0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بدون گفتگو روابط زناشویی خود را بهبود بخشید

معرفی، خرید و دانلود کتاب بدون گفتگو روابط زناشویی خود را بهبود بخشید

به دست آوردن عشقی فراتر از کلام
درباره بدون گفتگو روابط زناشویی خود را بهبود بخشید

فرار کردن یا پاک کردن صورت مسئله راه حل درستی برای بهبود رابطه زن و شوهر با هم نیست. چرا که اگر یکی از زوجین با همسر خود دچار مشکل شود، استرس و اضطراب بر آن رابطه سایه می‌اندازد و سلامت روان هر دو شخص به خطر میافتد. اگر تلاشمان را کردیم و با گفت‌وگو نیز رابطه همچنان در نزاع باقی ماند چه؟ استیون استونسی و پاتریشیا لاو در کتاب بدون گفتگو روابط زناشویی خود را بهبود ببخشید شیوه‌ها و راهکارهایی را ارائه می‌کنند که به زوج‌ها کمک می‌کند تا به شکل و شیوه‌ای صحیح عشقی فراتر از کلام داشته باشند.

درباره کتاب بدون گفتگو روابط زناشویی خود را بهبود ببخشید

کتاب بدون گفتگو روابط زناشویی خود را بهبود ببخشید نوشته‌ی استیون استونسی ، پاتریشیا لاو است که اولین بار در سال 2007 منتشر شد. این کتاب در ایران با ترجمه‌ی پروین دهقانی از سوی انتشارات البرز منتشر شده است. نویسندگان در این کتاب سعی کرده‌اند تا به خوانندگان خود بیاموزند که چطور می‌توان در روابط زناشویی عشقی فراتر از کلام داشت. کتاب حاضر دو بخش اصلی دارد و از مشکلاتی که زن و مرد اغلب در روابط خود دارند اما هیچ‌گاه آن را به زبان نمی‌آورند و به دلایل مختلف درباره‌ی آن صحبت نمی‌کنند می‌گوید. در هر بخش سؤالات ساده و قابل درکی پرسیده می‌شود. این سوال ها باعث می‌شود تا خواننده خود به عنوان یک همسر سعی کند از خودش این سوال ها را بپرسد و به دنبال جواب بگردد. در هر بخش از این کتاب نویسندگان موارد و مشکلات را همراه پرسش و پاسخ مطرح می‌کنند. در ادامه راهکارها و شیوه‌هایی برای همسران ارائه می‌شود که به آن‌ها کمک می‌کند ضمن پیدا کردن دلایلی که منجر به نزاع‌ها و مشکلات بینشان می‌شود بتوانند موانعی را که در سر راه برقراری ارتباط وجود دارد بر طرف کنند. کتاب دو بخش دارد که نویسندگان در فصل اول از دعواهای زن و شوهر میگویند. یکی از این موانع در بخش اول کتاب بدون گفتگو روابط زناشویی خود را بهبود ببخشید ترس و شرم است. در این قسمت نویسندگان توضیح می‌دهند که این حس در زنان و مردان به چه شکلی است و چه تفاوت‌هایی با هم دارد. در فصل دوم خواننده می‌آموزد که چطور با استفاده از ترس و شرم برای ایجاد عشقی فراتر از کلام قدم بر دارد. در این بخش مطالب مهمی مثل ارزش‌های فطری، فرمول تحکیم عشق و زبان طبیعی دیدگاه دو بعدی بررسی و تحلیل می‌شود. نویسنده توضیح می‌دهد که می‌توان عشق‌ورزی را یاد گرفت و محبت کردن را به شکلی در رابطه نهادینه کرد، بدون اینکه حتی از همسر خود توقع کوچک‌ترین تغییری را داشت.

در بخشی از کتاب بدون گفتگو روابط زناشویی خود را بهبود ببخشید

رابطه بین مارک و مارلین همیشه این گونه بد نبوده است. روزی آنان قدر صمیمیت بینشان را می‌دانستند، دوستانشان از این همه صمیمیت تعجب می‌کردند. آنان هنوز هم به یاد روزهای خوبی که داشتند می‌افتند، اما به جای اینکه احساس خوشی بکنند، وجودشان را غم پر می‌کند.

هیچ‌کدام نمی‌دانند چطور به این مرحله از تنهایی رسیدند. مارلین و مارک بدون اینکه اشتباهی بکنند به این مرحله از قطع پیوند و تنهایی رسیدند. مارلین هیچ وقت نتوانست به قلب مارک نفوذ پیدا کند چون مارک هم مانند اغلب مردان حساسیت شدیدی به احساس شرمندگی و بی کفایتی دارد.

