0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بلیت برگشت

معرفی، خرید و دانلود کتاب بلیت برگشت

نویسنده:
نسیم وهابی
درباره بلیت برگشت

بلیت برگشت


کتاب بلیت برگشت نوشته نسیم وهابی، رمانی عاشقانه و اجتماعی است که در سال ۱۳۹۸ منتشر شد. این کتاب داستان زندگی کاوه، جوانی اهل شیراز را روایت می‌کند که در سال ۱۳۶۴ در سن هجده سالگی، تصمیم می‌گیرد به تهران مهاجرت کند. کاوه در تهران با دختری به نام سپیده آشنا می‌شود و آن‌ها عاشق یکدیگر می‌شوند. اما سرنوشت، کاوه را به پاریس می‌کشاند و او را از سپیده جدا می‌کند.

کتاب بلیت برگشت، داستان زندگی کاوه را در دو مقطع زمانی روایت می‌کند: مقطع اول، مربوط به سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۲ است که کاوه در شیراز و تهران زندگی می‌کند. در این مقطع، کاوه با سپیده آشنا می‌شود، عاشق او می‌شود و با او ازدواج می‌کند. اما سرنوشت، کاوه را به پاریس می‌کشاند و او را از سپیده جدا می‌کند. مقطع دوم این اثر، مربوط به سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۹۸ است که کاوه در پاریس زندگی می‌کند. در این مقطع، کاوه با مشکلات و چالش‌های زیادی روبرو می‌شود. او باید با تنهایی، غربت و فرهنگ جدید کنار بیاید. همچنین، باید با احساس گناه و پشیمانی از جدایی از سپیده دست و پنجه نرم کند.

کتاب بلیت برگشت، داستانی عاشقانه و اجتماعی است که به موضوعاتی مانند عشق، جدایی، مهاجرت، غربت و فرهنگ جدید می‌پردازد. این کتاب، روایتی از زندگی یک جوان ایرانی است که در دوران جنگ تحمیلی، از ایران مهاجرت می‌کند و در کشور دیگری زندگی می‌کند.

برای خواندن کتاب‌های داستان و رمان فارسی به فیدیبو سر بزنید.


آشنایی با نسیم وهابی نویسنده کتاب

نسیم وهابی نویسنده و پژوهشگر اهل ایران است. او در سال ۱۳۴۹ در شیراز متولد شد. وی تحصیلات خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه آزاد تهران به پایان رساند. سپس، برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت و در موسسه ملی زبان و تمدن های شرقی پاریس و دانشگاه نانتر پاریس به تحصیل پرداخت. وی در سال 2009 از دانشگاه نانتر پاریس با مدرک دکترای ادبیات تطبیقی فارغ التحصیل شد.

وهابی پس از بازگشت به ایران، به تدریس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌های آزاد تهران و تهران پرداخت. وی همچنین، در زمینه‌ی کتاب‌فروشی و نشر کتاب‌های کودک فعالیت داشت.

اولین اثر نسیم وهابی، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه با عنوان «بچه‌ها و حفاظت از کره‌ی زمین» است که در سال ۱۳۷۶ منتشر شد. وی در سال ۱۳۸۸، رمان «خاطرات یک دروغگو» را منتشر کرد که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد.

کتاب «بلیت برگشت» دومین رمان نسیم وهابی است که در سال ۱۳۹۸ منتشر شد. این کتاب، روایتی از زندگی یک جوان ایرانی در دوران جنگ تحمیلی است که از ایران مهاجرت می‌کند و در کشور دیگری زندگی می‌کند.

نسیم وهابی، آثار دیگری نیز در زمینه‌ی پژوهش و نقد ادبی منتشر کرده است. او همچنین، به عنوان مترجم نیز فعالیت داشته است و آثاری از نویسندگان فرانسوی مانند گابریل گارسیا مارکز و اورهان پاموک و ژرمان کلمان به نام تعریف فرهنگ برای دخترم را به فارسی ترجمه کرده است.


چرا باید کتاب بلیت برگشت را بخوانیم؟

این کتاب را باید خواند زیرا:

-       کتاب بلیت برگشت، روایتی از زندگی یک جوان ایرانی است که در دوران جنگ تحمیلی، از ایران مهاجرت می‌کند. نویسنده، به خوبی توانسته است فضای آن دوران را به تصویر بکشد و خواننده را با آن همراه کند.

-       کتاب بلیت برگشت، با توصیفات زیبا و فضاسازی‌های دقیق، خواننده را به فضای داستان می‌برد. نویسنده، به خوبی توانسته است فضای شیراز، تهران و پاریس را در ذهن خواننده تداعی کند.

-       نسیم وهابی به خوبی توانسته است شخصیت‌های داستان را به تصویر بکشد. کاوه، سپیده، یاسمن و دیگران، شخصیت‌هایی ملموس و باورپذیر هستند که خواننده با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند.


در بخشی از کتاب بلیت برگشت می‌خوانیم

زمان مثل پیر باتجربه‌ای که به عمرش صدها مرده دیده و دیگر اشکی برایش باقی نمانده، بی‌اعتنا از کنار همه‌چیز می‌گذشت. فرصتی برای تأمل نبود. شهر مثل لحظه‌های آخر ‌یک بازار مکاره. هرکس می‌خواست سهمی ‌از زندگی را که برایش باقی مانده بردارد و هرچه دورتر برود.

سپیده گریه می‌کرد. کیسه‌ی پلاستیکی آبی رنگ محتوی قهوه‌جوش را محکم در دست گرفته بود. ماتو سعی می‌کرد سپیده را آرام کند. آذر عصبی و بلاتکلیف سر کوچه ایستاده بی‌آن‌که چیزی ببیند مردم را نگاه می‌کرد. کاوه در خرابه‌های خانه همچنان مشغول جست‌وجو بود. ورق‌های کتاب، پتویی تا شده، تکه‌هایی از لباس‌های همه‌ی خانواده، خرده‌های فنجان‌های قهوه‌خوری سفید با حاشیه‌ی سرمه‌ای و گل‌های ریز طلایی، جعبه‌ی شیرینی کارون، کیف‌دستی آذر، و غبار و خاک و خرده‌شیشه، و غبار و خاک و آجر شکسته، و غبار و خاک و آلبوم عکس‌های خانوادگی، و غبار و خاک و نوارهای موسیقی. باید محل را ترک می‌کرد. اجازه نداشت بیش‌تر بماند. کیف شناسنامه‌ها و آلبوم خانوادگی و پتوی تا شده را بغل گرفت و با پشت دست خاکی را که از چشمانش جاری بود پاک کرد.

طرف‌های غروب، بعد از تلفن ماتو به خانه‌ی دایی، سوار ماشین شدند و به طرف تهران راه افتادند. خیابان‌ها شلوغ. حرکتشان از مشیر تا قاآنی با سرعت قدم بود. خیابان حافظ سوت و کور. چراغ‌ها خاموش، شهر خاموش، فقط از طرف‌های مسجد صدای اذان می‌آمد. بوی ماتم با بوی بهارنارنج آمیخته، گویی بهار لگدمال شده بود. دروازه قرآن را که پشت سر گذاشتند اشک‌ها سرازیر شد.

پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب بلیت برگشت

اگر از خواندن کتاب بلیت برگشت لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید.

۱- کتاب سمفونی مردگان اثر عباس معروفی

۲- کتاب مدیر مدرسه نوشته جلال آل احمد

۳- کتاب کلیدر نوشته محمود دولت آبادی


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
970.۰۰ بایت
تعداد صفحات
232 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۴:۰۰
نویسندهنسیم وهابی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۶
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۷۰.۰۰ بایت
۲۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
54,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بلیت برگشت
بلیت برگشت
نسیم وهابی
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
54,000
تومان