0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
صد قانون زندگی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صد قانون زندگی

درباره صد قانون زندگی

انسان‌ها جزایر تنها و سرگردان نیستند، آنها نمی‌توانند در حالیکه به حال خود رها شده باشند به آرامش و رضایت از زندگی دست پیدا کنند. اما همزیستی در کنار خیل عظیم انسان‌هایی که با یکدیگر تفاوت‌های بنیادین دارند نیز خود به یک چالش تبدیل شده است. کتاب صد قانون زندگی، صد مسئله ساده‌ی اخلاقی را که مدت‌هاست فراموش شده را بازگو می‌کند. صد قانون زندگی جنبه‌های مختلفی از زندگی نظیر ارتباط باخود، دوستان، خانواده را دربرمی‌گیرد و یک راهنمای جامع برای خوب زیستن و اشاعه‌ی خوبی‌هاست

درباره‌ی کتاب صد قانون زندگی

دنیا زنجیره‌ای از قوانین است. قوانین مکتوب در مرزبندی‌های انسانی از کشوری به کشور دیگر و یا حتی از شهر متغیر است و سیاستمداران آن را در قالب قوانین اساسی کشور تببین و تدوین کرده‌اند. در مقابل، قوانین نانوشته‌ای هم وجود دارند که تخطی از آنها به جرم منتهی نمی‌شود و مجازاتی در پی ندارد. اما تاثیر آن بر زندگی خود و دیگران بسیار قابل توجه است. افراد زیادی در سراسر دنیا بدون آنکه خود متوجه رفتارشان باشند از این قوانین نانوشته تبعیت می‌کنند و نتیجه‌ی خوب آن را در زندگی خود احساس می‌کنند. ریچارد تمپلر در این رابطه 100 قانون در ارتباط با قوانین اجتماعی تدوین کرده است. برای درک بهتر قوانین او بهتر است ابتدا تعریف قوانین اجتماعی را دانست.

قوانین اجتماعی، دایره‌ای تو در تو

قوانین اجتماعی از 4 دایره تشکیل شده است. دایره‌ی اول شخصیت انسان را در برمی‌گیرد. دایره‌ی دوم به همسر و شریک زندگی اختصاص دارد. دایره‌ی سوم به خانواده، اقوام و دوستان تعلق دارد. دایره‌ی چهارم جامعه و در آخر قوانین جهانی است. هر چه این دایره‌های فرضی را کامل‌تر تصور شود، می‌توان افراد بیشتری را در آن جای داد. به این ترتیب یک مجموعه از «ما» تشکیل می‌شود که به قوانین احترام می‌گذارد. ریچار تمپلر کتاب صد قانون زندگی را در 5 بخش به نگارش درآورده است. او قوانین حاکم بر هریک از این دایره‌ها را بیان کرده است و با مثال‌هایی به تفسیر و توضیح آنها می‌پردازد. «قوانینی برای شما» نام اولین فصل از این کتاب است. قانون شماره یک اینطور نوشته شده است: «بی سروصدا عمل کنید»

فصل دوم در ارتباط با «قوانین شریک زندگی» است. ریچارد تمپلر معتقد است قوانین او در دایره شریک زندگی به روانشناسی ارتباطی ندارد بلکه تنها مسائل اخلاقی ساده و خلاقی است که افراد موفق در زندگی خود رعایت کرده‌اند. قانون شماره‌ی 51 اولین قانون در این زمینه است: «تفاوت‌ها را بپذیرید و به نقاط مشترک بچسبید»

فصل سوم افراد بیشتری را در این دایره جای داده است. خانواده و دوستان و اقوام در این مدار قرار می‌گیرد. تمپلر در این بخش از کتاب خود تاکید می‌کند هر چه بیشتر از خود مایه بگذارید، چیزهای بیشتری دریافت می‌کنید. او دوست خوب بودن را بسیار ارزشمند می‌داند و قوانین متعددی را برای دوستی مثال می‌زند اما بر یکی از آنها بسیار تاکید می‌کند،« همیشه در کنار دوست خود باقی بمانید.». تمپلر فصل سوم از کتاب را با این قانون آغاز کرده است. «اگر دوست هستید دوستی خوب باشید»

فصل چهارم مربوط به قوانین اجتماعی است. تمپلر کمک کردن به همنوع را یک اصل انسانی می‌داند و اگر کسی در این کار کوتاهی می‌کند از وظیفه‌ی انسانی خود چشم پوشی کرده است. پس فصل چهار را با قانون شماره 80 آغاز شده است :«از آنچه که فکر می‌کنید بیشتر به یکدیگر نزدیک هستیم»

تمپلر در فصل پنجم همزیستی مسالمات آمیز در مقیاس جهانی را هدف بررسی قرار داده است. او از منظر روابط تجاری و شراکت به این بخش نگاه کرده است. او منقد زورگویی و گردن کلفتی در مدیریت جهانی است  معتقد است انسان‌ها پس از سال‌ها زندگی در جوامع متمدن همچنان در حال ستیز و کشت و کشتار هستند. قانون 93 به این بخش اختصاص دارد: «از خسارتی که وارد می‌کنید آگاه باشید»

ریچارد تمپلر کیست؟

ریچارد تمپلر نام مستعار نویسنده‌ی انگلیسی است که کتاب‌های مطرح و شناخته شده‌ای در زمینه خودسازی منتشر نموده است. او یک مجموعه‌ی پرفروش با نام «مسیر موفقیت» را به رشته‌ی تحریر درآورده است. کتاب‌های این مجموعه غالبا با عنوان صد قانون ساده‌ برای دستیابی به موفقیت، پول و غیره تدوین شده است. قلم نویسنده ساده و روان است و مخاطب به راحتی می‌تواند با کتاب‌های او ارتباط برقرار کند. ریچارد تمپلر برای انتقال بهتر مفاهیم از مثال‌های ساده و ملموس بهره گرفته است.

