0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مجموعه هفت شهر عشق، در آن سوی پرده

معرفی، خرید و دانلود کتاب مجموعه هفت شهر عشق، در آن سوی پرده

براساس منطق الطیر عطار نیشابوری کتاب سوم
ناشر:
اطلاع
درباره مجموعه هفت شهر عشق، در آن سوی پرده

نقد و بررسی کتاب مجموعه هفت شهر عشق، در آن سوی پرده

کتاب مجموعه هفت شهر عشق، در آن سوی پرده سومین جلد از مجموعه شهر عشق است که بر اساس داستان‌های منطق الطیر عطار نیشابوری نوشته شده است. هر جلد این مجموعه به توضیح داستان‌های موجود در منطق‌الطیر و توصیف دقیق شخصیت‌های آن می‌پردازد تا خواننده بتواند با یکی از مهم‌ترین آثار ادبی فارسی آَشنا شود. اگر به داستان‌های فارسی علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های داستان کوتاه فارسی فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب مجموعه هفت شهر عشق، در آن سوی پرده

کتاب مجموعه هفت شهر عشق، در آن سوی پرده سومین جلد از مجموعه بوده و کتاب مجموعه هفت شهر عشق، شیخ صنعان دومین جلد آن است. در جلد دوم داستان زندگی شیخ صنعان روایت می‌شود که برای 40 سال در کعبه زندگی کرده و مریدارن زیادی دارد، تا اینکه در روم عاشق یک دختر مسیحی شده و همه چیز عوض می‌شود. عشق این دختر باعث می‌شود شیخ کارهایی انجام دهد که از خود واقعی او به دور است. در نهایت از عشق این دختر آزاد شده و دختر داستان عاشق او می‌شود. دختر مسیحی مسلمان می‌شود و با شیخ به دیار او باز می‌گردند. جلد سوم به نوعی ادامه داستان همان شیخ است.

شروع کتاب با داستان سرایی هد‌هد است. او داستان عشق شیخ صنعان را برای سایر پرندگان بازگو کرده و همه محو داستان شور انگیز او شدند. پرندگان انگیزه پیدا کردند که برای دیدن سیمرغ تلاش بیشتری کنند. آن‌ها برای سفر به لانه سیمرغ نیاز به یک رهبر داشتند که در طول مسیر آن‌ها را راهنمایی کند اما چه کسی برای این کار مناسب بود؟ بلبل بی دل؟ کبک زرپرست؟ بوتیمار حرمان زده؟ بط؟ طوطی؟ مرغ نغمه پرداز؟ تصمیم بر این شد که قرعه کشی انجام دهند. نام همه مرغان را نوشته و از طوطی خواسته شده تا اسم یکی از آن‌ها را بردارد. قرعه به نام پوپک افتاد و قرار شد سفر آن‌ها تا آشیانه سیمرغ را رهبری کند.

مطالعه کتاب مجموعه هفت شهر عشق، در آن سوی پرده به چه کسانی توصیه می‌شود؟ کتاب مجموعه هفت شهر عشق، در آن سوی پرده برای تمام علاقه‌مندان ادبیات فارسی جذاب خواهد بود. این کتاب دارای نثر روانی بوده و خواننده را با خود همراه می‌کند. اگر دوست دارید با داستان‌ها و شخصیت‌های منطق الطیر عطار نیشابوری آشنا شوید، مطالعه این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

درباره نویسنده کتاب مجموعه هفت شهر عشق، در آن سوی پرده

کتاب مجموعه هفت شهر عشق، در آن سوی پرده توسط نعمت الله قاضی شکیب نوشته شده است. این نویسنده توانا، متولد سال 1302 بوده و در سال‌های فعالیت خود داستان‌های مختلف عطار را در قالب هفت شهر عشق نوشته است. اگر به مطالعه سایر آثار ایشان علاقه‌مند هستید، 4 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

در بخشی از کتاب مجموعه هفت شهر عشق، در آن سوی پرده می‌خوانیم

پوپک پاسخ داد: این سرزمین خلوتگه سلطان است. در محفل راز سلطان، جز راز داران کسی را راه نیست و اگر تو این وادی را چنین خاموش و بی آدمی و جانداران دیگر شنیده ای، از همین روست که تا کسی محرم راز نباشد به این سرزمین راه نیابد و مگر نشنیده ای که مرشد بزرگ، بایزید بسطامی را، در شبی که پیشانی نیاز به پیشگاه خدای چاره ساز به خاک می مالید چه حال رفت؟ مرغان به شتاب از پوپک خواستند که داستان بایزید را باز گوید.

شانه به سر گفت: بایزید بزرگ مرد طریقت، شبی که با دل خود به غوغا نشسته بود از شهر بیرون آمد. مهتابی دلکش بر دشت و دمن دامن کشیده بود و بر سرو و چمن گرد نقره پاشیده ... ستارگان آسمان چشمک زنان از این گوشه به آن گوشه می دویدند و گاه همچنان بر جای نشسته به نظارگان چشم می دوختند.

شبی روشن، شبی نشاط انگیز و شبی خوش بود. بایزید از همیشه شادمان تر بود. سرخوش و شاداب از این سو بدان سو می رفت تا مگر همنشینی یابد و با او به صحبت نشیند. گرداگرد چمن، هر چه گشت کسی را نیافت. رو به صحرا گذارد و ساعت ها به تکاپو پرداخت. لیکن هیچ آدمیزادی ندید. هر چه بیشتر گشت کمتر یافت. در دلش شور افتاد و بی قراری از سر گرفت.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب مجموعه هفت شهر عشق، در آن سوی پرده

اگر از مطالعه کتاب مجموعه هفت شهر عشق، در آن سوی پرده لذت بردید، 4 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1,017.۱۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
197 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۳۴:۰۰
نویسنده نعمت الله قاضی شکیب
ناشراطلاع
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۱۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۰۱۷.۱۸ کیلوبایت
۱۹۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه هفت شهر عشق، در آن سوی پرده
مجموعه هفت شهر عشق، در آن سوی پرده
براساس منطق الطیر عطار نیشابوری کتاب سوم
اطلاع
0
(بدون نظر)
39,000
تومان