0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تحلیل متن برای بازیگران، کارگردانان و طراحان

معرفی، خرید و دانلود کتاب تحلیل متن برای بازیگران، کارگردانان و طراحان

نویسنده:
جیمز تامس
درباره تحلیل متن برای بازیگران، کارگردانان و طراحان

این کتاب مهارت‌های تحلیل متن را با استفاده از شیوه‌ی فرمالیستی که هر بخش از متن دراماتیک نوشته شده را برای ارزیابی پتانسیل‌هایش برای اجرا و تولید مورد بررسی و آزمایش قرار می‌دهد را آموزش می‌دهد.

این ویراست جدید، تجربه‌ی کارآمدتری به خواننده ارائه می‌دهد و دارای محتوای تازه و اصلاح شده است، درست مانند بخش درام پست‌مدرن که کاملاً به‌روز شده و بخش‌های دیگری نظیر تفکر انجمنی و اصطلاحات مبهم مقدمه و ضمایم اصلاح‌شده‌ای که شامل «امتیاز نقش» و «شیوه‌های گسترده‌ی تحلیل عملی برای طراحان» و «پرسش‌های بیشتر برای تجزیه‌وتحلیل متن». بررسی نمایشنامه‌های کلاسیک و غیرمتعارف با مثال‌های واضح، و خلاصه‌های هر فصل با پرسش‌های تحریک‌کننده ترکیب می‌شوند که به بازیگران، کارگردانان و طراحان اجازه می‌دهد بلافاصله مفاهیم و پروسه‌ها را در کار تولید تئاتر خود بگنجاند.

این کتاب منبعی عالی برای دانشجویانِ دوره‌های بازیگری، تحلیل فیلمنامه، کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی است، و همچنین ابزارهایی فراهم می‌کند که به‌طور مؤثر، متنی را بر روی صحنه زنده کنند.

جیمز تامس پروفسور و کارگردانی است که در دپارتمان تئاتر و رقص دانشگاه وین استیت، در دیترویت، مشغول به کار است. کتاب‌هایی که از او به چاپ رسیده‌اند عبارت‌اند از: مرغ دریایی: روایتی از خودی‌ها و تئاتر نوآورانه‌ی مسکو، راهنمای کارگردانی به شیوه‌ی تحلیل فعال استانیسلاوسکی، هنر مدیریت: ویلسون بارت و تئاتر ویکتوریا، و ترجمه‌ی لذت تمرین، هنر تمرین، و فراتر از تمرین نوشته‌ی آناتولی افروس، کارگردان روس. او در تدوین کتاب تئاتر روسی در عمل مشارکت داشت و تحقیقاتش در مجله‌ی تئاتر، موضوعات تئاتر، بررسی تئاتر معاصر و صحنه منتشر شده است. همچنین او مدیر مؤسس بخش مطالعه‌ی تابستانی خارج از کشور دانشگاه وین استیت با مدرسه‌ی هنر مسکو است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
496 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۶:۳۲:۰۰
نویسندهجیمز تامس
مترجمپوپک رحیمی
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Script Analysis for Actors, Directors, and Designers
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۲۹
قیمت ارزی
7 دلار
قیمت چاپی
240,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۵ کیلوبایت
۴۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
174,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تحلیل متن برای بازیگران، کارگردانان و طراحان
تحلیل متن برای بازیگران، کارگردانان و طراحان
جیمز تامس
نشر قطره
0
(بدون نظر)
174,000
تومان