0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بدون دردسر کمتر خرج کنید

معرفی، خرید و دانلود کتاب بدون دردسر کمتر خرج کنید

درباره بدون دردسر کمتر خرج کنید

درباره‌ی کتاب بدون دردسر کمتر خرج کنید اثر ریچارد تمپلار

همه‌ی ما در هر وضعیت مالی که باشیم بالاخره با روزی مواجه می‌شویم که لازم است به فکر صرفه‌جویی و کمتر خرج کردن بیافتیم. برخلاف آن‌چه تصور می‌کنیم بین زندگی مطلوب و صرفه جویی تضاد و رابطه‌ی عکسی برقرار نیست و انسان می‌تواند در خلال و از طریق صرفه‌جویی نیز زندگی دلخواه خود را داشته باشد. صرفه جویی چنان‌که در کتاب بدون دردسر کمتر خرج کنید خواهید دید مجموعه‌ای از اقدامات و روش‌هاست نه دستورالعملی برای خساست و ناخن خشکی.

مروری بر فصل‌های کتاب بدون دردسر کمتر خرج کنید

این کتاب در ده فصل با موضوعات و عناوین زیر نوشته شده است.

  • باید بخواهید که این کار را بکنید
  • بدانید چقدر بودجه دارید
  • خود را بدون آن تصور کنید
  • پول نقد با خود داشته باشید
  • به کیفیت بها بدهید نه به قیمت
  • با ذهنیت فروش خرید کنید
  • غذاهای ارزان‌تر بخورید
  • تعطیلات را در نزدیکی محل سکونت خود بگذرانید
  • در مصرف سوخت صرفه جویی کنید
  • از دانشجویان و دانش‌آموزان استفاده کنید

‌‌در بخشی از کتاب بدون دردسر کمتر خرج کنید می‌خوانیم

پس اندازهای خود را ذخیره کنید

منظورم این نیست که همه پول‌هایتان را زیر بالش خود پنهان کنید. اما می‌گویم پس اندازهای خود را جایی بگذارید که بتوانید آن را ببینید. فرض کنیم بتوانید سیگار را ترک کنید یا از هزینه های غذایی خود بکاهید. به جای این که پول پس انداز کرده را در بانک بگذارید یا آن را در کیف پولتان قرار دهید، آن را جایی در معرض دید خود قرار دهید.

خود من از یک تنگ دهان گشاد در اتاق نشیمن استفاده می کنم. اغلب شب‌ها جیب‌هایم را خالی می‌کنم و همه پول خردهایم را در این تنگ می ریزم. باور نمی کنید که به چه سرعتی پول‌ها روی هم انباشته می‌شوند. به هر صورت متوجه می‌شوید که با پولتان چه کرده‌اید. در اين شرایط احساس از خودگذشتگی و فداکاری به شما دست می دهد. می توانید سالی یک بار دوبار پول خردها را به بانک ببرید و به جای آن اسکناس بگیرید.

دير یا زود می خواهید با این پول کاری انجام دهید. در غیر این صورت داشتن پول و صرفه جویی فایده ای ندارد. یا می توانید از این پول برای تهیه کالایی که به شدت به آن احتیاج دارید استفاده کنید یا آن را در حساب پس انداز خود بگذارید. شما می توانید در صورت تمایل برای اين که به خود پاداشی داده باشید ۵ تا ۱۰ درصد آن را خرج خودتان کنید. شما شایستگی آن را دارید.

برای صرفه جویی برنامه ای تدارک ببینید

در این جا به روشی اشاره می کنم که دوستم از آن زیاد استفاده می کند و در کارش هم موفق است. او از اين روش معمولاً برای خرید لباس استفاده می کند. اما همان طور که خواهید دید می توانید از آن در مورد هر خرج غیرضروری هم  اگر به چیزی برخوردید که دلتان به شدت می خواهد آن را بخرید اما از عهده خریدش برنمی آیید با نخریدن چیزهای دیگر- چیزهایی که معمولاً می خرید - برای خرید این کالای مورد نظر، آن را صرفه جویی و پس انداز کنید. برای مثال به جای استفاده از آتوبوس یا مترو می توانید پیاده بروید. می توانید به جای خرید ساندویچ برای ناهار از خانه ساندویچ تخم مرغ به محل کارتان ببرید. هم چنین می توانید در رستوران های ارزان قیمت تری غذا بخورید. به سینما نروید و چیزهایی از اين قبیل. حساب پس اندازتان را نگه دارید تا بدانید در کجا و به چه میزان پس انداز کرده اید. مطمنن باشید از کاری که می کنید لذت خواهید برد.

تفریحات ارزان تر را انتخاب کنید

تفریحات با هزینه کم بسیار متنوع اند که خیلی از آنها لذت بخش هم هستند. از سوی دیگر تغییر در زندگی هم چیز بدی نیست به تفریحات جدید روی خوش نشان دهید. بدین ترتیب ذهنتان تازه می شود و به قول معلم زبان انگلیسی من در مدرسه برای" روح و روان مفید "است. از این رو به جای این که عصر روز تابستان به کافه تریا بروید. دوستان تان را ترغیب کنید که به اتفاق، کمی راه بروید. از یک موزه دیدن کنید. در خانه غذایی تدارک ببینید و به پیک نیک بروید. در میان درختان جنگل راه بروید و گردش کنید. به تماشای آثار باستانی و مناظر زیبای شهرتان بروید. نیازی به این نیست که به رستوران های گران قیمت بروید. می توانید در تفریح گاه کنار رودخانه هم ساندویچی تهیه کنید که برایتان ارزان تر تمام می شود.

