0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب بنیان‌های آموزش موسیقی به کودکان

معرفی، خرید و دانلود کتاب بنیان‌های آموزش موسیقی به کودکان

کتاب متنی
درباره بنیان‌های آموزش موسیقی به کودکان

نام و آثار ادگار ویلمز در ایران ناشناخته است، در حالی که او یکی از بزرگ‌ترین مربیان موسیقی کودک و از پیشگامان آن در جهان است.

ویلمز در سال 1890 در لانکن بلژیک به دنیا آمد. در مدرسه‌ی هنرهای زیبای بروکسل به تحصیل پرداخت و از 1920 در پاریس اقامت گزید. در سرنوشت هنری او ریموند دانکن ، موسیقیدان و خالق روش آماده‌سازی بدن در هنرهای مرتبط با ژیمناستیک، امیل ژاک دالکروز ، یکی از پیشگامان آموزش موسیقی کودک و خالق روشی به نام خود او، ارنست آنسرمه، آهنگساز و رهبر موسیقی سوئیسی، و سزار ژوفری فرانسوی، رهبر کر و خالق روش «دل‌های شاد»، تأثیر قطعی به جای گذاشتند.

ویلمز آموزش‌های موسیقیایی خود را زیر نظر ترزا سورویا در سلفژ، ویلیام مونتیله در هارمونی و امیل ژاک-دالکروز در ریتم گذراند و پس از آن به گذراندن دوره‌‌ای تحت عنوان «فلسفه‌ی موسیقی» با سورویا پرداخت و به تربیت حرکات جسمانی مرتبط با موسیقی به منظور تربیت ذهن علاقه‌مند شد.

در سال 1934 اولین اثر مکتوب خود را تحت عنوان بنیان‌های روان‌شناختی آموزش موسیقی به انتشار رسانید و با برگزاری کنفرانس‌های متعدد به ترویج ایده‌ای که در آن مطرح کرده بود، پرداخت. از سال 1956 در کنسرواتوار موسیقی ژنو  به تربیت مربیان آموزش موسیقی کودک روی آورد و تا سال 1971 این هدف را پیگیرانه دنبال کرد. در سال 1978 در ژنو چشم از جهان فرو بست.

روش ادگار ویلمز در زمینه‌ی آموزش موسیقی که امروزه وجهه‌ای بین‌المللی دارد، دارای ویژگی‌های زیر است:

آموزش موسیقی می‌بایست راهی برای شکوفایی انسان گردد و تمامی افراد، چه مستعد و چه غیرمستعد، می‌بایست بتوانند از این امکان که همانا موسیقی باشد، بهره جویند.

نخستین گام‌ها از ارزش بی‌کرانی برخوردارند. اگر اولین گام‌ها درست برداشته شوند، حرکت‌های بعدی طبق قوانین ساده‌ی زندگی، خود به خود طی خواهند شد.

عمل موسیقایی بر هرگونه نظریه‌پردازی ذهنی متقدم است. عوامل بنیانی موسیقی همچون ریتم، ملودی، هارمونی، بداهه‌نوازی و آهنگسازی می‌بایست همچون عوامل حیاتی در نظر گرفته شوند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
541.۰۰ بایت
تعداد صفحات
223 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۶:۰۰
نویسندهادگار ویلمز
نویسنده دوممهران پورمندان
ناشرنشر افکار
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Les bases psychologiques de leducation musicale, c۱۹۵۶
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۲۹
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
150,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۴۱.۰۰ بایت
۲۲۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
منتظر امتیاز
53,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بنیان‌های آموزش موسیقی به کودکان
ادگار ویلمز
نشر افکار
منتظر امتیاز
53,000
تومان