0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
داستان اجتماعی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی داستان اجتماعی

نویسنده:
کارول گری
درباره داستان اجتماعی

کتاب صوتی «داستان‌های اجتماعی» به درک اجتماعی بیشتر میان افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم و کسانی که با آن‌ها در ارتباطند کمک می‌کند. این کتاب به صورت گام‌به‌گام همراه کودک مبتلا می‌آید و در بهبود مهارت‌های اجتماعی، محبت به دیگران، مراقبت‌های شخصی، رفتن به مدرسه،کمک گرفتن از اطرافیان، آداب ورود به رستوران‌ها و فروشگاه‌ها و... او را همراهی می‌کند. کارول گری، نویسنده‌ کتاب، سعی کرده است با جزئیات به همه موقعیت‌هایی که در آن کودک نیاز دارد از قبل برای آن‌ها آماده باشد، بپردازد. این کتاب را برای کودکتان پخش کنید و اجازه دهید، همراه با صدای مهشید اژده‌فر، درگیر داستان‌ها و توضیحات نویسنده شود.

اوتیسم، اختلال طیفی عصبی-رشدی است که ویژگی‌های آن در هر فرد متغیر است. این اختلال در دوران نوزادی بروز می‌کند و علائم آن تا بزرگسالی ادامه دارد یا در بعضی بهبود پیدا کرده و از بین می‌رود. ویژگی‌های آشکار و قابل مشاهده به تدریج پس از شش ماهگی شروع می‌شود و در سن دو یا سه سالگی تثبیت می‌شوند. اغلب بزرگسالانی که درگیر این اختلالند علائمش را به صورت خاموش‌ و نهان‌ نشان می‌دهند.

در طی سال‌های اخیر، نرخ تولد کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم رو به افزایش است. این مسئله باعث توجه فزاینده به نقش آموزش برای این کودکان شده است. بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم نقایصی در درک و شناخت اجتماعی دارند و توانایی لازم برای اندیشیدن درباره‌ راه‌های ارتباط مطلوب و متقابل اجتماعی را ندارند. در این راستا لازم است استراتژی‌هایی ارائه شود تا به افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم کمک کند موقعیت‌های اجتماعی را پیش‌بینی و درک کنند.

داستان اجتماعی همان ارائه‌ رفتارهای مطلوب اجتماعی در قالب داستان به کودک است، که ابتدا کارول گری آن را مطرح کرد و توسعه داد. این روش دربرگیرنده‌ پاسخ به سؤالاتی است که افراد مبتلا به اتیسم احتمالا در روابط مناسب و مطلوب با دیگران به آن نیاز پیدا خواهند کرد.

این کتاب دربرگیرنده‌ داستان‌های اجتماعی است که سعی شده موضوعات متنوعی را دربرگیرد. در کتاب «داستان‌های اجتماعی» کودک در شرایط‌های مختلف اجتماعی قرار می‌گیرد و نویسنده با توضیح دادن ریزجزئیات موقعیت‌های مختلف اجتماعی تلاش می‌کند وضعیت را برای او آسان‌تر و قابل پیش‌بینی کند.

مخاطبان اصلی کتاب «داستان‌های اجتماعی» کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم‌ و حتی والدین آنها هستند. زیرا پدرومادرها با شنیدن نوع آموزشی که نویسنده در نظر دارد، یاد می‌گیرند که چطور مفاهیم ساده را به فرزند خود منتقل کنند.


فصل‌های این کتاب عبارتند از:

بخش اول: مهارت‌های اجتماعی

بخش دوم: محبت به دیگران

بخش سوم: مراقبت‌های شخصی

بخش چهارم: پختن و زمان صرف غذا

بخش پنجم: کمک کردن در منزل

بخش ششم: قدم زدن و فعالیت در هوای آزاد

و...

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
143.۷۷ کیلوبایت
مدت زمان
۰۲:۳۲:۰۱
نویسندهکارول گری
مترجمطیبه صفری
مترجم دومزهرا خلیلی
مترجم سوممنصوره همتیان
راوی مهشید اژده فر
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۲۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۴۳.۷۷ کیلوبایت
۰۲:۳۲:۰۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
62,000
٪30
43,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
داستان اجتماعی
٪30
داستان اجتماعی
کارول گری
نوین کتاب
0
(بدون نظر)
62,000
٪30
43,400
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر