0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی اخلاق

معرفی، خرید و دانلود کتاب فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی اخلاق

درباره فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی اخلاق

فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی اخلاق


کتاب فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ی اخلاق اثر جاناتان آ. جیکوبز، توسط سیدمحمدعلی تقوی و زهره علوی‌راد به فارسی ترجمه شده است. این کتاب مرجعی جامع و آموزنده برای دانشجویان و سایر علاقه‌مندان به فلسفه‌ی اخلاق است.

کتاب در ۲۰۰ صفحه و به صورت الفبایی تنظیم شده است. هر مدخل شامل تعریف اصطلاح، توضیحی مختصر در مورد کاربرد آن در فلسفه‌ی اخلاق، و در صورت لزوم، مثال‌هایی از کاربرد آن است.

کتاب فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ی اخلاق منبعی ارزشمند برای دانشجویان و سایر علاقه‌مندان به فلسفه‌ی اخلاق است. این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا با مفاهیم و اصطلاحات اساسی فلسفه‌ی اخلاق آشنا شود و درک بهتری از مباحث اخلاقی پیدا کند.

برای خواندن کتاب‌های متون پراکنده فلسفی به فیدیبو سر بزنید.


آشنایی با جاناتان آ. جیکوبز نویسنده کتاب

جاناتان آ. جیکوبز متولد سال ۱۹۵۵ استاد فلسفه در گروه فلسفه و دین، دانشگاه کولگیت انگلستان است. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه هاروارد و مدرک دکتری خود را از دانشگاه کمبریج دریافت کرده است.

جیکوبز در زمینه‌های فلسفه اخلاق، فلسفه سیاسی، و فلسفه دین کار کرده است. او نویسنده چندین کتاب و مقاله در این زمینه‌ها است.

از جمله آثار جیکوبز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-        فرهنگ اصطلاحات فلسفه اخلاق (ترجمه‌ی سیدمحمدعلی تقوی و زهره علوی‌راد)

-       تاریخ فلسفه اخلاق

-       فلسفه اخلاق: یک راهنمای مختصر

-       فلسفه سیاسی: یک راهنمای مختصر

-       فلسفه دین: یک راهنمای مختصر


جیکوبز عضو انجمن فلسفی آمریکا و انجمن فلسفی بریتانیا است. او همچنین برنده‌ی جوایز متعددی از جمله جایزه‌ی کتاب سال انجمن فلسفی بریتانیا برای کتاب تاریخ فلسفه اخلاق شده است.


چرا باید کتاب فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی اخلاق را بخوانیم؟

این کتاب را باید خواند زیرا:

-       کتاب جامع و شامل است. اصطلاحات کتاب از طیف وسیعی از موضوعات فلسفه‌ی اخلاق را در بر می‌گیرند و به طور کامل و جامع توضیح داده شده‌اند.

-       زبان کتاب روان و قابل فهم است و برای دانشجویان و سایر علاقه‌مندان به فلسفه‌ی اخلاق مناسب است.

-       اصطلاحات کتاب به روز هستند و آخرین نظریات و مباحث فلسفه‌ی اخلاق در آن گنجانده شده‌اند.

در مجموع، کتاب فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ی اخلاق منبعی ارزشمند برای دانشجویان و سایر علاقه‌مندان به فلسفه‌ی اخلاق است. این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا با مفاهیم و اصطلاحات اساسی فلسفه‌ی اخلاق آشنا شود و درک بهتری از مباحث اخلاقی پیدا کند.


در بخشی از کتاب فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی اخلاق می‌خوانیم

اپیکور (۳۴۱-۲۷۰ ق. م) یونانیEpicurus (341-270 BCE)i

اپیکور نوعی از لذت‌گرایی را بسط داد که در آن، کاربست خرد عملی نقش محوری دارد. در اندیشه‌ی او، آرامش پایدار ذهن که شخص برخوردار از حکمت عملی در جست‌وجوی آن است، بالاترین نوع سعادت به شمار می‌آید. این آرامش مستلزم آن است که شخص تشخیص دهد چه چیز شایسته‌ی دغدغه، ترس و آرزو است و چه چیز این‌گونه نیست، تا متانت و آرامش ذهن را به دست آورد و حفظ کند. این دیدگاه برداشتی لذت‌گرایانه از سعادت است، اما نوعی نظریه‌‌ی لذت‌گرایانه‌ی عوامانه نیست. اپیکور معتقد بود لذت خوب است، اما این عقیده را به‌مثابه بنیانی برای طلب لذت‌های هرچه بیشتر و شدیدتر تلقی نمی‌کرد. در عوض، وی فقدان درد و برطرف کردن منبع درد (مانند خوردن به هنگام گرسنگی) را به‌مثابه مهم‌ترین لذت‌ها می‌پنداشت. از این منظر، تأکید بسیاری بر کمینه‌سازی درد و همه‌ی نومیدی‌ها، اضطراب‌ها و حسرت‌هایی می‌ورزید که پریشانی ناشی از آرزوها به همراه می‌آوردند. لذت‌گرایی اپیکور به همان اندازه که مستلزم کناره‌گیری از درد و سرچشمه‌های آن است، طلب لذت را هم در بر دارد. این نظریه مستلزم تمایز میان لذت‌های طبیعی و لذات بی‌اساس و همچنین میان لذت‌های طبیعی ضروری و غیرضروری است. این تمایزات بخش مهمی از درکی هستند که فرد برای جستجوی آنچه شایسته‌ی طلب است به آن نیاز دارد. تمایلات، که ارضای آن‌ها برای هر زندگی مطبوع و آرام لازم است، در شمار زیاد نیستند و لزوماً ما را دائماً دچار تشویش نمی‌سازند و طلب لذت را آکنده از اضطراب و پریشانی نمی‌کنند. بعدها جان استوارت میل از نظریه‌ی ارزش مبتنی بر لذت‌گرایی دفاع کرد و لازم دید که پیشاپیش به مقابله با این انتقاد برخیزد که نظریه‌ی ارزش مبتنی بر لذت‌گرایی نظریه‌ای پست و فرومایه است و آدمیان لایق آرمان‌هایی بسیار والاترند. میل متذکر شد که اپیکور پیش‌تر با این نقد مواجه شده است، اما استمرار آن بار دیگر پاسخ‌گویی به آن را برمی‌انگیزد.

نگاه کنید به: آرامش درونی

برای مطالعه‌ی بیشتر: Epicurus 1994; Mill 1979


پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی اخلاق

اگر از خواندن کتاب فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی اخلاق لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید.

۱- کتاب در باب حکمت زندگی

۲- کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه

۳- کتاب جستارهایی در باب عشق

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
223 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۶:۰۰
نویسندهجاناتان آ. جیکوبز
مترجمسیدمحمدعلی تقوی
مترجم دومزهره علوی‌راد
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Ethics A-Z
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۴
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۳ کیلوبایت
۲۲۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
55,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی اخلاق
فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی اخلاق
جاناتان آ. جیکوبز
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
55,000
تومان