وقتی واکنش مارک زمانی که احساس شرم می‌کند پنهان شدن است، مارلین چطور می‌تواند به او چیزی بگوید. مارلین درک نمی‌کند که هر وقت سعی دارد رابطه‌شان را بهتر کند، پیغامی که مارک می‌فرستد این است که او نتوانسته توقعاتش را برآورده کند و از نظر مارلین، او شکست خورده و وامانده است و باعث می‌شود مارک به دنیای درد و غم فرو رود.

وقتی مارک در حال رفع حس شکست و شرم است، دیگر احساس ترس مارلین برایش اهمیتی ندارد. اوایل رابطه‌شان، مارک به نیاز مارلین به ارتباط نزدیک واکنش نشان می‌داد و حتی فکرش را نمی‌کرد که نیاز او را برآورده نکند؛ اما حالا به این فکر نمی‌کند که با هر بار رد پیشنهاد او و یا بالا بردن صدایش، مارلین را از خودش دورتر می‌کند و او را در غم تنهایی رها می‌کند.

زوج‌ها خیلی راحت به سمت ضعف‌های درونی‌شان (ترس و شرم) کشیده می‌شوند و از آنجایی که این ضعف‌ها در زن و مرد واکنش‌های متفاوت دارد آنان قادر به تشخیص نیستند.

در شروع هر رابطه جدیدی، مغز ما ماده‌ای از خود ترشح می‌کند که تمرکز روی احساسات خیلی ظریف را آسان می‌کند؛ اما به‌محض اینکه تاثیرات آن از بین می‌رود (بین سه تا نه ماه) ما باید بیشتر تلاش کنیم تا از ضعف‌های پنهان همدیگر محافظت کنیم. برای این کار، ابتدا باید ضعف‌های متفاوت مردان و زنان را بشناسیم و یاد بگیریم چطور در روابطمان آن‌ها را کنترل کنیم.

چه چیزی در ما متفاوت است؟

ترس و شرم

تفاوت در آسیب پذیری های مردان و زنان بیولوژیکی است و از بدو تولد وجود دارد و نوزادان دختر از روز اول به تنهایی و عدم تماس حساسیت بیشتری دارند و بدون شک این خصلت در آنان یک ویژگی حیاتی است که نه تنها زنان را در ارتباط و تماس با فرزندان خود نگه می دارد بلکه با افراد دیگر در اجتماعات مختلف که از او محافظت می کنند نیز در ارتباط نگه می دارد. در روزگاران گذشته (زمان شکار و شکارچیان) دلیل کمک به همدیگر برای دفع دشمن بود. زن و کودکی که تنها می ماند قطعا طعمه واقع می شد. زنان طی هزاران سال، یک نوع ردیاب در خود به وجود آوردند که آنان را از نزدیکی یا دوری در روابطشان مطلع می کند. وقتی زنی احساس نزدیکی می کند، می تواند آرامش داشته باشد، اما وقتی احساس فاصله می کند مضطرب می شود. به خاطر همین است که نوزاد دختر می تواند مدت زمان طولانی نگاه خیره شما را به خودش حفظ کند.

کتاب بدون گفتگو روابط زناشویی خود را بهبود ببخشید مناسب چه کسانی است

کتاب بدون گفتگو روابط زناشویی خود را بهبود ببخشید برای افرادی که ازدواج کرده‌اند و در مرحله جست‌وجوی راهکارهایی برای تحکیم روابط خود هستند مناسب هست. این کتاب برای زنان و مردانی که در مرحله پیش از ازدواج و انتخاب همسر هستند نیز کاربردی است چرا که به آن‌ها این فرصت را می‌دهد تا قبل از هر تصمیمی دیدگاه‌ها و طرز فکر خود را نسبت به بعضی از مسائل روشن‌تر و به روز تر کنند و با آگاهی بیشتری وارد یک زندگی عاشقانه شوند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۸ مگابایت
تعداد صفحات
320 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۴۰:۰۰
نویسندهپاتریشیا لاو
نویسنده دوماستیون استونسی
مترجمپروین دهقان
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Marriage without talking about:finding love beyond words,Hoe to omprove your
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۲/۱۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۸ مگابایت
۳۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
16 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

حرف تازه می زنه... اما ترجمه خیلی بده...اصلا روان نیست با اینکه کتابخوان هستم باید چند جمله رو چند بار بخونم تا سر و تهش دستم بیاد ?

3

نام دیگر کتاب چرا زنها میگویند و مردها فرار میکنند هستش و بهترین ترجمه کتابه نسل نو اندیش هستش

4

کتاب مفیدی است. راهنمایی های خوب و کاربردی برای بهبود ازدواج دارد.

4

برای من شخصا کسل کننده بود نتونستم تا اخر بخونم

4

کتاب بسیار ارزنده و مفید است

5

عالی

3.5
(13)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بدون گفتگو روابط زناشویی خود را بهبود بخشید
بدون گفتگو روابط زناشویی خود را بهبود بخشید
به دست آوردن عشقی فراتر از کلام
انتشارات البرز
3.5
(13)
10,000
تومان