0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روزی روزگاری سازمانی

معرفی، خرید و دانلود کتاب روزی روزگاری سازمانی

چگونه با قصه ها سازمان خودتان را از نو بسازید
درباره روزی روزگاری سازمانی


نقد و بررسی کتاب روزی روزگاری سازمانی

کتاب روزی روزگاری سازمانی اثر ژان کوپچیک و کریستین ارلاخ، با ترجمه پرهام طباطبایی توسط نشر اطراف به چاپ رسیده است. این کتاب به بررسی قدرت قصه‌گویی در دگرگونی و تحول سازمان‌ها می‌پردازد و با ارائه رویکردی نوین، خواننده را به سفری در دنیای قصه‌ها و رمز و رازهای آن می‌برد. از دیرباز، قصه‌ها ابزاری قدرتمند برای انتقال مفاهیم، آموزه‌ها و تجارب بوده‌اند. انسان‌ها از طریق قصه‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، درس می‌آموزند و به دنیای جدیدی قدم می‌گذارند. قدرت قصه‌گویی در دنیای امروز نیز از بین نرفته است و در زمینه‌های مختلف از جمله مدیریت و رهبری سازمان‌ها نیز کاربرد فراوانی دارد. 

این کتاب با تمرکز بر قدرت قصه‌گویی، به مدیران و رهبران سازمان‌ها نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از قصه‌ها برای ایجاد تغییر و تحول در سازمان خود استفاده کرد. نویسندگان کتاب با ارائه مثال‌هایی از سازمان‌های مختلف، نشان می‌دهند که چگونه قصه‌ها می‌توانند کمک کنند. کتاب روزی روزگاری سازمانی در خدمت مدیران و رهبران سازمان‌ها است تا از قدرت قصه‌گویی برای ایجاد تغییر و تحول در سازمان خود استفاده کنند. همچنینن این کتاب به کارشناسان و مشاوران سازمانی در ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود یک راهنمای مؤثر است و دانشجویان رشته‌های مدیریت و MBA از این کتاب به عنوان منبع مفیدی برای تحقیقات خود استفاده می‌کنند. 

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های علوم اجتماعی حوزه علوم تربیتی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی علوم تربیتی فیدیبو سر بزنید.

 ژان کوپچیک و کریستین ارلاخ، نویسنده‌هایی برجسته در مدیریت سازمانی

ژان کوپچیک و کریستین ارلاخ دو نویسنده برجسته در حوزه مدیریت سازمانی هستند کتاب روزی روزگاری سازمانی، حاصل همکاری مشترک ایشان است. ژان کوپچیک مشاور، سخنران و نویسنده‌ای مشهور است. او به واسطه سال‌ها تجربه در زمینه رهبری و مدیریت در سازمان‌های مختلف، به قدرت قصه‌گویی در ایجاد تغییر و تحول پی برده است. کریستین ارلاخ نیز نویسنده و مشاور برجسته‌ای است. او به واسطه تخصص خود در زمینه داستان‌سرایی و ارتباطات، به کوپچیک در نگارش کتاب روزی روزگاری سازمانی کمک کرده است. 

چرا کتاب روزی روزگاری سازمانی را بخوانیم

کتاب روزی روزگاری سازمانی به شما نشان می‌دهد که قصه‌ها چه قدرت شگفت‌انگیزی در ایجاد تغییر و تحول در سازمان‌ها دارند. قصه‌ها می‌توانند به ایجاد انگیزه و تعهد، بهبود ارتباطات، یادگیری و توسعه، و ایجاد فرهنگ سازمانی قوی کمک کنند. قصه‌ها با برانگیختن احساسات و ایجاد همدلی، به کارکنان انگیزه و تعهد بیشتری برای انجام وظایف خود می‌دهند. همینطور ابزاری قدرتمند برای انتقال پیام‌ها و ایده‌ها به طور شفاف و جذاب هستند و به بهبود ارتباطات در سطوح مختلف سازمان کمک می‌کنند. قصه‌ها می‌توانند تجارب و آموزه‌ها را به طور غیرمستقیم و جذاب به کارکنان منتقل کنند و به یادگیری و توسعه فردی و سازمانی کمک کنند. قصه‌ها با ایجاد فرهنگ سازمانی قوی، ارزش‌ها و هنجارهای یک سازمان را به طور ملموس و قابل فهم به کارکنان منتقل می‌کنند و به ایجاد سازمانی یکپارچه کمک خواهند کرد. این کتاب با ارائه رویکردی نوین به مقوله قصه‌گویی در سازمان‌ها، شما را با ابزارها و تکنیک‌های جدیدی برای استفاده از قصه‌ها در محیط کار آشنا می‌کند. نویسندگان کتاب با ارائه مثال‌هایی از سازمان‌های مختلف، کاربرد عملی مفاهیم مطرح شده در کتاب را به شما نشان می‌دهند. این مثال‌ها به شما کمک می‌کنند تا درک بهتری از نحوه استفاده از قصه‌ها در سازمان خود به دست آورید. کتاب روزی روزگاری سازمانی با لحنی ساده و روان نگاشته شده است و خواننده را به سفری جذاب در دنیای قصه‌ها می‌برد.

در بخشی از کتاب روزی روزگاری سازمانی می‌خوانیم 

یک. مقدمه: چگونه با قصه‌ها سازمانمان را از نو بسازیم؟

رویکرد روایی به دگرگون‌سازی سازمان

ژاک کوپچیک و کریستین ارلاخ

این فصل کتابی را که در دست دارید، معرفی می‌کند و پس از تأکید بر ضرورت تحول و انطباق با شرایطِ در حال ‌تغییرِ محیط کسب‌وکار و تحولات اجتماعی و فناورانه، بررسی می‌کند که رویه‌ی نوظهورِ استفاده از روایت در سازمان‌ چگونه با کمک به بازاندیشی در رویکردها و ابزارهای سازمانی، تغییر و دگرگونی را ممکن می‌کند. این حوزه‌ی حرفه‌ایِ نوظهور با قابلیت‌های بهره‌گیری از روایت و قصه در سازمان سروکار دارد. در این فصل، علاوه بر بیان مقدمه‌ای کوتاه، به مفروضات مشترک نویسندگان کتاب می‌پردازیم و مرور موضوعی گذرایی بر مقاله‌های پیش ‌رو می‌کنیم. در چند دهه‌ی اخیر، دیدگاه تازه‌ای سر برآورده که می‌گوید جهان در آستانه‌ی تحولی بنیادین قرار دارد؛ تحولی که شیوه‌ی عملکرد جوامع، اقتصادها و سازمان‌هایی را که با آن‌ها سروکار داریم، تغییر خواهد داد. کتاب‌های بسیاری درباره‌ی این دگرگونی و تأثیر احتمالی آن بر جوامع، نظام‌های اقتصادی، سازمان‌ها و افراد نوشته شده‌اند و نام‌های مختلفی به این تحولات داده‌اند. 

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب روزی روزگاری سازمانی

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های علوم تربیتی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۳۶ مگابایت
تعداد صفحات
232 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۴:۰۰
نویسندهژان کوپچیک
نویسنده دومکریستین ارلاخ
مترجمپرهام طباطبایی
ناشرنشر اطراف
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Transforming Organizations
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۱۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۳۶ مگابایت
۲۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
3.8
(4)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
روزی روزگاری سازمانی
روزی روزگاری سازمانی
ژان کوپچیک

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روزی روزگاری سازمانی
روزی روزگاری سازمانی
چگونه با قصه ها سازمان خودتان را از نو بسازید
نشر اطراف
3.8
(4)
59,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر