0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یادداشت های یک روانپزشک

معرفی، خرید و دانلود کتاب یادداشت های یک روانپزشک

درباره یادداشت های یک روانپزشک
در افسانه های مصر باستان آمده است که اسطوره ای به نام آمون کلمه را کشف کرد و آن را به نزد توت برد تا مورد آن نظر دهد. توت که خردمندترین الهه ها بود چند روزی تامل کرد و سپس نظر خود را چنین اعلام کرد: کلمه هم داروست و هم زهر! هم به فهم ما کمک می کند و هم مانع فهم ما می شود! با دقت و احتیاط آن را به کار برد! می گویند عصر ما عصر اطلاعات است می گویم عصر ما عصر زبان بازی و بازی با کلمات نیز هست امان از این کلمه ها.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
951.۳۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
132 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۲۴:۰۰
نویسندهمحمدرضا سرگلزایی
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۴/۰۳
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
18,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۵۱.۳۰ کیلوبایت
۱۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 54 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (3)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
31 ٪
3
ستاره
1 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
14 ٪
30 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

به شخصه آقای دکتر سرگلزایی را میشناسم. ایشان روانپزشک هستند. علاوه بر تسلطشان بر منابع علمی، دانش دینی و ادبی بالایی نیز دارند. به خصوص کتاب دیگر ایشان کوزه ای از آب بحر که پیرامون مولانای بزرگ و تفکرات ایشان است. یاداشتهای یک روانپزشک کتاب خوبی است و قلم روانی دارد. آدم را به فکر می اندازد. یکی از بهترین ویژگی هایش معرفی انبوه کتابهای خوب دیگر است. در انتهای کتاب لیست بالایی ایجاد میشود از کتابهایی که باید خواند. ویژگی دیگر آن وسعت دانش نویسنده است که از هر مکتب و باوری باشی برایت مثالی آورده. از بودا و تائو و فیلسوفان غرب و حتی مطالب علمی و مطالعات دانشگاهی گرفته تا مولانا و حافظ و سهراب و نهج البلاغه و قرآن. خوبی دیگر این کتاب کوتاهی کلام است که بدون پیچ و تاب مطلب را میرساند. در بخشی از کتاب میخوانید: زندگی یک دانشگاه است. درسهای هر ترم، پیش نیاز درسهای ترم بعدی است. اگر از درسی رد شوی، هفتاد سال هم که در این دانشگاه بمانی، تنها همان درس برایت ارائه می شود. از این درس خلاص نمیشوی مگر آنکه بیاموزی. ببین نمایشی که امروز در صحنه زندگی ات به اجرا در می آید قرار است چه درسی به تو بدهد؟

4

سلام یکی جواب منو بده، توی این کتاب و خیلی جاهای دیگه خوندم که میگن باید برای خودت زندگی کنی یعنی هدف و ارزش گذاری منحصر به فرد خودتو داشته باش و علاقه خودتو پیدا کنی تا خوشبخت بشی. وقتی می پرسی چطوری پیدا کنم هموشون تقریبا همینو میگن(توی این کتابم همینو گفته) که فکرکن یک روز یا یک هفته دیگه بیشتر زنده نیستی ببین حالا چه تصمیمی میگری و چکار میکنی یعنی حالا علاقتو پیدا کردی و میتونی با پیگیریش خوشبخت بشی .آخه این چه حرفیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه من بدونم یک هفته دیگه زنده ام همه زندگیمو میفروشم میخورم و میگردم.حالا بعد از یک هفته اگه نمردم بقیه عمرمو باید تو بدبختی نداری زندگی کنم. این چه راه حلیه که ببین فردا بخوای بمیری چکار میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

4

کتاب خوبیه. نقل قول هایی که از برخی نویسندگان دیگه می کنه بعضا خیلی خوبه. فصل شانزدهمش خیلی خوب بود و من رو کنجکاو کرد که در مورد پروست بیشتر مطالعه کنم. یا اون جمله دبی فورد که می گه از کدام وقایع زندگی تون نفرت دارید و دوست دارید هرگز اتفاق نمی افتاد؟ این به این معنیه که هنوز درسش رو یاد نگرفتید وگرنه ازش متنفر نمی بودید. خیلی عالی بود این حرف، مخصوصا برای منی که از این وقایع کم نداشتم. به فکر افتادم که بیشتر روی اون اتفاقات زندگیم فکر کنم و ببینم کجای کار اشتباه کردم؟ شاید دیگه ازش متنفر نباشم.

2

این کتاب نظر منو جلب نکرد به دو دلیل، خیلی از قسمت های کتاب نویسنده برای تفسیر یا مثال زدن موضوعات از کتاب های معروف و گفته های افراد مشهور استفاده کرده بودند که به صورتی بود که انگار گلچین چند کتاب رو در یک کتاب می‌خونم و برام جذابیتی نداشت، دلیل دوم بعضی از قسمت‌های کتاب جملات پیوستگی خوبی نداشتند. درکل نکات خوبی هم گوشزد کرده بودند ولی کتابی که انتظارشو داشتم نبود.

5

با وجود اینکه کوتاه نوشته شده هر بخش اما به شدت اثرگذار و جذابه. کلام و قلم دکتر سرگلزایی کلا همیشه گیراست و آدم به وجد میاد از اینهمه دانش و مطالعه.همینطور کتابهایی که در هر مبحث معرفی می‌کنن خیلی خوبه چون منبعیه برای بیشتر آشنا شدن با اون تفکر و نگاه

5

عالی.‌پینشهاد می‌کنم کتاب های دیگر دکتر محمد رضا سرگلزایی را هم حتما مطالعه کنید. بخصوص مجموعه مهارت های زندگی که مجموعه ۶ کتاب در قالب داستان است. نشر بهنشین

1

کتاب مسخره ای بود و فریب مقدمه نسبتا خوب را نخورید بقیه مطالبش چرت و پرت بیش نیست و پر کرده از مطالب دینی بی ربط پولتون و وقتتون را هدر ندهید

4

این کتاب برای من بسیار مفید بود. و چه قلم شیوا و دلنشینی. جانم تازه شد. دکتر سرگلزایی عزیز هرجایی که هستند شادی و سلامتی و موفقیت را برایش آرزو میکنم.

4

من تخصصم روانشناسی بالینی ست و به جرات عرض میکنم در طول دوره تحصیل و تدریسم در ایران باسواد تر از دکتر سرگلزایی در حیطه علم روان ندیده ام.

4
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
پربار 🌳

دکتر سرگلزایی روان پزشک ارزشمندی هستند که کتابهای متعدد جالبی در زمینه های توسعه فردی، سیاست، ابعاد اجتماعی، مولانا و فلسفه دارند و به شخصه همه کتابهای ایشان را توصیه می کنم.

نمایش 20 نقد دیگر
4
(54)
حال‌خوب‌کن ✨ (3)
14,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یادداشت های یک روانپزشک
یادداشت های یک روانپزشک
محمدرضا سرگلزایی
نشر قطره
4
(54)
حال‌خوب‌کن ✨ (3)
14,000
تومان