو می‌گوید که مردان اگر از چیزی خوششان بیاد حتما آن را به دست می‌آورند و اگر از زنان چیزی نخواهند کاری هم با آن‌ها ندارند.

از طرف دیگر، نویسنده این نکته را به زنان متذکر می‌شود که مردان همیشه یک چیز را از زنان می‌خواهند و آن هم این است که آن‌ها می‌خواهند بدانند برای به دست آوردن آن زن چقدر باید بپردازند و چطور باید قلب آن زن را به دست بیاورند. منظور استیو هاروی از پرداختن به معنای هزینه نیست بلکه به معنای ارزش است. این‌که آیا آن زن لیاقت و ارزش همراهی را دارد یا نه.

چگونه مردان بین انواع ازدواج و مسائل سرگرم‌کننده تفاوت قائل می‌شوند، عنوان دیگری است که نویسنده در آن رفتارهای زنان با مردان را بررسی می‌کند. هاروی در این قسمت توضیح می‌دهد که رفتار مردان با زنان به نوعی شبیه ماهیگیری است. آن‌ها یا ماهی‌گیری می‌کنند که از صرفا از این کار لذت ببرند یا با این هدف ماهی‌گیری می‌کنند که ماهی را نگه دارند. او در ادامه توضیح می‌دهد که این زن است که با کنترل اوضاع و شیوه‌ی برخورد تعیین می‌کند که به عنوان ماهی برود یا بماند.

بخش سوم: کتابچه‌ی بازی چگونه در این بازی برنده شوید

استیو هاروی این بخش را با معرفی همسرش و عقاید و حالات روحی او شروع می‌کند و داستان آشنایی‌شان را تعریف می‌کند. در ادامه هاروی موارد متعددی را که بهتر است زنان بعد از شکل‌گیری ارتباط خود با مردان بدانند را بررسی می‌کند. «پنج سوالی که هر زنی قبل از این‌که در ارتباطش عمیق شود باید از خود بپرسد»، «قانون نود روزه به خواسته‌های خودتان احترام بگذارید»، «اگر به او بگویید دچار مشکل شده‌اید چه عکس‌العملی نشان خواهد داد»، «عکس‌العمل او در مورد اخبار چیست» و «مردی که پدر خوبی برای فرزندتان خواهد بود» از عناوین این بخش است.

هاروری در آخر از نقش کلیدی زنان می‌گوید و به آن‌ها توضیح می‌دهد که چه رفتارهایی شایسته و مناسب‌تر است.

استیو هاروی؛ کمدین نام‌آشنای جهان

استیو هاروی، کمدین، بازیگر، برنامه‌ساز، مجری و نویسنده آمریکایی است. او در ژانویه 1957 به دنیا آمد.

هاروی در برنامه‌های متعدد تلوزیونی در آمریکا اجرا داشته است. مردی که استعداد خوبی در به خنده در آوردن مخاطبان خود دارد اما سختی‌های زیادی را در زندگی متحمل بوده. هاروی اوایل به عنوان فروشنده بیمه کار می‌کرد اما یک روز در یک نمایش استندآپ شرکت می‌کند و درآمد خوبی از آن کسب می‌کند. این درآمد به او انگیزه می‌دهد تا این کار را ادامه دهد اما با مخالفت خانواده روبه‌رو می‌شود و آن‌ها استیو را از خانه بیرون می‌اندازند. استیو تا مدت‌ها در فقر و سختی زندگی خود را گذارند تا بلاخره تبدیل به یکی از ستارگان طنز آمریکا شد.

هاروی از سال 2007 تا 2014 نامزد جوایز متعدد بین المللی از جمله «امی اوارد» شده است.

ترجمه‌ی کتاب «مانند زن رفتار کن مانند مرد فکر کن»

محبوبیت استیوهاروی مردم را در سراسر جهان کنجکاو کرده است تا بدانند او در کتاب‌هایش از چه چیزهایی صحبت می‌کند. هاروی لحن دوست‌داشتنی خود را در کتاب‌هایش هم حفظ کرده است. همین امر باعث محبوبیت کتاب‌های او و ترجمه‌ی این آثار در سراسر جهان شده است.

کتاب «مانند زن رفتار کن مانند مرد فکر کن» با عنوان انگلیسی  act like a lady think like a man یکی از کتاب‌های معروف هاروی در جهان است که با چند ترجمه‌ی مختلف در بازار نشر ایران وجود دارد.

 انتشارات درسا کتاب «مانند زن رفتار کن مانند مرد فکر کن» با ترجمه‌ی«گیسو ناصری» منتشر کرده است. ترجمه‌ی دیگری از این کتاب با عنوان «مردها درباره عشق و وفاداری چطور فكر می‌كنند» را هم نشر راشین با ترجمه‌ی «ریحانه هاشم‌پور» منتشر کرده است.

«مثل یک زن رفتار کن مثل یک مرد فکر کن» عنوان دیگری از این کتاب است که نشر پارو با ترجمه‌ی «مهراوه فیروز» منتشر کرده است  که اخیرا برای بار پنجم تجدید چاپ شده است.

«گیتی شهیدی» مترجم دیگری است که این کتاب را با عنوان «مثل یک مرد فکر کنید مثل یک زن رفتار کنید» برای نشر نسل نو‌اندیش به فارسی برگردانده است.

«منا خزانه داری» با عنوان «کردار زنانه تفکر مردانه» این کتاب را به فارسی ترجمه کرده است و انتشارات جهان سترگ آن را منتشر کرده است.

«زنانه رفتار کنید مردانه فکر کنید» با ترجمه‌ی «بیتا عباسپور» در نشر پیکان و  عنوان «خانوم های عزیز:لطفا آدم باشید...و حوا» با ترجمه‌ی آذین فیروزپور در نشر سلیس هم ترجمه‌های دیگر این کتاب هستند.

از دیگر کتاب‌های هاروی می‌توان «صاف و پوست کنده صحبت کن» که با عنوان «رک و راست» هم ترجمه شده است را می‌توان نام برد. هر دو نسخه‌ ترجمه‌ی این کتاب در فیدیبو موجود است.

کتاب «پرش» و «بپرید» دو ترجمه از یک کتاب، «مانند فرد موفق فکر کن، مانند فرد موفق عمل کن» و «مثل یک موفق فکر کن، مثل یک موفق عمل» هم دو ترجمه‌ی مختلف از یک کتاب اثر هاروی هستند که در سایت فیدیبو در دسترس دوست‌داران حوزه‌ی روانشناسی قرار گرفته است.

در بخشی از کتاب «مانند زن رفتار کن مانند مرد فکر کن» می‌خوانیم:

هیچ چیزی در این سیاره قابل مقایسه با عشق و محبت زن نیست. این عشق به نوعی محبت و مهربانی، صبوری و پرورش، سخاوت و لطافت بی حدومرز است. عشقی خالص. اگر شما مرد او باشید، حاضر است برای خاطرتان خودش را به آب و آتش بزند و از بلندترین صخره های خطرناک بالا برود، هیچ اهمیتی هم نمی دهد که شما چه رفتاری دارید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
920.۶۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
200 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۰:۰۰
نویسندهاستیو هاروی
مترجمگیسو ناصری
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Act like a lady, think like a man: what men really think
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۶/۲۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۲۰.۶۶ کیلوبایت
۲۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 49 مخاطب
5
ستاره
38 ٪
4
ستاره
46 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
6 ٪
37 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

این کتاب، قطعا کتاب رولنشناسی نیست و حرف های علمی هم نمیزنه. بیشتر مثل اینه که پدرتون براتون صحبت کنه که یه مقدار هم سنتیه و محافظه کار. اما این دلیل نمیشه نخونی کتابو. من فصل نه و ده که اون پنج تا سوال و قانون نود روزه رو گفت بنظرم راهکار خوبی میاد واسه شروع درست یه رابطه. یه چیز دیگه هم که ازین کتاب یادم میمونه اینکه اولا یسری استاندارد داشته باشم و دوم اینکه خواسته هامو به زبون بیارم.

4

کتاب مفیدی است برای شناخت جنس مخالف، و البته بسیار کمک کننده برای زوج ها. ممنون از فیدیبو و ممنون از آقای استیو مهسا جان من ترجمه خانم گیسو ناصری رو خوندم،ترجمه روان و خوبی بود.

4

کتابِ فوق العاده ایِ نزدیک به سه بار خوندمش اما بازم برام جذابیت داره،کتابی که خانومها حتما باید یه بار بخوننش تا دست از یه سری کارها بردارن

1

اصلا کتاب خوبی نبود. واقعا هیچ مطلبی که سندیت علمی داشته باشه در اون نیست و بیشتر شبیه یک مکالمه محاوره ای و بی پایه و اساس بود.

4

کتاب عالی بود. راهکارهای کاربردی خوبی هم ارائه کرده. من ترجمه خانم ناصری رو خوندم ترجمه روان و خوبی بود. با سپاس از فیدیبو

1

اصلا کتاب خوب و به درد بخوری نیست...و برای کسانی که حداقل یک کتاب خوب روانشناسی خونده باشن...کتاب احقمانه ای به نظر میرسه

4

کتاب خوبیه.. ولی من و خیلیا دیگه به دلیل کمبود فرصت ترجیح میدیم از کتابای صوتی استفاده کنیم. اگه کتاب صوتی داشت میخریدم

5
آموزنده 🦉

کتاب خوبیه و واقعا کمک کننده هست بنظرم هر خانومی نیازه که در مورد این کتاب بدونه و سواد رابطه داشته باشه 🧚‍♀️🩷

5

بسیار کتاب خوبی بود .به همه ی دخترانی که مثه من ساده و بی تجربه هستند زیاد توصیه میکنم

4

من یه چیزی مشابه همین کتاب خوندم به نظرم نسخه صوتی تاثیر گذاری بیشتری داره

نمایش 27 نقد دیگر
4.1
(50)
30,000
٪50
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
مانند زن رفتار کن، مانند مرد فکر کن
مانند زن رفتار کن، مانند مرد فکر کن
استیو هاروی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مانند زن رفتار کن، مانند مرد فکر کن
٪50
مانند زن رفتار کن، مانند مرد فکر کن
استیو هاروی
انتشارات درسا
4.1
(50)
30,000
٪50
15,000
تومان