‌درباره‌ی ریچارد تمپلار نویسنده‌ی کتاب بدون دردسر کمتر خرج کنید

ریچارد تمپلار Richard Templar را بیشتر با کتاب قوانین ثروت می‌شناسیم. کتاب‌های قوانین زندگی و قوانین عشق نیز از کتاب‌های مطرح این نویسنده به شمار می‌روند. تمپلار اسم مستعار نویسنده‌ای بریتانیایی است که چندین کتاب‌ در موضوع روانشناسی انگیزشی به چاپ رسانیده است. او مسیر موفقیت خود را در مجموعه کتاب‌هایی با خواننده به اشتراک می‌گذارد که در آن‌ها 100 روش ساده برای دستیابی به موضوع کتاب مطرح و با خواننده به اشتراک گذاشته می‌شود. از این نویسنده تاکنون 10 کتاب با عناوین مختلفی که بیشترشان عبارت قوانین را یدک می‌کشند نوشته شده است.

ترجمه‌ی کتاب بدون دردسر کمتر خرج کنید به فارسی

انتشارات قطره کتاب بدون دردسر کمتر خرج کنید را با ترجمه‌ی مهدی قراچه داغی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. این کتاب ترجمه‌ای است از کتاب How to spend less without being miserable که برای اولین بار در سال 2009 میلادی به چاپ رسیده است.

چرا باید کتاب بدون دردسر کمتر خرج کنید را خواند؟

کتاب پیش‌رو نگرش شما به مقوله‌ی خرج کردن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. تمپلار در این کتاب به شما نشان می‌دهد که روش‌هایی برای زندگی مرفه وجود دارد که لزوما با میزان پول و دارایی شما ارتباط ندارد. کتاب بدون دردسر کمتر خرج کنید مجموعه‌ای از 100 راهکار برای خوشبختی بیشتر شماست، چه به پول وابسته باشد چه نباشد.

  • کتاب بدون دردسر کمتر خرج کنید در دسته‌ی کتاب‌های اقتصاد قرار دارد.
  • کتاب بدون دردسر کمتر خرج کنید مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 115 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 5 روز بخوانید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب بدون دردسر کمتر خرج کنید اثر ریچارد تمپلار بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی اقتصاد می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
919.۹۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
115 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۵۰:۰۰
نویسندهریچارد تمپلار
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
how to spend less
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۷/۰۸
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۱۹.۹۷ کیلوبایت
۱۱۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 47 مخاطب
5
ستاره
23 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
38 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
21 ٪
28 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خواهشا چند صفحه از وسط کتاب به عنوان نمونه بزارید شما توی همه کتابها مقدمه رو میزارید.اگه اینکار نمیکنید لااقل بنویسید مقدمه کتاب نه نمونه کتاب

2

بعضی راهکارهاش خوبه ولی بعضیهاش به درد جایی که ما زندگی میکنیم نمیخوره و کارایی نداره. کاش یک ایرانی کتابی با این مزمون مینوشت. مثلا فروش لوازم اضافی و تبدیل اونها به پول خیلی جواب نمیده چون ممکنه در آینده برای خرید همون وسیله ( اگر گیر بیاد) مجبور بشیم جند برابر قیمت پول بدیم با این تورم، یا مثلا فروش ماشین و خرید ماشین ارزونتر که اصلا تو ایران کار عاقلانه ای نیست چون بعد از چند سال دیگه راحت فروش نمیره و صاحب اول و آخرش خودمونیم. بعضی روشهای پیشنهادیش هم مضحک و توهین آمیز بود به نظرم مثلا میگه اگه خانومتون از کورن فلکس کلاگز خوشش میاد یه برند ارزونتر بخرید بریزید تو جعبه کلاگز بهش هم نگید و مطمئن باشید میخوره و اصلا نمیفهمه ? آخه صرفه جویی به چه قیمت !!!

1

کاش قسمتی از کتاب را بعنوان نمونه گذاشته بودید که حداقل یکی دو راهکار آن را شامل میشد. با سپاس.

3

لطفا نمونه روطوری قرار بدین که با نثر ومحتوای کتاب آشنا بشیم مقدمه ها پر از کلی گویی هستند شما وقتی میرید کتاب فروشی آیا از مقدمه آن کتاب رو انتخاب میکنید، مقدمه به همراه چند برگ از محتوای اصلی کتاب خیلی بیشترمیتونه کمک کنه توی انتخاب اون امیدوارم صحبتها موثر واقع بشه

1

چند تایی راهکار مفید دارد اما اگر در اول کتاب می گفت رو به قبله شوید و با مردن از دست مخارج زندگی خلاص شوید جذاب تر بود.!

3

اگر کتاب جدیدی که میخوانم حداقل یک نکته به من آموزش دهد آن کتاب را مفید میدانم.این کتاب هم در دسته مفید جای گرفت.سپاس

3

عاشق اینتونم که تنها کسی که براتون مهم نیست خواننده و نظراتشه.هزاربار گفتیم بابا نمونه ی درست بزارید.اصلا نظراتو میخونید.

3

نمونه که میزارید اکثر اوقات فهرت و پیشگفتاره چطور بفهمیم اینجوری بکارم میاد یا نه

4

کتاب ساده ای است که با چند ساعت وقت گذاشتن میتوانید بخوانید نکات ساده ای دارد تجربیات به وضوع بیان شده ترجمه اش هم خوب بود متشکرم

3

کتاب بدی نیست.ولی در کل میگه نفس نکش تا کمتر بشه خرجت ولی واسه خیلی ها که حسابی ولخرج هستند کتاب فوق العاده ایه.

نمایش 18 نقد دیگر
3
(48)
12,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بدون دردسر کمتر خرج کنید
بدون دردسر کمتر خرج کنید
ریچارد تمپلار
نشر قطره
3
(48)
12,500
تومان