0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مجموعه هفت شهر عشق، شهر توحید، شهر حیرت

معرفی، خرید و دانلود کتاب مجموعه هفت شهر عشق، شهر توحید، شهر حیرت

بر اساس منطق الطیر عطار نیشابوری کتاب ششم
ناشر:
اطلاع
درباره مجموعه هفت شهر عشق، شهر توحید، شهر حیرت

نقد و بررسی کتاب مجموعه هفت شهر عشق، شهر توحید، شهر حیرت

کتاب مجموعه هفت شهر عشق، شهر توحید، شهر حیرت بر اساس منطق الطیر عطار نیشابوری نوشته شده و ششمین کتاب از مجموعه هفت شهر است. مجموعه شهر عشق به توصیف شخصیت‌های منطق الطیر و داستان‌های خواندنی آن می‌پردازد و این جلد در خصوص شهر توحید و شهر حیرت نوشته شده است. اگر به داستان‌های فارسی علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های داستان کوتاه فارسی فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب مجموعه هفت شهر عشق، شهر توحید، شهر حیرت

کتاب مجموعه هفت شهر عشق، شهر توحید، شهر حیرت داستان‌های خواندنی عطار را به نثری روان در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. از دید عطار، سالک برای سلوک معنی باید هفت شهر عشق یا هفت وادی را طی کند که شامل این مراحل می‌شود:

  • وادی اول: طلب
  • وادی دوم: عشق
  • وادی سوم: معرفت
  • وادی چهارم: استغنا
  • وادی پنجم: توحید
  • وادی ششم: حیرت
  • وادی هفتم: فقر و فنا

جلد ششم این مجموعه به بیان داستان‌های وادی پنجم و ششم می‌پردازد که توحید و حیرت هستند. وادی توحید، سرزمین یگانه بینی و برهنگی است. منظور از برهنگی این است که رهرو از هر چیزی برهنه شده و از هر چه هست، دست بکشد؛ دیار و یار خود را ترک کرده و از هر دو جهان، چیزی به جز خدا طلب نکند. منزل شمشم سالک، حیرت است. حیرت در لغت به معنای سرگردانی بوده و در عرفان به عارفی اشاره دارد که به تامل، حضور و تفکر می‌پردازد. او در طوفان فکرت و معرفت سرگردان شده و گذر از آن بسیار سخت است.

مطالعه کتاب مجموعه هفت شهر عشق، شهر توحید، شهر حیرت به چه کسانی توصیه می‌شود؟ کتاب مجموعه هفت شهر عشق، شهر توحید، شهر حیرت، دو وادی مهم از هفت وادی عطار را توضیح می‌دهد. علاقه‌مندان به ادبیات فارسی از مطالعه این کتاب لذت خواهند برد. نثر کتاب روان بوده و خواننده را تا انتهای خود با خود همراه می‌سازد. 

درباره نویسنده کتاب مجموعه هفت شهر عشق، شهر توحید، شهر حیرت

کتاب مجموعه هفت شهر عشق، شهر توحید، شهر حیرت اثری از نعمت الله قاضی شکیب است. ایشان سال 1302 متولد شده و در سال‌های فعالیت خود، داستان‌های مهم عطار را جمع آوری در قالب یک مجموعه چاپ کرده است. اگر به مطالعه سایر آثار ایشان علاقه‌مند هستید، 4 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

در بخشی از کتاب مجموعه هفت شهر عشق، شهر توحید، شهر حیرت می‌خوانیم

آری ای مرغان عزیز! تا منی و مایی در پیکر شما سر می کشد، همه نیک و بد بینید و همه سود و زیان بنگرید. هر کجا که من و تو باشد، نیک و بد آنجا باشد و سود و زیان صورت بندد. اندیشه کنید که از هیچ پدید آمده اید...

اگر پیرایه به خود نبندید و از سرشت های بد پاک شوید، آنچه از خشم و رشک در نهان دارید بر خاک ریزد و همه سر تا پا از بدی ها به کنار آیید و اگر این نشود هر چند که خود را پاک پندارید و رشک و خشم در خود نبینید، مردان راه با نگاه تیز بین خود آثار آن در شما به روشنی خواهند دید و شما را از پاکان به شمار نخواهند آورد.

در نهانخانۀ دل ناشستگان از پلیدی گلخنی است که در آن صدها مار و کژدم خفته و آن پیکر پلید را در خود گرفته است. در نهاد اینان دوزخی است که سراسر آن را مارهای کشنده فراگرفته که با نیش های زهرآگین خود به کمین ایستاده اند.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب مجموعه هفت شهر عشق، شهر توحید، شهر حیرت

اگر از مطالعه کتاب مجموعه هفت شهر عشق، شهر توحید، شهر حیرت لذت بردید، 4 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
450.۶۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
50 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۱:۴۰:۰۰
نویسنده نعمت الله قاضی شکیب
ناشراطلاع
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۱۴
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۵۰.۶۴ کیلوبایت
۵۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
15,550
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه هفت شهر عشق، شهر توحید، شهر حیرت
مجموعه هفت شهر عشق، شهر توحید، شهر حیرت
بر اساس منطق الطیر عطار نیشابوری کتاب ششم
اطلاع
5
(1)
15,550
تومان