0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رنج چونان سبک زندگی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی رنج چونان سبک زندگی

(فصلنامه فرهنگی هنری نگاه آفتاب)
درباره رنج چونان سبک زندگی

در مقاله صوتی «رنج چونان سبک زندگی» پژوهشگر مقاله، میترا فردوسی، با محمد صنعتی، روانکاو روان‌پزشک، درباره‌ رنج و تحولات آن در دنیای مدرن گفت‌وگو می‌کند؛ از چه می‌گوید و چه می‌پرسد؟ از زبان خود میترا فردوسی در این باره می‌شنوید:

«رنج کلیدواژه مستعدی است برای اینکه در گفت‌وگو با یک روانکاو دست خالی بیرون نیایی. از آن رو که رنج ابعاد پیچیده و درهم‌بافته‌ای از درون و بیرون، فردی و اجتماعی دارد و مفاهیم گسترده بسیار و حتی گاه متناقض از جمله درد، لذت و ناکامی را در خود جای می‌دهد. رنج با این ابعاد و زوایا، معنای زندگی آدمی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در هر فرهنگی به شکلی رخ می‌نماید. اینکه چهره رنج در جهان امروز ما به چه نحوی است و در فرهنگ ایران، رنج چگونه خود را نمایان می‌کند موضوع گفت‌وگوی ما با دکتر محمد صنعتی، روانکاو و استاد دانشگاه، است. به باور صنعتی، سبک زندگی فرهنگ ایرانی سوگواری و رنجوری است. به اعتقاد او اگرچه ما نتوانسته‌ایم از وضعیت رنج‌خواهی فرهنگی بیرون برویم، اما حالا در آستانه جهانی دیگر ایستاده‌ایم که راه برون‌رفت از فرهنگ رنج در آنجاست. جهانی که مناسبات حاکم بر آن با هر چیزی که پیش از آن وجود داشت متفاوت است؛ زیرا حرف اول را در آن شبکه‌ای از ارتباطات مجازی می‌زند که سیم‌کشی جدیدی بین آدم‌ها در هر جای این کره خاکی کشیده است.»

این مقاله قرار است به چه سؤالاتی پاسخ دهد؟

قرار است بگوید که منبع رنج آدمی کجاست؟ چهره رنج اجتماعی به چه صورت است؟ اصلاً آدم‌ها همه به یک شکل رنج می‌برند؟ فرق درد و رنج با یکدیگر چیست؟ رنج در ادبیات عرفانی چه معنایی دارد و رنجی که عطار و مولانا از آن می‌گویند به چه شکل است؟ رنج انسان در دنیای پرهیاهو و شلوغ امروزی بیشتر است یا در عصر دیجیتالی؟

برای شنیدن جواب این سؤال‌ها، می‌توانید مقاله صوتی «رنج چونان سبک زندگی» را بشنوید. این مقاله به شما کمک می‌کند تا از نزدیک با رنج ملاقات کنید و زیر و بم آن را به‌خوبی بشناسید.

فصلنامه فرهنگی هنری «نگاه آفتاب» در تلاش است تا مولانا و اشعار و تفکراتش را بر سر سفره فکر متفکران امروزی بنشاند و آن‌ها را با اندیشه‌های او و راه و روش زندگی‌اش آشنا، نزدیک و هم‌دل کند. از همین جهت است که شنیدن این مقاله و مقاله‌های صوتی دیگر این فصلنامه می‌تواند شما را با شیوه جدیدی از تفکر آشنا کند و در مسیر زندگی راه جدیدی را برایتان باز کند. مقاله «رنج چونان سبک زندگی» را با صدای احسان چریکی می‌شنوید که صحبت‌های ‌آقای صنعتی را بریتان روایت می‌کند و سؤال‌های مصاحبه‌گر مقاله، میترا فردوسی، را با صدای منیژه قاسمی‌فرد می‌شنوید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
38.۴۰ کیلوبایت
مدت زمان
۴۰:۵۳
نویسندهمیترا فردوسی
راویاحسان چریکی
راوی دوم منیژه قاسمی فرد
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۸.۴۰ کیلوبایت
۴۰:۵۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
28,000
٪30
19,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رنج چونان سبک زندگی
٪30
رنج چونان سبک زندگی
(فصلنامه فرهنگی هنری نگاه آفتاب)
نوین کتاب
0
(بدون نظر)
28,000
٪30
19,600
تومان