0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راه رفتن با کفش‌های تولستوی

معرفی، خرید و دانلود کتاب راه رفتن با کفش‌های تولستوی

درباره راه رفتن با کفش‌های تولستوی

لف نیکولایویچ تولستوی (۱۸۲۸-۱۹۱۰) بی‌تردید یکی از پرکارترین نویسندگان عصر خود بود که هیچ‌گاه دغدغه معیشت او را به سمت نوشتن هدایت نکرد، چه آن‌که او از زمین‌داران و ثروتمندان منطقه خود به شمار می‌آمده است. تنها دلیل روی‌آوری او به نویسندگی، دغدغه‌های روحی و اجتماعی بوده است که در دوران گوناگون زندگی، فکر و ذهن نویسنده را به خود مشغول ساخته بود و رسالت عظیم نجات مردم از ظلم و ستم دولت حاکمه را بر دوش خود احساس می‌کرد. در نود جلد مجموعه آثار تولستوی، که نزدیک به چهل سال پس از درگذشت او منتشر شد، این دغدغه به روشنی آشکار است. از همین رو، تولستوی مانند همه انسان‌ها در هر زمانی اندیشه‌ای را در ذهن پرورش می‌داده و اگر آثار او را بدون توجه به نام نویسنده مطالعه کنیم، هرگز متوجه نخواهیم شد که نویسنده همه این آثار یک نفر است. نوشته‌های تولستوی در هر دوره بازتاب اندیشه‌های او در همان زمان است، به همین دلیل می‌توان گفت تولستوی در قالب چند شخصیت متعدد زندگی را پشت سر نهاده و تجربیات هر شخصیت را در قالب آثار خویش منعکس کرده است. او از معدود نویسندگانی است که در دوران حیات به شهرت رسید. تولستوی نزدیک به نیم قرن پس از انتشار شاهکارش جنگ و صلح زیسته است. پس از پنجاه‌سالگی که تحولی در حالات روحی و روانی او رخ داد و او را در مسیر زندگی معنوی پیش برد، راه خود را از کلیسای ارتدوکس جدا کرد. او که تا پیش از این، انجیل را به زبان روسی ترجمه کرده بود و نویسنده‌ای مذهبی شناخته می‌شد، اکنون در معرض ناملایم‌ترین اتهامات کلیسایی قرار داشت و این جدایی تا آن‌جا پیش رفت که در سال ۱۹۰۱م، یعنی نه سال قبل از درگذشتش، رسماً او را مرتد اعلام کردند. تولستوی این حکم را تا آخر عمر ظالمانه می‌دانست و شاید بر این باور بود که

کفر چو منی گزاف و آسان نبود

محکم‌تر از ایمان من ایمان نبود

جامعه روسیه نمی‌توانست تولستوی را که یکی از افتخارات روسیه در جهان تلقی می‌شد از خود براند. به‌رغم ناملایمات سال‌های واپسین عمر، تولستوی در ذهن مردم روسیه هنوز برترین، یا یکی از برترین نویسندگان است.

در این کتاب کوشش شده است که به معنویت‌گرایی تولستوی بیش از زوایای دیگر شخصیت او توجه شود. همچنین تلاش شده است که از منابع روسی بیشتر بهره گرفته و حتی تصویر برخی نامه‌ها و اسناد موجود نیز در حد امکان گردآوری و ارائه شود. 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۶۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
209 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۸:۰۰
نویسندهفرزانه شفیعی
نویسنده دومابوذر ابراهیمی‌ترکمان
ناشرانتشارات علمی و فرهنگی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۲۷
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
99,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۶۹ کیلوبایت
۲۰۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راه رفتن با کفش‌های تولستوی
راه رفتن با کفش‌های تولستوی
فرزانه شفیعی
انتشارات علمی و فرهنگی
0
(بدون نظر)
60,000
تومان