در مورد زندگی ریچارد تمپلر اطلاعات زیادی در دست نیست. اما او خود را ناظر و تحلیل کننده‌ی رفتار انسان‌ها می‌داند و معتقد است به راحتی متوجه تفاوت افرادی که به سادگی در مسیر موفقیت قرار می‌گیرند و افرادی که با تلاش بسیار زیاد به آن دست پیدا می‌کنند، می‌شود. او مشاهدات و تجربیات خود را در قالب قانون‌ خلاصه کرده است. بیش از یک میلیون نفر تاکنون کتاب‌های او را خوانده‌اند و از قوانین طلایی و توصیه‌های او در زندگی خود استفاده کرده‌اند.  

از جمله آثار او در این زمینه می‌توان به کتاب‌های «صد قانون والدین»، «قوانین موفقیت در کار»، «قوانین ثروت» و «قوانین تربیت فرزندان» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صد قانون زندگی می‌خوانیم

اگر شما مرکز کهکشان باشید. پس هسته این عالم هستید و اولین سیاره‌ای که به دور شما می‌چرخد. همسر و محبوبتان است که نزدیک‌ترین و قوی‌ترین رابطه را با شما دارد. مدار بعدی» خانواده و دوستانتان است. آنان کسانی هستند که خیلی دوستشان دارید و بیشترین اوقات را با آنان می‌گذرانید. این مردم کسانی هستند که با آنان راحت هستید و حتی می‌توانید کفش‌هایتان را درآورید و پاهایتان را در حضورشان دراز کنید. اما هنوز قوانینی وجود دارد. هنوز راه‌هایی مناسب برای رفتار با آنان وجود دارد. و هنوز باید با آنان با احترام رفتار کنید. شما در مقابل فرزندان و والدینتان وظایفی دارید. نسبت به خواهرانتان هم همین‌طور است. اجبارها و بایدها و نبایدهایی است؛ که به طور جدی باید نسبت به آنان در نظر داشته باشید.

در مقابل دوستان, والدین, فرزند. برادر خواهر دایی؛ عمه، عمو و پدربزرگ و مادربزرگ... باید رفتارهایی متفاوت داشته باشید. برای هرکدام از اين رابطه‌ها باید وظایف و قوانین مختلف را اجرا کرد. بخش بعدی. راهنمایی است که به شما می‌آموزد رفتار مناسب در چه رابطه‌ای باید اعمال شود.

همان‌طور که در زندگی با آدم‌های مختلف در رابطه هستیم. باید رابطه متقابل هم با آنان داشته باشیم. باید قوانینی را در مورد رفتارهایمان برای خود وضع کنیم که به خوبی با آن‌ها کنار بياییم. راهکارهایی که در شرایط حساس، تجربه‌های جدید و رابطه‌های نزدیک به ما کمک کند.

اگر بخواهیم رابطه‌هایمان با اقوام و دوستان موفقیت آمیز باشد و از ما به خوبی یاد کنند. ما هم باید در مقابل ایجاد رابطه‌هایمان خوب فکر کنیم. یک دیدگاه هشیارانه، به غافل بودن و خود را به جریان آب سپردن ترجیح دارد. آگاه بودن از آنچه که برای بهبود روابطمان احتیاج داریم. به ما خیلی کمک خواهد کرد. هموار کردن مشکلات تشویق دیگران و به طور کل اشاعه اندکی گرما و شادی، حتی به خود ما هم حس بهتری خواهد داد. از اين بهتر چه می‌خواهید؟

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۱ مگابایت
تعداد صفحات
301 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۰۲:۰۰
نویسندهریچارد تمپلر
مترجمآذر جولائی
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The rules of life: a personal code for living a better, happier, more successful kind of life
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۲/۱۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۱ مگابایت
۳۰۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
5
ستاره
52 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
0 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

با سلام خدمت فیدیبو ای کاش یه تالار گفتگو می بود که کاربرا بتونن راحت تر نظرای همدیگرو بدونن با اطمینان بیشتر کتاب مورد نظر نیازشون پیدا کنن

3

نیمی از کتاب را خواندم ورها کردم چون خوب ترجمه نشده.البته این نظر منه.در فیدیبو همین کتاب از انتشاراتی دیگر موجوده من اون ترجمه را پیشنهاد میکنم.

3

خوندنش بد نیست ولی اکثر قانوناشو خودمون میدونیم ولی عمل نمیکنیم..

4

به نظر من کتابای ریچارد تمپلر عالی هستند

5

فوق العاده زیبا

5

بسیار عالیه.ممنون از فیدیبو

2

کتاب بدی نیست

4

حرف نداشت

5

عالی

4.2
(19)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
صد قانون زندگی
صد قانون زندگی
ریچارد تمپلر
انتشارات البرز
4.2
(19)
10,000
تومان