0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فریفته تصادف
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی فریفته تصادف

نقش پنهان شانس در زندگی و بازارها
درباره فریفته تصادف

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که ممکن است علت موفقیت آدم‌ها شانس ‌آن‌ها باشد نه توانمندی و مهارت خاصشان؟ چقدر به نقش شانس در زندگی باور دارید؟

کتاب «فریفته‌ تصادف» تلاش کرده است ما را با موضوع مهم تصادفی بودن آشنا کند. این کتاب بیانیه‌ای است درباره رفتار انسان در رویارویی با عدم قطعیت در زندگی روزمره. نسیم نیکلاس طالب، نویسنده این کتاب، آماردان، تحلیلگرِ ریسک و مدرس دانشگاه است. او معتقد است انسان‌ها گمان می‌کنند پشت هر رویدادی، حتما علت منطقی مهمی وجود دارد، ولی همیشه این‌طور نیست، شانس قطعا به کمک بعضی از آدم‌ها می‌رود. شما هم حرف او را باور دارید؟

حتما تابه‌حال در شرایطی پرریسک و حساسیت‌برانگیز قرار گرفته‌اید. در این شرایط چه کار می‌کنید؟ انتخابتان را روی شانس و اقبال می‌چینید یا، با کمی مکث و عقب‌نشینی، تلاش می‌کنید کنترل اوضاع را دست بگیرید؟

کتاب «فریفته‌ تصادف» یکی از مهم‌ترین کتاب‌ها برای درک عدم قطعیت و خطرپذیری در زندگی است. این کتاب یک منبع علمی نیست، بلکه جستاری است که بیشتر به افکار، کشمکش‌ها و مشاهدات نویسنده درباره‌ خطر‌پذیری و عدم‌قطعیت می‌پردازد. نسیم نیکلاس طالب در این اثر ماندگار به این نکته اشاره می‌کند که در سال‌های اخیر، مطالب زیادی درباره توانمندی‌های اکتسابی و ژنتیکی آدم‌ها نوشته شده‌ و همیشه دعوا بر سر این است که توانایی و موفقیت هر انسانی برگرفته از ویژگی‌های اکتسابی اوست یا در ژن‌ او وجود دارد.

تاکنون به این فکر کرده‌اید که چرا مردم در تلاش برای کشف الگوی موفق شدن هستند؟ برای مثال می‌گویند افراد باهوش و سخت‌کوش موفق می‌شوند. اما آیا همه افراد موفق، باهوش و سخت‌کوشند؟ ما اغلب برای فرار از باورِ تصادفی بودن اتفاقات، تلاش می‌کنیم دلایل و الگوهایی شکست‌ناپذیری را پیدا کنیم و با استفاده از آن‌ها، نسخه موفق شدن را کشف کنیم و برای همه تجویزش کنیم. اما چرا نمی‌خواهیم بپذیریم که بسیاری از موفقیت‌ها، در گرو شانس است؟

با شنیدن کتاب «فریفته تصادف» درمی‌یابید که احتمال، صرفا محاسبه‌ شانس روی تاس نیست، بلکه پذیرش قطعی ‌نبودن دانش و ساخت روش‌هایی برای مواجه شدن با ندانستن‌هاست. نویسنده در این کتاب تاکید می‌کند که شانس،‌ قطعا به کمک آدم‌ها می‌آید. برای مثال وقت‌شناسی،‌‌ دقت در انجام کارها و حتی ظاهر آراسته می‌تواند در موفقیت آدم‌ها تاثیرگذار باشد،‌ اما هیچ‌وقت برای رسیدن به موفقیت کافی نیست و این عوامل هیچ‌وقت به تنهایی علت موفقیت نیستند. همین‌طور ممارست، سرسختی و....


در بخشی از کتاب «فریفته تصادف»‌ می‌خوانیم:

«ما طوری آفریده نشده‌ایم که بتوانیم مسائل را مستقل از هم ببینیم. وقتی به دو رویداد الف وب نگاه می‌کنیم، برایمان سخت است الف علت ب نباشد، یا ب علت الف، یا هر دو. سوگیری ما این است که فورا رابطه علی - معلولی بین رویدادها بسازیم. هر چند این موضوع برای یک معامله‌گر نوپا، به ندرت هزینه‌ای بیشتر از پرداخت چند پنی اضافه‌تر به راننده تاکسی دارد؛ ولی ممکن است دانشمند را به نتیجه‌گیری نادرست بکشاند.»

این کتاب راهنمایی است که به شما کمک می‌کند در بسیاری از موقعیت‌های زندگی‌تان آنچه را که درست‌تر است، انتخاب کنید و فریب اتفاقات تصادفی را نخورید.

نسیم نیکلاس طالب در کتاب صوتی «فریفته تصادف» به ما یادآوری می‌کند که ذهنمان چقدر درگیر سوگیری و تعصب است، برای بقا می‌جنگد و نمی‌خواهد بپذیرد که بسیاری از موقعیت‌های زندگی پیش‌بینی‌ناپذیرند. این اثر یکی از بهترین کتاب‌ها درباره نقش دست‌های پنهان شانس در زندگی و بازار است.


اگر به مباحثی مثل احتمال، ریسک، عدم قطعیت، مسائل تصادفی، اقتصاد و جامعه‌شناسی علاقه‌مند هستید، از شنیدن این کتاب لذت خواهید برد. زیرا می‌توانید با زبانی ساده درک بهتری از نقش شانس و تصادف در زندگی‌ و کسب‌وکارتان پیدا کنید و چند بینش کلیدی از این کتاب کسب کنید:

«۱. درباره ارزش یک تصمیم نباید بر اساس نتیجه آن قضاوت کرد، بلکه باید ببینید آیا آن تصمیم در آن زمان بهترین انتخاب ممکن بوده است یا خیر.

۲. توجه نکردن به یک نتیجه غیرمنتظره می‌تواند عواقب بزرگ‌تری داشته باشد.

۳. به احتمال زیاد مفهومی که مدتی طولانی‌ دوام می‌آورد، حقیقت است.

۴. ممکن است کارشناسان به‌راحتی نتیجه میانه را با نتیجه میانگین اشتباه بگیرند.

۵. نمی‌شود از اطلاعات برای تایید یک فرضیه استفاده کرد؛ فقط می‌توانیم از آن برای رد کردن فرضیه استفاده کنیم.

۶. دسترسی مداوم به اطلاعات ممکن است توانایی فرد را برای ارزیابی صحیح نتایج احتمالی مختل کند.»


میلاد فتوحی، گوینده این اثر، که تاکنون کتاب‌های زیادی را در حوزه روانشناسی و کسب‌وکار و توسعه فردی خوانده، تلاش کرده مفاهیمِ مدنظر نویسنده را دقیق و با لحن درست منتقل کند تا مخاطب بتواند میان محتوای کتاب و آنچه در زندگی پشت سر گذاشته، ارتباط بیشتر و بهتری برقرار کند.


برخی از فصل‌های کتاب «فریفته‌ تصادف» از قرار زیر است:

فصل اول: اگر ثروت زیادی نداری، چرا باهوش نیستی؟

فصل دوم: یک روش عجیب و غریب حسابداری

فصل سوم: تاملی در تاریخ از دریچه ریاضیات

فصل چهارم: تصادفی بودن، چرندیات و متفکر علمی

فصل پنجم: بقای ناشایسته‌ترین‌ها؛ آیا ممکن است تکامل، فریب تصادفی بودن را بخورد؟

و...

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
604.۲۶ کیلوبایت
مدت زمان
۱۰:۴۳:۱۴
نویسنده نسیم نیکلاس طالب
مترجمنرگس قاسمی
راویمیلاد فتوحی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۱۶
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۰۴.۲۶ کیلوبایت
۱۰:۴۳:۱۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
پربار 🌳
آموزنده 🦉

عالیییییی

5
(3)
پربار 🌳 (1)
99,000
٪30
69,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فریفته تصادف
٪30
فریفته تصادف
نقش پنهان شانس در زندگی و بازارها
نوین کتاب
5
(3)
پربار 🌳 (1)
99,000
٪30
69,300
تومان