0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بیگانه

معرفی، خرید و دانلود کتاب بیگانه

نویسنده:
آلبرو کامو
درباره بیگانه

کتاب بیگانه (L'Étranger) اثری مشهور از آلبر کامو است که سال 1942 به چاپ رسید. این کتاب بیش از هر چیزی به فلسفه پوچ انگار پرداخته و سوالات فلسفی مختلفی را مطرح می‌کند که باعث تفکر خواننده خواهد شد. اسم شخصیت اصلی کتاب مورسو است، مردی فرانسوی که ساکن شمال آفریقاست. مورسو چند روز بعد از فوت مادرش، درگیر یک پرونده قتل می‌شود. داستان شامل دو بخش است، اتفاقات قبل از قتل و حوادث پس از آن. اگر به خواندن داستان‌های خارجی علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های داستان و رمان جنایی خارجی فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب بیگانه

کتاب بیگانه داستان زندگی مردی درونگرا به اسم مورسو را به تصویر می‌کشد. او اصالتا فرانسوی است اما در الجزایر زندگی می‌کند. مورسو شخصیتی است که رابطه احساسی بین خود و اطرافیانش برقرار نکرده و در بی تفاوتی کامل نسبت به زندگی به سر می‌برد. شخصیت اصلی کتاب یک همسایه به اسم ریمون سنته دارد که رابطه تقریبا دوستانه با او برقرار کرده است.

مورسو به دوستش ریمون سنته کمک می‌کند تا به دوست دختر سابقش برسد اما رفتار ریمون سنته با آن دختر تحقیر آمیز است. پس از مدتی این دو در کنار ساحل با برادر دختر و دوستان او روبه‌رو می‌شوند و کتک کاری بزرگی شکل می‌گیرد. همه چیز در این نقطه به پایان می‌رسد اما شخصیت اصلی یک بار اتفاقی برادر دختر را در ساحل دیده و بدون هیچ دلیلی خاصی او را می‌کشد. پس از قتل به داستان محاکمه او پرداخته می‌شود که ریشه‌های فلسفه پوچی را می‌توان در این بخش دید.

چرا باید کتاب بیگانه را بخوانیم

کتاب بیگانه دارای نثر ساده‌ای بوده و نسبتاً سریع خوانده می‌شود اما مفهوم عمیقی که کامو از طریق همین سادگی بیان می‌کند، شگفت انگیز است. این کتاب پیامی فراتر از پرداختن به معنای زندگی دارد. «چه چیزی واقعاً انسانیت را تعریف می‌کند یا چه چیزی کسی را انسان می‌سازد؟» یکی از سوالات جالبی است که در طول این کتاب با آن برخورد خواهید کرد. همچنین این سوال برای خواننده مطرح می‌شود که آیا احساسات ما بیشتر توسط خودمان ایجاد شده یا انتظارات دیگران برای نشان دادن برخی از احساسات در یک موقعیت خاص باعث این تجربه می‌شود.

کتاب بیگانه را می‌توان کیفرخواستی بر افرادی دانست که در تلاش هستند نظر خود را بر روی زندگی دیگران تحمیل کنند. دائماً به ما گفته می‌شود که چه چیزی درست است و انسان بودن به چه معناست. ما اغلب این ویژگی‌ها را به دیگران تحمیل کرده و از آن‌ها انتظار داریم که رفتارهای مشابهی را که قبلاً به ما تحمیل شده است، انجام دهند. این رفتار به نوعی خود توجیهی برای اعمال است که فکر می‌کنیم انسانی هستند.

درباره نویسنده کتاب بیگانه

آلبر کامو، متولد 7 نوامبر 1913 در الجزایر و در گذشته 4 ژانویه 1960 در فرانسه رمان‌نویس، مقاله‌نویس و نمایشنامه‌نویس فرانسوی مشهور است که بیشتر برای رمان‌هایی مانند L'Étranger (1942 - بیگانه) و La Peste (1947- طاعون) شناخته می‌شود.

