0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مشتری‌ها چطور تصمیم به خرید می‌گیرند؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مشتری‌ها چطور تصمیم به خرید می‌گیرند؟

درباره مشتری‌ها چطور تصمیم به خرید می‌گیرند؟

یک روز معمولی را که از خواب بیدار می‌شوید تصور کنید. از اولین دقایق روز به طور خواسته یا ناخواسته در حال انتخاب کردن هستیم. مثلا: امروز در خانه صبحانه بخورم یا در راه قهوه بگیرم؟ با ماشین شخصی بروم یا با مترو و اتوبوس؟ کدام کفشم را بپوشم؟ امروز عصر پیاده روی بروم یا نه؟ این‌ها فقط بخش بسیار کوچکی از انتخاب‌هایی است که ما در طول روز داریم. انتخاب‌هایی که شاید اصلا به چشم‌مان هم نیاید. اما چه چیزی باعث می‌شود ما یک چیز را انتخاب کنیم و چیز دیگری را نه؟ ما در این مطلب قصد داریم کتابی را معرفی کنیم که درباره‌ی انتخاب افراد، به خصوص تصمیم مشتریان، صحبت می‌کنیم. «مشتری‌ها چطور تصمیم به خرید می‌گیرند؟» نوشته‌ی «ریچارد شاتون» کتابی است که در ادامه درباره‌اش صحبت می‌کنیم.


موضوع اصلی کتاب «مشتری‌ها چطور تصمیم به خرید می‌گیرند؟» چیست؟

همان‌طور که از اسمش مشخص است، موضوع اصلی کتاب بررسی دلایل انتخاب‌ها و تصمیمات مشتریان است. چرا آن‌ها تصمیم می‌گیرند از یک کالا یا خدمت استفاده کنند و از محصول دیگر استفاده نکنند؟ بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این انتخاب‌ها ممکن است بدون کوچک‌ترین سوگیری باشد، اما روانشناسان نشان داده‌اند که تغییرات ظریف و جزئی در نحوه‌ی توزیع، تبلیغ و بازاریابی محصولات می‌تواند به ‌طور اساسی روی رفتار و تصمیم مشتریان تاثیر بگذارد.

کتاب «مشتری‌ها چطور تصمیم به خرید می‌گیرند؟» ۱۶ و نیم سوگیری روانشناختی مهم را مطرح می‌کند که همه‌ی افرادی که در فضای کسب و کار حضور دارند باید با آن‌ها آشنا باشند. علاوه بر این «ریچارد شاتون» نویسنده‌ی کتاب، به ما توضیح می‌دهد که هر کسب و کاری چطور می‌تواند از این سوگیری‌های رفتاری برای جذب و حفظ مشتری، بهبود استراتژی بازاریابی و همچنین افزایش فروش استفاده کند.

یکی از نکات بسیار مهمی که در خصوص کتاب «مشتری‌ها چطور تصمیم به خرید می‌گیرند؟» وجود دارد این است که پر از مثال‌های واقعی و ملموس است. همین موضوع باعث می‌شود که مطلب خیلی بهتر و راحت‌تر برای مخاطبان جا بیفتد و آن‌ها بتوانند از ترفندها و راهکارهای ارائه شده برای افزایش سود و بهبود شرایط بازاریابی‌شان استفاده کنند.

ضمنا بر خلاف بسیاری از کتاب‌های غیر علمی و زرد این حوزه، «ریچارد شاتون» برای نوشتن کتابش از تحقیقات آکادمیک، کمپین‌های تبلیغاتی و مطالعات میدانی‌اش استفاده می‌کند تا بتواند یک راهنمای جذاب و بسیار کاربردی برای بازاریابی ارائه کند.


با خواندن کتاب «مشتری‌ها چطور تصمیم به خرید می‌گیرند؟» چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

از آنجایی که نویسنده برای کتابش از تحقیقات علمی و بررسی‌های میدانی استفاده کرده است، مطالعه‌ی کتاب نکات بسیار زیادی را به ما یاد می‌دهد. اولین مسئله این است که شما پس از مطالعه‌ی این کتاب مدیر و بازاریاب بهتری خواهید شد، چرا که تجربیات و مثال‌های متنوعی را خوانده‌اید، تا حد زیادی با دلایل تصمیم‌گیری مشتریان‌تان آشنا شده اید و یاد گرفته‌اید که چطور با آن‌ها برخورد کنید. همین موضوع به شما کمک می‌کند تا با دانش بیشتری مسائل را ببینید و برای مجموعه‌تان استراتژی بچینید.

اگر بخواهیم درباره‌ی مهم‌ترین چیزی که با خواندن این کتاب یاد می‌گیرید، بگوییم باید به سوگیری‌های روانشناختی اشاره کنیم. «ریچارد شاتون» در کتابش بسیار شفاف و واضح این موضوعات را مطرح می‌کند و نه تنها باعث آشنایی ما با این سوگیری‌ها می‌شود، بلکه به خواننده‌ها یاد می‌دهد که چطور از این‌ها برای رشد کسب و کارشان استفاده کنند.

مسئله‌ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که کتاب «مشتری‌ها چطور تصمیم به خرید می‌گیرند؟» ترفندهای ماندگاری تبلیغات و تاثیرگذاری آن‌ها در ذهن مشتریان را بیان می‌‌کند.


چه کسانی باید این کتاب را بخوانند؟

افزایش فروش و جذب مشتری از مهم‌ترین اهداف کسب و کارهاست. آگاه بودن از اینکه چه عواملی روی تصمیمات مشتریان تاثیر می‌گذارد و آن‌ها را به خرید کردن تشویق می‌کند برای دستیابی به این اهداف بسیار مهم است. بنابراین مطالعه‌ی کتاب «مشتری‌ها چطور تصمیم به خرید می‌گیرند؟» را به تمام صاحبان کسب و کاری که می‌خواهند سوگیری‌های رفتاری مشتریان را بشناسند و با توجه به آن‌ها استراتژی بازاریابی طراحی کنند، توصیه می‌کنیم. البته قصد نداریم بگوییم این کتاب فقط به درد صاحبان کسب و کار می‌خورد.

خواندن این کتاب برای هر کسی که در حوزه‌ی کاری‌اش به تجارت ارتباط دارد مفید و جذاب خواهد بود. همچنین کسانی که می‌خواهند از سوگیری‌های روانشناختی مهم مشتریان مطلع شوند از مطالعه‌ی این کتاب لذت خواهند برد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
309.۸۳ کیلوبایت
مدت زمان
۰۵:۳۰:۲۸
نویسندهریچارد شاتون
مترجمعلی رسولی
راویحجت یوسفی
راوی دومفریبا کرمی
ناشررادیو مثبت
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
قیمت ارزی
10 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۰۹.۸۳ کیلوبایت
۰۵:۳۰:۲۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
230,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مشتری‌ها چطور تصمیم به خرید می‌گیرند؟
مشتری‌ها چطور تصمیم به خرید می‌گیرند؟
ریچارد شاتون
رادیو مثبت
0
(بدون نظر)
230,000
تومان