0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درون اردوگاه ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب درون اردوگاه ها

تبعیدگاه های تک چین
نویسنده:
درن بایلر
درباره درون اردوگاه ها

کتاب درون اردوگاه‌ها

کتاب درون اردوگاه‌ها نوشته درن بایلر، به بررسی مسائل اجتماعی و سیاسی در چین می‌پردازد. این کتاب نشان می‌دهد چگونه تلفن‌های هوشمند در بخشی از جهان به عنوان ابزاری برای سرکوب مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به خصوص، بایلر به تحلیل نحوه‌ی شناسایی و ارسال مسلمانان اویغور به اردوگاه‌ها در چین با استفاده از تکنولوژی می‌پردازد. این کتاب به تفصیل فرآیند تبعید این افراد به اردوگاه‌های تک چین و شرایط زندگی در آنجا را شرح می‌دهد.

آشنایی با درن بایلر

دارن بایلر یک انسان‌شناس و نویسنده معروف آمریکایی است. او در حال حاضر به عنوان استادیار مطالعات بین‌الملل در دانشگاه سایمون فریزر مشغول به فعالیت است. بایلر تخصص زیادی در مورد وضعیت اویغورها در چین دارد و به تحقیق و نوشتن در مورد سرکوب‌های مداوم این گروه قومی در چین، به ویژه در اردوگاه‌های زندانی در منطقه سین کیانگ، پرداخته است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در تاریخ و روزنامه‌نگاری تصویری از دانشگاه ایالتی کنت، مدرک کارشناسی ارشد در مطالعات شرق‌شناسی از دانشگاه کلمبیا و همچنین دکترا در انسان‌شناسی اجتماعی-فرهنگی از دانشگاه واشنگتن است. قبل از اینکه به تیم علمی دانشگاه سایمون فریزر بپیوندد، بایلر در دانشگاه کلرادو مشغول به تحقیق بوده است.

چرا باید کتاب درون اردوگاه‌ها نوشته درن بایلر را بخوانیم

کتاب درون اردوگاه‌ها می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد نحوه‌ی استفاده از تکنولوژی برای اهداف سیاسی و سرکوب افراد بی‌گناه ارائه دهد. این کتاب اطلاعاتی در مورد نحوه‌ی عملکرد سیستم‌های نظامی و سیاسی در چین ارائه می‌دهد و می‌تواند آگاهی افراد را نسبت به مسائل حقوق بشر در جهان افزایش دهد.

در بخشی از کتاب درون اردوگاه‌ها نوشته درن بایلر می‌خوانیم

اشکال بدیع خشونت دولتی و استعمار سال‌هاست که در منطقه وسیع شمال غربی چین، جایی که بیش از یک میلیون و نیم اویغور و دیگران در اردوگاه‌های اسارت و کارخانه‌های مرتبط ناپدید شده‌اند، آشکار شده است. بر اساس ساعت ها مصاحبه با بازماندگان و کارگران اردوگاه، هزاران سند دولتی و بیش از یک دهه تحقیق، دارن بایلر، یکی از کارشناسان برجسته در جامعه اویغور و سیستم های نظارتی چین، چگونگی شبکه گسترده ای از فناوری ارائه شده توسط شرکت های خصوصی را کشف می کند. «نظارت صورت، تشخیص صدا، داده‌های گوشی‌های هوشمند» به دولت و شرکت‌ها این امکان را داد تا میلیون‌ها اویغور را به دلیل اعمال مذهبی و فرهنگی خود از سال ۲۰۱۷ در لیست سیاه قرار دهند. بازداشت‌شدگان متهم به «جنایت‌های پیش از وقوع جرم» که گاهی فقط شامل نصب برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی است، قرار گرفتند. برای «تحصیل» در اردوگاه‌ها قرار می‌گیرند - مجبور می‌شوند از دولت چین تمجید کنند، اسلام را کنار بگذارند، خانواده‌ها را انکار کنند و در کارخانه‌ها کار کنند. بایلر به سین‌کیانگ سفر می‌کند تا نشان دهد که چگونه راحتی تلفن‌های هوشمند اویغورها را به فاجعه محکوم کرده است، و نشان می‌دهد که این فناوری در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و توسط شرکت‌های فناوری از پکن تا سیاتل فروخته می‌شود و اشکال جدیدی از عدم آزادی را برای افراد آسیب‌پذیر تولید می‌کند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب درون اردوگاه‌ها

کتاب درون اردوگاه‌ها همانطور که از نامش مشخص است، کتاب جالب و خواندنی است که می‌تواند لحظات بسیار خوبی را برای خواننده بسازد. اگر از این کتاب خوب لذت برده‌اید، در ادامه تعدادی از کتاب‌های خواندنی فیدیبو را به شما معرفی می‌کنیم:

·      عقاید یک دلقک اثر هانریش بل انتشارات مجید

·      همه جا پای پول در میان است اثر جورج اورول انتشارات مجید

·      جنایت و مکافات اثر فئودور داستایوسکی انتشارات نگاه

 


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۵۲ مگابایت
تعداد صفحات
168 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۳۶:۰۰
نویسندهدرن بایلر
مترجم مسعود یوسف حصیرچین
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
In the camps: life in China’s high-tech penal colony
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۲/۲۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
65,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۵۲ مگابایت
۱۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
0 ٪
3.5
(4)
62,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درون اردوگاه ها
درون اردوگاه ها
تبعیدگاه های تک چین
گروه انتشاراتی ققنوس
3.5
(4)
62,000
تومان