0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
افسونگران

معرفی، خرید و دانلود کتاب افسونگران

درباره افسونگران

دنیای رمان‌ها قصه‌های بسیار خواندنی و جذابی را برای افراد روایت کرده است. کتاب افسونگران یکی از همین کتاب‌های خواندنی است که اولین‌بار به زبان فرانسه منتشر شد. نام اصلی این کتاب les enchanteurs است و نویسنده‌ی آن ژنویو بریزاک نام دارد. نویسنده‌ی فرانسوی‌ معاصر که بیش از هرکسی تحت‌تأثیر ویرجینیا ولف است و در کتاب هم از سبک او بهره گرفته است. کتاب افسونگران از زبان سوم‌شخص و اول‌شخص روایت می‌شود و به‌نوعی از زندگی جوانی و میان‌سالی نویسنده وام‌گرفته شده است. نام شخصیت اول داستان نوک است و هر دو روایت اول‌شخص و سوم‌شخص حول این شخصیت که زندگی پرفراز و نشیبی دارد می‌گردد. زنی نویسنده و ویراستار که زن بودنش در زندگی کاری او را با دردسرهای مختلف‌های مواجه کرده است و تلاش می‌کند راهی برای خلاصی از این وضع پیدا کند و کار خودش را سروسامان ببخشد. داستان افسونگران داستان این تلاش برای داشتن یک زندگی خوب است. شخصیت‌های ادبی و هنری مختلفی در این کتاب موردتوجه قرار گرفته‌اند و نویسنده تلاش می‌کند ذهن مخاطب را نسبت به قرن بیستم هم بازتر کند.

خوشبختانه افسونگران نه‌تنها در کشورهای انگلیسی‌زبان که در کشور ما هم موردتوجه قرار گرفته است و به‌این‌ترتیب می‌توانید ترجمه‌ی فارسی آن را بخوانید. مترجم این اثر محمدجواد کمالی است و انتشارات قطره آن را در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. اگر اهل خواندن کتاب روی موبایل و تبلت و در ساعت‌های انتظار در جاهای مختلف هستید می‌توانید کتاب الکترونیک این اثر را در همین صفحه از دسته‌بندی داستان و رمان فیدیبو دانلود کنید و بخوانید.

ژنویو بریزاک کیست؟

Genevieve brisac نویسنده‌ی فرانسوی است که در سال ۱۹۵۱ در پاریس به دنیا آمده است. او کتاب‌های زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله داستان کوتاه و ادبیات کوتاه می‎‌نویسد و منتقد ادبی لوموند به حساب می‌آید. جالب است بدانید او در کودکی دچار بیماری بی‌اشتهایی بود و درباره‌ی آن رمانی به نام کوچک نوشت، رمانی که مبارزه با این بیماری را بازگو می‌کند.

ژنویو بریزاک در نوشتن فیلمنامه هم دستی داشته است. او همجنین به ویرجینیا ولف نویسنده‌ی آمریکایی علاقه‌ی زیادی داشت و در نتیجه درباره‎ی او هم کتاب نوشته است. او عاشق کتاب است و جایزه‌ی فمینا را هم در سال ۱۹۹۶ دریافت کرده است. از او برای داشتن هنر روایی زیبا تجلیل شده است.

چرا باید کتاب افسونگران را خواند؟

کتاب افسونگران یک داستان جالب است که چیزهای زیادی برای گفتن دارد. این کتاب، اثری است که در آن از دغدغه‌های یک زن در سال‌های میانسالی و جوانی و زندگی حرفه‌ایش را روایت کرده است. داستان این کتاب داستانی است که بسیاری از زنان با آن مواجه هستند و هرکدام به شکلی آن را تجربه می‌کنند. این کتاب انتخاب خوبی برای تمام افرادی است که می‌خواهند یک رمان سرگرم کننده بخوانند که در عین حال تلنگری هم به آن‌ها بزند.

در بخشی از کتاب افسونگران می‌خوانیم

پس از این تقریباً هر روز صیح سوار مترو حومه می‌شود و به کلاس می‌رود. فرانتس کافکا آهسته با من حرف می‌زند. او همان سالی که مادرم به دنیا آمد از دنیا رفت. به نظرم این دو اتفاق تصادفی مثل راز به هم مربوط‌اند. کافکا در گوشم می‌گوید:‌«لازم نیست از خانه‌ات بیرون بیایی (با وجود این بیرون می‌آیم). پشت میزت بمان و گوش بده (می‌کوشم این کار را بکنم، ولی فعلاً که چیزی نمی‌شنوم). حتی لازم نیست گوش بدهی، همین جا منتظر بمان تا نفست بند آید. همین جا لمان، در این سکوت و این تنهایی عالی. در این هنگام دنیا خودش را به تو تقدیم خواهد کرد تا تو نقاب از چهره‌اش برداری.»

دوست دارم اشعار سرد و بی‌روح استفان مالارمه را با صدای بلند بخوانم، جمله‌های سنگین و رازآلودش را با کمی افاده و تکبر تلفظ کنم:‌«باید بدانیم که برای دیگری نمی‌نویسیم، باید بدانیم که این چیزهایی که قرار است بنویسم هرگز مرا در نزد کسی که عاشقش هستم محبوب نخواهد کرد، باید بدانیم که نوشتن هیچ چیزی را جبران نمی‌کند، به هیچ چیزی رفعت نمی‌بخشد، باید بدانیم که نوشتن دقیقاً جایی است که تو الان در آن قرار نداری این‌ها مقدمات نوشتن است»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب افسونگران

کتاب افسونگران کتاب جذاب و خواندنی‌ای است که می‌تواند لحظات خوشایندی را برای شما بسازد. در ادامه کتاب‌هایی که می‌توانید بخوانید را معرفی می‌کنیم:

·      صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز انتشارات مجید

·      سه شنبه‌ها با موری اثر میچ آلبوم انتشارات البرز

·      مردی به نام اوه اثر فردریک بکمن نشر نون


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۲ مگابایت
تعداد صفحات
200 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۰:۰۰
نویسندهژنویو بریزاک
مترجممحمدجواد کمالی
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۲/۱۷
قیمت ارزی
7 دلار
قیمت چاپی
140,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۲ مگابایت
۲۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
افسونگران
افسونگران
ژنویو بریزاک
نشر قطره
0
(بدون نظر)
70,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر