0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رابطه‌ ی آب، خاک و گیاه
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب رابطه‌ ی آب، خاک و گیاه

نویسنده:
او.پی. گوپتا
ناشر:
آذرکلک
درباره رابطه‌ ی آب، خاک و گیاه

آب سرچشمه زندگی، خاک عنصر حیات و گیاه جزء جدانشدنی چرخه زیست می‌باشد. وجود آب و خاک و گیاه در کنار یکدیگر تأمین‌کننده نیازهای اولیه بشر است، بنابراین هرگونه برنامه‌ریزی، اقدام و تلاشی در جهت بهره‌برداری و استفاده صحیح از این نعمت‌های الهی در اولویت اساسی و زیر‌بنایی هر کشوری قرار دارد.

حفظ آب و خاک و گیاهان برای هر کشور به عنوان سرمایه‌هایی بسیار ارزشمند دارای اهمیت زیادی است، چرا که آب به عنوان عنصر اولیه کلیه فعالیتهای بشری، خاک، بستر لازم جهت اجرای فعالیتهای انسانی، چه در بخش کشاورزی به عنوان محیط کشت و چه در بخش‌هی عمرانی به عنوان زیر‌بنا و شالوده اصلی سازه‌ها و گیاه به عنوان عامل اصلی ایجاد چرخه زیستی تغذیه و همچنین نقش اساسی آن در تلطیف هوا می‌باشد.

با توجه به رشد روز‌افزون جمعیت جهان و نیاز این جمعیت به آب و غذا می‌بایست در حفظ و بهره‌وری این عناصر دقت لازم را مبدول داشت. لازمه این امر آشنایی با ویژگی‌های مجزای سه عامل آب و خاک و گیاه و همچنین رابطه بین آنها باهم می‌باشد.

براین اساس در فصل اول کتاب به بررسی مشخصات مولکولی، ویژگی‌‌ها و نقش آب در ارتباط با گیاهان و انواع خاک، در فصل دوم به بررسی سیستم فضای منافذ خاک و ثابتهای رطوبتی خاکها و نحوه تعیین و اندازه‌گیری این کمیتها، در فصل سوم حرکت آب در خاک، در فصل چهارم رطوبت خاک در دسترس گیاه در بررسی انواع خاک‌ها، در فصل پنجم جذب و جابه جایی آب به وسیله گیاهان و الگوهای استخراج رطوبت خاک توسط آنها، در فصل ششم بحث تعرق و کمبود آب در گیاهان، در فصل هفتم نیازمندی آب و راندمان استفاده از آن در محصولات، در فصل هشتم سازگاری گیاهان با خشکی، در فصل نهم آب و ارتباط آن با فرسایش خاک، در فصل دهم نیز به بررسی رابه آب و خاک و چند نمونه گیاهی مهم می‌پردازیم.

در مجموع کتاب حاضر حاوی مطالبی مفهومی و کاربردی بوده و در تألیف آن سعی شده که تا حد امکان از استفاده بی‌مورد از فرمولهای تجربی و کم‌کاربرد و مفاهیم صرفاً تئوریک جلوگیری و در مقابل با بیانی ساده، جامع و مانع به بررسی اصول، مفاهیم و تعاریف کاربردی و عملی در رابطه با عملکرد متقابل آب و خاک و گیاه پرداخته شود. البته لازم به ذکر است که در تدوین این کتاب کوشش بسیار در جهت کامل و جامع بودن مطالب جمع‌آوری شده مبذول گردیده است ولی چون مجموعه حاضر حاصل تلاشهایی در جهت ترجمه و تألیف می باشد. خالی از نقص و اشکال نخواهد بود، بنابراین سپاسگزارتان هستیم چنانچه پیشنهادات و نظرات خود را از طریق انتشارتا آذرکِلک به اینجانبان منعکس نمایید تا سعی در تصحیح و ارتقای سطح علمی آن در چاپهای آتی نماییم.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
268 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۵۶:۰۰
نویسندهاو.پی. گوپتا
مترجمقربانعلی دزواره
ناشرآذرکلک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
water in relation to soils and plants
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۰۴
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۶ کیلوبایت
۲۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
29,000
٪50
14,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رابطه‌ ی آب، خاک و گیاه
٪50
رابطه‌ ی آب، خاک و گیاه
او.پی. گوپتا
آذرکلک
0
(بدون نظر)
29,000
٪50
14,500
تومان