کمتر از یک سال پس از تولد کامو، پدرش که یک کارگر فقیر بود، در جنگ جهانی اول کشته شد. مادر اسپانیایی الاصل او با انجام کارهای خانه درامدی برای تامین خانواده خود بدست می‌آورد. کامو و برادر بزرگترش به همراه مادرشان به منطقه‌ای کارگری در الجزیره نقل مکان کردند. هر سه به همراه مادربزرگ مادری و دایی او در یک آپارتمان دو اتاقه زندگی می‌کردند. اولین مجموعه مقالات منتشر شده کامو، L'Envers et l'endroit (1937) محیط فیزیکی این سال‌های را به تصویر کشیده و شامل پرتره‌هایی از مادر، مادربزرگ و دایی او است.

در سال 1918 کامو وارد دبستان شد و به اندازه کافی خوش شانس بود که با معلم برجسته‌ای به اسم Louis Germain آشنا شود. او به کامو کمک کرد تا سال 1923 بورسیه دبیرستان را بگیرد. کامو خانه‌ای که 15 سال در آن زندگی کرده بود را ترک کرده و به عنوان دانشجوی فلسفه در دانشگاه ثبت نام کرد.

در طول دهه 1930 کامو علایق خود را گسترش داده و شروع به مطالعه آثار کلاسیک فرانسوی و همچنین نویسندگان آن روز کرد تا بیشتر با ادبیات و فلسفه آشنا شود. او در سال‌های بعد و قبل از جنگ جهانی مشاغل مختلفی را امتحان کرد و پس از انتشار چندین اثر سال 1957 و در سن 44 سالگی، جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. متاسفانه کمتر از سه سال بعد در یک تصادف اتومبیل کشته شد.

در بخشی از کتاب بیگانه می‌خوانیم

امشب از خستگی مُردم. از خودم می‌پرسم نکند کارهایی که در پاریس کرده‌ام این همه مرا خسته کرده است. اما مقصر اصلی، این رمان است، چون کوششی مدام را از من طلب می‌کرد، کوششی که بنظر آسان می‌آمد اما در حقیقت مرا از پای درآورد.

بامزه اینجاست که نمی‌دانم خوشحال باشم یا نه. به هر حال این تنها چیزی بود که مرا سر پا نگاهداشت و فکر می‌کنم می‌توانم پاریس را ببخشم بخاطر اینکه این اجازه را به من داد تا اینجوری خودم را در کاری که می‌کردم، زندانی کنم. حتی اگر این کار ارزشی نداشته باشد باز به شادمانی‌ای که من از این کار احساس می‌کردم می‌ارزد، شادمانی‌ای که هیچکس نمی‌توانست مانع آن شود. و اگر امشب اینقدر خسته نبودم، باز می‌توانستم آن را حس کنم. فکر می‌کنم خواننده این نوشته هم به همان اندازه من خسته شود، و نمی‌دانم این تنشِ مدامی که خواننده حس می‌کند، تا چه اندازه او را ناامید و خسته کند. اما مسئله در این نیست. من این تنش را به قصد خواسته‌ام و می‌خواستم آن را منتقل کنم، و می‌دانم که در نوشته‌ام وجود دارد. نمی‌دانم آیا زیبا است یا نه. گرنیه به من گفت که مونترلان از کتاب عروسی‌ها و از من «با گرمی بسیار» با او حرف زده. مونترلان نمی‌دانسته که گرنیه مرا می‌شناسد و از او پرسیده بود من چه‌کار دارم می‌کنم.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب بیگانه

اگر از مطالعه کتاب بیگانه لذت بردید، 3 اثر زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب جاسوس نوشته پائولو کوئیلو

·      کتاب زنی در کابین 10 نوشته روث ور

·      کتاب سنترال پارک نوشته گیوم موسو

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
847.۰۰ بایت
تعداد صفحات
176 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۵۲:۰۰
نویسندهآلبرو کامو
مترجملیلی گلستان
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
L'etranger
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۲۹
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۴۷.۰۰ بایت
۱۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
32,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بیگانه
بیگانه
آلبرو کامو
نشر مرکز
5
(1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
32,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر